Υ.Γ. Όταν μιλάμε για αιρέσεις είμαστε οι πρώτοι που θα τις χαραχτηρίσουμε, ως τέτοιες.
Όταν όμως η αίρεση μπει μέσα στο σπίτι μας, δηλαδή στην Εκκλησία, εκεί βλέπεις χαμηλωμένα κεφάλια, κλεισμένα μάτια και σφραγισμένα χείλη.
Εκεί ακριβώς αρχίζει η Σιωπή των Αμνών.
Εκεί αποσαθρώνεται η Πίστη και ευδοκιμεί η Πλάνη.
Εσχάτως φοριέται πολύ το επισφαλές ''ένδυμα'' μιας υποκριτικής ταπεινολογίας, που λέει:
''Ποιοί είμαστε εμείς που θα κρίνουμε έναν Πατριάρχη, έναν επίσκοπο ή έναν ιερέα;''
Υπερφίαλες αιτιάσεις ηθικιστικής σεμνοτυφίας...
Ποτέ δεν κρίνουμε κανέναν για την βιοτή του, τα πάθη του, τις περιφέρουσες κατά κόσμον αμαρτίες του.
Όμως σε θέματα Πίστης δεν λογίζεται η κρίση ως κατάκριση.
''Μή κρίνετε, ίνα μή κριθήτε περί βίου εστίν, ού περί πίστεως,''Ιερού Χρυσοστόμου, PG.63,232).
Ή, ''Οράς, ότι ού περί δογμάτων εστίν ο λόγος, αλλά περί βίου καί έργων;
Διότι περί πίστεως ισχύει ή εντολή, την δικαίαν κρίσιν κρίνατε Ιωάν. ζ΄ 24.
Του ιδίου.
''Πώς ουν Παύλος φησίν, πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε;
Ανωτέρω ειπών ων αναθεωρούντες την έκβασιν της αναστροφής, τότε είπε πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών
και υπείκετε τι ουν;
φησίν, όταν πονηρός ή και μη πειθώμεθα;
Πονηρός πώς λέγεις;
Ει μέν πίστεως ένεκεν φεύγε και παραίτησαι:
μη μόνον αν άνθρωπος ή, αλλά καν άγγελος εξ ουρανού κατιών.
Ει δε βίου ένεκεν, μη περιεργάζου.PG. 63, 232.
Όταν ο ''ποιμενικός'' γραικυλισμός βαφτίζεται ως ταπεινόφρονη υποταγή στην Εκκλησία,όταν ο ενδοτισμός και η υποτέλεια καμουφλάρονται άκομψα πίσω από χριστεπώνυμους,δι-αιρετικούς διαλόγους,κι όταν οι καινοτόμοι καθημερινά αποποιούνται σθεναρά τις Πατερικές παρακαταθήκες της,τότε αυτοί,οι πνευματικά ανέξοδοι φιλενωτικοί αγαπολόγοι μπορούν,να επιχαίρουν,πως αυτή,η σημερινή εκκλησιαστική μόρφωση δεν είναι τίποτα άλλο,από αυτό που πραγματικά ήθελαν να σμιλέψουν οι τιτουλάριοι ταγοί τους,ύστερα από έναν σχεδόν αιώνα καθολικής λυκοφιλίας και προτεσταντικής ερωτοπρέπειας,δηλαδή ένας άνομος,δύσμορφος κι ανέραστος ''αρραβώνας'' ανάμεσα σε έναν βουλιμικό,αιμοδιψούντα λύκο και σ' ένα πτωτικό,εριφίζων πρόβατο....
ΑπάντησηΔιαγραφή