Κυριακή 18 Αυγούστου 2024

ΚΥΡΙΑΚΗ Η' ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ο ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΙΧΘΥΩΝ


Η ευλογία των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων: Ενώ όμως κόντευε να δύσει ο ήλιος, οι Μαθητές ανησύχησαν και παρακάλεσαν τον Κύριο να απολύσει τους όχλους για να αγοράσουν τροφές. Τότε ο Κύριος καθοδήγησε τους Μαθητές στο να τακτοποιήσουν τους όχλους εκείνους στα χλωρά χορτάρια ανά 100 ή ανά 50. Στη συνέχεια πήρε τα 5 ψωμιά και τα 2 ψάρια, που είχε μαζί του ένα παιδί, τα ευλόγησε και πρόσταξε στους Μαθητές να τα διαμοιράσουν στους καθήμενους, που ήταν 5000 άνδρες χωρίς τις γυναίκες τους και τα παιδιά, ενώ τα ευλογημένα εκείνα ψάρια και τα ψωμιά δεν τελείωναν, προκαλώντας, όπως ήταν αναμενόμενο, κατάπληξη σε όλους. Κατά παρόμοιο τρόπο όμως ευλογείται στη ζωή του και κάθε χριστιανός που μελετά ή ακούει τα λόγια του Θεού, γιατί από αυτά στερεώνεται στην πίστη του και αγιάζεται η ζωή του. Ο Θεός, δηλ., που βλέπει καθαρότητα της ζωής και του αγιασμού του, επιχορηγεί σ’ αυτόν τις θείες δωρεές του και τον καθιστά, όπως και τον Ιωσήφ τον Πάγκαλο, «επιτυγχάνοντα» στη ζωή και στις εργασίες του.γ) Η συγκέντρωση των περισσευμάτων Όταν όμως έφαγαν και χόρτασαν όλοι, τρώγοντας όσο ήθελαν (Β, Ιω. 6,12). ο Κύριος τους έδωσε την εντολή να συγκεντρώσουν όλα εκείνα, που περίσσεψαν, δηλ. 12 κοφίνια γεμάτα «ίνα μη τι απόλλυται». Μα, θα έλεγε κανένας, γιατί συγκέντρωσαν τα περισσεύματα, αφού είχαν όλοι χορτάσει; Αυτό έγινε, κατά τους αγίους Πατέρες μας, για πολλούς λόγους. Ο πιο βασικός λόγος δηλ. ήταν το ότι έπρεπε να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που έγινε δεν ήταν, κατά το Ζιγαβηνό, φαντασία, αλλά γεγονός πραγματικό (Π. Τρεμπέλα, Υπ. εις το κατά Ιω. Ευαγγέλιον, Αθήναι, 1969, σ. 211). Ένας δεύτερος λόγος ήταν ο σεβασμός προς τα υλικά αγαθά, από τα οποία πολλοί συνάνθρωποι μας έχουν ανάγκη, γιατί πεινούν. Έπρεπε λοιπόν να καταλάβουν όλοι ότι τα περισσεύματα κάποιων πρέπει να συμπληρώνουν τα υστερήματα άλλων, όπως σημειώνει ο απόστολος των Εθνών (βλ. 2 Κορ. 6,17). Κάθε χριστιανός επομένως πρέπει να συμπεριφέρεται ως «ανέγκλητος (Τιτ. 1,7) και πιστός του Θεού οικονόμος» (1 Κορ. 4,2) για τα υλικά αγαθά, ώστε να εξυπηρετούνται και κάποιοι από τους παινέστερους αδελφούς του, γιατί κατά τον απόστολο Παύλο, «το ημών περίσσευμα» πρέπει να συμπληρώνει «το εκείνων υστέρημα» (2 Κορ. 8,14). Για την αξία της ελεημοσύνης από το περίσσευμα των χριστιανών γίνεται λόγος και από τον Αχιλλέα Παράσχο, που αναφέρει: «Δύστυχε, αυτό που περισσεύει είναι της χήρας τ’ ορφανού και δεν είναι δικό σου». *Εκ του ιστολογίου  «eleftheria.gr» της 18.8.2024. 



ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: Ο ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΡΤΩΝ


ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΓΑΡΔΙΚΙΟΥ κ. ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ: Ο ΜΟΝΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥΤΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΩΝ


ΟΣΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΔΕΛΕΥΚΕΙΑΣ: ΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΑΡΤΩΝ ΤΡΑΦΕΝΤΕΣ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΟΙ


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ: ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


Η ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΤΟΚΛΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΡΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ


ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΩΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΦΥΛΗΣ κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ Β': «Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΘΕΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» (2022)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου