"Εν τη δευτέρα μετά της Α. Μ. (Αυτού Μακαριότητος) συνομιλία πρώτη αυτή εμνήσθη του ζητήματος του Ν. Ημερολογίου και εζήτησε την περί τούτου γνώμη μου. Εδήλωσα αυτήν απροκαλύπτως προσθείς, ότι μετά την επελθούσαν μεταβολήν του Πολιτικού Ημερολογίου η μεταβολή του Εκκλησιαστικού κατέστη απαραιτήτως αναγκαία, είναι δε γνωστόν ότι ουδείς λόγος δογματικός απαγορεύει την μεταβολήν ταύτην. Υπέμνησα την πράξιν της αρχαίας Εκκλησίας, ήτις δεν εδημιούργησεν Ημερολόγιον, αλλ' έλαβε το της Πολιτείας, εν η ενεφανίσθη, και ετόνισα τα άτοπα εκ της χρήσεως υπό των χριστιανών δύο ημερολογίων, καθόσον η Α. Μ. μοι προσήγαγε το παράδειγμα των Ιουδαίων, διατηρούντων χωριστά το θρησκευτικόν από του πολιτικού χωρίς να λάβη υπ' όψιν, ότι οι Ιουδαίοι ελαχίστας έχουσι θρησκευτικάς εορτάς κατ' έτος, ενώ ημείς πολλάς κατά μήνα. Κατά τα ανταλλαγέντα η Α. Μ. ως μόνην δικαιολογίαν της εμμονής της Αντιοχικής Εκκλησίας εις το Π. Ημερολόγιον ανέφερε πρώτον μεν την αμάθειαν του γηγενούς πληθυσμού, έπειτα δε την χρησιμοποίησιν της μεταβολής υπό των Ουνιτών χάριν προσηλυτισμού. ΟΥΤΩΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΥΝΤΣΙΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΕΝ ΣΥΡΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ Ν. Η. ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΓΡΑΨΕΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΕΝ Η ΕΛΕΓΕΝ ΟΤΙ ΗΔΗ ΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΑΥΤΗΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΝΕΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΝ ΤΗΣ ΠΑΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗΣ ΔΙΚΑΙΑ. Αν επομένως η Αντιοχική Εκκλησία επιμένη εις το Π. Η., ο λόγος είνε, ότι αύτη ουδεμίαν έχει πεποίθησιν εις την σταθερότητα εν τη πίστει των πνευματικών αυτής τέκνων και το Ημερολόγιoν θεωρούντων εν εκ των δογμάτων αυτής. Και πράγματι ο μεγαλύτερος κίνδυνος, ον διατρέχει η ορθόδοξος Αντιοχική Εκκλησία είναι η εκ της Ρωμαϊκής Προπαγάνδας και δη μετά την Γαλλικήν κατοχήν, καθόσον η Κυβέρνησις αντλούσα την εν τη χώρα υποστήριξιν αυτής εκ των Μαρωνιτών ιδία και των Ελληνοκαθολικών αμέριστον παρέχει την προτίμησιν αυτής εις αυτούς έναντι των Ορθοδόξων".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου