Ἀποτελεῖ µεγίστην πρόκλησιν ἡ ἠθεληµένη καθ᾿ οἱονδήποτε τρόπον ἀλλοίωσις, κάκωσις καὶ καταστροφή, πολλῷ µᾶλλον ἡ καῦσις καὶ ἀποτέφρωσις τῶν νεκρῶν σωµάτων, ὅταν µάλιστα ἀναλογισθῶµεν, ὅτι τὰ σώµατα αὐτὰ –ὅπως µᾶς βεβαιώνουν τὰ Μαρτυρολόγια, τὰ Συναξάρια καὶ τὰ σχετικὰ Ἐγκώµια τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας µας, ἔγιναν σεβαστὰ ἀκόµη καὶ ὑπὸ τῶν σπαρακτικῶν θηρίων, τῆς ἀδηφάγου θαλάσσης καὶ τῶν φλογῶν τοῦ πυρός, τὰ ὁποῖα ὑπεχώρουν ἐνώπιον τῶν σκηνωµάτων αὐτῶν τῆς Θείας Χάριτος!... Ἆρά γε, ποῖος ᾿Ορθόδοξος Χριστιανὸς εἶναι δυνατὸν νὰ λησµονήσῃ τὴν θείαν ἐπιταγήν, ὅτι ὁ ἄνθρωπος, ὁ ὁποῖος ἔχει πλασθῆ ἐκ τοῦ χοὸς καὶ ἔχει δεχθῆ τὸ θεῖον Ἐµφύσηµα, πρέπει νὰ ἐπανέλθη εἰς τὴν γῆν; Ποῖος θὰ παραβλέψῃ τὸν θεῖον Νόµον, ὅτι, ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἀποθάνῃ, «ἐπιστρέψῃ ὁ χοῦς ἐπὶ τὴν γῆν, ὡς ἦν (ὡς ἦτο πρὸ τῆς δηµιουργίας του), καὶ τὸ πνεῦµα ἐπιστρέψῃ πρὸς τὸν Θεόν, ὃς ἔδωκεν αὐτό»;... Καὶ ὅτι «τὰ πάντα ἐγένετο ἀπὸ τοῦ χοός, καὶ τὰ πάντα ἐπιστρέψει εἰς τὸν χοῦν»;... (Ἐκκλησ. ιβ’ 7· γ’ 20). Καὶ ποῖος θὰ λησµονήσῃ τὴν Πατερικὴν Διδαχήν, ὅτι ἐφαρµοζοµένου τοῦ κοινοῦ τῆς φύσεως νόµου, πρέπει «τὸν ἀπελθόντα τῇ γῇ κρύπτεσθαι, καὶ ταφῇ παραδίδοσθαι, καὶ τοῖς κόλποις τῆς πάντων µητρὸς περιστέλλεσθαι γῆς»;... (῾Ι.Χρυσοστόµου, ΜPG τ.50, στλ. 531). Καὶ πῶς µάλιστα θὰ ὑπῆρχεν ἡ περίπτωσις νὰ ἀγνοηθῆ ὑπὸ τῶν Εὐσεβῶν τὸ Μέγα Ὅραµα τῶν ξηρῶν σφόδρα ὀστῶν, τὸ ὁποῖον εἶδεν ὁ Ἅγιος Προφήτης Ἰεζεκιήλ;... (Ἰεζ. λζ’ 1-14). Τὰ ὀστᾶ, τὰ ὁποῖα, µὲ τὸ θεῖον Ἐµφύσηµα, συνηρθρώθησαν, ἀπέκτησαν νεῦρα, σάρκας καὶ ἀνεζωογονήθησαν· ἀνοίγονται τὰ µνήµατα καὶ οἱ τάφοι, ἐξάγονται ἐκ τῶν µνηµάτων καὶ τῶν τάφων· τὰ ὀστᾶ ἀπέκτησαν ἀνθρωπίνην ὀντότητα καὶ προσωπικότητα καὶ διὰ τῆς τοιαύτης θαυµασίας ἐπεξεργασίας καὶ ἀνασυστάσεως αὐτῶν ἐξαίρεται ἡ καθολικὴ ἀνάστασις τῶν νεκρῶν εἰς τὰ Ἔσχατα. Τὸ συγκλονιστικὸν τοῦτο Ὅραµα, τιθέµενον ὡς Ἀνάγνωσµα τῆς Ἐκκλησίας µας εἰς τὸν Ὄρθρον τοῦ Μεγάλου Σαββάτου καὶ εὐθὺς µετὰ τὴν «Ταφὴν» τοῦ Κυρίου µας εἰς τὴν Ἁγίαν Τράπεζαν (Ἐπιτάφιος, «Ὅτε κατῆλθες», «Ταῖς Μυροφόροις γυναιξίν», «῾Ο εὐσχήµων Ἰωσήφ»...), µαρτυρεῖ πασιφανῶς, ὅτι ὁ Θεὸς δὲν θέλει τὴν ἑκουσίαν ἀποσάρκωσιν τῶν ὀστῶν καὶ ἐν τέλει τὴν ἀποτέφρωσιν αὐτῶν, διότι τὸ σῶµα καὶ τὰ ὀστᾶ εἶναι ἔργα τῶν Χειρῶν Αὐτοῦ πανθαύµαστα καὶ πανσέβαστα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου