ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο 6 Μαΐου 2023

ΤΟ «ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ»: Ο ΕΚΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 


Στη Σερβία μέσα σε μία εβδομάδα το μακελειό ή το λουτρό αίματος απόκτησαν εμπράκτως την πλήρη ετυμολογία τους με τη δολοφονία παιδιών δημοτικού σχολείου και το θάνατο άλλων δέκα ανθρώπων, από 21χρονο που πυροβολούσε πηγαίνοντας για «σαφάρι» στις γειτονιές του  Βελιγραδίου! Τα «ήθη» του κεφαλαιοκρατικού υποπολιτισμού των Η.Π.Α -πέραν πλήθους άλλων- έχουν μεταφερθεί από έτη και έτη και στην έτερη συμφωνο-συμβιώσα κόρη της δυτικοευρωπαϊκής νομενκλατούρας. Πολλοί αναρωτιούνται πλέον, που πάει αυτός ο κόσμος; Η απάντηση είναι απλή: γευόμενος την Κόλαση και τρεφόμενος εξ' ολοκλήρου από αυτήν, οδηγείται με ιλιγγιώδη υπερταχύτητα σ' αυτήν! Ο άνθρωπος που εγκατέλειψε πλήρως τον «οίκο του πατρός του» την Εκκλησία, αυτοδημιούργητος -τι υπερφίαλη και υπεροπτική αλήθεια λέξη- αυτοανακηρυγμένος «θεός», γήινα αυτάρκης και κοσμικά αλαζόνας εξέπεσε αρκούντως στο ατερμάτιστο βάραθρο της ψυχικής του αυτοχειρίας. Συμμορίες παντού, παραβατικότητα, παραβίαση και παρανομία, αλλά και νομοθετημένες αμαρτίες με τη βούλα των εθνικών μας προστατών. Οι πολλοί πιστεύουν, πως αυτοί με τη ψήφο τους ορίζουν την κυβερνητική τους επιλογή και ανάδειξη, δεν γνωρίζουν όμως αφελώς ή και αδιαφορώντας, πως το παγκόσμια σύστημα τροφοδοτεί, υπεροπλίζει ή και παροπλίζει τις δήθεν δημοκρατικές τους συμπεριφορές. Άλλοι -πάλι συμφύρουν και συγχέουν τη δημοκρατία των πόλεων-κρατών της αρχαιοελληνικής κοινωνίας με το σημερινό παγκόσμιο φασισμό μιας ελεγχόμενης, παροπλισμένης και ιδεοληπτικής δημοκρατίας. Κι αν όλα ελέγχονται και ποδηγετούνται, φταίμε εμείς -γενεές γενεών- που «γεννήσαμε» και ανδρώσαμε αυτό το σαθρό, νοσηρό, λοιμώδες και εκφυλιστικό «θηρίο», που καθημερινά μας απομυζεί, μας ενθυλακώνει και μας εκστρατεύει στο άρμα του αντιχρίστου. Γιατι όλη αυτή η παγκόσμια κοινωνία είναι αντίχριστος. Καιρός όμως να την κάνουμε Χριστή! Δεν έχει σημασία η αριθμητική μειοψηφία των αγωνιζομένων, όσο η πνευματική πεμπτουσία των αγιαζομένων. Μια «κιβωτό σωτηρίας» δημιουργεί ο καθείς μας που προσανατολίζεται -όχι φρούδα και ανώφελα- στον αγιασμό του και στην υπερφυσική εκτόξευσή του στο πνευματικό και μακάριο κόσμο του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Ήδη πολλοί απολαμβάνουν τον Παράδεισο μέσα από αυτόν τον αντίχριστο παρασιτικό μικρόκοσμο και μέσα απ' αυτήν τη σατανική διαχέουσα κοσμοκρατορία, γιατί γίνονται ένα με την Εκκλησία, ομογάλακτοι, ομοπάτριοι και ομοιότυποι διά μέσου Αυτής και συμπορευόμενοι με Αυτήν! Η πολιτική και η ιδιοποιήσή της στα καθ' ημάς αποτελεί -κατ' ουσίαν- ένα ακόμα κοσμικό ανάχωμα στην πνευματική μας ανάβαση και οδοιπορία. Αντιθέτως, η ορθόδοξη πρακτική και η προσευχητική μας «λειτουργία» μπορεί να προσδώσει ακόμη και στη πολιτική το χαμένο κάλλος της πρόσκαιρης και εφήμερης βιοτικής μας συνύπαρξης. 



Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF