ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ

ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι, αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων, μ' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας την μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας, ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακρυά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα ονειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο,εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά ανάπηροι στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδωκόμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία. Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην δηθενικότητα των άλλων, ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας. Και η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδυα αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδακινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουιτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονται πάντα όρθια, νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές παίρνουν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών!Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα ,ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβύθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς και ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές,είναι το θεικό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής. Το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωινό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου. Φθινόπωρο 2013. Γιώργος Δ. Δημακόπουλος. Δημοσιογράφος. Icon by Serhei Vandalovskiy.

A.

B.

Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017

AUFRUF ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ''ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣ''



Τι λέει με λίγα λόγια η παρακάτω είδηση, 

που αλιεύσαμε από εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων; 

Ότι ο Οικουμενιστής Πατριάρχης της Κων/πολης θα παρευρεθεί στον εορτασμούς των ''Ευαγγελικών'' της Γερμανίας, 

για τα 500 χρόνια από την  ενδοαιρετική μεταρρύθμιση του Γερμανού Μαρτίνου Λούθηρου, 

που το 1517 θυροκόλλησε στην ''Μητρόπολη της Βιτεμβέργης'' τις γνωστές 95 θέσεις του, 

αποσπάστηκε από τον Καθολικισμό 

και έθεσε τον θεμέλιο λίθο για την ίδρυση και την εξάπλωση 

όλων των χιλιάδων Προτεσταντικών παρααιρέσεων στην Δυτική Ευρώπη! 

Λέει ακόμη, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος 

θα νομιμοποιήσει με... ακραιφνή ''Ομολογία Πίστεως''...   

τους Αλαμανούς ''Ευαγγελικούς,''  

καθώς με την Φαναριώτικη θεωρία των Κλάδων, 

ούτοι συναποτελούν  την ...Εκκλησία του Χριστού...! 

Και ακόμη το σημαντικότερο, για να μην ξεχνιόμαστε: 

ότι όλοι αυτοί οι θρησκευτικοί εκποιητές της Καινοτόμου Εκκλησίας 

Έξω είναι Οικουμενιστές, θρησκευτικοί παγκοσμιοποιητές ή θρησκειολογικοί μανιχαιστές 

και Έσω υποκριτικά και ανερυθρίαστα ''παλαίμαχοι ορθόδοξοι,''  

που αγωνίζονται για τον ομοθυμαδόν συγκεντρωτισμό του ''ίνα ώσιν εν,'' 

χωρίς βεβαίως την Μετάνοια των αμετανοήτων αιρετικών!   

Χαρά που θά' χει ο Μητροπολίτης Γερμανίας κ. Αυγουστίνος
κι ιδιαιτέρως ένα πνευματικό του παραπαίδι,
που τελευταίως προσπαθεί με καφενειακούς λόγους λαικής παραφιλολογίας
και εξόφθαλμους, γραφικούς λεονταρισμούς το κατά δύναμη,
ν' ανεραίσει ο δυστηχής μέσω διαδικτύου
την Ακοινωνησία των Ακοινωνήτων και το αιρετικό face lifting των Πατριαρχικών Συγκρητιστών.

Γ.Δ.



"Για μας θα είναι μια ιδιαίτερη τιμή εάν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος Α΄ έλθει το Μάιο του 2017 στη Βιτεμβέργη και το Τύμπιγκεν" για τους εορτασμούς των 500 χρόνων της θρησκευτικής μεταρρύθμισης, δήλωνε τον Σεπτέμβριο του 2016 ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας Χάινριχ Μπέντφορντ - Στρομ κατά την επίσκεψή του στην Κωνσταντινούπολη. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα επισκεφθεί την ερχόμενη εβδομάδα την Γερμανία, κατόπιν προσκλήσεως της Ευαγγελικής Εκκλησίας EKD. Την Κυριακή θα ευρίσκεται στην Στουτγκάρδη και την Δευτέρα 29 Μαΐου το πρωί θα αναγορευθεί επίτιμος διδάκτορας της ιστορικής Ευαγγελικής Θεολογικής Σxoλής του Tübingen και θα του επιδοθεί η γερμανική μετάφραση του βιβλίου του "Συνάντηση με το μυστήριο". Μετά θα ξεκινήσει διήμερο συμπόσιο ευαγγελικών και ορθοδόξων θεολόγων. Η πρόσκληση στη Βιτεμβέρη και στο Τύμπιγκεν έρχεται να υπενθυμίσει τις πρώτες επαφές των δύο εκκλησιών, της Μεταρρυθμισμένης και της Ορθόδοξης, την οποία ξεκίνησαν οι θεολόγοι Μάρτιν Κρούσιους και Γιάκομπ Αντρέε το 1573 με την ανταλλαγή επιστολών με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Ιερεμία Β΄, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας (EKD). Η Ευαγγελική Εκκλησία της Γερμανίας διεξάγει από το 1969 διμερή θεολογικό διάλογο με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ο Πατριάρχης θα επισκεφθεί και την Ορθόδοξη Ενορία του Reutlingen την Τρίτη 30 Μαΐου και ώρα 4 το απόγευμα''!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου