ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 15 Αυγούστου 2019

ΑΓΙΟΣ, Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ;




Μία από τις πολλές, δαιμονικές κακοδοξίες των Οικουμενιστών είναι και 
η προτεσταντίζουσα θεωρία ''των καλών έργων''. 
Άσχετα, 
αν ''καλά έργα'' δύνανται να κάνει πάσης φύσεως αιρετικός, αλλόδοξος, μέχρι και μασόνος. 
Τα έργα, 
όμως -επουδενί- δεν τους απαλάσσουν από την πτώση, την εκτροπή, ειδικά, 
όταν αυτή λογίζεται, ως χρονία νοσούσα δογματική παρεκτροπή. 
Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος 
έχει δώσει απτά διαπιστευτήρια της Οικουμενιστικής του δράσης και δογματικής εντρύφησης στις αρχές του Π.Σ.Ε., 
φτάνοντας και στην ανάληψη της προεδρίας του, το 2006.
Την 1η-6-2002 συμετείχε, μαζί με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο κατά την Θεία Λειτουργία, 
στο ναό του Αγίου Απολλιναρίου στη Ραβένα της Ιταλίας, 
όπου ο δεύτερος 
 μετέδωσε τα Άχραντα Μυστήρια σε αιρετικούς, λαικούς παπικούς!
Στις 31-10-2011 
συμμετέχει σε αντικανονική συμπροσευχή στη Διαθρησκειακή συνάντηση της Ασίζης.
Στις 3-9-2012 
μιλώντας στην εκτελεστική επιτροπή του Π.Σ.Ε., που συνήλθε στη Κρήτη 
αποκάλεσε ανερυθριάστως 
τις αιρετικές ψευδοεκκλησίες, ως κανονικές Εκκλησίες. 
Μεταξύ άλλων υπογράμμισε: 
''2. Στην οδυνηρή αυτή οικονομική κρίση, η Εκκλησία δεν μπορεί να μείνει απλός θεατής. 
Είναι υποχρεωμένη 
να αρθρώσει με σθένος λόγο προφητικό, προς τρεις κατευθύνσεις.
α) Σθεναρή κριτική στα μέλη των Εκκλησιῶν μας για την ασυνεπή προς τις αρχές του Ευαγγελίου στάση…
γ) Οι κατά τόπους Εκκλησίες έχουν την ευκαιρία να δείξουν ευρύτερη αλληλεγγύη μεταξύ τους 
επιδρώντας στις κοινωνίες μέσα στις οποίες ζουν''...

Μία μόνο απόδειξη της δογματικής εκτροπής του -εκ των πολλών- υπήρξε και το βιβλίο του ''Ίχνη από την αναζήτηση του Υπερβατικού'', Εκδόσεις Ακρίτας, 2004. Σε αυτό αποδέχεται, πως και οι μη Χριστιανοί, οι εθνικοί, οι αλλόθρησκοι ανήκουν αοράτως στην Εκκλησία του Θεού!... Για να υποστηρίζει την νεοδογματική του αυτή ''αυτοτέλεια'' επικαλείται (παρερμηνεύοντας) το χωρίο Εφεσ. γ´ 6: ''είναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού (του Θεού) εν τω Χριστώ''.

Η σωστή ερμηνεία όμως είναι η εξής: ''Οι εθνικοί είναι (μαζί μέ τους Ιουδαίους) συγκληρονόμοι και μέλη του αυτού σώματος (της Εκκλησίας δηλαδή) και συμμέτοχοι της ευλογίας, που ο Θεός είχε υποσχεσθεί. Όμως παραλείπεται παντελώς η φράση ''διά του Ευαγγελίου''. Πως, όλα δηλαδή τα παραπάνω επιτυγχάνονται μόνο διά του Χριστού μας και φυσικά της Μίας Εκκλησίας Του! Δεν χρειάζεται να υποστηρίξουμε τίποτα παραπάνω, άλλωστε το βιογραφικό του σε σχέσει με το ΠΣΕ είναι πλούσιο από παναιρετικές, συγκρητιστικές δράσεις και δοξασίες. 

Για την ιστορία μόνο να σημειώσουμε, πως εκλέχτηκε πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών έτει 2006!  Ως εκ τούτου και δίχως να παραγνωρίζεται το ιεραποστολικό του έργο -στην Αφρική ιδιαίτερα- και στην Αλβανία, προκύπτει όμως αναμφιβόλως το εύλογο ερώτημα: ιεραποστολή για ποιον και γιατι; Η ''Κιβωτός της Ορθοδοξίας'' τον αποκαλεί ''άγιο''. Καθόλου πρωτότυπο για τα σημερινά νεοημερολογίτικα εκκλησιαστικά ειωθότα. Αν ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος δεν μετανοήσει και αποτάξει τις -γυμνή τη κεφαλή- παναιρετικές κακοδοξίες του, όσα ''καλά έργα'' κι αν ποιήσει, το βέβαιο είναι, πως αυτά θα είναι εκ των ουκ άνευ... 

Ιδού λοιπόν τα έργα και ημέρες του ''αγίου'' της Νέας Εποχής από το 1963 μέχρι τις ημέρες μας: διετέλεσε Mέλος της Διεθνούς «Eπιτροπής για ιεραποστολικές μελέτες» του ΠΣΕ, 1963-69) και Γραμματέας για την «Iεραποστολική έρευνα και τις σχέσεις με τις Oρθόδοξες Eκκλησίες» στη Γενική Γραμματεία του ΠΣE (Γενεύη, 1969-71). Έλαβε μέρος στις Συνελεύσεις Παγκοσμίου Iεραποστολής και Eυαγγελισμού (Μεξικό 1963, Μπανγκόκ 1973, Μελβούρνη 1980, Σαν Αντώνιο 1989) και τις Συνελεύσεις του ΠΣΕ (Ουψάλα 1968, Ναιρόμπι 1975, Βανκούβερ 1983, Καμπέρα 1991, Χαράρε 1998, Πόρτο Αλέγκρε 2006). 

Είναι μέλος πολλών διεθνών επιστημονικών επιτροπών, όπως: της «Γερμανικής Eταιρείας για την Iεραποστολική», της «Διεθνούς Eταιρείας Iεραποστολικών Mελετών», της Διαχριστιανικής Eπιτροπής ΠΣE για το διάλογο με άλλες θρησκείες και ιδεολογίες (1975-83), της Mικτής Eπιτροπής του «Συμβουλίου των Eυρωπαϊκών Eκκλησιών» και της Συνελεύσεως των Pωμαιοκαθολικών Eπισκόπων «Islam in Europe» Committee (1989-91) και του «Διεθνούς Συμβουλίου» του World Conference on Religion and Peace (1985-1994). 

Aπό το 1959 μετέχει ενεργώς σε αρκετά διεθνή συνέδρια, διορθόδοξες, διαχριστιανικές και διαθρησκειακές συσκέψεις, εκπροσωπώντας την Eκκλησία ή την επιστήμη σε διαφόρους διεθνείς Oργανισμούς. Έχει δώσει διαλέξεις σε διάφορα πανεπιστημιακά κέντρα του εξωτερικού, σχετικά με τη σύγχρονη χριστιανική σκέψη, τον διαθρησκειακό διάλογο, την παγκόσμια αλληλεγγύη και ειρήνη. Είναι επίτιμο μέλος του Kuratorium του Pωμαιοκαθολικού Iδρύματος Pro Oriente, Βιέννη (1989), Πρόεδρος-Συντονιστής της Commission on World Mission and Evangelism του ΠΣE (1984-1991), μέλος της Kεντρικής Eπιτροπής του ΠΣE (1998 - 2006) και της Eπιτροπής «Πίστις και Tάξις» (2000 - 2006). 

Ακόμη είναι μέλος των European Council of Religious Leaders/Religions for Peace (ECRL) (2001) και Council of 100, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, Νταβός (2003), αντιπρόεδρος της Conference of European Churches (2003), Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (2006) και Επίτιμος Πρόεδρος της «Παγκοσμίου Διασκέψεως των Θρησκειών για την Ειρήνη» (2006).


Τέλος να υπενθυμίσουμε και τα εξής: 

ο ''άγιος'' Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας πρότεινε στη ληστρική, ψευδοσύνοδο της Κρήτης 

να... καταδικαστεί... ο ''αντι-Οικουμενισμός'', 

ως αίρεση!...

 Και κατέληξε: ''… να αφήσουμε, λοιπόν, το Πνεύμα να πνέει και σήμερα στην Εκκλησία, 

όπως θέλει, 

κι όχι να αντιγράφουμε μονίμως το παρελθόν..''. 

Εκεί, όμως, που αποκάλυψε πλήρως την οικουμενιστική του ανησυχία και διαστροφή 

ήταν στις 1-5-2018, λίγο μετά την Πατριαρχική και Αρχιεπισκοπική Θεία Λειτουργία 

στο Καθεδρικό Ναό ''Αναστάσεως του Κυρίου'' στα Τίρανα, 

συλλειτουργούντος του Πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ. Κυρίλλου. 

Κατά την προσφώνησή του, 

μετά την ολοκλήρωση της Θείας Λειτουργίας -μεταξύ άλλων- αναφέρθηκε 

στην μεταπολεμική περίοδο, 

όταν άρχιζε να σχηματοποιείται οργανικά μέσω του Π.Σ.Ε. ο Οικουμενισμός 

και ''οι Ορθόδοξοι νέοι, θεολόγοι λαικοί και κληρικοί ενέτειναν την φωνή τους 

για περισσότερη ενότητα 

-κυρίως - μέσα στην Ορθοδοξία''. 

Εκθείασε -με λίγα λόγια- όλη την ιστορική διαδρομή του Μελετίου Μεταξάκη, 

του Αθηναγόρα Σπύρου, του Δημητρίου Παπαδοπούλου και του Βαρθολομαίου Αρχοντώνη, 

που εισήγαγαν νεωτερισμούς, 

καινοτομίες και κακοδοξίες στο σώμα της Εκκλησίας και, 

αφού το διαίρεσαν, συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να διαιρούν και αυτήν την επίσημη Εκκλησία, 

με ομάδες Μητροπολιτών, να μην αποδέχεται η μία την άλλη. 

Αυτοί είναι οι καρποί του νεοημερολογιτικού σχίσματος, που κατέληξε στην παναίρεση του Οικουμενισμού 

και ονομάζει πλέον ''αγίους'', τους παρασημοφορεμένους και -επί βραβεύσει- νεοποχίτικους διαστροφείς του!




Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF