ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

ΛΙΒΕΛΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΚΑΘ' ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΟΥ




Η θρησκευτική φρενίτιδα και ο εκκλησιολογικός παροξυσμός 
-καθ΄υπόδειξη του αρχεκάκου όφεως- 
προσβάλουν, μέμφονται και περιφρονούν ακόμη και τους κεκοιμημένους, 
προκειμένου ο έχων τας φρένας λελυμένας να ''αυτοδικαιωθεί'' μέσα από το ''χτύπημα'' 
που θα προκαλέσει η ακόρεστη, βουλιμική του αποστροφή.

Σε κάποιο ιστο-γυρο-λόγιο, που ανήκει σε εγνωσμένης διάγνωσης, ήπιας, ως και προχωρημένης ιδεοκαταληπτικής εμμονοκρατίας διαβάσαμε και την αποφατική τεκμηρίωση του γράφοντος, σχετικά με την κοίμηση του αειμνήστου πνευματικού μας πατρός Μητροπολίτου Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού. Ο συγκεκριμένος, όπως και άλλοι σουλατσαδόροι και αμετροεπείς γυρολόγοι Συνόδων, ιστολογίων, μα προπαντός ιδεών και απόψεων, αποφάνθηκε ο τάλας σχετικά με την εικόνα που παρουσίασε το πρόσωπο του κεκοιμημένου πατρός μας στην εξόδιο ακολουθία, που πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουνίου 2013, στο καθολικό της Ι. Μ. Αγίων Κυπριανού κ. Ιουστίνης Φυλής Αττικής.

Ανάλογα αήθη και ανοίκεια, ''επικά'' λιβελογραφήματα είχαμε αναγνώσει από καιρού εις καιρόν και από προσβεβλημένους τον θανάσιμο ιό του ''ματθαιισμού'', ματθαιίζοντες ''αυτοματιστές'' ή και αχαρτογράφητους ακυρωτές μυστηρίων, όπου ο αμύθητος εξορθολογισμός των πάντων, τους έχει επιβάλει μία προσωπική θεολογία, μία προσωποπαγή εκκλησιολογία κι έναν ατομικό, θεοκρατικό μεσαιωνισμό!

Στο διά ταύτα όμως. Ο πνευματικός μας πατήρ -ήδη από το 2007- είχε υποστεί πολλαπλά, εγκεφαλικά επεισόδια, λόγω του χρόνιου σακχαρώδη διαβήτη που τον ταλαιπωρούσε από νέο ακόμη και, ως εκ τούτου παρέμεινε κλινήρης στο κελλάκι του, μέχρι και το έτος 2013, οπότε και αποδήμησε εις Κύριον. Με το πέρασμα του χρόνου αδράνησαν πλήρως η άνω και η κάτω γνάθος. Οι γιατροί του Νοσοκομείου Υγεία που τον φρόντιζαν αφιλοκερδώς, αποφάνθηκαν το σύνηθες που συνοδεύει συχνά ένα εγκεφαλικό, ισχαιμικό επεισόδιο: δηλαδή την προσβολή του προσώπου, με αποτέλεσμα να έχουμε αναγκαστική πτώση της γωνίας του στόματος. 

Σε αυτήν την κατάσταση βρισκόταν τουλάχιστον πέντε - έξι χρόνια. Τρεφόταν μόνο με σωληνάκι που περιείχε αλεσμένη τροφή, που ετοίμαζε ο ακαταπόνητος και -νυχθημερόν- προσωπικός του νοσοκόμος και σημερινός ηγούμενος της Μονής, ο π. Θεοδόσης. Διατηρούσε πλήρως, την διανοητική του ικανότητα επικοινωνώντας με τα μάτια ή με το σφίξιμο του χεριού του. Όλοι εμείς, τα δεκάδες πνευματικά του παιδιά που τον επισκεπτόμασταν τακτικά στο κελλάκι του, μπορούμε να βεβαιώσουμε,  όχι μόνο για την διανοητική του υγεία, αλλά και για θαύματα, που συνέβαιναν μέσα στο μικρό αυτό χώρο!

Ο δε π. Θεοδόσης -σε ανύποπτο χρόνο- μας μίλησε γενικώς για τη χάρη του Θεού, που συνόδευε έως τέλους τον αδυσώπητο αγώνα του πνευματικού μας πατρός, σημειώνοντας παράλληλα και ένα εκπληκτικής διάστασης γεγονός, που συνέβαινε όλα αυτά τα χρόνια της Ιώβειας υπομονής, που επέδειχνε ο Σεβασμιώτατος πατήρ μας. Λόγω του εγκεφαλικού, ισχαιμικού επεισοδίου, η γλώσσα του ασθενούς ήταν πλήρως αδρανής, χωρίς να έχει ακόμη και την αίσθησή της. Παρ΄όλα αυτά, όμως συνέβαινε το εξής εκπληκτικό: αν έπεφταν μια - δυο σταγόνες νερού στη γλώσσα, ο ασθενής Μητροπολίτης δεν το καταλάβαινε, αλλά αδυνατούσε και να την γυρίσει.


Όποτε, όμως οι πατέρες τοποθετούσαν με την ιερά λαβίδα λίγη Θεία Κοινωνία στη γλώσσα του, εκείνος ξαφνικά την δίπλωνε και την κατέλυε, αν και η γλώσσα του -λίγο μόλις πριν- ήταν πλήρως αδρανής! Αυτό το θαύμα συνεχιζόταν μέχρι και την κοίμησή του. Οι πατέρες ήταν συχνά μάρτυρες -και ιδίως ο π. Θεοδόσης- θαυμάτων που συνέβαιναν στον Σεβασμιώτατο π. Κυπριανό, για τα οποία δεν μίλησαν ποτέ. Περιμένουν μόνο τον Θεό να φανερώσει με σημεία, την αγιοπνευματική του χάρη επί του δούλου του. Όταν ήρθε η στιγμή της εξόδου του από την ματαιότητα του προσωρινού κόσμου στην αιώνια Βασιλεία του Θεού μας, οι πατέρες συσκέφθηκαν, τι θα έκαναν με το στόμα του, που φυσικά επί χρόνια ήταν αδρανές, συνεπώς και ανοιχτό.

Υπήρχε ο εύκολος τρόπος της ανάθεσης σε κάποιο γραφείο Τελετών, που, όπως κάνουν και σε όλους τους κεκοιμημένους, τοποθετούν κόλλα στα χείλη, προκειμένου αργότερα να μην βγουν υγρά από αυτό. Μια πρακτική που είναι γνωστή τοις πάσι. Ωστόσο οι πατέρες προτίμησαν να τον αφήσουν έτσι, μη καταλήγοντας σε καμία συνήθη πρακτική, προκειμένου να του κλείσουν τις σιαγόνες. Όπερ και εγένετο. Η εξόδιος ακολουθία πραγματοποιήθηκε δημοσία στο μεγάλο καθολικό της Μονής, χιλιάδες πιστοί επισκέφθηκαν το τριήμερο δημόσιο προσκύνημα προ της κηδείας, όπως και εκατοντάδες αδελφοί μας από όλη την Ελλάδα ήρθαν για να πουν το τελευταίο ''αντίο'' σε μια αναγνωρισμένη υπό πάντων, αγία, πνευματική και ελεήμονα, εκκλησιαστική μορφή.


Από εκεί και πέρα, κάποιοι αθεολόγητοι, ημιμαθείς, μα προπαντός κακεντρεχείς εκμαυλιστές -προεξάρχοντος ενός ιδεοληπτικού, ''ματθαιικού'' ψευδοεπισκόπου εξ Αμερικής, εκπροσώπου δήθεν της Ρ.Ο.Ε.Δ με ποίμνιο πενήντα ατόμων- περιύβρισαν και βλασφήμησαν το πρόσωπο του εκλιπόντος, αφήνοντας να νοηθεί, πως η έκφρασή του θύμιζε φόβο και τρόμο ''ενώπιον του φοβερού βήματος του Χριστού''... Αυτά -βεβαίως- είναι τα τραγικά -υπό ακατάσχετη, ''μεσαιωνική'' αδολεσχία- αποτελέσματα του ''ματθαιικού'' φρονήματος, που με τα χρόνια έγινε συνώνυμο του πνευματικού αυταρχισμού, της εκκλησιολογικής ιδεοληψίας, της κεκαλυμμένης, εκκλησιολογικής οίησης, με λίγα λόγια αυτό που ονομάζεται, ως ''αίρεση του ματθαιισμού''!

Σε αυτούς φυσικά ανήκουν και ματθαιίζοντες, εγωπαθείς και πνευματικά διαμελισμένες, εκκλησιολογικές ''καρικατούρες'', που αλλάζουν Συνόδους, ως τα υποδήματά τους και εκκλησιολογικές ταυτότητες, ως τα υποκάμισά τους. Κοντά σε αυτούς και άλλοι επικοί ''νεροκουβαλητές'', που δεν αναπαύονται πνευματικά -πώς άλλωστε- πουθενά, γιατι απλά, απλούστατα, το ταγκαλάκι της εγκολπομένης οίησης, της πνευματικής οκνηρίας και της προσευχητικής φυγοπονίας ζει και βασιλεύει εν αυτοίς.

Συμπερασματικά και ο νοών νοείτω: η ορθότητα της πίστης ''αποκαλύπτεται'' μόνο με ακαταπόνητο, προσευχητικό, ελεήμονα και μυστηριακό αγώνα σε ''δέκτες'' που με ταπείνωση και προπάντων καλή προαίρεση είναι έτοιμες να την δεχτούν. Δεν αποφαίνεται με διαδικτυακές ολονυχτίες στην οθόνη, ούτε με ''ομολογιακές'' αγρυπνίες μπροστά στο μαύρο πληκτρολόγιο. Δεν εκτρέπεται, δεν παρεκτρέπεται και δεν αντικαθιστά τους πατέρες, τους πνευματικούς, την Σύνοδο. Ειδάλλως, οι αντιφρονούντες διαμαρτυρόμενοι, που με τόση αναίσχυντη ευκολία και με την παραμικρή αιτία ευτέλισαν ακόμη και τη χρήση του 15ου κανόνα της πρωτοδευτέρας Συνόδου δύνανται -εις το εξής- να κραυγάζουν το σύνθημα: ''Κλεομένηδες όλου του κόσμου ενωθείτε''!...


Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF