ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

ΔΥΟ ΦΟΝΟΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΟΙΛΙΑ





«Ό,τι βρίσκεται στο έσω μέρος της κοιλίας μπορεί να θανατωθεί και ουδείς από τον νόμο θα ασχοληθεί, ερευνήσει, ανακρίνει και καταδικάσει.

Ό,τι βρίσκεται εκτός της κοιλίας απασχολεί τον νόμο, το κράτος θα ερευνήσει, ανακρίνει, καταδικάσει και θα φυλακίσει και καλά κάνει».


Όχι δεν είναι καινούρια μυθιστορηματική κινηματογραφική ταινία κατά το «Δύο γάμοι και μια κηδεία». Ο τίτλος αφορά πραγματικότητα. Υπάρχει νόμιμος φόνος; δυστυχώς υπάρχει αλλά δεν θα έπρεπε. Υπάρχει ένα είδος φόνου ο οποίος καταδικάζεται από το νόμο και την κοινωνία αλλά υπάρχει και ένας άλλος φόνος που δεν καταδικάζεται, μάλλον δικαιολογείται, από τον νόμο και το κράτος αλλά και μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Τι χωρίζει αυτούς τους δύο διαφορετικούς φόνους; Μια στρώση από δέρμα, μύες, βλεννογόνου και ένα υγρό, το αμνιακό υγρό. Τους χωρίζει μια κοιλία.


του Νέαρχου Παναγή


Ό,τι βρίσκεται στο έσω μέρος της κοιλίας μπορεί να θανατωθεί και ουδείς από τον νόμο θα ασχοληθεί, ερευνήσει, ανακρίνει και καταδικάσει. Ό,τι βρίσκεται εκτός της κοιλίας απασχολεί τον νόμο, το κράτος θα ερευνήσει, ανακρίνει, καταδικάσει και θα φυλακίσει και καλά κάνει.


Είμαστε τις τελευταίες ημέρες μάρτυρες μιας πρωτοφανούς υπόθεσης θανάτου τριών μικρών αδελφών σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου. Συνταρακτικό και πολύ λυπηρό γεγονός το οποίο το κάνει ακόμη πιο τραγικό η πιθανότητα να πρόκειται για ανθρωποκτονίες και μάλιστα από την μητέρα τους. Η κοινή γνώμη παρακολουθεί τις προσπάθειες ιατρών, αστυνομικών, εγκληματολόγων, ανακριτών να εξιχνιάσουν την υπόθεση αγωνιώντας για την έκβασή της έρευνας.


Παρατηρούμε στην τηλεόραση, ραδιόφωνο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης απλό κόσμο, δημοσιογράφους, να εκφέρουν την άποψή τους επί του θέματος η οποία τις περισσότερες φορές είναι καταδικαστική για τη μάνα πριν αποφανθεί η δικαιοσύνη τελειωτικά. Ενίοτε οι αντιδράσεις είναι έντονες με συγκεντρώσεις πολυπληθούς κόσμου έξω από το σπίτι της μητέρας των παιδιών με εκτόξευση απειλών, και με συνθήματα κατά της μητέρας. Η λύπη όλων μας μεγάλη για την απώλεια των τριών μικρών αδελφών που όπως φαίνεται έγινε με τον ίδιο τρόπο και ίσως από την μητέρα.


Μετακινούμαστε τώρα από τον χώρο έξω από την κοιλία της μάνας προς το εσωτερικό της κοιλίας της μάνας. Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον όπου το παιδάκι εξαρτάται βιολογικά εκατόν τοις εκατόν από την μητέρα του. Η τροφή, το οξυγόνο, η αιμάτωση όλα από την μάνα. Η ύπαρξη και επιβίωση του παιδιού, αν εξαιρέσουμε ασθένειες, εξαρτάται αποκλειστικά από την μητέρα, αν θέλει δηλαδή το παιδάκι ή αν δεν το θέλει και αποφασίσει να το σκοτώσει. Να το σκοτώσει όχι με κεταμίνη όπως το τελευταίο από τα τρία παιδιά, αλλά με άλλα φάρμακα, εργαλεία, ισχυρές αναρροφήσεις και δεν ξέρω τι άλλο το μυαλό του ανθρώπου μπορεί να σκεφτεί.


Στην δεύτερη περίπτωση συνεργός είναι ο ιατρός (κατ’ ευφημισμόν) αλλά και το κράτος δια του νόμου που η βουλή ψήφισε, τους οποίους εμείς ψηφίσαμε μετακυλώντας αναπόδραστα τις ευθύνες και εν μέρει σε εμάς. Ούτε κινητοποιήσεις της αστυνομίας θα γίνουν φυσικά στην περίπτωση εκτρωτικού φόνου, ούτε έρευνες, ούτε καταθέσεις, ούτε ανακρίσεις, ούτε δικαστήρια, ούτε καταδίκες.


Ακόμη περισσότερο ούτε κινητοποιήσεις έξω από το σπίτι της μάνας που φόνευσε το παιδί της, αλλά και ούτε και έξω από την κλινική που μόνο ιατρικός χώρος δεν είναι αφού ποδοπατήθηκε ο όρκος του Ιπποκράτη ο οποίος λέει «Παρομοίως, δεν θα εμπιστευθώ σε έγκυο γυναίκα μέσο που προκαλεί έκτρωση» θα γίνουν. Δεν θα ακούσετε στα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανθρώπους να καταδικάζουν την μάνα, να επιβάλουν ποινές και να παίρνουν την θέση του δικαστή.


Όλα αυτά δεν τα δείτε γιατί πρόκειται για συνέργεια του κράτους, της μάνας και του ιατρού νομιμοποιώντας τον φόνο του παιδιού. Δικαιολογία και πρόφαση ότι είναι το σώμα της μάνας και ότι θέλει το κάνει, άρα μπορεί και να φονεύσει. Άραγε την στιγμή της γέννας και πριν το παιδάκι βγει εντελώς από την μάνα, με το κεφάλι έξω και το υπόλοιπο σώμα μέσα στη μάνα, τίνος είναι το παιδάκι; είναι μήπως της μάνας αφού το μισό είναι μέσα της ή μήπως πλέον δεν είναι δικό της αφού το άλλο μισό είναι εκτός σώματός της;


Πέρα για πέρα «προφάσεις εν αμαρτίαις» όλα αυτά για να δικαιολογήσουμε το αδικαιολόγητο, ένα φόνο εκ προμελέτης με συνεργούς αλλά χωρίς καταδίκη.


Ουσιαστικά η νομιμοποίηση ενός φόνου ή όχι όντως εξαρτάται από τον χώρο που βρίσκεται το δύσμοιρο παιδάκι. Είναι ένας φόνος τελούμενος σε ένα χώρο που είτε επιτρέπεται είτε όχι ο φόνος. Η αξία του παιδιού εξαρτάται από το σε ποια διάσταση χώρου βρίσκεται το παιδί. Είναι θέμα 3D απεικόνισης θα λέγαμε ή μάλλον χωροχρόνου (4D) αφού σε αυτό εμπλέκεται και ο χρόνος, εκτός του χώρου, αφού το παιδάκι παίρνει ταυτότητα ανθρώπου μόνο μετά από τους 4-5 μήνες στην κοιλιά της μάνας του ενώ πριν είναι κάτι το αχαρακτήριστο και απροσδιόριστο.


Η υποκρισία της κοινωνίας μας δυστυχώς βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Η χρήση δύο μέτρων και δύο σταθμών στο ζύγισμα παρόμοιων καταστάσεων είναι πλέον θέσφατο. Αποδεχόμαστε πλέον τα πάντα σε μια κατάσταση νιρβάνας και σε πλήρη αποχαύνωση. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν φέρουμε ευθύνη. Βεβαιότατα φέρουμε ευθύνη για την έλλειψη αντίδρασης, γιατί δεν ομολογούμε την αλήθεια και το σωστό και γιατί εμείς ψηφίζουμε αυτούς που ψηφίζουν αυτούς τους νόμους εις το όνομα δήθεν της Δημοκρατίας και της ελευθερίας.


Ας πάρουμε σοβαρά αυτό το θέμα γιατί η κρίση δεν θα έρθει μόνο για τους άμεσα εμπλεκόμενους (μάνα, ιατρούς, νομοθέτες, βουλευτές) αλλά και για εμάς τους αδρανείς. Αμαρτία δεν είναι μόνο η τέλεση του κακού, αμαρτία είναι το να γνωρίζω ποιο είναι το καλό αλλά να μην το κάνω ή να μην το ομολογώ.



ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF