Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

ΣΤΑ ΑΒΑΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥ «ΨΩΜΙ»



Κ
άθε φορά που μία αστυνομική καταδίωξη καταλήγει στο μοιραίο, αρχίζει η μονοτονία της «κρατικής βίας». Εάν το θύμα είναι Ρομά ή λαθρομετανάστης, προστίθεται και ο ρατσισμός. Υπάρχει εξήγηση και χωρίς μικροσκόπιο.


Ο χώρος έχει πολύ «ψωμί». Δημοσιογραφικές και πολιτικές καριέρες χτίζονται πάνω του. Για άλλους, είναι κάτι σαν σωτηρία της ψυχής. Αισθάνονται ανώτεροι άνθρωποι. Οι υπόλοιποι, αμήχανοι, φοβισμένοι από το bullying που οι οργισμένες μειοψηφίες επιβάλλουν στον δημόσιο λόγο, ψελλίζουν τα συνηθισμένα αλαμπουρνέζικα για την «ανάγκη πολιτικών ενσωμάτωσης».


Και όλοι μαζί προσφέρουν τις χείριστες υπηρεσίες στους ανθρώπους για τους οποίους «αγωνίζονται». Γιατί δεν είναι οι «πολιτικές ενσωμάτωσης» εκείνες που λείπουν. Η λογική λείπει. Και ακόμη περισσότερο, το θάρρος για αναμέτρηση με την πραγματικότητα.


Δεν μπορείς να ενσωματώσεις εκείνους που δεν θέλουν να ενσωματωθούν. Και κυρίως, δεν μπορείς να τους ενσωματώσεις κάνοντας τα στραβά μάτια. Δεν μπορείς να ενσωματώσεις τους φανατικούς Μουσουλμάνους γιατί το Κοράνι παρέχει μία μεταφυσική, ιερή και ηθικά νομιμοποιημένη βάση που καθορίζει τους κοινωνικούς κανόνες, υπερισχύοντας του θετικού δικαίου των κρατών όπου αυτοί κατοικούν.


Ο πιστός Μουσουλμάνος ούτε έχει εκπαιδευτεί να πιστεύει στο κοσμικό κράτος που αποτελεί θεμέλιο του δυτικού πολιτισμού, ούτε είναι διατεθειμένος να πιστέψει. Οργανώνεται σε κλειστές κοινωνίες που, στο όνομα του περιβόητου δικαιωματισμού, αξιώνουν «σεβασμό της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας» και προσδοκούν ότι σιγά - σιγά θα μεγαλώσουν ώστε να επιβάλουν τους δικούς τους κανόνες.


Τώρα, πώς η «πρόοδος», στην φιλελεύθερη και στην αριστερή εκδοχή της, κατάφερε να είναι και με την LGBT+ κοινότητα αλλά και με εκείνους που υπερασπίζονται ως δικαίωμα την εφαρμογή της Σαρίας, δηλαδή να πετούν τους ομοφυλόφιλους από τις ταράτσες, αυτό δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα. Από αλλού μας έρχεται το «φρούτο». Παντού, όμως, αποτελεί αρμοδιότητα ειδικών επιστημόνων.


Εξίσου δεν μπορείς να ενσωματώσεις τους Ρομά, παριστάνοντας τον κουφό και τον τυφλό. Δισεκατομμύρια από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχουν διατεθεί εδώ και σαράντα χρόνια, από ευφάνταστα προγράμματα που σχεδιάζουν γραφειοκράτες και υπογράφουν δειλοί πολιτικοί για να σπρώξουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί ή να εξαγοράσουν ψήφους.


Το αποτέλεσμα είναι λιγότερο από τρύπα στο νερό. Τα γκέτο έγιναν πιο κλειστά παρά ποτέ. Και μία φυλή που μέσα στους αιώνες είχε αναπτύξει παράδοση στο μικρεμπόριο, διεκδικώντας δι’ αυτής την επαφή με την ευρύτερη κοινωνία, κατάντησε να κυνηγά επιδόματα ή να ασκείται στην σκληρή παραβατκότητα.


Ακόμη χειρότερα, η προκατάληψη απέναντι στους Ρομά έχει κορυφωθεί. Αναπόφευκτα, και ας μας κρατάει μούτρα η πολιτική ορθότητα, δηλαδή άνθρωποι που αν τους πεις να πάνε στον οικισμό Αγία Σοφία δεν θα τον βρουν ούτε με GPS.


Ο κόσμος βλέπει αυτό που λένε οι δυσάρεστες στατιστικές. Το 50% της σκληρής εγκληματικότητας στην Αττική προέρχεται από τους οικισμούς Ρομά στον Ασπρόπυργο, στο Ζεφύρι και στα Λιόσια.


Στη Θήβα στήνουν οδοφράγματα στην εθνική οδό και ληστεύουν οδηγούς αυτοκινήτων. Καταστάσεις Φαρ Ουέστ! Και αν κάνετε ένα πέρασμα από τα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης, στον τρίτο όροφο όπου βρίσκονται τα «βαριά» ακροατήρια, θα πάρετε επίσης μία ιδέα.


Οι Αλβανοί που ήρθαν πάμφτωχοι και εξαθλιωμένοι στην δεκαετία του ’90, είναι σήμερα υποδειγματικά εντεταγμένοι στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Χαιρόμαστε για την πρόοδό τους. Εφαρμόσθηκαν «ειδικές πολιτικές» για τους Αλβανούς;


Όχι! Ήθελαν να ενσωματωθούν και ενσωματώθηκαν. Οι Ρομά θα βγουν αναγκαστικά από την αυτοαπομόνωσή τους, όταν το παραμύθι της «ιδιαιτερότητας» πάψει να αποτελεί δικαιολογία για να εξαιρούνται από τους νόμους που ισχύουν για τους υπόλοιπους πολίτες. 


Θα βοηθούσε εάν σταματήσουν και τα «καλλιστεία κοινωνικής ευαισθησίας» αλλά είπαμε: Στα άβατα υπάρχει πολύ ψωμί. Οπότε, εκείνοι το βιολί τους και η πολιτεία το καθήκον της. Εκ της <<Κυριακάτικης Μακεδονίας>> της 18.12.2022. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου