ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΜΗ' ΜΕΡΟΣ)



Ο Γρηγόριος Ευστρατιάδης (1864-1950) υπήρξε νομικός, εκδότης και βουλευτής. Επί σειρά ετών υπήρξε εκδότης και διευθυντής της εφημερίδας ''ΣΚΡΙΠ'' της Αθήνας. Το ''ΣΚΡΙΠ'' αμέσως μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1924 τάχθηκε κατά του συνόλου των νεωτερισμών, που εισήγαγαν στο σώμα της Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης. Φιλοξενούσε στις σελίδες του το σύνολο σχεδόν των ανακοινώσεων της ''Ελληνικής Εκκλησιαστικής Κοινότητας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών'', δημοσίευε -με εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ- όλες τις ειδήσεις για τις διώξεις των χιλιάδων αποτειχισμένων ''Παλαιοημερολογιτών'' και παρουσίαζε άρθρα αντινεωτεριστικά και κατά της κίνησης για την ''Ένωση των Εκκλησιών'', όπως ονομαζόταν τότε η οικουμενική κίνηση. Το βιβλίο του ''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'' δημοσιεύθηκε υπό την μορφή συνεχιζόμενων άρθρων τον Μάρτιο του 1928 και αποτέλεσε μια εμπεριστατωμένη δημοσιογραφική και θεολογική εργασία για το ημερολογιακό σχίσμα. Το περισσότερο -ίσως- ενδιαφέρον στο βιβλίο αυτό παρουσιάζει το γεγονός, ότι επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δρώμενων της ημερολογιακής καινοτομίας και μέσα από το πληροφοριακό φάσμα της δημοσιογραφίας και εύλογα η επικαιρότητα ζωντανεύει ιδεατά στα ''πέτρινα'' αυτά χρόνια του Μεσοπολέμου, προσφέροντας στον αναγνώστη διαδραστικά τον επίκαιρο και ζωντανό παλμό των γεγονότων!




Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος



ΜΗ' Μέρος


Και αυτός ο Πάπας, ως είδομεν εις το χθεσινόν άρθρον, εφάνη ευλαβέστερος και ευσεβέστερος προς τους Κανόνας και τας παραδόσεις της Εκκλησίας, από τον Αρχηγόν της Ελληνικής Εκκλησίας. Και εις την διατυπωθείσαν αξίωσιν της Δύσεως να τροποποιήση το Γρηγοριανόν ημερολόγιον, αντέταξεν ένα μέγα VETO προβάλλων το ακράδαντον τείχος των ''αποκατεστημένων παραδόσεων''. Ποίον είναι σήμερον το αποτέλεσμα της αυθαιρέτου, της ασεβούς, της κρημνιστικής κανόνων και παραδόσεων πραξικοπηματικής πράξεως του Αρχηγού της Ελληνικής Εκκλησίας διά την επιβολή της οποίας εξηπατήθη η κοινή γνώμη, ησκήθη δε και εκβίασης ου μόνον επί της Ιεραρχίας, αλλά και επ' αυτού του Οικουμενικού Πατριάρχου;


Τί απέφερεν η προσβολή αύτη του δόγματος της Ενότητος εν τη Λατρεία, η περιφρόνησις και καταπάτησις των παραδόσεων της Εκκλησίας, η ασεβής ανυπακοή προς τους Κανόνας Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων και προς τα κελεύσματα Τόσων Πατέρων της Εκκλησίας, ο κοσμοπολιτικός αυτός νεωτερισμός εις την όλην Εκκλησιαστικήν διάταξιν; Σκάνδαλον μεταξύ των πιστών, διαίρεσιν αυτών εις δύο στρατόπεδα, απόσχισιν της Εκκλησίας της Ελλάδος από του σώματος της όλης Ορθοδοξίας, σύγχυσιν εις εορτάς και νηστείας,


κατάργησιν του ταυτοχρόνου εορτασμού των δεσποτικών και άλλων Εορτών, θεομητορικών και αγίων εις απάσας τας Ορθοδόξους Εκκλησίας, εορταστικόν χωρισμόν της Εκκλησίας της Ελλάδος από της Αγιωτάτης Μητρός των Ορθοδόξων Εκκλησιών της Ιερουσαλήμ και κίνδυνον επισήμου σχίσματος της Εκκλησίας της Ελλάδος, σχίσματος υφισταμένου και ήδη ουσιαστικώς, τυπικώς δε μόνον μη κηρυσσομένου υπό των λοιπών Εκκλησιών.


Ιδού το αποτέλεσμα μιας αμελετήτου, ασυνέτου, μωράς, αυθαιρέτου και βεβιασμένης πράξεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, καταρριψάσης αυτήν εις την Ορθόδοξον συνείδησιν και εγκολαψάσης εις αυτήν το όνειδος της ανταρσίας κατά των ιερών κανόνων και παραδόσεων και της επί βλάβη της Ορθοδοξίας υποταγής εις τους νεωτερισμούς της Δυτικής Εκκλησίας. Ουδεμία μέχρι τούδε Εκκλησία ύψωσε σημαίαν σχίσματος από των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών.


Μία κενοδοξία αλύγιστος, εν πνεύμα άφρονος και αντιθρησκευτικού νεωτερισμού, ύψος ακολάστου ξεναρεσκείας και κοσμικολατρείας και ακατάσχετος σπουδή προς αντορθόδοξον και αντεθνικήν προσέγγισιν προς την Δυτικήν Εκκλησίαν ήγαγον τον Αρχηγόν της εν Ελλάδι Εκκλησίας εις την δημιουργίαν σχίσματος. Διότι σχίσμα ουσιαστικώς εδημιούργησεν εν τη Ορθοδοξία η ξενοπρεπής και ξενόθρησκος πρωτοβουλία, αντικανονική δε, παράνομος και ασχημονεστάτη χειρονομία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών. Θα βαρύνη δε αυτόν πάντοτε η ευθύνη του σχίσματος τούτου απέναντι του κόσμου των πιστών της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και των κεφαλών των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών και απέναντι αυτού του Κράτους, όταν τούτο αναλάβη το κύρος του διά της ανορθώσεως του νομίμου πολιτεύματός του και όταν οι αντιπρόσωποι αυτού είναι πραγματικοί αντιπρόσωποι της θελήσεως του Ελληνικού Λαού.


Εάν το σχίσμα τούτο, όπερ προεκάλεσεν ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών δεν έλαβε την τυπικήν μορφήν αποφάσεως των Ορθοδόξων Εκκλησιών υφίσταται όμως κατ' ουσίαν πλήρες. Διότι κατά τον ορισμόν τον οποίον ο Μέγας Βασίλειος δίδει εις τον Α' αυτού Κανόνα, τον διατυπούμενον εις την προς τον άγιον Αμφιλόχιον, επίσκοπον Ικονίου, της Μητροπόλεως Φρυγίας επιστολήν του: ''...αιρέσεις μεν, τους παντελώς απερηγμένους, και κατ’ αυτήν την πίστην απηλλοτριωμένους, σχίσματα δε, τους δι’ αιτίας τινάς εκκλησιαστικάς, και ζητήματα ιάσιμα, προς αλλήλους διενεχθέντας· παρασυναγωγάς δε, τας συνάξεις τας παρά των ανυποτάκτων πρεσβυτέρων, ή επισκόπων, και παρά των απαιδεύτων λαών γινομένας…''


Κατά τον κανόνα τούτον του Μ. Βασιλείου, τον κρατούντα μέχρι τούδε εις το Εκκλησιαστικόν δίκαιον, οι μη επικοινωνούντες με την Μίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησία διαιρούνται εις τρία΄ εις αιρετικούς, εις σχισματικούς και εις παρασυναγώγους. Και αιρετικοί μεν εισίν οι παντελώς απηλλοτριώσαντες εαυτούς της εις Θεόν πίστεως, ήτοι οι παρά την ορθόδοξον πίστιν δοξάζοντες, οι εκκλίναντες δηλονότι από θεμελιώδους κανόνας της ορθοδόξου πίστεως, οι παραχαράττοντες τα δόγματα και διά τούτο παντελώς απερρηγμένοι και κατ' αυτήν την πίστιν απαλλοτριωμένοι. Σχισματικοί δε είναι οι της Εκκλησίας εαυτούς αποστήσαντες, δι' αποχωρισμού από της ενότητος της Εκκλησίας ένεκα έριδος, ουχί περί δογματικήν διδασκαλίαν της Εκκλησίας, αλλά περί την Εκκλησιαστικήν διοίκησιν και ευταξίαν.


Παρασυνάγωγοι δε είναι οι κατακριθέντες διά τινα πταίσματα επίσκοποι ή πρεσβύτεροι και μετακινηθέντες της λειτουργίας και μη υποκύψαντες εις τους κανόνας. Όσοι λοιπόν δεν σφάλλωνται μεν περί τα δόγματα, αλλά απερράγησαν του σώματος της Εκκλησίας, σχίσαντες εαυτούς από της Ενότητος της Εκκλησίας, ως ακολουθήσαντες ιδίαν γνώμην και ίδιον κανόνα περί την Εκκλησιαστικήν διοίκησιν και ευταξίαν, ήτοι διαφωνήσαντες εις ζητήματα ιάσιμα, ως λέγει ο Μέγας Βασίλειος, δυνάμενα δηλονότι να διορθοθώσι διά μεταλείας κ.λ.π. είναι ένοχοι σχίσματος. Την δημιουργίαν τοιούτου σχίσματος της Εκκλησίας της Ελλάδος είχε πάντοτε υπ' όψει του ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών.


Και είναι έτι μεγαλείτερον το σφάλμα αυτού και μεγαλειτέρα η ευθύνη του, διότι ενώ εγνώριζε και ώφειλε να γνωρίζη, ότι η άνευ κοινής συμφωνίας όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών μεταβολή του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος θα εξέθετεν αυτήν εις τον κίνδυνον του αποχωρισμού της από των λοιπών Εκκλησιών εις το ζήτημα της λατρείας, όπως εψήφισε τούτο. 


Και τόσον βέβαιον είναι ότι προέβλεπε και εφοβείτο την αποκήρυξιν της Εκκλησίας της Ελλάδος ως σχισματικής εκ μέρους των άλλων Εκκλησιών, ιδιαίτερα δε εκ μέρους του Πατριάρχου Αλεξανδρείας Φωτίου, ώστε μετά το πραξικόπημα του απέστειλλε προς τον Φώτιον, το από 9 Ιουλίου 1924 υπ. αριθ. 1121-601 Γράμμα αυτού, δι ου προσεπάθει να αποτρέψη τον μέγαν εκείνον Πατριάρχην από του να διαμαρτυρηθή επισήμως κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος και κηρύξη αυτήν σχισματικήν. Διότι έγραψε προς τον Φώτιον ότι'  ''...η Εκκλησία της Ελλάδος πάνυ προθύμως έχει συνεργήσαι εις την εν Συνόδω της καθόλου Εκκλησίας εξέτασιν του Πασχαλίου κανόνος... 


Βεβαιούσθω δε αύτη (η Υμετέρα Μακαριότης), ως από μακρού ημάς καλώς ειδυία, ότι της Ειρήνης των Εκκλησιών ημείς ουδέν ουδέποτε προετιμήσαμεν ουδέ γε προτιμήσομεν, του ουρανίου Πατρός της ειρήνης και αγάπης ευδοκούντος. Οίδαμεν δε και την Ημετέραν Μακαριότητα την ειρήνην φιλούσαν και διώκουσαν κατά τον Απόστολον. Όθεν και παρεκαλέσαμεν πολλάκις αυτήν και αντιβολούμεν αύθις μη λογιζέσθω το παρεμπεσόν των Εκκλησιών ζήτημα του Ημερολογίου άλλως ή ως ελογίσαντο οι προ ημών εν Κυρίω το πάλαι προστάτες των Αγίων του Θεού Εκκλησιών... τας αναμέσον των Εκκλησιών παρεμπιπτούσας παραπλησίας και πολλώ σπουδαιοτέρας διαφοράς και ουχί ικανάς την των Εκκλησιών δηλονότι Ενότητα διασπάσαι.''


Εγνώριζε λοιπόν και κατενόει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, ότι η περί του ημερολογίου ληφθείσα υπ' αυτού μονομερής απόφασις ηδύνατο να διασπάση την ενότητα των Εκκλησιών και ικέτευε τον Φώτιον ίνα μη θεωρήση την περί του Ημερολογίου διαφοράν, ως διασπώσαν την ενότητα των Εκκλησιών! Αλλ' εάν ο Φώτιος ή άλλος Αρχηγός Αυτοκεφάλου Εκκλησίας εξ οίκτου ή εξ επιγνώσεως ανωτέρου καθήκοντος εις περιστάσεις ούτω δεινάς διά την Εκκλησίαν δεν διεμαρτυρήθη και δεν κατελόγισε σχίσμα εις την Εκκλησίαν της Ελλάδος διά την σχισματικήν αυτής απόφασιν, παύει άρα γε εκ τούτου να είναι πράγματι και ουσία σχισματική ή αυθαίρετος αύτη απόφασις της Εκκλησίας της Ελλάδος; Και δεν υφίσταται άρα γε πάντοτε ο κίνδυνος να αποκηρυχθή, ως σχισματική η απόφασις αύτη εκ μέρους των λοιπών Εκκλησιών;


Υπολείπεται ήδη να εξετασθή, αν η τοιαύτη αυθαίρετος απόφασις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών εξ ονόματος της Εκκλησίας της Ελλάδος, η διασπάσασα την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών και η κατά παράβασιν κανόνων και παραδόσεων αποτολμηθείσα είναι υποχρεωτική διά την όλην Εκκλησίαν και αν εις την τοιαύτην απόφασιν οφείλεται υπακοή εκ μέρους των πιστών ορθοδόξων.


Συνεχίζεται 



Εκ του βιβλίου του Γρηγορίου Ευστρατιάδη 
''Η Πραγματική Αλήθεια περί του Εκκλησιαστικού Ημερολογίου'',
που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα των Αθηνών ''ΣΚΡΙΠ'', 
το Σάβατο 5 Μαίου 1928
έτος 32ον, αρ. φύλλου 8.977, σελ. 1-2.
Μεταφορά στο διαδίκτυο στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Διατηρήθηκε η Γραμματική τάξη της εποχής με την επέμβαση μόνο σε κάποια αναγκαία σημεία στίξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF