Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ: ''ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ'' (1885)




ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ (1885)


ΥΠΟ


ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ Δ. ΚΕΦΑΛΑ

ιεροδιακόνου, φοιτητού της Θεολογίας


ΜΑΡΤΙΟΥ 10  ΕΤΟΣ 1885



''Μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον

και φυλάσσοντες αυτόν''.

(Λουκά ια' 28).

Μ έ ρ ο ς  3 ο ν


β' Μέγεθος και αξία του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας


Το παραδοθέν παρά του Κυρίου μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας είνε το ανώτερον όλων των μυστηρίων΄ είνε το θαυμασιώτερον των θαυμάτων, όσα η δύναμις του Θεού εξετέλεσεν΄ είναι το υψηλότερον εξ όσων η σοφία του Θεού επενόησεν΄


είνε δε και το τιμιώτερον όλων των χαρισμάτων όσα η αγάπη του Θεού εχαρίσατο τοις ανθρώποις΄ διότι τούτο υπερέχει όλα τα άλλα κατά την αριθμητικήν υπερβασίαν των όρων της φύσεως΄


διότι πάντα μεν τα θαύματα προέρχονται εξ υπερβασίας νόμων τινών της φύσεως, το μυστήριον όμως της θείας μεταλήψεως υπερέβη πάντας΄ 


διό και δικαίως, το θαύμα των θαυμάτων, και το μυστήριον των μυστηρίων, δύναται να κληθή και να θεωρηθή. 


Ο Αριστοτέλης ορίζων τους τρόπους της υπάρξεως των φυσικών πραγμάτων ανάγει αυτούς εις δέκα, ους ονομάζει, κατηγορίας΄ εισί δε αι εξής΄ ουσία, ποσόν, ποιόν, προς τι, πού, ποτέ, κείσθαι, έχειν, ποιείν, (είτε ενεργείν), και πάσχειν.


Το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας υπερβαίνει πάντας τους ειρημένους τύπους΄ διό και δικαίως θαύμα θαυμάτων δύναται να κληθή' 


και ιδού προς απόδειξιν'  είναι θαύμα κατά την Ο υ σ ί α ν,  διότι τα άγια δώρα ενώ προ της ευλογίας εισί ουσία άρτου και οίνου, μετά την ευλογίαν και τον αγιασμόν είνε ουσία του σώματος και αίματος του Χριστού΄ 


είνε θαύμα κατά  π ο σ ό ν,  διότι όλον το σώμα του Χριστού εις όλον τον άγιον άρτον και επίσης ολόκληρον εις πάσαν μερίδα΄ 


είναι θαύμα κατά  π ο ι ό ν,  διότι αισθανόμεθα μεν την ποιότητα του άρτου και του οίνου, αλλά τρώγομεν και πίνομεν σώμα και αίμα Χριστού.


Θαύμα κατά το  π ρ ο ς  τ ι δηλ. κατά την σχέσιν διότι εις την Θείαν Ευχαριστίαν είνε μεν αυτός ο υιός ον εγέννησεν εν χρόνω η Παρθένος Μαρία, πλην ενταύθα δεν γεννάται κυρίως εκ πατρός ή μητρός, αλλά τελεσιουργείται μυστηριωδώς΄ 


ώστε εν τω τρόπω της μετουσιώσεως, ήτοι της μεταβολής του άρτου και οίνου εις σώμα αυτού, δεν αναφέρεται ούτε εις πατέρα ούτε εις μητέρα.


θαύμα κατά το  π ο ύ'  διότι αυτός ο Ιησούς Χριστός είνε και εις τον Ουρανόν και εις την Γην, και ο αυτός και εις το ιερόν ημών θυσιαστήριον. 


Θαύμα κατά το  π ό τ ε  διότι ως σώμα Χριστού είνε άφθαρτον και αθάνατον΄ ως αίμα Χριστού είνε πηγή ζωής αιωνίου΄ αλλά διαμένουσι τα θεία ιδιώματα εν τη Θεία Ευχαριστία ενόσω διαμένουσι τα είδη του άρτου και του οίνου. 


Θαύμα κατά το  κ ε ί σ θ α ι΄ διότι εις την θείαν λειτουργίαν θεωρείται ο Ιησούς κείμενος εν τη φάτνη, ως γεννηθείς, ως επί του σταυρού, ως πάσχων, ως αναστάς και ανερχόμενος εις ουρανούς, ως αναληφθείς και καθήμενος εν δεξιά του πατρός, ως υιός και Θεός. 


Θαύμα κατά το  έ χ ε ι ν΄ διότι το σώμα και αίμα του Κυρίου έχει εξωτερικήν περιβολήν τα είδη του άρτου και του οίνου. 


Θαύμα κατά το  π ο ι ε ί ν. (είτε ενεργείν) διότι η μετάληψις των αχράντων μυστηρίων εγγίζει μεν την αίσθησιν αλλ' αγιάζει το πνεύμα. 


Θαύμα τέλος κατά το π ά σ χ ε ι ν΄ διότι ο θείος άρτος μελίζεται μεν αλλ' ως σώμα Χριστού δεν δαπανάται. Όθεν η θεία Ευχαριστία επειδή υπερβαίνει πάντας τους όρους ή τας κατηγορίας υφ' ας εκδηλούνται οι νόμοι της φύσεως είνε το μεγαλήτερον όλων των θαυμάτων΄ επίσης είναι και το υψηλότερον, επειδή υπερβαίνει πάσαν κατάληψιν.


Το μέγεθος του θαύματος τούτου θέλει γίνει καταληπτόν, εάν λάβωμεν υπ' όψει έτερον θαύμα.


Η εκ Παρθένου γέννησις του Σωτήρος είναι μεν θαύμα διότι δεν εννοούμεν τίνι τρόπω γεννάται εν χρόνω και εκ γυναικός ο αίδιος Θεός; νοούμεν όμως ότι γεννάται΄


διότι βλέπομεν αυτόν τέλειον άνθρωπον΄ υπερβαίνει μεν πολλούς όρους ή πολλάς κατηγορίας, αλλά μένουσι και τίνες υφ' ας αντιλαμβανόμεθα αυτόν.


Εις το μυστήριον όμως της θείας μεταλήψεως, κρύπτεται ου μόνον η θεότης αλλά και η ανθρωπότης΄ ώστε είναι μυστήριο των μυστηρίων΄ 


το κατά πάντα τρόπον απόκρυφον΄ το υπερβαίνων πάντας τους όρους της φυσικής γνώσεως΄ διά του μυστηρίου τούτου ο Θεός έδειξεν εις ημάς, ως δυνατός, το μέγιστον κράτος της θείας του παντοδυναμίας, ως σοφός το μέγιστον ύψος της θείας παναγαθίας. 


Τοιούτο το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας΄ υποδείξαντες το μέγεθος και την αξίαν αυτού, ήδη μεταβαίνομεν εις την υπόδειξιν του τρόπου καθ' ον πρέπον είνε να προσερχώμεθα εις την Μετάληψιν αυτού.

Σ υ ν ε χ ί ζ ε τ α ι

Εκ του βιβλίου του Αγίου Νεκταρίου: ''ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ'', 
Αθήνα 1885, σελ. 6-9. 
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής.
Εισαγωγή στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ''ΘΕΟΛΟΓΙΑ'' ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1923: ''ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΣ ΕΝΩΣΙΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ, ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗΣ ΤΟΥΤΕΣΤΙ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ''




Αμίλκας Αλιβιζάτος: 

θεολόγος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

Μασώνος - Οικουμενιστής

(1887-1969)



Ο τίτλος της ετικέτας της ανάρτησης ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων'' είναι καθόλα ενδεικτικός των ψευδοπροφητών της λεγομένης Οικουμενικής Κίνησης ή Παναίρεσης των Εσχάτων, που με την ανατολή του 20ού αιώνα ανεδύθησαν ίνα ''λαλούν διεστραμμένα''. Πρόκειται για μια σειρά επιστολών, ανακοινώσεων, εγκυκλίων και γενικότερα συγγραμμάτων τους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προάγουν τον διαχριστιανικό συγκρητισμό, αλλοιώνουν, μετασχηματίζουν και εγκαθιστούν έναν κάλπικο, πλαστό και απομιμητικό ''χριστιανισμό'', που απευθύνεται σε μάζες, γιατι ο ίδιος ο Οικουμενισμός διατίθεται σε οικουμενική, πλατιά, λαική κατανάλωση! Σε αυτούς τους ψευδοπροφήτες κατά την ''Αποκάλυψη'' του Ευαγγελιστή Ιωάννη αναφέρεται ο νέος ''Φάκελλος'' που ανοίγουμε υπό τον εμφανή, αυτοδίκαια διεκδικητικό και εμφατικό τίτλο ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων''! Σε αυτόν θα παρελάσουν όλοι οι θιασώτες της Εωσφορικής Κίνησης, αρχής γενομένης από τον πρωτοπόρο και πρωταγωνιστή του Οικουμενιστικού Θιάσου, τον Τεκτονικό μοιχεπιβάτη του Οικουμενικού Θρόνου, Μελέτιο Μεταξάκη. Τα γραπτά που συλλέξαμε, προέρχονται εκ του Τύπου -κυρίως του Εκκλησιαστικού- ημερησίου και περιοδικού και τα δημοσιεύουμε αυτούσια κάθε φορά, χωρίς σχολιασμούς και επικρίσεις. Ο κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης θα δύναται να συνειδητοποιήσει και να κατανοήσει την πτώση και την έκπτωση των Οικουμενιστών από τα ίδια τους τα κείμενα, ακολουθώντας την επιταγή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου: ''Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου… την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς''. P.G. 60, 611. Εύχεσθε!



ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ




Μέρος 10ον



Περιοδικό ''ΘΕΟΛΟΓΙΑ'', 


''ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ'' 

Τόμος Α', Έτος 1923

''ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 

ΠΡΟΣ ΕΝΩΣΙΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ, 

ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗΣ ΤΟΥΤΕΣΤΙ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ''




''Συντελεστικόν στοιχείον της εκατέρωθεν γινομένης, βραδέως μεν, αλλά συστηματικώς προπαρασκευαστικής, εργασίας προς  έ ν ω σ ι ν  τ ω ν  δ ύ ο  Ε κ κ λ η σ ι ώ ν, της Αγγλικανικής τουτέστι και Ορθοδόξου, αποτελεί και η επί τη ευκαιρία της επισήμου επισκέψεως του πρώην επισκόπου Oxford Σεβασμιωτάτου Gore προς την Ι. Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος, επακολουθήσασα σύντομος συζήτησις, περί του ως άνω ζητήματος''.


Ιούνιος 1923




Φωτογραφία δημοσιευμένη στο εβδομαδιαίο περιοδικό των αποδήμων Ελλήνων ''ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ'' της Ν. Υόρκης, τον Αύγουστο του 1920, λίγους μήνες πριν την καθαίρεση και την αυτομόληση του Μελετίου Μεταξάκη στην Αμερική.
Έχει προηγηθεί επίσκεψη Επισκοπιανών και Αγγλικανών κληρικών στην Αθήνα και εκατέρωθεν συμπροσευχές και πομπώδεις, φιλενωτικές δηλώσεις μετά της μητροπολιτικής ''αυλής'' του Μελετίου.
Στην λεζάντα διαβάζουμε: 
ΕΠΙ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΙΝ ΤΗΣ ΔΗΜΗΓΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣ. ΠΑΥΛΟΥ 
1η Σειρά: - Αρχιεπίσκοπος Ντάρλιγκτων, Μητροπολίτης Αθηνών (Μεταξάκης). 
2α Σειρά: - Γυθείου Διονύσιος, Δεσποινίς Ντάρλιγκτων, Αμίλκας Αλιβιζάτος, Κυρία Ντάρλιγκτων, Φθιώτιδος Ιάκωβος, Rev. Nickols. 
3η Σειρά: - Δεσποινίς Σμιθ, Rev. Henry Darlington, Μιχ. Γαλανός, Ναυπακτίας Αμβρόσιος, Σύρου και Τήνου Αθανάσιος.



Σημ. ημετέρα: Το περιοδικό ''Θεολογία'', επίσημη έκδοση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ιδρύθηκε το 1923 από τον πρώτο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χρυσόστομο Παπαδόπουλο (1868-1938), ένα χρόνο πριν από την εισαγωγή της βλάσφημης, εορτολογικής καινοτομίας του 1924. Ο Αμίλκας Αλιβιζάτος αρθρογραφούσε τακτικά στη ''Θεολογία'' πρωτοστατώντας στα τεκταινόμενα της Οικουμενικής Κίνησης της εποχής και απηχώντας φυσικά τις αιρετικές θέσεις του εκκλησιαστικού του ''μέντορα'' Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου. Πρώτος Διευθυντής του περιοδικού διετέλεσε ο ακαδημαικός και αρθρογράφος Γρηγόριος Παπαμιχαήλ (1874-1956), ενώ ακολούθησαν γνωστοί θεολόγοι της κατοχικής και μεταπολεμικής περιόδου, όπως γνωστοί Οικουμενιστές-Μασώνοι, ανάμεσά τους και οι Νικόλαος Λούβαρης και Κων/νος Μπρατσιώτης. Το περιοδικό εκδίδεται ακόμη και σήμερα.



Εκ του περιοδικού της Ιεράς Συνόδου της επισήμου Εκκλησίας ''ΘΕΟΛΟΓΙΑ'', τόμος α', έτος 1923, σελ. 68-95. 
Έρευνα, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

''ΟΙ ΔΥΟ ΥΙΟΙ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ ΕΚ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΕΔΡΑΙΩΘΗΚΑΝ Ο ΜΕΝ ΣΤΗΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ Ο ΕΤΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΤΡΙΑ ΔΥΣΗ''



Ένα λίαν επίκαιρο και αρκούντως αυθεντικό δοκίμιο του λόγιου Μοναχού και δεινού κήρυκα Κοσμά Φλαμιάτου, που μέσα από την ξενόδουλη ανασύσταση του -εν τη γενέσει του- Ελληνικού Κράτους, την διαβλητή εγκατάσταση της Βαυαροκρατίας, την δόλια, ως και ωφελιμιστική παρείσφρηση της Αγγλογαλλικής δυναστείας και τις πρώτες εμφυλιακές, μισερές ''καρατομήσεις'' αδούλωτων μαρτύρων προσφέρει στον αναγνώστη την γνησιότητα της Πίστης και την αληθινή Φιλοπατρία. Το πηγαίον και η γνησιότητα του λόγου μοιάζει σαν να ''τυπώθηκε'' μόλις τώρα, με διαφορετικούς ή και ίδιους ευρωπαικούς ''εθνοσωτήρες'', τους ίδιους όμως πάντοτε ασύμμαχους ''συμμάχους'', αυτούς άλλωστε, που οριοθέτησαν και τον πολιτικό ''χρωματισμό'' των πρώτων νεότοκων και πολιτικά εξαρτημένων κομμάτων στην Ελλάδα: το αγγλικό, το γαλλικό και το ρωσικό. Σαν να μην άλλαξε τίποτε. Ραγιαδισμός, υποτακτικότητα και δουλοφροσύνη υπό τον σκιερό ''μανδύα'' του Εθνικού Συντάγματος και της εγκατεστημένης Βασιλείας, που εισήγαγαν στους απονήρευτους Ρωμιούς, ξένα ήθη και νοσηρές, ''διαφωτιστικές'' διδαχές, ώστε να αναγκάσουν ακόμη και αυτόν τον Μακρυγιάννη να γράψει στη διαθήκη του, μιλώντας για ''απατεώνες της πατρίδας του''! Και όπως έγραψε και ο καθηγητής Αλέξιος Παναγόπουλος στο βιβλίο του ''ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ'': ''Οι ''ψευτοδιαφωτιστές'', που φραγκεμένοι δίδασκαν το πνεύμα της εσπερίας, αναγκάζουν τους πρωτομάρτυρες να καταγγείλουν δημόσια τους ηθικούς αυτουργούς, που κρύβονταν πίσω από τις ύποπτες αναθεωρήσεις του περιβάλλοντος του ρωμαιοκαθολικού Βασιλέα της προτεστάντισσας Βασίλισσας και του ανθέλληνα αντιβασιλέα Μάουερ''. Εύχεσθε!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος





''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''



Εκ του προηγούμενου

Τούτου ένεκα τόσον τα εκ της αρετής βραβεία και οι μισθοί, όσον και η εκ της ανομίας ενοχή και κατάκρισις των κληρικών και μάλιστα της ιεραρχίας, έχει πολλήν και μεγίστην διαφοράν ως προς εκείνα των λαικών.

Τούτο επίσης θεωρείται τόσον και εις τους εξ αυτών διά της αρετής γεννωμένους Φωστήρας, όσον και εις τους εξ αυτών  διά της αμαρτίας γεννωμένους υιούς της ανομίας, ως μετ' λίγον οφθήσεται η τούτου απόδειξις οπωσούν εναργέστερον.

Καθώς δε οι εκ της αρετής του κλήρου γεννώμενοι φωστήρες φέρουσι γενικήν και μεγάλην ειρήνην, σωτηρίαν, ευδαιμονίαν και δόξαν, κατά σειράν, ωσαύτως και οι εκ της αμαρτίας αυτού γεννώμενον υιοί της ανομίας φοβερά και μεγάλα κακά φέρουσιν εις όλον τον κόσμον, πνευματικά τε και σαρκικά, κίνδυνον, και ταραχήν εις την Εκκλησίαν.

Την διαφοράν τούτων των δύο υιών της ανομίας, των γεγεννημένων τον μεν εκ της αμαρτίας του λαού, τον δε εκ της αμαρτίας του κλήρου, έδειξεν ο Κόσμος υπέρ ουδέποτε άλλοτε εναργέστερον εις τούτους τους καθ΄ ημάς εσχάτους αιώνας τον μεν πρώτον εις την Ανατολήν, τον δε δεύτερον εις την Δύσιν.

Εις την Ανατολήν η ανομία του λαού και προ πάντων των αυτοκρατόρων του Βυζαντίου, διά την εξ αυτών ενίοτε πλαγίως και εμμέσως εις τα της Εκκλησίας εν μέρει επέμβασιν΄

εγέννησεν την έκτασιν της Μωαμεθανικής πλάνης, ήτις έφερεν εις προκοπήν και εις τον καταρτισμόν της κακίας τους Αγαρηνούς γενομένους τιμωρία, μάστιγες και δήμιοι κατά του ημαρτηκότος λαού.

Εις την Δύσιν η ανομία του κλήρου και προ πάντων των Πάπων της Π. Ρώμης, έρριψεν αυτούς και τους υπ' αυτούς εις καινοτομίας και εις διάφορα είδη της πλάνης, και αύτη δε πάλιν έφερεν αυτούς εις περισσοτέραν προκοπήν της ανομίας.

Ταύτα δε ερχόμενα έτι εις προκοπήν εγέννησε μύρια άλλα ολεθριώτερα είδη αιρέσεων, έως ου έφθασεν εις τον έσχατον βαθμόν του σκοτασμού και της πτώσεως, τουτέστιν εις την πλάνην της υλοφροσύνης του θεισμού και της αθείας.

Αναλόγως εις την προκοπήν της πλάνης, εγένετο και εκείνη της ανομίας. Αύτη δε η προκοπή της πλάνης και της ανομίας της Δύσεως έφερεν εις τοιαύτην προκοπήν δόλου, υποκρίσεως, πονηρίας και πάσης Σατανικής κακίας, την πολιτικήν της Αγγλίας, οποία ουδέποτε άλλοτε ανεφάνησαν εις τοιούτον βαθμόν.

Ούτος ο υιός της ανομίας της Δύσεως απ' αρχής επιβουλεύεται και πολεμεί δολίως τον κλήρον ως εκ της ανομίας αυτού γεννηθείς, και επομένως από τότε ταράττεται, κλονείται και κινδυνεύει όλος ο Κόσμος εξ αυτού.

Εις τον υιόν της ανομίας της Ανατολής, επειδή εγεννήθη εκ της του λαού ανομίας, ουδεμία υπόκρισις, ή δόλος εις αυτόν υπήρχεν, αλλ' όλη η κακία αυτού ην ανακεκαλυμμένη΄ άγριος μεν αιμοβόρος και τυραννικός αλλ' υποτρέφει και αισθήματα τινά, φιλανθρωπίας και μεγαλοδωρίας΄ όλος μεν αφοσιωμένος εις την φιληδονίαν και εις υλικά συμφέροντα, αλλ' ευαπάτητος, ως οι κύνες και απλούς.

Εις τον υιόν της ανομίας της Δύσεως επειδή και εγένετο ο καταρτισμός αυτού εκ της ανομίας του κλήρου, όλη η σοφία, και η δύναμις υφίσταται εις τον δόλον, εις την υπόκρισιν και εις την ραδιουργίαν.

Η κακία αυτού υπάρχει όλη αδιάλλακτος και ανέκφραστος, όμως ου μόνον εστίν όλη κεκρυμμένη, αλλ' υπό το πρόσχημα της φιλίας και της ευεργεσίας, καθώς και εις τους προπάτορας ο νοητός Σατανάς, παρέσυρε και παρασύρει τόσας μυριάδας εκ των χριστιανικών λαών, εις την πτώσιν της πλάνης, του θανάτου και της απωλείας, και υπενεργεί και φέρει τόσα μεγάλα και γενικά ναυάγια εις όλα τα χριστιανικά Κράτη.

Ο υιός της ανομίας της Ανατολής επειδή και εγεννήθη εκ των ανομιών του λαού, κατ' αυτού ανεφάνη άγριος τιμωρητής, εις τον κλήρον όμως παρεχώρησεν όλην την ελευθερίαν και ανεξαρτησίαν, ου μόνον καθ' όλα τα θεία και τα Εκκλησιαστικά, αλλά και ως προς αυτά τα πρόσκαιρα και τα κοσμικά, ως προς την πρόνοιαν του ορθοδόξου λαού.

Ο υιός της ανομίας της Δύσεως επειδή και εγεννήθη εκ της ανομίας του κλήρου, κατ' αυτού ανεφάνη απ' αρχής και διατελεί μέχρις ώρας αντίπαλος και εχθρός αδιάλλακτος και κατ' αυτού διεγείρει συνωμοσίας, τόσον εκ των αρχών, όσον και εκ του λαού.

Και τούτου το παγκόσμιον μίσος, την κατάργησιν και την υπό τας Κοσμικάς αρχάς υποδούλωσιν, καθ' όλα τα θεία και ιερά μυριοτρόπως, αδιαλείπτως και δολίως παρασκευάζει και υπενεργεί. 

Ο υιός της ανομίας της Ανατολής επειδή και αναλόγως εις την ανομίαν του λαού εξ ης εγεννήθη, η κακία αυτού ην ανακεκαλυμμένη, έδιδεν αφορμήν και νύξιν εις τον υπ' αυτόν τυραννούμενον λαόν ίνα αποστρέφηται και μισή τον τύραννον, αυτός δε ίνα συνέρχηται εις αρχικήν και αμοιβαίαν ομόνοιαν και αγάπην, και ίνα λαμβάνη ως εκ τούτου μέριμναν περί των κοινών συμφερόντων και περί της εξ αυτού ελευθερίας.

Ο υιός της ανομίας της Δύσεως, επειδή και έχει όλως υποκεκρυμμένην την ιδίαν αυτού κακίαν, αναλόγως εις την ανομίαν του κλήρου εξ ης εγεννήθη, και ως εκ τούτου υποκρινόμενος τον φίλον και ευεργέτην προς τους υπ' αυτού επιβουλευομένους λαούς, σχίζει αυτούς τεχνικώς τε και συστηματικώς πάντοτε εις αντιφερόμενα και εχθρικά κόμματα διαδίδωσιν αυτοίς το πνεύμα του μίσους, του δόλου, της διαφθοράς, της πλάνης, της αποστασίας, της αναρχίας και πάσης κακίας, κινεί αυτούς εις τόσας φρικτάς και γενικάς προδοσίας και δι' αυτών ενεργεί και φέρει εις έργον την τούτων απώλειαν και τον αφανισμόν και συγχρόνως εις όλα τούτα υποκρίνεται τον απλούν θεατήν, και τον φίλον.

Ο υιός της ανομίας της Ανατολής, αν και όλος έκδοτος εις τα έργα της διαφθοράς και της φιληδονίας, όμως κατά θείαν οικονομίαν εγένετο άγρυπνος επιτηρητής και φύλαξ της σωφροσύνης και της καθαρότητας προς τον υπ' αυτόν χριστιανικόν λαόν.

Ο υιός της ανομίας της Δύσεως, αν και κατά το φαινόμενον υποκρίνεται σωφροσύνην, αλλ' όμως ενεργεί δολίως και συστηματικώς εις τους υπ' αυτού επιβουλευομένους λαούς, όλα τα είδη της ακαθαρσίας και της διαφθοράς και την πολυτέλειαν, επί σκοπώ ίνα εισάξη δι' αυτών ευστοχώτερον την γενικήν καταστροφήν και απώλειαν.

Ο υιός της ανομίας της Ανατολής, ου μόνον είχε μίαν τοιαύτην κακόδοξον θρησκείαν της οποίας το αίσχος και η πλάνη, ήσαν φανερά, ουδέν δελεαστικόν ή απατηλόν έχουσα εις σκάνδαλον πτώματος του χριστιανικού λαού, ου μόνον ην όλος αφοσιωμένος εις αυτήν και ως εκ τούτου έδιδε παράδειγμα οικοδομής εις τον χριστιανικόν λαόν, ως προς την ιδίαν αυτού αληθινήν θρησκείαν, αλλά και εστηλίτευε και απεστρέφετο οποιονδήποτε εκ τούτου έβλεπε καταφρονητήν της πατρώας αυτού θρησκείας, και ως εκ τούτου έδιδεν αιτίαν εις τον ορθόδοξον λαόν ίνα διατελή όλος αφοσιωμένος εις την οδόν της αληθείας και της ζωής.

Ο υιός της ανομίας της Δύσεως προβαίνει κατά πρώτον υπό το όνομα του χριστιανισμού και φέρει επί στόματος και επί χείρας, νενοθευμένας, και παρεξηγημένας τας Θείας Γραφάς, καθώς και όλοι οι προ αυτού απ' αρχής αιρετικοί.

Διά σκάνδαλον όμως των επιβουλευομένων, ου μόνον ενεργεί και βραβεύεται και αναβιβάζεται εις όλας τας θέσεις, η πλάνη και η διαφθορά, και φέρει διά της ραδιουργίας και της κοινής φήμης, μίσος γενικόν και αποστροφήν κατά του χριστιανικού κλήρου, και καθ' όλων εκείνων οίτινες διατηρούσιν ειλικρινώς της θρησκείας το πνεύμα, πολλά δε και ολέθρια σκάνδαλα εις πτώσιν πολλών.


Συνεχίζεται

Εκ του βιβλίου του Μοναχού Κοσμά Φλαμιάτου:
''ΦΩΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ
ΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΙΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΒΟΥΛΗΣ, ΕΙΣ ΟΡΘΟΦΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ. ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ''
Αθήνα 1849, σελ. 123-126.
Μεταφορά στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, με την Γραμματική τάξη της εποχής, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

''ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ'' ΚΑΝΤΕΡΜΠΟΥΡΥ: ''ΘΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΛΕΥΚΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ''




Ο Welby είπε ότι η εκκλησία πρέπει να εξετάσει προσεκτικά ποια θρησκευτικά μνημεία πρέπει να αφαιρεθούν αντί να τα καταστρέψουν.


To κατευθυνόμενο κίνημα Black Lives Matter έχει επηρεάσει όπως φαίνεται και την Αγγλικανική Εκκλησία. Σε μια πρωτοφανή δήλωση ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρυ.


Η Αγγλικανική εκκλησία πρέπει να επανεξετάσει τις απεικονίσεις του Ιησού ως λευκού άνδρα στις παραδοσιακές χριστιανικές εικόνες, δήλωσε ο επικεφαλής της Εκκλησίας της Αγγλίας την Παρασκευή.


Ο Justin Welby, αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρυ, ρωτήθηκε σε συνέντευξή του στο BBC Radio 4 εάν η δυτική νοοτροπία σύμφωνα με την οποία ο Ιησούς έδειχνε Καυκάσιος πρέπει να επανεξεταστεί υπό το φως του κινήματος του BLM.


«Ναι, φυσικά, αυτή η αίσθηση ότι ο Θεός ήταν λευκός… Πηγαίνετε σε εκκλησίες [σε όλο τον κόσμο] και δεν βλέπετε έναν λευκό Ιησού», είπε. «Βλέπετε έναν μαύρο Ιησού, έναν Κινέζο Ιησού, έναν Ιησού της Μέσης Ανατολής - ο οποίος είναι φυσικά ο πιο ακριβής - βλέπετε έναν Ιησού από τα νησιά Φίτζι."


Ο Άγγλος αρχιεπίσκοπος σχολίασε την πεποίθηση ότι ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ, μέρος αυτού που σήμερα θεωρείται Μέση Ανατολή.


Ως εκ τούτου, τα αγάλματα του Ιησού στον Καθεδρικό Ναό του Καντέρμπουρυ θα επανεξεταστούν εν μέσω των αντιρατσιστικών διαμαρτυριών που σαρώνουν τον κόσμο και το κίνημα για την κατάρρευση αμφιλεγόμενων μνημείων, είπε.


«Ο Ιησούς απεικονίζεται με πολλούς τρόπους, όπως υπάρχουν πολιτισμοί, γλώσσες και αντιλήψεις. Και δεν νομίζω ότι το να πετάμε όλα όσα έχουμε στο παρελθόν είναι ο σωστός τρόπος, αλλά νομίζω ότι Αυτός δεν είναι ο Ιησούς που υπάρχει, δεν είναι αυτός που λατρεύουμε, είναι μια υπενθύμιση της καθολικότητας του ως Θεός που έγινε ενανθρωπίστηκε», είπε.


Ωστόσο, ο Welby είπε ότι η εκκλησία πρέπει να εξετάσει προσεκτικά ποια θρησκευτικά μνημεία πρέπει να αφαιρεθούν - αντί να τα καταστρέψουν.


«Απλά πηγαίνετε γύρω από τον καθεδρικό ναό του Καντέρμπουρυ, υπάρχουν μνημεία παντού, ή το Αβαείο του Γουέστμινστερ, και τα βλέπουμε όλα αυτά, και μερικά θα πρέπει να κατέβουν», είπε.


Προέτρεψε επίσης τους οπαδούς να συγχωρήσουν τις «παραβάσεις» ορισμένων ανθρώπων που απεικονίζονται σε αγάλματα. «Μπορεί να υπάρξει συγχώρεση, ελπίζω και προσεύχομαι, αλλά μόνο αν υπάρχει δικαιοσύνη», είπε.


Πάντως οι Αμερικανοί απορρίπτουν έντονα το αίτημα του ακτιβιστή των Black Lives Matter για την απομάκρυνση του «λευκού Ιησού» από εκκλησίες και αλλού. Η τελευταία τηλεφωνική και διαδικτυακή έρευνα των Rasmussen Reports διαπιστώνει ότι το 69% των Αμερικανών ενήλικων διαφωνούν με αυτήν τη δήλωση: "Όλες οι τοιχογραφίες και τα βιτρό παράθυρα του λευκού Ιησού και της Ευρωπαίας μητέρας του και των λευκών φίλων τους πρέπει επίσης να κατεβούν.


Είναι μια χονδροειδής μορφή λευκής υπεροχής. Δημιουργήθηκε ως εργαλείο καταπίεσης. Ρατσιστική προπαγάνδα. Όλα πρέπει να κατέβουν."


Μόνο το 13% συμφωνεί με τη δήλωση του ακτιβιστή Shaun King. 18% είναι αναποφάσιστοι. 65% συνεχίζουν να πιστεύουν ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν ο Υιός του Θεού που ήρθε στη γη για να πεθάνει για τις αμαρτίες μας, αν και αυτό το ποσοστό ήταν στο 77% πριν από τέσσερα χρόνια. 22% δεν συμμερίζονται αυτήν την πεποίθηση, ενώ το 13% δεν είναι σίγουροι.


Η υποστήριξη για την απομάκρυνση του «λευκού Ιησού» από τις εκκλησίες είναι πολύ υψηλότερη στους μαύρους (31%) από ό, τι στους λευκούς (9%) και άλλους μειονοτικούς Αμερικανούς (13%). Οι Μαύροι ωστόσο είναι επίσης πολύ πιο πιστοί από τους άλλους ότι ο Ιησούς ήταν Υιός του Θεού.



Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

ΤΟ ΠΑΝΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ (1930) ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΛΑΜΠΕΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ!



Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Μιχαήλ Κωνσταντινίδης 

(1892-1958), 

ένας ακόμα πιστός ακόλουθος 

της λεγόμενης Οικουμενικής Κίνησης.


Ο τίτλος της ετικέτας της ανάρτησης ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων'' είναι καθόλα ενδεικτικός των ψευδοπροφητών της λεγομένης Οικουμενικής Κίνησης ή Παναίρεσης των Εσχάτων, που με την ανατολή του 20ού αιώνα ανεδύθησαν ίνα ''λαλούν διεστραμμένα''. Πρόκειται για μια σειρά επιστολών, ανακοινώσεων, εγκυκλίων και γενικότερα συγγραμμάτων τους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προάγουν τον διαχριστιανικό συγκρητισμό, αλλοιώνουν, μετασχηματίζουν και εγκαθιστούν έναν κάλπικο, πλαστό και απομιμητικό ''χριστιανισμό'', που απευθύνεται σε μάζες, γιατι ο ίδιος ο Οικουμενισμός διατίθεται σε οικουμενική, πλατιά, λαική κατανάλωση! Σε αυτούς τους ψευδοπροφήτες κατά την ''Αποκάλυψη'' του Ευαγγελιστή Ιωάννη αναφέρεται ο νέος ''Φάκελλος'' που ανοίγουμε υπό τον εμφανή, αυτοδίκαια διεκδικητικό και εμφατικό τίτλο ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων''! Σε αυτόν θα παρελάσουν όλοι οι θιασώτες της Εωσφορικής Κίνησης, αρχής γενομένης από τον πρωτοπόρο και πρωταγωνιστή του Οικουμενιστικού Θιάσου, τον Τεκτονικό μοιχεπιβάτη του Οικουμενικού Θρόνου, Μελέτιο Μεταξάκη. Τα γραπτά που συλλέξαμε, προέρχονται εκ του Τύπου -κυρίως του Εκκλησιαστικού- ημερησίου και περιοδικού και τα δημοσιεύουμε αυτούσια κάθε φορά, χωρίς σχολιασμούς και επικρίσεις. Ο κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης θα δύναται να συνειδητοποιήσει και να κατανοήσει την πτώση και την έκπτωση των Οικουμενιστών από τα ίδια τους τα κείμενα, ακολουθώντας την επιταγή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου: ''Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου… την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς''. P.G. 60, 611. Εύχεσθε!



ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ




Μέρος 9ον



ΤΟ ΠΑΝΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΛΑΜΠΕΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ (1930)





Τον Ιούλιον του προσεχούς έτους 1930 πρόκειται να συνέλθη εν τω ανακτόρω του Λάμπεθ το Έβδομον ομώνυμον Συνέδριον της Αγγλικανικής Ιεραρχίας του Ηνωμένου Βασιλείου και των Αποικιών. 


Το Συνέδριον τούτον κατά δεκαετίαν συνερχόμενον σημιοί πάντοτε σταθμόν εν τη ιστορική πορεία της Αγγλικανικής Εκκλησίας, μολονότι τούτο δεν έχει τον χαρακτήρα ούτε την αυθεντίαν Παναγγλικανικής Εκκλησίας, των αποφάσεων αυτού μη δεσμευουσών ουδένα των κατά τόπους Επισκόπων της Εκκλησίας ταύτης, εχουσών δε απλώς χαρακτήρα συμβουλευτικόν.


Παρ' όλον τούτο η σύγκλησις αυτού θεωρείται γεγονός σημαντικόν και αναμένεται, ως πάντοτε και νυν, υπό των Αγγλικανών μετ' ενδιαφέροντος, δος δ' ειπείν, και ανυπομονησίας. 


Η Ορθόδοξος Εκκλησία, ήτις διά των επισήμων αυτής αντιπροσώπων παρηκολούθησε τας εργασίας και του προηγουμένου Συνεδρίου, θέλει αγρύπνως, αναμφιβόλως, παρακολουθήσει τας εργασίας και του μέλλοντος να συγκληθή τον προσεχήν Ιούλιον. 


Το Συνέδριον ως κατά το παρελθόν, ούτω και κατά το επιόν έτος θέλει ασχοληθή μετά του ζητήματος της Ε ν ώ σ ε ω ς  τ ω ν  Ε κ κ λ η σ ι ώ ν.  


Εκ τούτου πρόδηλον το ενδιαφέρον, όπερ και δι' ημάς τους Ορθοδόξους μέλλει να έχη το Συνέδριον του Λάμπεθ του 1930. (...)



Ο Μέγας Αρχιμανδρίτης ΜΙΧΑΗΛ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ





Σημ. ημετέρα: Ο Αρχιμανδρίτης Μιχαήλ Κωνσταντινίδης (1892-1958) που υπογράφει το οικουμενιστικό άρθρο για το Παναγγλικανικό Συνέδριο του Λάμπεθ, δεν είναι άλλος, από τον αργότερα Μητροπολίτη Κορίνθου και Αρχιεπίσκοπο Αμερικής (1949-1958) Μιχαήλ. Ο ίδιος, εκτός των άλλων, διετέλεσε αντιπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο διαχριστιανικό Συνέδριο ''Πίστεως και Τάξεως'' της Λωζάνης τον Αύγουστο του 1927 και αντιπρόσωπος της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας στην Δογματική Επιτροπή Ορθοδόξων και Αγγλικανών τον Οκτώβριο του 1931, στο παλάτι του Λάμπεθ. ''Πνευματικό παιδί'' του Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου χειροτονήθηκε από τον ίδιο και κατόπιν διορίστηκε Γραμματέας και Μέγας Πρωτοσύγγελος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών.



Εκ του επισήμου, εκκλησιαστικού περιοδικού ''ΘΕΟΛΟΓΙΑ'' 
της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
τριμηνιαία έκδοση, έτος 1929, τόμος Ζ', τεύχος 4, σελ. 328-335.
Έρευνα, επιμέλεια ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ: ''ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ'' (1885)




ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ (1885)


ΥΠΟ


ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ Δ. ΚΕΦΑΛΑ

ιεροδιακόνου, φοιτητού της Θεολογίας


ΜΑΡΤΙΟΥ 10  ΕΤΟΣ 1885



''Μακάριοι οι ακούοντες τον λόγον

και φυλάσσοντες αυτόν''.

(Λουκά ια' 28).

Μ έ ρ ο ς  2 ο ν


ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΝ


Απόδειξις του μεγέθους της θείας ευχαριστίας.


α. Σύστασις του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας

β. Μέγεθος και αξία του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας




α. Σύστασις του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας


Προτιθέμενοι να ομιλήσωμεν περί του μεγέθους και της αξίας της Θείας Ευχαριστίας, κρίνομεν καλόν, ως εν εισαγωγή να είπωμέν τινα περί της συστάσεως του Μυστηρίου και της ορθής αυτού εκτελέσεως. 


Το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας ως αναφέρουν οι τρεις Ευαγγελισταί Ματθαίος, Μάρκος και Λουκάς, παρέδωκεν εις τους Αποστόλους ο Κύριος την προτεραίαν της παραμονής του πάσχα των Ιουδαίων΄


ήτοι το εσπέρας της 13 του Νισάν - Μαρτίου. Τούτο δε φαίνεται και εκ τινων ρήσεων του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου, εν' ω ο Ευαγγελιστής περί των συμβάντων της ημέρας λόγον ποιείται΄


ο Ευαγγελιστής Ιωάννης διηγούμενος την μεταξύ του Ιησού και Ιούδα συνδιάλεξιν περί της παραδόσεώς του, λέγει ότι οι Μαθηταί δεν εννόησαν το πνεύμα των λόγων του Ιησού, ενόμισαν δε, επειδή το γλωσσόκομον είχεν ο Ιούδας, ότι τω είπεν ο Ιησούς, αγόρασον ων χρείαν έχομεν εις την εορτήν΄


ή τοις πτωχοίς ίνα τι δω΄ (Ιωάν. ιγ' 28-29), εξ ων φαίνεται ότι η ημέρα είνε η προ της παραμονής του Πάσχα των Εβραίων΄


διότι άλλως αι υποθέσεις των Αποστόλων θα ήσαν παράλογοι ως εναντιούμεναι εις ιεράς διατάξεις, καθότι μόνον επομένης παραμονής είσι δυναταί τοιαύται υποθέσεις, διότι ως γνωρίζομεν, διατάξει του νόμου, οι Ιουδαίοι ουδέ μίαν εργασίαν ποιούσι κατά την ημέρα του πάσχα, προς δε και την εν ταις παραμοναίς των εορτών πρόνοιαν επίσης ο νόμος διέταξεν΄


προσέτι δε εις τους πτωχούς τας παραμονάς δίδωσι τα βοηθήματα όπως φροντίσωσι περί της εορτής΄


ώστε ουδέ μία περί αυτού υπολείπεται αμφιβολία, καθ' όσον μάλιστα και πλείστα άλλα χωρία περί αυτού μαρτυρούσιν.


Ο ορισμός της ημέρας ταύτης είνε τοσούτον αναγκαίος, καθ' όσον εξ αυτής κατά μέγα μέρος εξαρτάται η ποιότης του άρτου τον οποίον η Εκκλησία ημών εν τη ιερά Ευχαριστία προσφέρει΄


διότι οι Ιουδαίοι μετρούντες τας ημέρας από της δύσεως του ηλίου της παραμονής.


Επειδή δε το πάσχα ήτο η εορτή των Αζύμων ώφειλον να φάγωσι και αφ' εσπέρας άζυμα, άτινα θα ευρίσκοντο και εις την τράπεζαν του Σωτήρος, όστις δεν ήλθε να καταλύση, αλλά να πληρώση τον νόμον΄ 


η δυτική εκκλησία, εναντιουμένη εις αυτήν την ομολογίαν των πραγμάτων πρεσβεύει την δι' αζύμου άρτου εκτέλεσιν του μυστηριακού δείπνου λίαν εσφαλμένως΄


η Εκκλησία ημών ακολουθούσα την παράδοσιν των Αποστόλων και το πνεύμα του Ευαγγελίου, προσφέρει ανέκαθεν ένζυμον άρτον εις το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας.


Ο τρόπος καθ' ον το μυστήριον τούτο ο Κύριος συνέστησεν, ομοίως ιστορούμενος και υπό των τριών Ευαγγελιστών, είνε ο εξής: 


''Εσθιόντων δε αυτών λαβών ο Ιησούς τον άρτον και ευλογήσας έκλασε, και εδίδου τοις μαθηταίς, και είπε, λάβετε, φάγετε΄


τούτο εστί το σώμα μου, και λαβών το ποτήριον, και ευχαριστήσας, έδωκεν αυτοίς, λέγων, πίετε εξ αυτού πάντες΄ τούτο γαρ έστι το αίμά μου, το της Καινής Διαθήκης, το περί πολλών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών''. (Ματθ. Κς 26-28).


Ο σκοπός της συστάσεως του μυστηρίου τούτου, ως αυτός ο Κύριος λέγει, ίνε ίνα ημείς μεν μένωμεν εν αυτώ αυτός δε εν ημίν. 


''Ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα εν εμοί μένει καγώ εν αυτώ''΄ ήδη τούτο προ της συστάσεως αυτού έλεγεν  προς τους Ιουδαίους ο Κύριος (Ιωάν, ς' 55-56).

Σ υ ν ε χ ί ζ ε τ α ι


Εκ του βιβλίου του Αγίου Νεκταρίου: ''ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ'', 
Αθήνα 1885, σελ. 4-6. 
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής.
Εισαγωγή στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.