Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

''Ο ΛΟΥΘΗΡΑΝΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΟΥΨΑΛΑΣ ΣΟΔΕΡΜΠΛΟΜ ΚΡΑΤΩΝ ΑΝΑ ΧΕΙΡΑΣ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΤΟΥ (1920) ΕΞΗΡΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΝ ΑΥΤΗΣ ΕΙΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ''




Ο τίτλος της ετικέτας της ανάρτησης ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων'' είναι καθόλα ενδεικτικός των ψευδοπροφητών της λεγομένης Οικουμενικής Κίνησης ή Παναίρεσης των Εσχάτων, που με την ανατολή του 20ού αιώνα ανεδύθησαν ίνα ''λαλούν διεστραμμένα''. Πρόκειται για μια σειρά επιστολών, ανακοινώσεων, εγκυκλίων και γενικότερα συγγραμμάτων τους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προάγουν τον διαχριστιανικό συγκρητισμό, αλλοιώνουν, μετασχηματίζουν και εγκαθιστούν έναν κάλπικο, πλαστό και απομιμητικό ''χριστιανισμό'', που απευθύνεται σε μάζες, γιατι ο ίδιος ο Οικουμενισμός διατίθεται σε οικουμενική, πλατιά, λαική κατανάλωση! Σε αυτούς τους ψευδοπροφήτες κατά την ''Αποκάλυψη'' του Ευαγγελιστή Ιωάννη αναφέρεται ο νέος ''Φάκελλος'' που ανοίγουμε υπό τον εμφανή, αυτοδίκαια διεκδικητικό και εμφατικό τίτλο ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων''! Σε αυτόν θα παρελάσουν όλοι οι θιασώτες της Εωσφορικής Κίνησης, αρχής γενομένης από τον πρωτοπόρο και πρωταγωνιστή του Οικουμενιστικού Θιάσου, τον Τεκτονικό μοιχεπιβάτη του Οικουμενικού Θρόνου, Μελέτιο Μεταξάκη. Τα γραπτά που συλλέξαμε, προέρχονται εκ του Τύπου -κυρίως του Εκκλησιαστικού- ημερησίου και περιοδικού και τα δημοσιεύουμε αυτούσια κάθε φορά, χωρίς σχολιασμούς και επικρίσεις. Ο κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης θα δύναται να συνειδητοποιήσει και να κατανοήσει την πτώση και την έκπτωση των Οικουμενιστών από τα ίδια τους τα κείμενα, ακολουθώντας την επιταγή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου: ''Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου… την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς''. P.G. 60, 611. Εύχεσθε!



ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ





Μέρος 14ον



 Γενεύη, 1920


''Λαβών τον λόγον ο αρχιεπίσκοπος Σόδερμπλομ, 

και κρατών ανά χείρας την Εγκύκλιον του Οικουμενικού Πατριαρχείου 

(σημ. ημετ. του 1920), 

εξήρε το περιεχόμενον αυτής και την σπουδαιότητα της συμμετοχής της Εκκλησίας ταύτης 

(σημ. ημετ. του Πατριαρχείου Κων/λεως)  

εις το έργον της συνδιασκέψεως''.



Το Προκαταρκτικόν Συνέδριον ΖΕ συνεκλήθη εν Γενεύη υπό της 9-12 Αυγούστου 19208, τη παρουσία μόνον Προτεσταντών αντιπροσώπων, 90 περίπου τον αριθμόν, εκ 15 χωρών.


Το πρόβλημα της ευθύνης του πολέμου εβάρυνε την ατμόσφαιραν αλλά κατωρθώθη να υπερπηδηθή το εμπόδιον τούτο.


Απεφασίσθη:


α') η ίδρυσις μιας συνεχιστικής επιτροπής υπό την ονομασίαν ''η Διοργανωτική επιτροπή'', διά την συνέχισιν των σκοπών της κινήσεως και την προετοιμασίαν ενός παγκοσμίου συνεδρίου,


β΄) η ίδρυσις τριών τμημάτων, εν Αμερική, τη Ηπειρωτική Ευρώπη, και τη Βρεττανική αυτοκρατορία,


γ') η προσωρινή ονομασία ''Γενικόν Συνέδριον της Εκκλησίας του Χριστού περί Ζωής και Εργασίας'', ήτις το επόμενον έτος αντικατεστάθη εις ''Γενικόν Χριστιανικόν Συνέδριον περί Ζωής και Εργασίας'', τυποποιηθέντος ούτω του όρου ''Ζωή και Εργασία'' το 1920, και


δ') η πρόσκλησις συμμετοχής εις το μέλλον της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


Ταυτοχρόνως συνήρχετο εν Γενεύη η Προκαταρκτική Συνέλευσις της Κινήσεως ΠΤ, εις ην παρίσταντο αντιπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών, εν οις  και ο Σελευκείας Γερμανός.


Ούτος τυχαίως συνηντήθη καθ' οδόν μετά του ελληνομαθούς Σουηδού πρεσβυτέρου Νεάνδερ, εξ ου επληροφορήθη τα του συνεδρίου του ΖΕ. 


Την επομένην όμως, προσκληθείς επισήμως υπό του προέδρου του συνεδρίου αρχιεπισκόπου Σόδερμπλομ, επεσκέφθη μετά του Νουβίας Νικολάου και του αρχιμανδρίτου Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου την αίθουσαν των συνεριάσεων.


Τους Ορθοδόξους εκεί προσεφώνησεν ελληνιστί ο Νεάνδερ. Ο Σελευκείας Γερμανός απήντησεν ευχαριστών και ευχόμενος πρόοδον εις τας προσπαθείας των Εκκλησιών διά μίαν συνεργασίαν και μελλοντικήν ένωσιν.


Λαβών τον λόγον ο αρχιεπίσκοπος Σόδερμπλομ, και κρατών ανά χείρας την Εγκύκλιον του Οικουμενικού Πατιαρχείου, εξήρε το περιεχόμενον αυτής και την σπουδαιότητα της συμμετοχής της Εκκλησίας ταύτης εις το έργον της συνδιασκέψεως.


Η Διοργανωτική Επιτροπή συνήλθε τον Απρίλιο του 1921 εν Peterborough της Αγγλίας, ένθα απεφασίσθη αλλαγή της ονομασίας της κινήσεως ως ανωτέρω και η πρόσθεσις ενός τετάρτου τμήματος διά τους Ορθοδόξους9.


Συνήλθεν ωσαύτως το επόμενον έτος από της 12-15 Αυγούστου (1922) εν Halsingborg της Σουηδίας, παρισταμένου του Θυατείρων Γερμανού, αντιπροσώπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.


Η Διοργανωτική Επιτροπή ενταύθα αντικατεστάθη υπό μιας Διεθνούς Επιτροπής εκ 38 μελών και μιας Εκτελεστικής εξ 20 μελών.


Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιστολής εξελέγη ο Σόδερμπλομ, μεταξύ δε των τεσσάρων αντιπροέδρων εις ο Θυατείρων Γερμανός.


Καθωρίσθησαν ο τόπος και ο χρόνος του μέλλοντος να συνέλθη παγκοσμίου συνεδρίου ΖΕ, η Στοκχόλμη και το 1925, καθώς και κατάλογός τις θεμάτων προς συζήτησιν, οία, π.χ. η Εκκλησία και η αγωγή, η Εκκλησία και αι κοινωνικαί υπηρεσίαι, η Εκκλησία και το κήρυγμα, η Εκκλησία και η εσωτερική ιεραποστολή, η Εκκλησία και αι διεθνείς σχέσεις, τα οικονομικής και βιομηχανικής φύσεως ζητήματα ως και το της συνεργασίας.


Προπαρασκευαστικόν έργον διά την μέλλουσαν να συνέλθη παγκόσμιον  συνδιάσκεψιν επετέλεσε και η εν Αγγλία οργάνωσις ''Το Συνέδριον επί της Χριστιανικής Πολιτικής, των Οικονομικών και της Πολιτικονομίας, απλώς λεγόμενον ΚΟΠΕΚ (The Conference on Christian Politics, Economics and Citizenship, COPEC).




8. ΣΕΛΕΥΚΕΙΑΣ (ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ) ΓΕΡΜΑΝΟΥ, ''Έκθεσις περί της εις Σουηδίαν αποστολής αυτού ως αντιπροσώπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ΝΠ3 (1921) 600-612. ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ, ''Γενικόν Συνέδριον της Εκκλησίας του Χριστού περί Ζωής και Έργου'', Αυτ, 4 (1922) 634-641. ΧΡΥΣ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ''Τα εν Ελβετία Θρησκευτικά Συνέδρια'', ΕΚ 11 (1920) αρ. 270. Β. Θ. ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ, Το Διορθόδοξον και Διαχριστιανικόν Έργον του Γερμανού Στρηνοπούλου..., σ. 11.

9. Κατά τον ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΝ, τούτο εγένετο τη εισηγήσει αυτού κατά την συνεδρίαν της Επιτροπής το επόμενον έτος (1922), Ένθ' αν., σ. 638-9.


Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Εκ του βιβλίου του θεολόγου Βασιλείου Θ. Σταυρίδη
πρώην καθηγητή της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης
 ''ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ'', 
έκδοση ''Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών'', 1984, σελ. 79-81.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου