ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

ΑΝΑΓΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΝΣΤΑΣΕΩΣ





Εφόσον η εν Ελλάδι (κρατούσα) Εκκλησία είναι σήμερον διηρημένη, προφανώς

 η Ι. Σύνοδος της ηνωμένης εν Ελλάδι Εκκλησίας, 

ως ήτο προ της καινοτομίας του 1924, 

δεν δύναται να συγκληθεί. 

Η συγκρότησις της Συνόδου ταύτης θα καταστεί δυνατή, ότε οι διιστάμενοι 

θα ενωθούν εν τη Ορθοδοξία, ως εγένετο πάντα εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία. 

Κατά την χρονικήν περίοδον π.χ. επικρατήσεως της εικονομαχικής καινοτομίας,

 δεν ήτο δυνατόν να συγκληθεί Ορθόδοξος Σύνοδος της όλης Εκκλησίας. 

Δια τούτο αύτη συνεκροτήθη, ότε δεν ίσχυε η αίρεσις της Εικονομαχίας, 

δηλαδή το 787, ως η Ζ' Οικουμενική Σύνοδος ενώσεως. 

Η ιδία Ζ' Οικουμενική Σύνοδος γράφει δια των αγίων αυτής Πατέρων, 

ότι εγένετο,

 ''ίνα των διεστώτων την διαφωνίαν εις συμφωνίαν μεταγάγωμεν και το μεσότειχον αρθεί της έχθρας 

και η αρχήθεν θεσμοθεσία της Καθολικής (Ορθοδόξου) Εκκλησίας το κύρος απολάβοι''.

 Δηλαδή συνεκροτήθη δια να ενώσει τα διιστάμενα μέρη της διηρημένης 

και τότε Εκκλησίας, 

τους διαφωνούντας προς την ορθόδοξον πίστιν Εικονομάχους, 

και τους ενισταμένους 

κατά της εικονομαχικής αιρέσεως Ορθοδόξους,

 διά συμφωνίας εν τη Ορθοδοξία. 



Παρομοίως και η Σύνοδος της ηνωμένης εν Ελλάδι Εκκλησίας δύναται να συγκληθεί ως Σύνοδος ενώσεως των ''διεστώτων οπαδών'' της οικουμενιστικής καινοτομίας και των ενισταμένων κατ' αυτής, διά συμφωνίας εν τη Ορθοδοξία. Κατά την διδασκαλίαν των αγίων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, η λεγόμενη ''Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν είναι η Σύνοδος της ηνωμένης εν Ελλάδι Εκκλησίας. Αύτη είναι Σύνοδος εν καινοτομία και εν εκκλησιαστική διαστάσει. Αι δε πράξεις και αποφάσεις ταύτης υπέρ της εορτολογικής καινοτομίας και του παπικού Οικουμενισμού ή γενικότερον της Οικουμενιστικής αιρέσεως, την κατατάσσουν βεβαίως εις την κατηγορία παλαιότερων φιλαιρετικών ή αιρετικών Συνόδων, όπως π.χ. είναι η εικονομαχική Σύνοδος του 754, ήτις συνεκροτήθη υπέρ της καινοτομίας της αιρέσεως της Εικονομαχίας και κατεκρίθη από την Ζ' Οικουμενικήν Σύνοδον. 


Αλλά ουδέ αι Ι. Σύνοδοι των ενισταμένων κατά της εορτολογικής καινοτομίας του Οικουμενισμού αποτελούν την Σύνοδον της ηνωμένης εν Ελλάδι Ορθοδόξου Εκκλησίας. Συμφώνως προς τον ευαγγελικόν και κανονικόν νόμον και την διδαχήν των αγίων Πατέρων, η αποτείχεισις και ο αντιαιρετικός αγών των ενισταμένων Ορθοδόξων αποσκοπεί εις την διάσωσιν της ενότητος της πίστεως της Εκκλησίας και εις την Ορθόδοξον ένωσιν της διηρημένης εν Ελλάδι Εκκλησίας, διά Συνόδου Ενώσεως. Ως ελέχθη, ούτοι ''ου σχίσματι την ένωσιν της Εκκλησίας κατέτεμον, αλλά σχισμάτων και μερισμόν την Εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι'', ήτοι να σώσουν. Εφόσον λοιπόν η Σύνοδος ενώσεως επιδιώκεται και θα γίνει εις το μέλλον τώρα διεξάγεται αγών Ορθοδόξου ενστάσεως, αι υπάρχουσαι Σύνοδοι των ενισταμένων έχουν σημασίαν καλού αγώνος υπέρ της πίστεως. 


Δηλαδή νοούνται ως ομάδες και συγκροτήσεις Επισκόπων ενισταμένων αντιαιρετικώς και ορθοδόξως, υπέρ της Ορθοδοξίας και της ενώσεως της Εκκλησίας. Α ν ά γ κ η  ο ρ θ ο δ ό ξ ο υ  ε ν σ τ ά σ ε ω ς. Προέχει λοιπόν, όχι η διοικητική οργάνωσις των ενισταμένων, ως ούτοι μόνον να απετέλουν την εν Ελλάδι ηνωμένην Εκκλησίαν, αλλά ο αντιαιρετικός αγών των Ορθοδόξων, ως έπραξαν και εδίδαξαν εις το παρελθόν και οι Άγιοι. ''Αγώνος ουν χρεία μεγάλου και τούτου νομίμου'' λέγει ο Μ. Βασίλειος εις παράλληλον προς την ιδικήν μας εποχήν. Δηλαδή υπάρχει ανάγκη μεγάλου αγώνος, συμφώνου προς τον ευαγγελικόν και κανονικόν νόμον και την πράξιν των Αγίων και την θεμιτήν πολιτειακήν νομοθεσίαν. 


Πάσαι αι Οικουμενικαί Σύνοδαι ενώσεως της Εκλησίας υπήρξαν καρπός ιερών αγώνων των Ορθοδόξων ενισταμένων. Η 'Α Οικουμενική Σύνοδος προήλθεν ως αποτέλεσμα των υπέρ πίστεως αγώνων, μάλιστα του Αγίου Αλεξάνδρου Αλεξανδρείας και του Μ. Αθανασίου. Η 'Β Οικουμενική σύνοδος των αγώνων μάλιστα του Μ. Βασιλείου και Γρηγορίου του Θεολόγου. Η 'Γ Οικουμενική Σύνοδος μάλιστα του αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας και του αγίου Κελεστίνου Ρώμης. Οι 'Δ και 'Ε Οικουμενικαί Σύνοδοι των αγώνων των Ορθοδόξων, οι οποίοι δεν εφησύχασαν, αλλά ηγωνίσθησαν υπέρ της Ορθοδόξου πίστεως ''άχρι θανάτου''. Η 'ΣΤ Οικουμενική Σύνοδος των αγώνων μάλιστα του αγίου Μαξίμου του Ομολογητή και του αγίου Σωφρονίου Ιεροσολύμων. Η 'Ζ Οικουμενική Σύνοδος μάλιστα του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού και άλλων Αγίων. Και σήμερον θα φθάσωμεν εις Ορθόδοξον Σύνοδον ενώσεως της διηρημένης εν Ελλάδι Εκκλησίας, διά μιμήσεως των προ ημών αγίων και ηρωικών αγωνιστών υπέρ της Ορθοδοξίας. 



Απαιτείται, λοιπόν, Ορθοδοξία. 

Πατερική θεμελίωσις. 

Ένστασις κατά το παράδειγμα των Αγίων. 

Συνεγασία των ενισταμένων εν ορθοδόξω πίστει και αγάπη '' της αληθείας'', 

ως λέγει ο Απόστολος Παύλος. 

Και αγών κατά της εορτολογικής καινοτομίας και γενικότερον κατά της αιρέσεως του Οικουμενισμού. 

Αγών υπέρ της Ορθοδοξίας μέγας, νόμιμος και μέχρι θανάτου. 

Διότι

 ''γίνου πιστός άχρι θανάτου, και δώσω σοι τον στέφανον της ζωής'', 

λέγει ο Κύριος της Μιας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, 

ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.



Εισαγωγή στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, 
επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Απόσπασμα εκ του βιβλίου του μακαριστού θεολόγου 
Αριστοτέλη Δελήμπαση 
''ΠΑΣΧΑ ΚΥΡΙΟΥ''
Αθήνα 1985
σελ. 813-815


Αείμνηστος Θεολόγος Αριστοτέλης Δελήμπασης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF