Το μικρό κείμενο που ακολουθεί είναι ένα από τα πολυπληθή άρθρα του μακαριστού Ιερομονάχου - θεολόγου π. Θεοδωρήτου Μαύρου. Δημοσιευμένο πριν από είκοσι χρόνια (!) διατηρεί τη δική του διαχρονική και επίκαιρη, πνευματική αξία, όσο ακόμη θα υπάρχει: α. Κλήρος που βαυκαλίζεται θελκτικά κι εξαγοράσιμα από την έκπτωση του μισθολογικού αυτοπροσδιορισμού του, β.
από Αγιορείτες που κήδονται υπερφίαλα και δονκιχωτικά για την απόστατη και φαύλη, κυβερνητική τους ''μοναρχία'', αλλά αγνοούν -εντυπωσιακά ανίερα- την εξαρτησιογόνο και αιρετικά άσωτη διοικητική τους επιστασία, γ. από ποίμνιο, που εγκλωβισμένο περίτεχνα στον ιστό της παγκοσμιοποιημένης αράχνης διακτινίζεται διθυραμβικά στο δικό του digital -τηλεοπτικό- ''survivor'' και δ. από απροσδιόριστους ''νεοαποτειχισμένους'', που έκαναν ''ευαγγέλιο'' την ημίαιμη αποτείχιση, την αυτοσχέδια ομολογία και την εύθυμη απομίμηση της πατερικής παράδοσης. Εύχεσθε!
Γιώργος Δ. Δημακόπουλος
''Στην Θρονική εορτή του Φαναρίου (30.11.'98) προσφωνών ο Πατριάρχης την παπική αντιπροσωπεία ετόνισε την ανάγκην πλήρους ενώσεως μετά της Ρώμης. Αναζητών εν συνεχεία τους υπαιτίους του σχίσματος θεωρεί συνυπευθύνους γι' αυτό παπικούς και ορθοδόξους, τονίζοντας ότι ''η μετάνοια ημών δια το παρελθόν είναι απαραίτητος''! Προσέθεσε δε και κάτι που ούδέποτε ετόλμησαν να προφέρουν ορθόδοξα χείλη και δη αρχιερατικά:
''Οι κληροδοτήσαντες εις ημάς την διάσπασιν προπάτορες ημών, υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και ευρίσκονται ήδη εις χείρας του δικαιοκρίτου Θεου''!!! (Εκκλ. Αλήθεια, 16.12.'98). Συνεπώς κατ' αυτόν, ΟΛΟΙ οι άγιοι Πατέρες, από την εποχήν του τελικού σχίσματος (1054) μέχρι σήμερα, οι αγωνισθέντες διά την παραμονήν της Ορθοδοξίας εις την αλήθειαν και αρνησάμενοι την υποταγήν αυτής στην παπικήν αίρεσιν, ΥΠΗΡΞΑΝ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ!
του μακαριστού Ιερομονάχου, π. Θεοδωρήτου Μαύρου
Ποίος ορθόδοξος θ' ανεχθεί να βλασφημούνται κατ' αυτόν τον κυνικόν τρόπον οι άγιοι πατέρες του; Πώς είναι δυνατόν να παραμένει στον Οικουμενικόν Θρόνον ένας τέτοιος ιεράρχης και να τιμάται μάλιστα ιδιαζόντως από τον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών κ. Χριστόδουλον, να μνημονεύεται δε από την Σύνοδόν του και τους Αγιορείτας πατέρας, ως ''ορθοτομών τον λόγον της αληθείας''; Και ύστερα διαμαρτυρόμεθα, διατι θερίζουν την νεολαία τα ναρκωτικά και το sex.
'Oταν βλέπουν την υποκρισίαν και την απιστίαν των ποιμένων τους, ποιος θα τολμήσει να τους μιλήσει για ιδανικά και ηθικές άξίες της Ορθοδοξίας; Σημειωτέον, ότι ο σχολιαστής της εφημερίδος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών ''Eκκλησιαστική Αλήθεια'' εχαρακτήρισε το κείμενoν της προσφωνήσεως ''βαρυσήμαvτον'', σαν να ήτο κάπoιoς προτεστάντης, που εσχολίαζε τις διαφορές παπικών καί ορθοδόξων... Δια τούτο, όσοι ετοιμάζουν την υποδοχήν για τον αρχηγόν του Φαναρίου τον Μάιον, και όσοι θα παρευρεθούν σ' αύτήν, όχι μόνον θα αμαρτήσουν πολύ τιμώντες τον ατιμάσαντα τους τιμίους πατέρας, αλλά και θ' αποδείξουν σαφώς, ότι δεν διαθέτουν αισθητήρια διακρίσεως καλού και κακού.
Με την πράξιν τους αυτή, οι μεν ρασοφόροι επικροτούν την αίρεσιν και πλανούν τον λαόν του Θεού, ο οποίος βλέποντας τους ποιμένας του να τιμούν τον αποστάτην των ''πατρικών όρων'' θα συμπεράνουν, ότι ο τιμώμενος ορθοτομεί τον λόγον της αληθείας και είναι πάσης τιμής άξιος! Οι δε πιστοί επευφυμούντες τον υβριστήν της Ορθοδοξίας θα φανερώσουν, ότι έχουν περισσότερον ενδιαφέρον στο να διαλέγουν τα φρέσκα φρούτα ή τα ψάρια τους, παρά τον ποιμένα των ψυχών τoυς...
Όσοι αγαπούν Χριστόν και Ορθοδοξίαν δεν θα πρέπει να πάνε στην υποδοχή του Βαρθολομαίου, ή αν πάνε, θα πρέπει να κρατούν πανό διαμαρτυρίας και αποδοκιμασίας του. Όσοι κληρικοί παρευρεθούν στην υποδοχήν πρέπει να αποδοκιμασθούν από το ευσεβές ποίμνιον. Όταν θα πάνε στον ναό τους να λειτουργήσουν, πρέπει να τον βρούνε άδειο!
Av γίνει το αντίθετο και εν γνώσει τους οι πιστοί αποδέχονται τέτοιους ποιμένας, να γνωρίζουν ότι όλες οι τυχόν αρετές τους μηδενίζονται από την αδιαφορίαν τους δια την σώζουσαν αλήθειαν. Ο λόγος των πατέρων· είναι σαφής: ''Και αν όλα τα χρήματα του κόσμου προσφέρει κάποιος (σε πτωχούς), αλλά κοινωνεί προς την αίρεσιν, η προσφορά του αύτη δεν τον καθιστά φίλο του Θεού, αλλά εχθρόν'' (p.G. 99, 1205 Α).''
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια και παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Απόσπασμα άρθρου του μακαριστού Ιερομονάχου π. Θεοδωρήτου Μαύρου
εκ του περιοδικού ''Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ '',
Μάρτιος - Απρίλιος - Μάιος 1999, αρ. φύλλου 33, σελ. 2.
Μάρτιος - Απρίλιος - Μάιος 1999, αρ. φύλλου 33, σελ. 2.