ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2018

ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ





του Παναγιώτη Κατραμάδου


Ἐνῶ σήμερον ζῶμεν εἰς δημοκρατικά καθεστῶτα τό Φανάρι, 

ἀποφασίζει καί διατάζει, 

ὅπως ὁ «Σουλτάνος» τῆς Τουρκίας ἢ ὁ ἀκροδεξιός Ποροσένκο τῆς Οὐκρανίας. 

Διά νά θεραπεύση τάχα τό «σχίσμα» ἀπεφάσισε νά περιβάλη τό σχίσμα μέ αὐτοκέφαλον! 

Οἱ χειρισμοί του, μέ ἀποκορύφωμα τήν πραξικοπηματικήν ἀπόδοσιν αὐτοκεφάλου 

εἰς τούς ἀποκομμένους ἀπό ὅλας τάς Ἐκκλησίας σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, ἀνεβίωσε ζοφεράς μνήμας. 

Τραγικώτερος ὅλων ὅμως ὑπῆρξεν ὁ τρόπος, μέ τόν ὁποῖον προσεπάθησε τό Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως 

νά δικαιολογήση τά ἀνιέρως πραχθέντα. 



Το ἀνακοινωθὲν τῆς 11ης Ὀκτωβρίου 2018 θὰ ἀποτελῆ ἐσαεὶ μνημεῖον ἐκκλησιαστικῆς ἀσυδοσίας. Θὰ παραθέσωμεν καὶ θὰ σχολιάσωμεν κάθε σημεῖον αὐτοῦ ἀκολούθως. Ἡ ὀλέθριος ἀντικανονικὴ ἀπόφασις «Τὸ ἱερὸν σῶμα ἠσχολήθη ἰδιαιτέρως καὶ διὰ μακρῶν μὲ τὸ ἐκκλησιαστικὸν θέμα τῆς Οὐκρανίας, παρόντων καὶ τῶν Ἐξάρχων τῶν ἀποσταλέντων εἰς Οὐκρανίαν, ἤτοι τοῦ Πανιερ. Ἀρχιεπισκόπου Παμφίλου κ. Δανιὴλ καὶ τοῦ Θεοφιλ. Ἐπισκόπου Edmonton κ. Ἱλαρίωνος, καί, κατόπιν διεξοδικῶν συζητήσεων, ἀπεφάσισε: 1) Νὰ ἀνανεώση τὴν ἤδη εἰλημμένην ἀπόφασιν, ὅπως τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον χωρήση εἰς τὴν χορήγησιν αὐτοκεφαλίας εἰς τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Οὐκρανίας». Ὡς εἴχομεν προειδοποιήσει ἐκ τῶν στηλῶν τοῦ «Ο.Τ.» ἤδη ἀπὸ τὰς ἀρχὰς Αὐγούστου, τὸ Φανάρι εἶχε προαποφασίσει τί θὰ πράξη ἄνευ οἱασδήποτε συνεννοήσεως. 


κλῆσις τῶν Ἱεραρχῶν τῆς Ἑλλάδος κατὰ τὴν ἀρχὴν τῆς Ἰνδίκτου ἦτο ἐπίδειξις ἰσχύος πρὸς τὴν Μόσχαν. Παραλλήλως ἐδέσμευε τοὺς Μητροπολίτας μὲ ἀνακοίνωσιν πρὸς αὐτοὺς τῶν ἀποφάσεων ὡς δεδομένων. Μία «χούφτα ἐξαθλιωμένων Ρωμιῶν τῆς Ἰνσταμπούλ», ὅπως προσφάτως εὐστόχως τοὺς ἐχαρακτήρισεν ὁ κ. Χρ. Γιανναρᾶς, μὲ ἀπολυταρχικὸν τρόπον θεωροῦν ὅτι κατευθύνουν τὴν Ἐκκλησίαν, ἐπειδὴ σιωποῦν οἱ Μητροπολῖται. «2) Νὰ ἀνασυστήση τὸ ἐν Κιέβῳ τὸ γὲ νῦν Σταυροπήγιον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου, ἓν ἐκ τῶν πολλῶν ἐν Οὐκρανίᾳ Σταυροπηγίων Αὐτοῦ ἐκ τῶν παρελθόντων αἰώνων». Ἐκδήλως παρουσιάζεται τὸ Σταυροπήγιον δίκην Νουντσιατούρας! Διαλογίζονται ἐξουσιαστικῶς καὶ ὄχι ἐκκλησιαστικῶς. Τὰ ὑπερ­όρια Σταυροπήγια -ἂν καὶ ἀντικανονικὰ- ἀνεφύησαν μετὰ τὴν κατάληψιν τοῦ ἀνατολικοῦ τμήματος τοῦ Βυζαντίου ἀπὸ τοὺς Ἄραβας προκειμένου νὰ προστατεύσουν τοὺς χριστιανούς. Ἡ ἀξιοποίησίς των δίκην «νατοϊκῆς βάσεως» εἶναι ὅλως δι’ ὅλου ἀπαράδεκτος!


νεθυμήθη τὸ Φανάρι ἔπειτα ἀπὸ ἑκατονταετίας νὰ ἀνασυστήση Σταυροπήγιον, ὡς νὰ πρόκειται διὰ διεκδίκησιν ἰδιοκτησίας. «3) Κατὰ τὰς κανονικὰς προνομίας τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, ὅπως δέχηται ἐκκλήτους προσφυγὰς ἀρχιερέων καὶ ἄλλων κληρικῶν ἐκ πασῶν τῶν Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, νὰ δεχθῆ τὰς σχετικὰς αἰτήσεις τοῦ Φιλαρέτου Ντενισένκο καὶ τοῦ Μακαρίου Μαλετὶτς καὶ τῶν σὺν αὐτοῖς, οἵτινες εὑρέθησαν ἐν σχίσματι ὄχι διὰ δογματικοὺς λόγους, καὶ νὰ ἀποκαταστήση αὐτοὺς μὲν εἰς τὸν ἀρχιερατικὸν ἢ ἱερατικὸν αὐτῶν βαθμόν, τοὺς δὲ πιστοὺς αὐτῶν εἰς ἐκκλησιαστικὴν κοινωνίαν». Πρόκειται περὶ ἀπάτης! Δέν ὑφίσταται ἔκκλητον. Κατά τούς Ἱερούς Κανόνας τό ἔκκλητον ἴσχυε διά προσφυγήν καταδικασθέντος Ἐπισκόπου ἀπὸ τὴν τοπικήν σύνοδον πρός τήν σύνοδον τῆς εὐρυτέρας ἐπαρχίας, τῆς ἰδίας βεβαίως καὶ ὄχι ἑτέρας Ἐκκλησίας. 


διάταξις περί ἐκκλήτου πού ὑπάρχει εἰς τόν Καταστατικόν Χάρτην τῆς Ἑλλάδος διά προσφυγήν εἰς τό Φανάρι εἶναι ἀντικανονική. Εἰς καμίαν ἄλλην Ἐκκλησίαν δέν ὑπάρχει. Δυστυχῶς «παρεισέφρυσε», μέ ἐπέμβασιν τοῦ τότε Μητροπολίτου Χριστοδούλου Παρασκευαΐδη εἰς τόν Καταστατικόν Χάρτην τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τοῦ 1977, μέ δόλιον ἀντάλλαγμα τό Φανάρι νά βοηθήση τόν κυρὸν Χριστόδουλον νά γίνη Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν. Τό ἀντικανονικόν τοῦ ἐκκλήτου, καταφαίνεται εὐκόλως, διότι οὔτε οἱ δώδεκα ἀδίκως ἐκθρονισθέντες Μητροπολῖται τό ἐχρησιμοποίησαν, ὁ δέ διαβόητος καί καθαιρεθείς Μητροπολίτης πού προσεπάθησε νά τό ἐνεργοποιήση διά τήν δικαίωσίν του ἀπέτυχεν. Ἡ Κανονικότης ἐπιβάλλει πρωτοβάθμιον καί δευτεροβάθμιον δικαστήριον ἐντὸς τῆς ἰδίας Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας καί οὐδέν ἕτερον. Ἑπομένως, ἡ παροῦσα ἀπόφασις εἶναι ἄκυρος καὶ δὲν ἐμπίπτει ἐπ’ οὐδενὶ εἰς τὴν περίπτωσιν τοῦ ἐκκλήτου. Νὰ σημειώσωμεν ὅτι δὲν ὑπάρχει κανένα κανονικὸν προνόμιον. 


Θεόδωρος Βαλσαμὼν εἰς τὴν «μελέτη χάριν τῶν πατριαρχικῶν προνομίων» διευκρινίζει: «ἕκαστος γὰρ τῶν Πατριαρχῶν, τὴν μὲν ἀπονεμηθεῖσαν αὐτῷ διοίκησιν ἐνεργήσει μονοειδῶς, ἵνα μὴ συγχέωνται τῶν ἁγίων Ἐκκλησιῶν τὰ προνόμια… καντεῦθεν οὐδὲ ἔχει τὶς ἕτερος οἰκείῳ δικαίῳ ἐνορίαν, ἢ ἄλλο τί δίκαιον ἱερατικόν, ἀλλ’ ἐκεῖ­νο καὶ μόνον τὸ μέρος τῆς διοικήσεως ἱερατικῶς ἐνεργεῖ, τὸ δοθὲν αὐτῷ παρὰ τῆς πατριαρχικῆς θείας μεγαλιότητος… τῶν πέντε κεφαλῶν ἡ μὲν ἐνέργεια καὶ τὰ προνόμια ταυτίζονται…». Ὅλοι οἱ Προκαθήμενοι ἔχουν τὰ ἴδια προνόμια, τὰ ὁποῖα δὲν ὑπερβαίνουν τὰ ὅρια δικαιοδοσίας των. «4) Νὰ ἄρη τὴν ἰσχὺν τοῦ Συνοδικοῦ Γράμματος Ἐκδόσεως τοῦ ἔτους 1686, τοῦ ἐκδοθέντος διὰ τὰς τότε περιστάσεις, διὰ τοῦ ὁποίου ἐδίδετο, κατ’ οἰκονομίαν, τὸ δικαίωμα εἰς τὸν Πατριάρχην Μόσχας νὰ χειροτονῆ τὸν ἑκάστοτε Μητροπολίτην Κιέβου, ἐκλεγόμενον ὑπὸ τῆς Κληρικολαϊκῆς Συνελεύσεως τῆς Ἐπαρχίας αὐτοῦ καὶ ὀφείλοντα νὰ μνημονεύη «ἐν πρώτοις» τοῦ ὀνόματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου εἰς ἔνδειξιν κανονικῆς ἐξαρτήσεως». 


Εἶναι ἐντελῶς ἀντίθετος πρὸς τὴν θεολογίαν καὶ τὰ ἐκκλησιαστικὰ ἤθη ἡ περιγραφομένη στάσις. Κατ’ ἀρχὰς πρόκειται διὰ μονομερῆ ἐνέργειαν. Εἰς τοιούτου εἴδους ἀποφάσεις ἔχει προηγηθῆ διμερὴς συμφωνία, εἰδάλλως οὔτε τὸ Συνοδικὸν Γράμμα θὰ ἦτο δεκτὸν ἐξ ἀρχῆς. Πῶς λοιπὸν καταλύεται ἀπὸ τὸν ἕνα συμβαλλόμενον ἡ συμφωνία; Κατὰ δεύτερον, ἂν τὸ Φανάρι δίδη καὶ αἴρη ὅποτε αὐτὸ νομίζει Συνοδικὰς ἀποφάσεις ποὺ ἀφοροῦν εἰς δικαιοδοσίας τότε αὐτὸ παράγει –ἐκτὸς ἀπὸ ἀναταραχὴν- ἐκκλησιολογικὴν ἀνισότητα, κατὰ τὴν ὁποίαν ὑπάρχει ἕνας (ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως καὶ ἡ διακοσμητικὴ περὶ αὐτὸν Σύνοδος), ὁ ὁποῖος δίδει καὶ αἴρει προνόμια καὶ αὐτοκεφαλίας εἰς ὅλας τὰς Ἐκκλησίας, χωρὶς αὐτὸς νὰ ἐλέγχεται ἀπὸ κανένα. Ἑπομένως ἵσταται ὑπεράνω ὅλων ὡς «ἀρχὴ» καὶ «πηγὴ» αὐτῶν, ὡς ὁ Πάπας. Κατὰ τρίτον, ὅλαι αἱ ἀποφάσεις τοῦ Φαναρίου ποὺ ὁρίζουν ἄλλος νὰ διοικῆ, ἀλλοῦ νὰ ὑπάγωνται, ἄλλον νὰ μνημονεύουν δὲν εὑρίσκουν ἔρεισμα πουθενὰ εἰς τὴν Παράδοσιν παρὰ μόνον εἰς τὴν αὐθαιρεσίαν. «5) Νὰ κάμη ἔκκλησιν πρὸς πάσας τὰς ἐμπλεκομένας πλευρὰς νὰ ἀποφεύγουν καταλήψεις Ναῶν, Μονῶν καὶ ἄλλων περιουσιακῶν στοιχείων, ὡς καὶ πᾶσαν πρᾶξιν βίας καὶ ἐκδικητικότητος, εἰς ἐπικράτησιν τῆς εἰρήνης καὶ τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ». 


τελευταία αὐτὴ παράμετρος καθιστᾶ ἔνοχον τὸ Φανάρι διὰ τὰ ὅσα θὰ συμβοῦν. Ἡ ἔκκλησις διὰ ἀποφυγὴν τῶν βιαιοπραγιῶν δηλώνει ὅτι τὸ Φανάρι ἔχει πλήρη συνείδησιν ὅτι ἡ πρᾶξις του αὐτὴ πυροδοτεῖ ἀναπόφευκτα συμπλοκάς. Προβαῖνον λοιπὸν εἰς τὴν παροχὴν αὐτοκεφαλίας εἰς σχισματικοὺς καὶ καθηρημένους καίτοι γνωρίζει τί θὰ συμβῆ συνεπάγεται ὅτι φέρει ἀκεραίαν τὴν εὐθύνην ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων. Οἱ κίνδυνοι διὰ τὴν Ἑλλάδα καὶ προτάσεις Ἡ βεβιασμένη αὐτὴ κίνησις τοῦ Φαναρίου δὲν θὰ ἔχη συνεπείας μόνον διὰ τὰς ἐνδοορθοδόξους σχέσεις, ἀλλὰ καὶ διὰ τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος. Εἶναι βέβαιον ὅτι μετὰ ἀπὸ τὴν ἀναγνώρισιν αὐτὴν θὰ ἀκολουθήση καὶ ἡ ἀναγνώρισις τῆς κακῶς λεγομένης «Μακεδονικῆς Ἐκκλησίας – Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀχρίδος», ἡ ὁποία ὄχι μόνον θὰ διαρρήξη τὰς σχέσεις της μὲ τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας ἀλλὰ καὶ θὰ ἐξεγείρη τὸν λαὸν κατὰ τῶν Μητροπολιτῶν τῆς Μακεδονίας. 


Παραλλήλως τὸ Φανάρι ἔθεσεν ἐν ἰσχύι τὴν θεωρίαν του ὅτι δύναται νὰ δίδη καὶ αἴρη τόμους, πράξεις κ.λπ. Τότε δὲν εἶναι ἀπίθανον νὰ κινδυνεύσουν καὶ οἱ κακῶς λεγόμεναι «Νέες Χῶρες». Ἂν μάλιστα συμβῆ κάποια ἀναταραχὴ εἰς τὰ Βαλκάνια, καθὼς τόσον τὰ σύνορα τοῦ Κοσσυφοπεδίου ἐπαναχαράσσονται καὶ τὸ κράτος τῶν Σκοπίων κλυδωνίζεται, ἕνας ἄξων Σκοπίων-Μακεδονίας-Θράκης-Τουρκίας-Οὐκρανίας, ποὺ θὰ ἐλέγχεται ἐκκλησιαστικῶς ἀπευθείας ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολιν εἶναι ἐνδεχόμενος. Ἄλλωστε προσφάτως ὁ κ. Χρ. Γιανναρᾶς ἔγραψεν εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθημερινὴ» τὴν πρότασιν «Στοὺς μοιραίους «Συνοδικοὺς Τόμους» τῶν ὅρων τῆς αὐτοκεφαλίας ὁ Οἰκουμενικὸς θὰ ἐπιφέρει τὴ διορθωτικὴ μετονομασία: «αὐτοκέφαλη Ἀρχιεπισκοπὴ Μόσχας, Ἀθηνῶν, Βελιγραδίου, Βουκουρεστίου, Σόφιας, Τιράνων». Μὲ δεσμοὺς συνοδικῆς ἀλληλοπεριχώρησης». Αὐτὸ σημαίνει ὅτι τὸ σχέδιον πρὸς τὸ ὁποῖον κατατείνουν τὰ γεγονότα εἶναι νὰ ἀπορροφήση τὸ Φανάρι τὰς Τοπικὰς Ἐκκλησίας, ὡς ὑποκειμένας εἰς Σύνοδον, εἰς τὴν ὁποίαν ὁ Πατριάρχης δὲν θὰ εἶναι ἕνας τῶν Προκαθημένων, ἀλλὰ Προκαθήμενος ὑπαριθμουμένων εἰς αὐτὸν Ἀρχιεπισκόπων! 



Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καί αἱ Θεολογικαί Σχολαί ὀφείλουν νά ἐγκαλέσουν τό Φανάρι διότι, 
ἀφ’ ἑνός ἵδρυσε παρά τήν ρητήν ἀπαγόρευσιν τῶν Ἱ. Κανόνων δευτέραν Κανονικήν Ἐκκλησίαν 
ἐντός τῶν ὁρίων μιᾶς περιφερείας. 
Ἀνυπολογίστους συνεπείας θά ἔχη ἀνάλογος ἐνέργεια εἰς τά Σκόπια! 
Τό ὅτι αὐτό συμβαίνει εἰς τήν «διασποράν» δέν δικαιολογεῖ, ἀλλά μᾶλλον ἐπιτάσσει 
νά μή ἐπαναλαμβάνωνται τά ἴδια ἐγκλήματα. 
Ἀφ’ ἑτέρου ἐνήργησε μόνο χωρίς κἄν νά λάβη ὑπ’ ὄψιν τήν γνώμην τῶν ἄλλων 13 ἰσοτίμων καθ’ ὅλα Προκαθημένων. 
Ἐπιπροσθέτως, νά τοῦ διαμηνύσουν ὅτι μία τοπική Ἐκκλησία γίνεται «αὐτοκέφαλος» 
ὄχι ὅταν τήν κηρύσση ἕνα Πατριαρχεῖον, 
ἀλλά ὅταν τήν ἀναγνωρίσουν καί αἱ 14 Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι. 
Ἡ ἑπομένη κίνησις τοῦ Πατριάρχου, 
ὅταν ὀλίγον θά καταλαγιάση ἡ ὑπόθεσις, θά εἶναι ἡ ἀποπομπή τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀμερικῆς, 
καθώς ἕως τώρα δέν ἔπρεπε νά ἀνακινηθῆ ζήτημα μέ τάς ΗΠΑ.
 Φοβούμεθα ὅτι πολύ σύντομα θά καταφθάση ἡ στιγμή πού τό Φανάρι θά ἀκούση ἀπό τόν οὐρανόν τήν φράσιν: 
«Σύ ἀπώσω ἐπίγνωσιν, κἀγώ ἀπώσομαί σε τοῦ μή ἱερατεύειν μοι» 
(Ὠσηέ δ΄ 6).


Εκ του ιστολογίου ''Ορθόδοξος Τύπος''.
Επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Agiography by David Khidasheli

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF