ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΤΥΧΙΑ




Σημεία των καιρών. Πατριάρχης Αλεξανδρείας: ''Οι Εκκλησίες μας είναι μία Εκκλησία, με «Αρχηγό τον Ιησού Χριστό»'' (Ιστολόγιο Ρομφαία 20-1-2020). Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας σε επίσκεψη στον Κόπτη πατριάρχη στην Αίγυπτο ενώπιον πάντων, αναφερόμενος στην ορθοδοξία και στον μονοφυσιτισμό έκανε αυτές τις δηλώσεις. Ο μονοφυσιτισμός είναι Χριστολογική αίρεση και πρωτευόντως η πίστη στον Χριστό είναι διαφορετική στους ορθοδόξους και στους μονοφυσίτες-Κόπτες.


Ο πατριάρχης Αλεξανδρείας αρνείται την διδασκαλία της Τετάρτης Οικουμενικής συνόδου και φορτώνει στους ατυχείς ώμους του τα αναθέματα όσων αλλοιώνουν την ορθόδοξη διδασκαλία για τις δύο φύσεις του Χριστού. Προφανώς τον γοήτευσε, περισσότερο από τις δογματικές διακηρύξεις της Τετάρτης Οικουμενικής συνόδου, η προτροπή του προηγούμενου Κόπτη πατριάρχη Σενούντα προς Ορθοδόξους, ''τόσες Οικουμενικές συνόδους έχετε εσείς οι Ορθόδοξοι, μία λιγότερο δεν βλάπτει’''.

Σημεία των καιρών. Ο Αυστραλίας Μακάριος άνοιξε την αγκαλιά του στην ΑΧΕΠΑ ΝΝΟ (Ιστολόγιο Ρομφαία 21-1-2020) Διαβάζουμε στο άρθρο. ''Σε μία αίθουσα κατάμεστη από μέλη και φίλους της ΑΧΕΠΑ, ο Σεβασμιώτατος ευλόγησε και έκοψε την πατροπαράδοτη βασιλόπιτα, ενώ εγκαινίασε μια καινούργια εποχή στις σχέσεις της Ιεράς Αρχιεπισκοπής με τον Οργανισμό, μια εποχή συμπόρευσης και στενής συνεργασίας… Εξάλλου, πρόκειται για τον πρώτο Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας που επισκέφθηκε το σπίτι της ΑΧΕΠΑ ΝΝΟ, στα 85 χρόνια από την ίδρυσή της…''


«Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και αγαπημένοι», τόνισε με έμφαση, ενώ εστιάζοντας στην ΑΧΕΠΑ, αναγνώρισε ότι επιτελεί ένα σημαντικό έργο που «το χρειάζεται η κοινωνία», όπως διέκρινε χαρακτηριστικά. «Εγώ σας ανοίγω την αγκαλιά μου, ανοίγω την αγκαλιά της Αρχιεπισκοπής, σας δίνω την καρδιά μου και σας λέω ότι πρέπει να συμπορευθούμε και να είμαστε ένα», επισήμανε. «Γιατί έχουμε το ίδιο αίμα, την ίδια καταγωγή, τον ίδιο Θεό», συνέχισε, «και, πάνω από όλα, επί της ουσίας δεν έχουμε να μοιράσουμε τίποτα. Έχουμε κοινό σκοπό και κοινό εσχατολογικό προορισμό. 


Γι’ αυτό, λοιπόν, με την παρουσία μου εδώ θέλω να αποδείξω και έμπρακτα αυτό το οποίο υποσχέθηκα στο διοικητικό συμβούλιο, που προσφάτως με επισκέφθηκε. Ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε όλοι μαζί»… Δεν έχει διαβάσει ο αρχιεπίσκοπος της Αυστραλίας τα περιοδικά της οργανώσεως ΑΧΕΠΑ Αυστραλίας που έχει στα συρτάρια της η αρχιεπισκοπή; Δεν έχει δει τα μέλη ενδυμένα τις μασονικές στολές τους σε πλήθος φωτογραφιών; Από πότε οι μασόνοι και οι Ορθόδοξοι πιστεύουν στον ίδιο θεό;


Απὀ πότε δεν χωρίζει τίποτε Χριστό και μασονία; Από πότε ορθοδοξία και μασονία έχουν τον ίδιο σκοπό κα μπορούν να πορευτούν σφιχταγκαλιασμένοι προς τον….κοινό εσχατολογικό προορισμό; Εκτός εάν υπονοεί ο αρχιεπίσκοπος την κόλαση (εάν πιστεύει σε αυτήν ως εσχατολογική προοπτική) στην οποία αποφάσισε να στείλει τον εαυτό του και όσους ατυχείς τον ακολουθήσουν σε αυτό το σφιχταγκάλιασμα μασονίας και ελληνορθόδοξης αρχιεπισκοπής Αυστραλίας.


Και μια ερμηνευτική συντυχία. Λόγος ΚΣΤ, Περί διακρίσεως λογισμών, παθών και αρετών, Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος. Εάν δεν δύση πρότερον ο Ήλιος της θείας χάριτος από της ψυχής ημών, και δεν σκοτασθή ο νους μας εκ της οκνηρίας και της ανευλαβείας, δεν θέλουσι δυνηθή οι κλέπται δαίμονες να την κλέψωσι, και να την δήσωσι, και να την αιχμαλωτίσωσι, και να την θυσιάσωσι, και να την απολέσωσι.


Κλεψία της ψυχής είναι να απολέση όλα τα καλά έργα της, και να αποστερηθή τον ουράνιον πλούτον της. Κλεψία της ψυχής είναι να απατάται ο άνθρωπος, να εργάζεται το μη καλόν ως καλόν, και να σπείρη αντί σίτου αίραν ή ζιζάνιον.


Κλεψία παντοτινή είναι η αιχμαλωσία όπου πάσχει η ψυχή εκ του δαίμονος, και δεν θέλει να την γνωρίση και να εξαγορασθή με την καλήν μετάνοιαν, πριν αποθάνη. Αφ’ού δε σκοτισθή ο νούς και περιπέση με το έργον εις τον της αμαρτίας θάνατον, θυσιάζεται η ψυχή...  




Δήμος Οικονομίδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF