ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 8 Αυγούστου 2018

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑΣ




του Ευστάθιου Μπαρνασά


Για να βράσεις έναν βάτραχο ζωντανό πρέπει να τον βάλεις σε μια κατσαρόλα με κρύο νερό, για να το αποδεχτεί και να μην πηδήξει έξω και μετά να την τοποθετήσεις στην φωτιά. Το νερό ζεσταίνεται σιγά – σιγά και ο βάτραχος εξοικειώνεται με την θερμοκρασία του νερού η οποία ανεβαίνει και το απολαμβάνει έως ότου να φτάσει το νερό στο σημείο του βρασμού και χωρίς να το καταλάβει και χωρίς να διαμαρτυρηθεί γίνεται βραστός βάτραχος…

Σε αυτό το πείραμα έβαλαν την Ελλάδα, που έγινε κατσαρόλα και εμείς οι Έλληνες δυστυχώς οι βάτραχοι. Στην περίπτωση όμως του βατράχου, δεν επέλεξε αυτός να μπει στην κατσαρόλα, ενώ εμείς λόγω μικρό – συμφερόντων διαχρονικά το επιλέγουμε. Ένα λυπηρό παράδειγμα είναι η πρόσφατη καταστροφή της Αττικής, όπου τα τελευταία πενήντα χρόνια οι εκάστοτε κυβερνώντες, επέτρεψαν στους περισσότερους Έλληνες να καταπατήσουν και να οικοδομήσουν άναρχα, όχι μόνο την Αττική αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα. Στην κάθε ατυχή περίπτωση λειτουργεί αυτή η ασυδοσία των συμφερόντων, με τεχνητά μεν αλλά απρόβλεπτα αποτελέσματα δε, σαν της κατσαρόλας με τον βάτραχο.
Τελικά όλα είναι μια παγίδα.

Ποιός φταίει όμως; Φταίω εγώ, εσύ, αυτός, το κράτος; Ποιός κατέχει την δύναμη της κατσαρόλας; Φαινομενικά, αυτός που έχει την κατσαρόλα έχει την μεγαλύτερη ευθύνη γιατί σου επέτρεψε να μπείς μέσα σε αυτήν αλλά ουσιαστικά, εσύ έκανες ότι ήταν δυνατόν για να μπείς μέσα στην κατσαρόλα και δεν σκέφτηκες ποτέ μα ποτέ, πως θα βγείς από αυτήν εάν αυτό χρειαστεί.

Ξεπουλήθηκες στον βωμό των μικρό – συμφερόντων σου και δεν φούσκωνες μόνο σαν πετεινός, αλλά λιαζόσουν και σαν βάτραχος. Όμως αυτά δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που έρχονται, γιατί εάν νοιάζεσαι μόνο για την λιμνούλα σου τότε είσαι ένας βάτραχος θύμα. Πάντοτε κάποιος φωνάζει και ενημερώνει για την δόμηση, όχι μόνο των προσωπικών μας συμφερόντων αλλά και για τα συμφέροντα του συνόλου και τους κινδύνους που συνεπάγονται. Ο κόσμος συνήθως αγνοεί και χλευάζει και φταίνε πάντα οι άλλοι, που ο καθένας μας, πού και πού, βρίσκεται στην κατσαρόλα.

Η κατσαρόλα όμως δεν είναι μόνο πρόβλημα δικό μας είναι πρόβλημα παγκόσμιο. Μετά από τόσες αναφορές και γεγονότα δεν χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα έξυπνος για να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Μη νομίζετε ότι όλα όσα γίνονται γύρω μας είναι τυχαία ή αποτέλεσμα κάποιων επιπόλαιων πράξεων, είναι οργανωμένα για να επιτύχουν. Ο παράγοντας τύχη είναι μια εικασία πραγματοποίησης στο άγνωστο. Όλα λοιπόν προετοιμάζονται ως αρχή και συνήθως το σενάριο χαλάει στο τέλος. Κοιτάξτε και αναλύστε τα προγράμματα και τις εκπομπές των ειδήσεων που σας προσφέρονται, για να καταλάβετε τι παιχνίδια υποστηρίζουν τα ΜΜΕ. Εκεί που φτύνουν, γλύφουν και εσείς στην ύπνωση της προπαγάνδας τους τσιμπάτε και λίγο τυράκι σαν τους ποντικούς, ενώ λειτουργείτε ως βάτραχοι.

Παλαιότερα ο κόσμος πήγαινε σε θέατρα που ανέβαζαν έργα τέχνης και μέσα από την κωμωδία και το δράμα αφύπνιζαν συνειδήσεις, τώρα απαιτείς έκφυλες και χυδαίες πράξεις γιατί δυστυχώς δεν έχεις πλέον παιδεία και με το μόνο που επικοινωνείς και αντιλαμβάνεσαι είναι τα λεγόμενα κοινωνικά δίκτυα. Άλλωστε δεν σε μάθανε ούτε γραμματική, ούτε ορθογραφία ούτε μαθηματικά για να μπορείς να αυτοπροσδιορίζεσαι, αποδέχεσαι και καταλαβαίνεις μόνο το όνειρο και μένεις εκτός πραγματικότητας. Έχει τεθεί απαγόρευση των ποιοτικών δυνατοτήτων της γνώσης με την συμβολή των νέο – κουλτουριάρηδων δασκάλων της διαφθοράς. Κανένας δεν δέχεται πλέον το στεφάνι της δόξας στα αθλητικά δρώμενα, όλοι πουλάνε και αγοράζουν αρρωστημένα όνειρα με πακτωλό εκατομμυρίων, ενώ οι μάζες που αποθεώνουν τα είδωλα αδιαφορούν για τα σοβαρά και χάνονται ανώνυμα μέσ’ στην κακομοιριά τους.

Είχαμε μια συνοχή μέσα από την ίδια θρησκευτική κατεύθυνση, είχαμε αξίες και πιστεύαμε σε κάτι άλλο αλλά και σ’ εμάς, τώρα είναι μοντέρνο και sic να είσαι άθεος, άπιστος, άπατρις, χάθηκε η ψυχική ομορφιά και μοιάζουμε πλέον πνευματικά με βάτραχο. Ακολουθούμε την επιβολή μιας υποκειμενικής ενότητας κάτω από μια κατεύθυνση, όπου τον ουσιαστικό ρόλο έχει ο οικουμενισμός με απώτερο σκοπό την πανθρησκεία. Φαίνεται λοιπόν, ότι όλα αυτά γίνονται για να αποδειχτούν τα ειπωμένα, διότι όπου βάζει ο βάτραχος το χέρι του δημιουργεί αποδείξεις της λανθασμένης φύσης του και των τετελεσμένων. Χωρίς πνεύμα και πρωτοβουλία θα είμαστε τα πιόνια αυτών που κατέχουν την κατσαρόλα και θα παίζουμε αναντιρρήτως τον ρόλο του μακαρίου βάτραχου, στην ουσία δηλαδή μια ανθρωπομάζα με αξία γυρίνων.

Ε
φ’ όσον λοιπόν αδρανοποιηθούμε δεν θα έχουμε την δυνατότητα της αντίδρασης και των εθνικών μας ενστίκτων και αυτό ήδη έγινε με την παράνομη μετανάστευση αλλοεθνών και αλλοθρήσκων, με τα γνωστά πλέον αποτελέσματα της πολυπολιτισμικότητας, που χειραγωγεί τα κράτη – έθνη σε αδύναμες κατευθυνόμενες μάζες. Η Ελλάδα επιλέχτηκε για το πείραμα με ότι αυτό συνεπάγεται, με αποδέκτες τους μικρόψυχους αμφιβόλου καταγωγής πολιτικούς, που έκαναν τον Εφιάλτη να φαντάζει Σπαρτιάτης. Το λίκνο της παγκόσμιας κληρονομιάς δεν το ξεπούλησαν όμως μόνο οι αδιάντροποι αλλά και όσοι τους επέλεξαν για ένα καρεκλάκι, που δυστυχώς και αυτό είναι εντός της κατσαρόλας.

Α
γαπητοί δεν πρόκειται να σας γράψει η ιστορία, κανένα δεν θα γράψει, γιατί κάπου εδώ θα σταματήσει. Κάποιοι πιστεύουν ότι θα ορθώσουν το ανάστημά τους και θα γίνουν οι νέοι Λεωνίδες, μακάρι, όμως να ξέρουν ότι οι Εφιάλτες είναι πολλοί, είναι σχεδόν όλοι. Το ερώτημα που έχει μείνει είναι, ποιός έχει την κατσαρόλα και σε τι η χρησιμότητά της. Όλοι εμείς την έχουμε, που την υποστηρίζουμε για να την χρησιμοποιήσουν με τρόπο σκοτεινό οι παγκοσμιοποιητές στην δικτατορία τους και δεν θα χρειαστεί να μας βράσουν αυτοί, έχουμε μπεί μόνοι μας μέσα.

Ό
τι συμβαίνει γύρω μας είναι τέλεια οργανωμένο, και εμείς οι βολεψάκηδες στον ρόλο του βάτραχου.


Εκ του ιστολογίου ''ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ''. 
Επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF