ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ

ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακρυά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα ονειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά ανάπηροι στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδωκόμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία. Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην δηθενικότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουιτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρνουν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς και ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές, είναι το θεικό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής. Το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωινό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου. Φθινόπωρο 2013. Γιώργος Δ. Δημακόπουλος. Δημοσιογράφος. Icon by Serhei Vandalovskiy.
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΤΡΗΝΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΟΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ''ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ''



''Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουν
οι ᾿Εκκλησίες,
ότι εκτός από την ενότητα,
υπό την στενή έννοια της λέξεως...
υπάρχει και μία άλλη, κατά την οποία όλοι,
όσοι παραδέχονται την θεμελιώδη διδασκαλία
της αποκαλύψεως του Θεού εν Χριστώ και αποδέχονται
Αυτόν ως Σωτήρα και Κύριο, θα έπρεπε
να θεωρούν ο ένας τον άλλο ως μέλη
του ιδίου σώματος και όχι ως ξένους.
Χωρίς να εισχωρήσουμε στην εξέταση
των δογματικών διαφορών που χωρίζουν τις Εκκλησίες,
πρέπει να καλλιεργήσουμε αυτήν ακριβώς
την ιδέα της ευρυτέρας ενότητος...''

Μητροπολίτης Θυατείρων Γερμανός Στρηνόπουλος
(1872-1951)

Ο τίτλος της ετικέτας της ανάρτησης ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων'' είναι καθόλα ενδεικτικός των ψευδοπροφητών της λεγομένης Οικουμενικής Κίνησης ή Παναίρεσης των Εσχάτων, που με την ανατολή του 20ού αιώνα ανεδύθησαν ίνα ''λαλούν διεστραμμένα''. Πρόκειται για μια σειρά επιστολών, ανακοινώσεων, εγκυκλίων και γενικότερα συγγραμμάτων τους, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο προάγουν τον διαχριστιανικό συγκρητισμό, αλλοιώνουν, μετασχηματίζουν και εγκαθιστούν έναν κάλπικο, πλαστό και απομιμητικό ''χριστιανισμό'', που απευθύνεται σε μάζες, γιατι ο ίδιος ο Οικουμενισμός διατίθεται σε οικουμενική, πλατιά, λαική κατανάλωση! Σε αυτούς τους ψευδοπροφήτες κατά την ''Αποκάλυψη'' του Ευαγγελιστή Ιωάννη αναφέρεται ο νέος ''Φάκελλος'' που ανοίγουμε υπό τον εμφανή, αυτοδίκαια διεκδικητικό και εμφατικό τίτλο ''Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γης και είχε κέρατα δύο, όμοια αρνίω και ελάλει ως δράκων''! Σε αυτόν θα παρελάσουν όλοι οι θιασώτες της Εωσφορικής Κίνησης, αρχής γενομένης από τον πρωτοπόρο και πρωταγωνιστή του Οικουμενιστικού Θιάσου, τον Τεκτονικό μοιχεπιβάτη του Οικουμενικού Θρόνου, Μελέτιο Μεταξάκη. Τα γραπτά που συλλέξαμε, προέρχονται εκ του Τύπου -κυρίως του Εκκλησιαστικού- ημερησίου και περιοδικού και τα δημοσιεύουμε αυτούσια κάθε φορά, χωρίς σχολιασμούς και επικρίσεις. Ο κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης θα δύναται να συνειδητοποιήσει και να κατανοήσει την πτώση και την έκπτωση των Οικουμενιστών από τα ίδια τους τα κείμενα, ακολουθώντας την επιταγή του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου: ''Ει που την ευσέβειαν παραβλαπτομένην ίδοις, μη προτίμα την ομόνοιαν της αληθείας, αλλ' ίστασο γενναίως έως θανάτου… την αλήθειαν μηδαμού προδιδούς''. P.G. 60, 611. Εύχεσθε!



ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ




Μέρος 10ον


Λίγοι ίσως γνωρίζουν, πως το όνομα του Μητροπολίτη Θυατείρων Γερμανού Στρηνοπούλου (εκ των πρωτοπόρων της Παναίρεσης του Οικουμενισμού) συνδέεται άμεσα με την ''εκπόνηση'' της ''περίφημης'', αιρετικής εγκυκλίου του 1920 και όσα μετά αυτής επακολούθησαν στα εκκλησιαστικά δρώμενα της καθολικής Ορθοδοξίας.


Αντιγράφουμε μικρό απόσπασμα από την πλήρη και εμπεριστατωμένη εργασία του νυν Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού Β' της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών,  ''Ημερολογιακό Ζήτημα ή Αίρεσις του Οικουμενισμού;'' που ήταν μια απολογητική-αναιρετική εργασία κατά τριών άρθρων του ήδη μακαριστού Μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτη σχετικά με τους αναρίθμητους, απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς του, εναντίον των Ορθοδόξων του πατρίου ημερολογίου.


''Η Εγκύκλιος του 1920 είχε συνταχθεί από μίαν «Υποεπιτροπή», η οποία «στην ουσία ήταν ο καθηγητικός σύλλογος της Ιεράς Θεολογικής Σχολής Χάλκης, δηλαδή ο Σχολάρχης Μητροπολίτης Σελευκείας Γερμανός Στρηνόπουλος (ο μετέπειτα Θυατείρων), και οι καθηγηταί Αρχιμανδρίτης Ι. Ευστρατίου, Διάκονος Β. Στεφανίδης, Β. Αντωνιάδης και Π. Κομνηνός.


Εν τούτοις ο ιδιαίτερος ρόλος του Μητροπολίτου Σελευκείας στην σύνταξή της δεν μπορεί να αμφισβητηθεί»7. Επομένως, ο μητροπολίτης Γερμανός Στρηνόπουλος ήταν ο καταλληλότερος για να ερμηνεύσει τις εκκλησιολογικές προυποθέσεις της Εγκυκλίου του 1920, πράγμα το οποίο και έπραξε δημοσίως, με ιδιαίτερη μάλιστα σαφήνεια, κατά το πρώτο Παγκόσμιο Διαχριστιανικό Συνέδριο της Κινήσεως «Ζωή και Εργασία» (Στοκχόλμη, 16-30.8.1925).


Ο Γερμανός, ως Θυατείρων πλέον με έδρα το Λονδίνο, προτού να παρουσιάσει την Έκθεσή του στην Ολομέλεια του Συνεδρίου, «αναφέρθηκε διά μακρόν στην Εγκύκλιο του 1920 και εξέφρασε ορισμένες σκέψεις ως προς τις αρχές που έπρεπε να διέπουν τις διαχριστιανικές σχέσεις, έτσι όπως είχαν διατυπωθεῖ από το Οικουμενικό Πατριαρχείο»8, βάσει βεβαίως της θεολογίας της «Διευρυμένης ᾿Εκκλησίας».


«Είναι ανάγκη, είπε, να συνειδητοποιήσουν οι ᾿Εκκλησίες ότι εκτός από την ενότητα, υπό την στενή έννοια της λέξεως έννοια, που ενώνει σ' ένα σώμα τα μέλη μιας οποιασδήποτε κοινωνίας, υπάρχει και μία άλλη, πιο περιεκτική έννοια της ενότητας, κατά την οποία όλοι, όσοι παραδέχονται την θεμελιώδη διδασκαλία της αποκαλύψεως του Θεού εν Χριστώ και αποδέχονται Αυτόν ως Σωτήρα και Κύριο, θα έπρεπε να θεωρούν ο ένας τον άλλο ως μέλη του ιδίου σώματος και όχι ως ξένους. Χωρίς να εισχωρήσουμε στην εξέταση των δογματικών διαφορών που χωρίζουν τις Εκκλησίες, πρόσθετε ο Θυατείρων, πρέπει να καλλιεργήσουμε αυτήν ακριβώς την ιδέα της ευρυτέρας ενότητος...'' 



7. Μ. Π. Γεωργίου Τσέτση, Οικουμενικός Θρόνος..., ένθ' ανωτ., σελ. 56-57· Του Αυτού, Η Συμβολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου..., ένθ' ανωτ., σελ. 78 και 80· Β.Θ. Σταυρίδου - Ε.Α. Βαρέλλα, ένθ' ἀνωτ., σελ. 54. 


8. Μ. Π. Γεωργίου Τσέτση, Η Συμβολή του Οἰκουμενικού Πατριαρχείου..., ένθ' ανωτ., σελ. 101. 




Ακολουθεί μετάφραση των 

''Εγγράφων του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών εν AMSTERDAM'' 

σε μετάφραση του περί ου ο λόγος, 

Μητροπολίτη Θυατείρων Γερμανού Στρηνοπούλου.

''ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟ... by ΓΙΩΡΓΟΣ   Δ. ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ on Scribd




Εκ του περιοδικού της Ιεράς Συνόδου της επισήμου Εκκλησίας ''ΘΕΟΛΟΓΙΑ'', 
τόμος Κ',  έτος 1949, σελ. 18-57. 
Έρευνα, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου