ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023

«ΤΙΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ»: ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΩΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΦΥΛΗΣ κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ Α' 1935-2013 (ΟΜΙΛΙΑ 6η)

 



Απομαγνητοφωνημένες, αποσπασματικές ομιλίες του μακαριστού πνευματικού πατρός ημών, αειμνήστου Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού Α', επί τη συμπληρώσει δέκα ετών εκ της εκδημίας του εις χείρας Κυρίου 17 (30) Μαϊου 2013 εκκλ. ημ.




Καλοκαίρι του 1995.
Κυριακή πρωί στο Μοναστήρι των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης στην Φυλή Αττικής.
«Ομιλία στο Ευαγγέλιο της Κυριακής Ε' Ματθαίου».
Είναι το θέμα της ομιλίας του αειμνήστου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού Α'.
(Απόσπασμα)





Απομαγνητοφώνηση, επιμέλεια ομιλίας, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Απομαγνητοφωνημένες, αποσπασματικές ομιλίες
αειμνήστου Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού Α',
επί τη συμπληρώσει δέκα ετών εκ της εκδημίας του εις χείρας Κυρίου
17 (30) Μαϊου 2013 εκκλ. ημ.
Ομιλία 6η: «
Τί ημίν και Σοι, Ιησού Υιέ του Θεού»;





«ΤΙ ΗΜΙΝ ΚΑΙ ΣΟΙ, ΙΗΣΟΥ ΥΙΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»;


<<τι ημίν και Σοι, Ιησού Ναζαρηνέ; ήλθες απολέσαι ημάς>>; (Μάρκ. α' 21-28).


Ευλογημένοι χριστιανοί και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά' η σημερινή ευαγγελική περικοπή -αν θα εξαιρέσω την παραβολή του ασώτου- είναι από τις πιο διδαχτικές ευαγγελικές περικοπές. Δεν ξέρω, όσοι προλάβατε το Ευαγγέλιο, εάν προσέξατε τα λόγια της σημερινής ευαγγελικής περικοπής' και κάνω αυτή την ερώτηση, γιατί ο διάβολος κάνει πάντα προσπάθειες να αποτρέπει τους χριστιανούς να μην διαβάζουν την Αγία Γραφή.


Ενώ τους αιρετικούς, τους ανθρώπους της πλάνης, τους χιλιαστάς και τους ιαχωβάδες τους προτρέπει, γιατί παρερμηνεύουν την Αγία Γραφή και οδηγούνται στην απώλεια, εκείνους τους προτρέπει. Τους ορθοδόξους τους αποτρέπει! Ακόμα και μέσα στο χώρο του ναού την ώρα που διαβάζεται το Ευαγγέλιο ή ο Απόστολος, πολλούς ο πειρασμός τους κάνει βόλτα έξω από το χώρο της εκκλησίας. Κι αν θα ρωτήσεις στο τέλος της λειτουργίας τους περισσοτέρους χριστιανούς: τί αποστολικό ανάγνωσμα είχαμε σήμερα; τί ευαγγελική περικοπή είχαμε σήμερα; Ελάχιστοι θα απαντήσουν!


Για όσους λοιπόν δεν επρόσεξαν ή δεν επρόλαβαν την ευαγγελική περικοπή' ο Χριστός μας, τα θαύματά Του μπορεί κανείς να τα αριθμήσει; Τις ακτίνες του ηλίου μπορεί; Αλλά κι αν ακόμη μπορέσει, τα θαύματα του Χριστού μας δεν θα μπορέσει να τα αριθμήσει, που έκανε τα τρία χρόνια του δημοσίου βίου Του! Ένα από τα πολλά, τ' αναρίθμητα θαύματα ήταν και όταν έφθασε στην χώρα των Γαδαρηνών.


Κατευθύνεται προς το κοιμητήριο, γιατί εγνώριζε πως υπήρχαν δύο δαιμονιζόμενοι, <<χαλεποί λίαν>> λέγει ο ιερός Ευαγγελιστής. Ολόγυμνοι, τσίτσιδοι, σε αθλία κατάσταση. Γιατί ο διάβολος προκειμένου να εξευτελίσει τον άνθρωπο, τον γδύνει! Όπως και βλέπουμε σήμερα -δυστυχώς- τις περισσότερες γυναίκες και τους άνδρες -ιδιαιτέρως στη θάλασσα- να είναι ολόγυμνοι, γυμνισταί. Έτσι θέλει ο σατανάς να εξευτελίζει τον άνθρωπο.


<<Χαλεποί -λέει- λίαν>>. Και κατευθύνεται προς τα εκεί, για να τους ελευθερώσει από το δαιμόνιο, που ήταν ο φόβος και ο τρόμος των κατοίκων των Γαδαρηνών. Δεν μπορούσαν να περάσουν από εκει. Τους έδεναν με αλυσίδες και τις έσπαζαν σαν να ήταν κλωστή από κουβαρίστρα! Δεν ξέρω -αν έχετε δει καμιά φορά δαιμονιζόμενο- έχουν φοβερή δύναμη οι δαίμονες. Κι όταν ο Χριστός μας πλησίασε προς τα εκεί, οι δαίμονες άρχιζαν να φωνάζουν: <<τί ἡμῖν καὶ σοί, Ἰησοῦ Ναζαρηνέ; >>;


Γιατί εδώ είναι ένα από τα σπουδαία, ωραία διδάγματα. <<Γιατί προ καιρού έρχεσαι να μας βασανίσεις>>; Τους ανθρώπους ψιθυρίζει ο σατανάς στο αυτί, στο λογισμό τους: δεν υπάρχει κόλασις, δεν υπάρχει παράδεισος. Δεν υπάρχουν τιμωρίες στην άλλη ζωή. Αυτά είναι παραμύθια, είναι λόγια των παπάδων. Έτσι λέει ο σατανάς... Και οι περισσότεροι δυστυχώς αυτό πιστεύουν.


Ακούγεται πολλές φορές: εδώ είναι η κόλασις, εδώ είναι και ο παράδεισος. Μακάρι να ήταν εδώ, αλλά είναι και κάπου αλλού. Αυτός λοιπόν ο σατανάς που λέει στους ανθρώπους δεν υπάρχει κόλασις, αυτός απάνω στο φόβο του, απάνω στο δρόμο του, μήπως ο Χριστός  βγάλει τους δαίμονες από τους ανθρώπους, λέει τώρα: <<γιατί προ καιρού έρχεσαι να μας βασανίσεις>>; Τί σημαίνει προ καιρού; Ποιος είναι αυτός ο καιρός που θα βασανιστούν; Είναι η ημέρα της Κρίσεως!


Είναι η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας! Και ξέρουν πολύ καλά ότι τότε θα πάρουν την οριστική τους καταδίκη μέσα στον άδη, μέσα στην κόλαση. Και τώρα λοιπόν στο φόβο τους, το ξεφωνίζουν, το μαρτυρούν οι ίδιοι οι δαίμονες. Γιατί προ καιρού έρχεσαι να μας βασανίσεις; Και το άλλο το δίδαγμα: δεν έχουν οι δαίμονες εξουσία, όχι να μπουν σε ανθρώπους χωρίς την άδεια του Θεού, χωρίς την παραχώρηση του Θεού, αλλά ούτε σε γουρούνια! Και τώρα παρακαλούν τον Χριστό:


προκειμένου να μας στείλεις πριν την ώρα μας στον άδη να βασανιζόμεθα, σε παρακαλούμε, άφησέ μας να μπούμε στα γουρούνια. Να μπούμε στους χοίρους! Και δεν λέει σε άλλα ζώα, λέει στους χοίρους. Γιατί; Γιατί οι κάτοικοι της περιοχής ήταν παραβάται του Μωσαϊκού Νόμου, που απηγόρευε να έχουν χοίρους. Και σου λέει, αυτοί, αφού είναι παραβάτες, ίσως το επιτρέψει να τιμωρηθούν, να μπούμε εκεί μέσα και να την γλυτώσουμε. Και ο Χριστός τους είπε, πηγαίνετε.


Αφού ρώτησε πρώτα: ποιο είναι το όνομά σας; Είπε λεγεών. Αναρίθμητοι δαίμονες. Όταν πριν από μερικά χρόνια διαβάζαμε εδώ μια δαιμονιζομένη, είπε, ότι εγώ είμαι ένας από τους δαίμονες, που ήμουνα μέσα στους δαιμονιζομένους των Γεργεσηνών! Πριν δυο χιλιάδες χρόνια! Πηγαίνετε, τους λέει ο Χριστός. Κι αμέσως άφησαν τους ανθρώπους, μπήκανε στα γουρούνια και οι χοίροι έπεσαν μέσα στη λίμνη και πέθαναν. Αυτοί (οι θεραπευμένοι δαιμονιζόμενοι), όταν έφυγαν οι δαίμονες, ψάχνανε οι δυστυχισμένοι να βρούνε τα ρούχα τους.


Βλέπετε, όταν ο σατανάς είναι μέσα στον άνθρωπο, του λέει βγάλτα, βγάλτα όλα! Αδιαφορώντας, αν θα σκανδαλήσει ανθρώπους. Όταν όμως βγαίνει ο σατανάς, ψάχνει ο άνθρωπος  να βρει τα ρούχα του για να ντυθεί! Κοιτάζανε να βρουν τα ρούχα, ποιος ξέρει τι είχαν κάνει. Και σωφρονισμένοι έβαλαν τα κουρέλια πάνω τους, που είχαν μείνει από αυτά που είχαν σχίσει κι ευγνωμονούσαν πεσμένοι στα πόδια του Χριστού! Αμέσως αυτό μαθεύτηκε στους κατοίκους των Γαδαρηνών.


Και εδώ είναι τώρα το άλλο το δίδαγμα: φοβερό το αμάρτημα της αγνωμοσύνης, της αχαριστίας των ανθρώπων. Ήταν ο φόβος και ο τρόμος να περάσουν από το κοιμητήριο. Είχαν δυο συνανθρώπους τους, που βασανιζόντουσαν χρόνια από τον σατανά. Αντί όμως να χαρούν, αντί να τρέξουν να ευχαριστήσουν τον Θεό, να πέσουν στα πόδια του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού μας, να Τον ευχαριστήσουν, να Τον καλέσουν στα σπίτια τους να τα ευλογήσει, έκαναν το αντίθετο...! Πικραμένοι, γιατι χάσανε τους χοίρους, γιατι χάσανε τα γουρούνια, τι του είπαν;


Σε παρακαλούμε άπελθε από των ορίων ημών. Φύγε από τα όριά μας! Και τι συγκλονιστικό: ο Χριστός μας σεβόμενος την ελευθερία των ανθρώπων, σηκώνεται περιφρονημένος και φεύγει. Εάν προσεκτικά διαβάσει κανείς ή ακούσει αυτή την ευαγγελική περικοπή θα πει, ω τους ανοήτους αυτούς ανθρώπους, ω τους αχαρίστους αυτούς ανθρώπους! Και όμως αδελφοί μου, εάν προσεκτικά εμβαθύνουμε στα λόγια της αποψινής ευαγγελικής περικοπής μέσα σ' αυτούς τους αγνώμονας και αχαρίστους είμεθα και οι περισσότεροι από εμάς τους χριστιανούς ανθρώπους...


Το ίδιο κάνουμε κι εμείς στο Χριστό μας που φέρνουμε το όνομά Του, κι από Θεός έγινε άνθρωπος, που υπέφερε τα πάνδεινα για μας και τελικά σταυρώθηκε επάνω στον φρικτό Γολγοθά, να χύσει το αίμα Του με τη θέλησή Του, για να μας εξαγοράσει από την κατάρα του Νόμου και να μας επαναφέρει πάλι εις τον ποθητόν Παράδεισον. Και όμως αντί να Τον ευχαριστήσουμε, αντί να Τον δοξάσουμε, οι περισσότεροι ανοίγουν το στόμα τους και Τον βρίζουν με τα χυδαιότερα λόγια. Και όχι μόνο τον βρίζουν...


Άλλοι τον βρίζουν, άλλοι ασχημονούν, άλλοι διαπράττουν άλλα διάφορα θανάσιμα αμαρτήματα, μα ποιο πολύ Τον διώχνουν από την καρδιά τους, Τον διώχνουν από τα σπίτια τους. Με άλλα λόγια λένε στον Χριστό: σου είναι αρκετό το ότι φέρουμε το όνομά Σου και είμεθα χριστιανοί. Πάμε και στην εκκλησία καμιά φορά, Σου ανάβουμε και κανένα κερί, Σου ανάβουμε και το καντήλι... Σου έχουμε και εικόνα στο σπίτι. Αυτό σου είναι αρκετό!... 


Δεν θα μας ρυθμίσεις Εσύ την ζωή. Δεν θα γίνεις Εσύ ρυθμιστής της ζωής μας. Εσύ θέλεις προσευχή, εμείς θέλουμε τραγούδια, αισχρά τραγούδια, αμαρτωλά τραγούδια και διασκέδαση. Εσύ θέλεις αγνότητα και σωφροσύνη. Εμείς θέλουμε σαν τα γουρούνια να κυλιόμαστε στο βόρβορο της ακολασίας, μέσα στη πορνεία, μέσα στη μοιχεία, μέσα στην ασέλγεια, μέσα στην ασωτία! Εσύ θέλεις να είμεθα ελεήμονες. Εμείς θέλουμε να είμεθα φιλάργυροι! Εσύ θέλεις κι απαριθμώντας τας εντολάς του Θεού να τις τηρήσουμε, εκείνοι λένε το αντίθετο. Λοιπόν, δεν θα μας γίνεις Εσύ ρυθμιστής στη ζωή μας...


Σε παρακαλούμε: <<άπελθε από των ορίων ημών>>. Φύγε από το χώρο της καρδιάς μου, φύγε από τον τόπο του σπιτιού μου. Δεν θα μου γίνεις εσύ ρυθμιστής στη ζωή μου. Εγώ θέλω να κάνω την ζωή μου, όπως την θέλω εγώ. Κι ο Χριστός μας το σέβεται. Το μεγαλύτερο δώρο που έδωσε στον άνθρωπο είναι το αυτεξούσιο, είναι η ελευθερία. Και δεν την δεσμεύει στον άνθρωπο. Σηκώνεται και φεύγει.


Και τα αποτελέσματα, τα βλέπουμε ποια είναι σήμερα... Φεύγοντας ο Χριστός με τη θέληση των ανθρώπων, από τις καρδιές τους, από τα σπίτια τους, από τα χωριά τους, από τις πόλεις τους, από τα έθνη τους... βλέπουμε σήμερα τα αποτελέσματα... Οι νέοι ιδιαιτέρως μέσα στα ναρκωτικά, καθημερινώς να πεθαίνουν νέοι άνθρωποι, που είναι η ελπίδα του έθνους μας και της Εκκλησίας μας να πεθαίνουν από τα ναρκωτικά.


Άλλοι να είναι -όπως ανέφερα- μέσα στον βόρβορο της ακολασίας... Μέρα - νύχτα το μέλημά τους, η σπουδή τους είναι να απολαμβάνουν τα σαρκικά αμαρτήματα, που μετά τον κατακλυσμό του Νώε είπε ο Θεός: <<μεταμελήθηκα που έκανα τον άνθρωπο, γιατι γίνανε σάρκες>>! Μέσα λοιπόν στην ηθική παραλυσία, μέσα στην άρνηση, μέσα στην αποστασία. Και βλέπουμε, που οδηγούμεθα...



Απομαγνητοφωνημένες, αποσπασματικές ομιλίες
αειμνήστου Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανού Α',
επί τη συμπληρώσει δέκα ετών εκ της εκδημίας του εις χείρας Κυρίου
17 (30) Μαϊου 2013 εκκλ. ημ.
Ομιλία 6η: «Τι ημίν και Συ Ιησού Υιέ του Θεού» του 1995.
Απομαγνητοφώνηση, επιμέλεια ομιλίας, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF