ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΛΓ' ΜΕΡΟΣ)





Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. 


Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. 


Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε 


κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας 


ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. 


Φιλοξενούσε 


στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', 

δημοσίευε

 -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' 

και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', 

όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. 

Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε 

υπό την μορφή 

συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε

 μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. 

Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον 

στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, 

ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας 

και

μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά 

στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!



Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος




ΛΓ' Μέρος



Ο δριμύτερον ελέγξας και καταδικάσας τον περί του ημερολογίου νεωτερισμόν της Ρώμης ήτο, ως είδομεν ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμίας ο Β' (1583). Εκτός της δημοσιευθείσης ήδη επιστολής του προς τον Πρίγκηπα Δαπόντε της Βενετίας, ο Πατριάρχης ούτος έπεμψεν επιστολήν του προς αυτόν τον Πάπαν Ρώμης Γρηγόριον ΙΓ', αποδοκιμάζων την διόρθωσιν του ημερολογίου και τας διδασκαλίας των διαμαρτυρομένων, ως αντιτιθέμενα πάντα εις τας  π α ρ α δ ό σ ε ι ς  της Εκκλησίας. 


Ο Ιερεμίας ούτος, ίνα δείξη τον σεβασμόν του μεν προς τον Πάπαν, αλλά όχι και την υποταγήν του εις τας καινοτομίας του, τας αντιστρατευομένας εις τας παραδόσεις των Πατέρων, εδώρησε κατ' Αύγουστον του 1584 εις τον Πάπαν, δάκτυλον του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και χείρα του Αγίου Ανδρέου του εν τη Κρίσει. Την επιστολήν του προς τον Πάπα υπέγραψεν αυτός ούτος ο Πατριάρχης και ο Αλεξανδρείας Σίλβεστρος. Εν τη μακρά ταύτη επιστολή υπάρχουσι και οι εξής περικοπαί: 


''...Τα γαρ αρχαία έθη κρατείτω, ώρισαν (οι κανόνες), 

ο δε βιάζει παρ' ενορίας εστί και έξω της διδαχής του Χριστού΄ αυτός είπεν απελθόντες μαθητεύσατε, ουχί βιάσατε... 

Αλλ' έδει και τους υφ' αυτόν εσπερίους, 

μη νέα και πρόσφατα διδάσκειν σκανδάλου πρόξενα, αλλά την Χριστού διδαχήν, αγίων Αποστόλων, των Ιερών Συνόδων, και όσα του θείου Πνεύματος εισί. 


Δεύτερον και υφηγούμεθα παντού χριστιανώ ορθοδόξω βουλομένω, ως ουκ έστιν ασύστατον το παρ' ημίν Πασχάλιον, αλλ' ως ακόλουθον τοις ορισθείσι των Αγίων Πατέρων μένει ορθόν, και εις αιώνας σταθερόν διαμενεί, έως ου φυλάττει την τάξιν, ην έλαχεν απαρασάλευτον, αρίστως εσκεμμένην τοις θείοις πατράσιν, ων ουδείς των νυν ούτε την επιστήμην οίδε της αστρονομίας κατ' εκείνους τους αρίστους, ούτε τον αγιασμόν έχει, πλην ει μήπου δοκήσει, τα δε άλλα εστίν αληθείας μακράν... 


Βέλτιον ο ην αυτοίς  μ η  κ α ι ν ο τ ο μ ε ί ν  και τοιαύτα  μ ε τ α π ο ι ε ί ν, 

και ταις Εκκλησίαις Χριστού στάσεως αν μετρίας γίνεσθαι προξένους... ουκ εύλογον λογίζεται ως τοις εντεχομένοις τα καλώς ορισθέντα τοις ιεροαγίοις Πατράσιν, 

ου μόνον λελογισμένον αλλά και θείον. 


Ο Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμίας 


Ο Αλεξανδρείας Σίλβεστρος 


Ο αυτός Πατριάρχης Ιερεμίας κατά την γ' εκλογήν του (1586-1595) συνεκρότησε την 12 Φεβρουαρίου 1593 (και ουχί το 1587 ως εκ παραδρομής εδημοσιεύθη εις το προηγούμενον άρθρον) συνεκρότησε εν τω ναώ της Θεοτόκου Παραμυθίας μεγάλην Σύνοδον, ήτις μεταξύ άλλων κατέκρινε και κατεδίκασε το γρηγοριανόν ημερολόγιον. Της μεγάλης ταύτης πανορθοδόξου Συνόδου μετέσχον εκτός αυτού εξάρχοντος, Μελέτιος ο Πηγάς Αλεξανδρείας, Ιωακείμ ο της Αντιοχείας και Σωφρόνιος ο των Ιεροσολύμων. 


Της Συνόδου ταύτης, ο 8ος κανών επιγράφεται 

''π ρ ο ς  α π ο β ο λ ή ν   τ ο υ  ν έ ο υ  κ α λ α ν τ α ρ ί ο υ,  ή τ ι ς  π ε ρ ί  τ ο υ  Π ά σ χ α  

Λ α τ ί ν ω ν  κ α ι ν ο τ ο μ ί α ς'' και άρχεται ως εξής: 

''Απαρασάλευτον διαμένειν βουλόμεθα το τοις Πατράσι διορισθέν περί του Αγίου και σωτηρίου Πάσχα'' και ορίζει ότι ''άπαντας τους τολμώντας παραλύειν τους όρους της αγίας και οικουμενικής μεγάλης Συνόδου της εν Νικαία συγκροτηθείσης επί παρουσία της ευσεβείας του θεοφιλεστάτου Βασιλέως Κωνσταντίνου περί της αγίας εορτής του σωτηριώδους Πάσχα ακοινωνήτους και αποβλήτους είναι της εκκλησίας, κ.τ.λ. 


Ας μη είπη δε τις, ότι αποκλειστικώς και μόνον διά την εορτήν του Πάσχα διετάχθη τούτο. Διότι εκτός των όσων ανωτέρω ανεπτύξαμεν περί του σκοπού και του πνεύματος των διατάξεων της εν Νικαία Συνόδου αποβλέποντος, ουχί εις αυτό το Πάσχα, αλλ' εις το  ε ν ι α ί ο ν  της εορτής  υφ' όλων των Εκκλησιών, η υπό τον Ιερεμίαν Σύνοδος ως και αι επιστολαί του ομιλούν γενικώτερον περί της  α π ο β ο λ ή ς  τ ο υ  ν έ ο υ  κ α λ α ν τ α ρ ί ο υ. Της ανωτέρω Συνοδικής αποφάσεως ερμηνευτικήν περικοπήν διά το ημερολόγιον γεγραμμένην εις απλήν γλώσσαν απέστειλεν ούτος δι' εγκυκλίου του προς πάσας τας ορθοδόξους Εκκλησίας. 


Το κείμενον δε ταύτης υπάρχει εις ανέκδοτον χειρόγραφον κώδικα της Βιβλιοθήκης της Σκήτης των Καυσοκαλυβίων του Αγίου Όρους, μιας των Αρχαιοτέρων σκητών και έχει ως εξής: 


''Όποιος δεν ακολουθεί τα έθιμα της Εκκλησίας 

καθώς αι απτά Οικουμενικαί Σύνοδοι εθέσπισαν 

και το Άγιον Πάσχα  κ α ι  μ η ν ο λ ό γ ι ο ν  

καλώς ενομοθέτησαν να ακολουθώμεν και και θέλει να ακολουθή το νεοφεύρετον Πασχάλιον  κ α ι  Μ η ν ο λ ό γ ι ο ν  τ ο υ  Π ά π α  

των αθέων αστρονόμων και εναντιώνεται εις όλα αυτά και θέλει να τα ανατρέψη και να τα χαλάση, ας έχει το ανάθεμα και έστω της του Χριστού Εκκλησίας και της των πιστών ομηγύρεως ας είναι. 


Εσείς δε οι ευσεβείς και Ορθόδοξοι Χριστιανοί  μ ε ί ν ε τ ε   ε ν  ο ι ς  ε μ ά θ α τ ε  και εγεννήθηκε και ανετράφητε΄ και όταν το καλέση η χρεία, και αυτό το αίμα σας να χύσετε διά να φυλάξητε την πατροπαράδοτον πίστιν και ομολογίαν σας, και φυλάγεσθε και προσέχετε από των τοιούτων, ίνα και ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός σας βοηθή, και η ευχή της ημών μετριότητος είη μετά πάντων Υμών. Αμήν.'' Εν έτει 1593 Φεβρουαρίου 12. Επισφράγισις 


Ιερεμίας ο Παναγιώτατος Οικουμεν. 


Πατριάρχης, Σωφρόνιος Ιεροσολύμων 


και η Αγία Σύνοδος των Αρχιερέων. 


Είναι άρα αναμφισβήτητον, ότι κατά τον Πατριάρχην Ιερεμίαν και την υπ' αυτού συγκροτηθείσαν πανορθόδοξον Σύνοδον, όχι μόνον το Πάσχα, αλλά  κ α ι  τ ο  μ η ν ο λ ό γ ι ο ν  πρέπει να μείνη αμετάβλητον. 


Εκτός της Συνόδου ταύτης εν έτει 1848 εξαπελύθη προς τους απανταχού ορθοδόξους εγκύκλιος της Μιας, Αγίας, Καθολικής και ποστολικής Εκκλησίας  ε ν α ν τ ί ο ν  τ ω ν  Ν ε ω τ ε ρ ι σ τ ώ ν.  Την εγκύκλιον ταύτην υπέγραψαν: α). Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Άνθιμος. β). Ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας Ιερόθεος. γ). Ο Πατριάρχης Αντιοχείας Μεθόδιος και δ). Ο Ιεροσολύμων Κύριλλος ως και αι περί αυτούς Ιεραί Σύνοδοι. Η εγκύκλιος αύτη διαλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής: 


''Κρατώμεν τας ομολογίας, ην παρελάβομεν άδολον παρά τυλικούντων ανδρών αποστρεφόμενοι πάντα νεωτερισμόν ως   υ π α γ ό ρ ε υ μ α  τ ο υ  Δ ι α β ό λ ο υ. 

Ο δεχόμενος νεωτερισμόν κατελέγχη ελλιπή την κεκηρυγμένην Ορθόδοξον πίστιν. 

Αλλ' αύτη πεπληρωμένη ήδη εσφράγισται, μη επιδεχομένη μήτε μείωσιν, μήτε αύξησιν, μήτε αλλοίωσιν ην τινα ουν και ο τολμών ή πράξαι ή συμβουλεύσαι ή διανοηθήναι τούτο ήδη ηρνήθη την πίστιν του Χριστού, ήδη εκουσίως καθυπεβλήθη εις το αιώνιον ανάθεμα, διά το βλασφημείν εις το Πνεύμα το Άγιον, ως τάχα μη αρτίως λαλήσαν εν ταις Γραφαίς και Οικουμ. Συνόδοις. 


Το φρικτόν τούτο ανάθεμα αδελφοί και τέκνα εν Χριστώ αγαπητά, ουκ εκφωνούμεν ημείς σήμερον, αλλ' εξεφώνησε πρώτος ο Σωτήρ ημών... Εξεφώνησαν τούτο αι επτά Οικουμενικαί Σύνοδοι και σύμπας ο χορός των Θεοφόρων Πατέρων. Άπαντας ουν οι νεωτερίζοντες ή αιρέσει ή σχίσμασι εκουσίως ενεδύθησαν κατά τον ψαλμωδόν ''κατάραν ως ιμάτιον''. Ούτω φρονούντες οι πατέρες ημών και υπακούουντες εις τους ψυχοσωτηρίους λόγους του Παύλου εστάθησαν σταθεροί και εδραίοι  ε ι ς  τ η ν  ε κ  δ ι α δ ο χ ή ς   π α ρ α δ ο θ ε ί σ α ν  α υ τ ο ί ς   π ί σ τ ι ν  και διέσωσαν αυτήν άτρεπτον και άχραντον διά μέσου τοσούτων αιρέσεων και παρέδωκαν αυτήν εις ημάς ειλικρινή και ανόθευτον, ως εξήλθεν άδολος από του στόματος των πρώτων υπηρετών του Λόγου''. 


Ούτω φρονούντες και ημείς άδολον, ως παρελάβομεν, μεταχετεύομεν αυτήν εις τας επερχομένας γενεάς, μηδέν παραμείβοντες, ίνα ώτι κακείνοι, ως και ημείς, ευπαρουσίαστοι και ακαταίσχυντοι, λαλούντες περί της των προγόνων πίστεως. Και η εγκύκλιος αύτη δεν ομιλεί περί του Πάσχα. Ομιλεί περί  τ ω ν  π α ρ α δ ό σ ε ω ν  τ η ς   Ε κ κ λ η σ ί α ς,  αίτινες πρέπει να διαφυλάσσωνται αμετάβλητοι, και εναντίον παντός νεωτερισμού. Θα ίδωμεν όμως εις τα επόμενα άρθρα, ότι δεν είναι  μ ό ν α ι   αι ανωτέρω Σύνοδοι, αι ομιλούσαι περί του αθίκτου  τ ω ν  π α ρ α δ ό σ ε ω ν   και αποκρούουσαι πάντα νεωτερισμόν.



Συνεχίζεται 



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
την Τετάρτη 11 Απριλίου 1928
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.956, σελ. 1η. 
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF