ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

«NERVUS RERUM/BELLI PECUNIAM»





Εκπληξη και θαυμασμό προκαλούν η αντίσταση και η μαχητικότητα των Ουκρανών στη ρωσική εισβολή, καθώς και η μαχητικότητα του πρωθυπουργού της χώρας, η οποία παραπέμπει στις ηρωικές εποχές της Ελλάδας πριν από την παγκοσμιοποίηση.


Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφάλα*


Η Ουκρανία είναι μια χώρα με πλούσια παραγωγή σε τρόφιμα, πρώτες ύλες, τεχνολογία και με επίσης πλούσια βιομηχανική παραγωγή. Διαθέτει δε πάμπλουτους ολιγάρχες, που φρόντισαν να εξαφανιστούν από τη χώρα πριν από τον πόλεμο, καθώς και έναν πάμπτωχο λαό. Ταυτόχρονα, η ελίτ, οι πολιτικοί και η κρατική μηχανή συγκροτούν τους πλέον διεφθαρμένους θεσμούς στην υφήλιο. Πράγματι, επί συνόλου 180 χωρών, η Ουκρανία είναι η 122η πιο διεφθαρμένη χώρα στον κόσμο.


Η καθολική διαφθορά μπορεί να κατανοηθεί εάν συγκριθεί με την Ελλάδα, που είναι η 58η. Νομοτελειακά, ο συνδυασμός της διαφθοράς και του παραγωγικού πλούτου είναι αυτός που έχει μετατρέψει την Ουκρανία στο διαμάντι του στέμματος του παρασιτικού καπιταλισμού και της παγκοσμιοποίησης, σε τέτοιον όμως υπερθετικό βαθμό ώστε ακόμα και ο γιος του προέδρου των ΗΠΑ να έχει μισθοδοτηθεί με εκατομμύρια ευρώ στο παρελθόν από ουκρανική εταιρία.


Η Ουκρανία λοιπόν, από την εποχή της πτώσης του υπαρκτού σοσιαλισμού, αποτελεί το Ελντοράντο όχι μόνο των οικονομικών ελίτ, αλλά και κάθε μικροαπατεώνα της Wall Street και του City, ώστε η χώρα, με την αρωγή της κυβέρνησης του Κιέβου, να λεηλατείται ακραία από τα ξένα αρπακτικά και η απόλυτη φτώχεια να θεωρείται φυσιολογική.


Πριν από τη ρωσική εισβολή, οι Ουκρανοί μικροϊδιοκτήτες γης δεν ήταν σε θέση να καλλιεργούν, επειδή οι κυβερνητικές επιλογές ευνοούσαν τις ξένες πολυεθνικές και τους τσιφλικάδες, οι οποίοι, έχοντας μεταφέρει την έδρα των επιχειρήσεών τους στα Νησιά Κέιμαν, δεν αποδίδουν δεκάρα τσακιστή στους τοπικούς και κεντρικούς φόρους.


Ο αθέμιτος ανταγωνισμός των μεγαλοϊδιοκτητών γης και οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν ως αποτέλεσμα τα έξοδα των μικροκαλλιεργητών να είναι μεγαλύτερα από τα έσοδά τους. Ουσιαστικά λοιπόν η Ουκρανία, όπως και η Ελλάδα, είναι χώρα που αποτελεί το «εργαστήριο» της παγκοσμιοποίησης, με αποτέλεσμα το σύνολο της παραγωγής και της γεωργικής γης να το λυμαίνονται οι ολιγάρχες και οι έμποροι της παγκοσμιοποίησης, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων.


Τα πρωτεία της ληστείας καταλαμβάνουν οι Κινέζοι, επειδή κατέχουν τεράστιες εκτάσεις γης ώστε η γεωργική παραγωγή να ικανοποιεί μέρος των διατροφικών αναγκών του πληθυσμού της Κίνας. Αποτελεί λοιπόν μια εγγενή λογική αντίφαση, μια παραδοξότητα, το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή οι Ουκρανοί αγρότες θυσιάζουν τη ζωή τους συμμετέχοντας σε έναν πόλεμο που, εάν αποβεί νικηφόρος και εάν επιβιώσουν, θα έχει ως αποτέλεσμα να συνεχίσει να αυξάνει τα κέρδη και τα πλούτη των ολιγαρχών και, ταυτόχρονα, να διαιωνίζει τη φτώχεια και την εξαθλίωση των υπερασπιστών. Οι ολιγάρχες, καθώς και οι ιερείς και οι ιέρειες της παγκοσμιοποίησης είναι φανατικοί πολέμιοι του νατιβισμού, ενώ δηλώνουν υπερήφανοι επειδή οικοδομούν πολυεθνικές κοινωνίες.


Συνεπώς, οι πατρίδες και τα σύνορα είναι έννοιες που προκαλούν καθολική αλλεργία στους φορείς της παγκοσμιοποίησης. Αποτελεί λοιπόν ακραία διαλεκτική αντίφαση το γεγονός ότι οι Ουκρανοί αγρότες και οι εργάτες θυσιάζουν τη ζωή τους για τα κέρδη των φεουδαρχικών ελίτ, οι οποίες όχι μόνο τους έχουν μετατρέψει σε είλωτες, αλλά, επί τα χείρω, επιθυμούν να καταργήσουν τις πατρίδες και τα σύνορα για τα οποία οι αγρότες στην Ουκρανία αυτή τη στιγμή αγωνίζονται. Παρόμοιες διαλεκτικές αντιθέσεις διέπουν το πάθος και τον φανατισμό με τα οποία το ελληνικό πολιτικό και μιντιακό σύστημα υπερασπίζεται την κυβέρνηση του Κιέβου, παρά το γεγονός ότι αυτή συστηματικά παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, αν αναλογιστεί κανείς έστω μόνο την ανοχή της στη δράση των ναζιστικών ταγμάτων εφόδου.


Πράγματι, από το 2014, η ουκρανική κυβέρνηση ελάχιστα ή καθόλου έχει ασχοληθεί με τις 14.000 δολοφονίες ρωσοφώνων της Ουκρανίας και τις καταστροφές που προκάλεσαν, όπως αυτές παρουσιάζονται μέσα από πληθώρα αποδείξεων και από καταγγελίες του ΟΗΕ και των διεθνών οργανισμών.


Στην Ελλάδα, λοιπόν, οι δημοσιογράφοι και ιδίως οι τηλεοπτικοί, που συνεχώς αποκαλούσαν τη Χρυσή Αυγή «εγκληματική οργάνωση», ελάχιστες φορές αναφέρονται στους ναζί της Ουκρανίας. Εάν δε αυτό συμβεί, τότε αποκαλούν τους ναζί «ακραίους».


Ο ιεραποστολικός ζήλος των παρουσιαστών στη μονομερή και μη αντικειμενική κάλυψη των γεγονότων δεν είναι πρωτόγνωρος και τυχαίος, επειδή, όπως σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, έτσι και στην Ουκρανία υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν τεράστια οικονομικά συμφέροντα.


Διαχρονικά, ο πόλεμος και η παρουσίαση των γεγονότων άπτονται οικονομικών συμφερόντων. Κατά Κικέρωνα, «Το χρήμα αποτελεί τo νεύρo των καταστάσεων και του πολέμου» («Nervus rerum/ belli pecuniam»).



* Κικέρωνας: «Το χρήμα αποτελεί τα νεύρα των καταστάσεων και του πολέμου».
* Διδάκτωρ Φυσικής του πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών



 NEWS BREAK


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF