Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018

''ΒΙΒΛΙΟΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΥ'' ΣΕ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ




Σύμπτωμα καθολικῆς ἀποστασίας; Ἀπόδειξη ὅτι πλέον διανύουμε τούς ἔσχατους καιρούς, στούς ὁποίους ἡ αὐτοκρατορία τοῦ κακοῦ θά ἀποκτήσει πρωτοφανή ἐξουσία; Καί μάλιστα ἐξουσία ὄχι μόνο σέ ὅλο τόν κόσμο ἀλλά καί στό ἴδιο τό ἅγιο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ; Ἔτσι φαίνεται. Διότι πῶς ἀλλιῶς θά ἐξηγηθεῖ τό ὅτι ἡ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἔφθα­σε στό σημεῖο, ἀνατρέποντας αἰώνιους νόμους, νά ἐπιτρέψει στούς κληρικούς νά ἔρχονται σέ δεύτερο γάμο, ἂν συμβεῖ νά πεθάνει ἢ νά τούς ἐγκαταλείψει ἡ πρεσβυτέρα τους; 


Οἱ Ἱεροί Κανόνες εἶναι στό σημεῖο αὐτό ἀπόλυτοι: Γιά κανέναν λόγο δέν γίνεται δεκτός δεύτερος γάμος κληρικῶν. Οὔτε θάνατος οὔτε διαζύγιο ἀποτελοῦν λόγο γιά τέτοιο γάμο (Κανόνες ΙΖ΄ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ΙΒ΄ τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, Γ΄ καὶ ΣΤ΄ τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου).


Εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἡ Ἐκκλησία σέ τούτους τούς καιρούς τῆς μεγάλης ἐκτροπῆς ἔκανε πολλές ὑποχωρήσεις στό θέμα τοῦ γάμου τῶν μελῶν της, ἐνῶ ὁ λόγος τοῦ Κυρίου νομοθετεῖ τό ἀδιάλυτο τοῦ γάμου «παρεκτός λόγου πορνείας» (Ματθ. ε΄ 32). Ὅμως, παρά τίς τόσες ὑποχωρήσεις, κράτησε ἕναν χῶρο ἱερό καί ἀπαράβατο: τόν ἅγιο χῶρο τῆς ἱερωσύνης, πού ἀποτελεῖ τήν καρδιά τῆς Ἐκκλησίας. Ἀπαγορεύ­ον­τας τόν δεύτερο γάμο τῶν κληρικῶν, φανέρωνε ἔμπρακτα δύο πράγματα: τήν ἱερό­τητα τοῦ Μυστηρίου τῆς Ἱερωσύνης, καί τήν ἱερότητα καί τό ἀδιάλυτο τοῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου. Τώρα καί τά δύο αὐτά Μυστήρια βεβηλώνονται, ὑποβιβάζονται.


ταν ὁ φιλανθρωπότατος Χριστός μας δίδασκε γι᾿ αὐτήν τήν ἱερότητα καί τό ἀδιάλυτο τοῦ γάμου, οἱ σκληροκάρδιοι Ἑβραῖοι Τοῦ εἶπαν ὅτι ὁ Μωυσῆς εἶχε ἐπιτρέψει τό διαζύγιο – «βιβλίον ἀποστασίου» τό ὀνόμαζαν τότε: «Μωσῆς ἐνετείλατο βιβλίον ἀποστασίου δοῦναι καί ἀπολῦσαι». Ἡ ἀπάντηση τοῦ Κυρίου ἦταν καταλυτική: «Πρός τήν σκληροκαρδίαν ὑμῶν», ἐξαιτίας τῆς σκληροκαρδίας σας τό ἐπέτρεψε αὐτό ὁ Μωυσῆς, τούς εἶπε, «ἀπ᾿ ἀρχῆς δέ οὐ γέγονεν οὕτω» (Ματθ. ιθ΄ 7-8).


Σέ τέτοια σκληροκαρδία ἔχουμε φθάσει, τόσο πολύ ἔχουν πετρώσει σέ τούτους τούς ἔσχατους καιρούς οἱ καρδιές μας, ὥστε ἀκόμη καί λόγῳ διαζυγίου νά ἐπιτραπεῖ δεύτερος γάμος κληρικῶν; «Βιβλίον ἀποστασίου» σέ καιρούς ἀποστασίας; Ἀλλά αὐτό συνιστᾶ βίαιη ἀνατροπή τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Μέ ποιό ὅμως δικαίωμα; Ἀπό πότε μιά τοπική Σύνοδος ἀπέκτησε τήν ἐξουσία νά ἀνατρέπει ἀποφάσεις Οἰ­κουμενικῶν Συνόδων; Ἁποδεχόμενη δεύτερο γάμο κληρικῶν, οὐσιαστικά ἡ Ἐκκλησία ἐπιβεβαιώνει τήν πνευματική ὑποβάθμιση τοῦ κλήρου στούς καιρούς μας.


εἴδηση, ὅπως δημοσιεύθηκε καί δέν διαψεύσθηκε, μᾶς πληροφορεῖ ἐπιπλέον ὅτι αὐτός ὁ ἀπαράδεκτος γάμος θά ἱερουργεῖ­ται μέ «μία ἁπλή προσευχή καί σέ πολύ στενό οἰκογενειακό κύκλο». Ἄρα δέν θά εἶναι γάμος; Δέν θά γίνεται μυστήριο; Καί γιατί δέν θά ἱερολογεῖται; Τότε τί θά εἶναι ὅλο αὐτό; Νομιμοποίηση πορνείας;


ναμφιβόλως τό πρόβλημα εἶναι ὑ­παρ­κτό καί ἐπώδυνο. Πάντοτε, σ᾿ ὅλους τούς αἰῶνες, ἦταν ἐπώδυνο γιά τόν ἱερέα. Ἡ δια­φορά εἶναι ὅτι σέ παλαιότερους χρόνους πρόβλημα κυρίως δημιουργοῦσε ὁ θάνατος τῆς πρεσβυτέρας, σπανιότατη δέ ἦταν ἡ περίπτωση τῆς ἐγκαταλείψεως τοῦ ἱερέα ἀπό αὐτήν. Σήμερα δυστυχῶς, λόγῳ τῆς γενικότερης καταπτώσεως, αὐτό τό δεύτερο συμβαίνει πολύ συχνότερα. Ἔτσι παρουσιάζεται ὡς πράξη «φιλανθρωπίας» καί κατανοήσεως ἡ παράνομη αὐτή νομοθέτηση.


Ποιά εἶναι ἡ λύση στό ὑπαρκτό αὐτό πρόβλημα πού περιγράψαμε; Ἐκείνη πού νομοθέτησαν οἱ φιλανθρωπό­τεροι πάντων ἅγιοι Πατέρες καί ἡ ὁποία ἰσχύει γιά ὅλους, κληρικούς καί λαϊκούς: Ἡ ἄρση τοῦ σταυροῦ, πού ἐπέτρεψε μέσα στήν πανσοφία καί τήν ἄπειρη ἀγάπη του ὁ Κύριος τῶν πάντων, καί ἡ εὐλογημένη ἀνηφορική πο­ρεία τοῦ ἀγωνιζόμενου μαζί μέ τό δοκιμαζόμενο ποίμνιό του ἱερέα πρός τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.



Εκ του ιστολογίου ''Ο ΣΩΤΗΡ''.
Επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Agiography by David Khidasheli.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου