ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΩΑΚΕΙΜ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΙΤΟΥ ΤΟΥ ΧΙΟΥ: ''Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ Ο ΧΙΟΣ'' (1815-1883) ΜΕΡΟΣ 12ον


''Αγαπήσετε λοιπόν και Σεις τον Χριστό και την Παναγία
 μας και δεν υπάρχει γλυκύτερο πράγμα στον κόσμο. Αλλά
να ήλθε η ώρα να φύγω! Καλώς ήλθαν οι κύριοί μου να με
 παραλάβουν! Καλώς ήλθατε Όσιοι και άγιοι άγγελοι!
Παράλαβε ''εις τας χείρας Σου το πνεύμα μου Ιησού''.
Εσένα αγάπησα όταν με εδίδαξε ο Τάφος. Εσένα ελάτρευσα.
 Εσένα επόθησα και προς Σε έρχομαι. Τώρα πια εγώ ''προσδοκώ
Ανάστασι νεκρών''. Αυτά είπε και έκλεισε τα μάτια Του για
να τα ανοίξη ''όπου η ανέκφραστος ευφροσύνη και αγαλλίασις
 των καθωρώντων Χριστού το κάλλος το άρρητον''.



Στα 1993 έπεσε στα χέρια μας το -αφηγηματικά- συγκλονιστικό βιβλίο του μακαριστού πλέον Αρχιμανδρίτη Ιωακείμ Ιεροσολυμίτη ''Ο Όσιος Παρθένιος ο Χίος (1815-1883)'', Ιεροσόλυμα 1975. Πρόκειται για ένα εκπληκτικής συγγραφής ''Συναξάρι'' ενός πολύ μεγάλου Αγίου, που η πνευματική του ψυχοφέλεια ''αναδύεται'' -κατά κυριολεξία- από την αρχή της ανάγνωσης, έως το τέλος. Παρουσιάζεται συντριπτικά φοβερή η μεταστροφή του Οσίου στον Μοναχισμό, με αφορμή τον πρόωρο θάνατο μιας νέας κοπέλας, που ως λαικός ακόμη, μετά από κάποιο ταξίδι επέστρεφε στο νησί προκειμένου να την νυμφευθεί. Εκεί συγκλονισμένος από την πληροφορία του θανάτου της αποφασίζει μία νύχτα να την επισκεφθεί στο νεκροταφείο, όπου λίγες -μόλις- ημέρες πριν είχε ταφεί. Ανοίγει τον τάφο της προκειμένου να την ''αποχαιρετήσει'' για ύστατη φορά και βλέποντας το σώμα της σε προχωρημένη σήψη, να το τρώνε τα σκουλήκια της γης και να αναδύεται μια ανυπόφορη δυσοσμία, κάθεται όλη την νύχτα και κλαίγοντας φιλοσοφούσε την ύπαρξη, αλλά -πολύ περισσότερο- τον μετά θάνατον προορισμό του ανθρώπου! Το τροπάριο από τους Μακαρισμούς της Νεκρώσιμης ακολουθίας ''εξέλθωμεν και ίδωμεν εν τοις τάφοις, ότι γυμνά οστέα ο άνθρωπος, σκωλήκων βρώμα και δυσωδία και γνώμεν τις ο πλούτος, το κάλλος, η ισχύς και η ευπρέπεια...'' ταίριαζε εκείνη την ώρα. Έτσι -αν και πολύ πιστός εκ παιδιόθεν- αποφασίζει την επομένη ημέρα να προσέλθει ως Μοναχός στην Νέα Μονή Χίου και αργότερα στην Ιερά Μονή του Αγίου Μάρκου, την οποία έχτισε εξ αρχής. Τα θαύματα που επιτέλεσε στο όνομα του Χριστού μας ήταν πολλά και θαυμαστά, όπως και η καθημερινή Χριστολογική του βιοτή, εντρυφώντας με ταπείνωση και αυταπάρνηση στην άσκηση και τον πνευματικό αγώνα. Προς πνευματική ωφέλεια ημών και των αναγνωστών μας προβαίνουμε στην ηλεκτρονική μεταφορά του συγκεκριμένου βιβλίου σε συνέχειες, επικαλούμενοι τις ευχές και ευλογίες του Οσίου, με την ελπίδα να διαβασθεί από τους περισσοτέρους προς δόξαν Θεού, κατά το του Παύλου: ''Είτε ουν εσθίετε είτε πίνετε είτε τι ποιείτε, πάντα εις δόξαν Θεού ποιείτε''. Προς Κορινθίους Α, Ι' (10) 28-33. Εύχεσθε! 




Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος




ΜΕΡΟΣ 11ον



(Σ υ ν έ χ ε ι α  α π ό  τ ο  π ρ ο η γ ο ύ μ ε ν ο)

Πολλοί άρρωστοι έγιναν καλά στην κηδεία του - όταν ασπάσθηκαν το λείψανο του θαυματουργού μοναχού. Σε λίγο με λαμπάδες στα χέρια οι Μοναχοί συνοδεύουν το Ιερό Λείψανο στον ενταφιασμό.


Ο Όσιος αναπαύεται πλέον τον ύπνον των Δικαίων. Ετάφη μέσα στο νάρθηκα του καθολικού της Μονής. Ένας ακόμη άγιος στον ουρανό!


Μία προσθήκη στο χορό των οσίων: Ο Όσιος Παρθένιος ο Χίος. Το ιερό Του λείψανο ευωδίαζε - απόδειξι της αγιότητος. Η ψυχή χαιρόταν στον θρόνο του Παντοκράτορος.


Η Κυρία Θεοτόκος εδέχετο τον μύστη Της και οι άγιοι τον ισότιμό τους. Οι άγιοι μάρτυρες εδέχοντο τον μάρτυρα τη προαιρέσει και οι Όσιοι των Οσίων την δόξα και την ανακαιφαλαίωσι.


Οι άγιοι άγγελοι εδέχοντο τον ισάγγελο, τον επίγειο άγγελο, τον Όσιο Παρθένιο. Εκεί στα δεξιά του θρόνου μεγαλωσύνης θα πρεσβεύη αιώνια για όλους.


Την μέρα που ο άγιος εκοιμήθη, όταν νύκτωσε ένας μοναχός από τη Νέα Μονή είδε έναν φωτεινό δρόμο στον ουρανό που άρχιζε από τον Άγιο Μάρκο, και χανόταν στις ουράνιες αψίδες.


Από την μια και από την άλλη πλευρά του φωτεινού δρόμου ήσαν άγγελοι γονατισμένοι. Περνάει ο Όσιος Παρθένιος. Βαστά στο ένα χέρι τον Σταυρό και στο άλλο το κομποσκοίνι Του.


Κάτω από το μοναχικό Του κουκούλι η ασκητική του μορφή λάμπει από γαλήνη, από πραότητα, από ταπείνωσι. Λίγο πιο πίσω ακολουθεί ο χορός των οσίων. Μέσα σ' αυτούς ο Άγιος Αντώνιος ο Μέγας, ο Όσιος Παχώμιος, ο Άγ. Ευθύμιος, ο Άγ. Σάββας, ο Άγιος Μακάριος ο Κορίνθου και τόσοι άλλοι. 


Όλοι ήλθαν να συνοδεύσουν το νέο Όσιο στην κατοικία των ευφραινομένων. Ο μοναχός εκείνος που έβλεπε το όραμα, ανεφώνισε εκστατικός: ''Μεγάλη η δόξα Σου Κύριε και μεγάλη η δόξα με την οποία αντοδοξάζης τους εκλεκτούς Σου''.


Και αμέσως σηκώθηκε να πάη στην κηδεία του νέου Οσίου, και διηγήθηκε σε όλους την ουράνια οπτασία, μόλις έφθασε.


Ο τάφος του Οσίου Πατρός ημών Παρθενίου ευρίσκεται στο νάρθηκα του καθολικού της Ιεράς Σκήτης του Αγίου Μάρκου. Η επί του Τιμίου Τάφου του Αγίου μαρμάρινη πλάκα γράφει:


''Παρθένιος μοναχός, καθηγούμενος, ο κτήτωρ της Αγίας Μονής ταύτης του Αγίου Μάρκου Πενθόδου, το εικοστόν τρίτον έτος της ηλικίας Του ήλθε, το εξηκοστόν όγδοον απεβίωσε τη 8η Νοεμβρίου 1883''.


''Ουκ έσται εν εμοί πνεύμα φιλόϋλον, αλλ' ύδωρ ζων λέγον μοι: δεύρο προς τον Πατέρα''. Άγ. Ιγνάντιος ο Θεοφόρος.


ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΤΟΥ


Πριν ο Άγιος κοιμηθή τον ύπνον των δικαίων, κάλεσε τους μοναχούς της Μονής Του και τους είπε:


Αδελφοί εν Χριστώ, σε λίγα λεπτά δεν θα βρίσκομαι ανάμεσά Σας. Αν σε κάτι σας έθλιψα, για την πνευματική σαν άνοδο αγωνίσθηκα.


Αν σε κάτι σας ωφέλησα, ''του Θεού ήτο το έργον''. Τώρα απέρχομαι και δύο λόγια μόνο, θα σας πω. Αυτά να τα διαδώσετε παντού.


Σκεφθήτε αδελφοί και Πατέρες ποιαν χαρά θα είχατε εάν είχατε φίλον τον Βασιλέα. Σκεφθήτε ποιαν αγαλλίασιν θα είχατε εάν εγνωρίζατε την Βασίλισσα, ή εάν είχατε φίλους, εμπίστους φίλους του Βασιλέως.


Ε! είσθε σε πολύ καλύτερη θέσι. Φροντίσετε έως θανάτου να έχετε φίλον τον Χριστόν, τον Βασιλέα των Βασιλευόντων. Επιδιώξατε να γνωρίσετε διά της καθαρότητος την Παντάνασσα και Βασίλισσα των αγγέλων.


Οικειωθείτε με τους φίλους του Βασιλέως Χριστού τους αγίους. Μεγαλύτερη από αυτή την χαρά πουθενά δεν θα βρήτε ούτε εάν με κοσμικούς βασιλείς οικιωθήτε διότι και οι ευσεβείς Βασιλείς, τον Βασιλέα του Κόσμου Χριστόν προσκυνούσαν και μπροστά Του εγονάτισαν σαν θνητοί. 


Αγαπήσετε λοιπόν και Σεις τον Χριστό και την Παναγία μας και δεν υπάρχει γλυκύτερο πράγμα στον κόσμο. Αλλά να ήλθε η ώρα να φύγω! 


Καλώς ήλθαν οι κύριοί μου να με παραλάβουν! Καλώς ήλθατε Όσιοι και άγιοι άγγελοι! Παράλαβε ''εις τας χείρας Σου το πνεύμα μου Ιησού''.


Εσένα αγάπησα όταν με εδίδαξε ο Τάφος. Εσένα ελάτρευσα. Εσένα επόθησα και προς Σε έρχομαι. Τώρα πια εγώ ''προσδοκώ Ανάστασι νεκρών''. 


Αυτά είπε και έκλεισε τα μάτια Του για να τα ανοίξη ''όπου η ανέκφραστος ευφροσύνη και αγαλλίασις των καθωρώντων Χριστού το κάλλος το άρρητον''.


Οι άγγελοι και οι Όσιοι τον συνώδευσαν στην μακαρία οδό που επορεύθη. Τους είδε όταν ήλθαν πριν κοιμηθή και τους χαιρέτησε ''Καλώς ήλθαν οι κύριοί μου''.


Οι λόγοι του Αγίου προ της αγίας του κοιμήσεως ας γίνουν εγκόλπιο κάθε πιστού, που τιμά την μνήμη Του.


''...ΚΑΝ ΑΠΟΘΑΝΗ ΖΗΣΕΤΑΙ''


Πέρασαν μέρες μετά την Ταφή του Οσίου. Ο Πατήρ Γαβριήλ, ηγούμενος της Μονής, βλέπει στον ύπνο Του τον Όσιο Παρθένιο.


- Πάτερ Γαβριήλ, του λέει, να ελαττώσης τον κανόνα των μοναχών και γι' αυτό με ήλεγξε ο Κύριος. Έτσι φανέρωσε το ενδιαφέρον του από τον ουρανό και για το Μοναστήρι Του και τους μοναχούς Του.


Όταν έπειτα ο Πατήρ Γαβριήλ παρήγγειλε σ' έναν μαρμαροτεχνίτη να κατασκευάση μία μαρμάρινη πλάκα για να τοποθετηθή πάνω στον τάφο του Οσίου, ο Όσιος ενεμφανίσθη στον μαρμαροτεχνίτη και του είπε όπως τον βλέπει έτσι να τον χαράξη στο μάρμαρο - που μέχρι σήμερα φαίνεται.


Μια γυναίκα κάθισε στον τάφο του Οσίου και ο τάφος σείστηκε. Άλλη κάθισε και άρπαξαν τα ρούχα της φωτιά.


Μέσα στο ναό της Μονής δεν υπήρχαν στασίδια και ο τάφος δεν είχε μεγάλο ύψος αλλά όταν κάθισαν οι γυναίκες αυτές, είδαν τα νέα θαύματα του Οσίου.


Άλλοτε ανέβλυσαν μύρα από τον τάφο Του, και με τα μύρα αυτά και με το λάδι από το καντήλι του τάφου εθεραπεύοντο πάσχοντες από ανίατες ασθένειες.


''Θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού''.


''ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΖΩΣΙ ΚΑΙ ΤΕΘΝΗΚΟΤΕΣ'' 


Όταν κάποιος ξεκίνησε για να γίνη μοναχός - στον δρόμο Του καθώς πήγαινε από το Χαλκειός στον Άγιο Μάρκο, τον συνώδευε η σκιά του Οσίου Παρθενίου, την οποία έβλεπε πολύ καθαρά να τον οδηγή.


Ο ίδιος μοναχός αισθάνθηκε ζεστό αέρα να βγαίνη από τον τάφο του Οσίου Παρθενίου, και άλλοτε ευωδία λουλουδιών.


Έψαχνε να βρη τα λουλούδια, αλλά λουλούδια εκεί δεν υπήρχαν παρά μόνον ο μυροβλήτης Τάφος του Οσίου Παρθενίου.


Ένα μικρό παιδί είδε τον Άγιο ξαπλωμένο πάνω στον Τάφο Του. Όταν πήγε να τον ασπασθή ο Άγιος είχε εξαφανισθή. Πολλές φορές οι μοναχοί ακούουν από τον Ιερό Τάφο παράξενους ήχους σαν να κτυπά κάποιος με μπαστούνι.


Αυτό συνήθως γίνεται όταν κλείνει η πόρτα της Εκκλησίας που επικοινωνεί με τον νάρθηκα όπου βρίσκεται ο Τάφος. ''Θέλει να είναι λέει πάντα ανοικτή η πόρτα της Εκκλησίας για να συμμετέχει στις ακολουθίες''.


Αλλά και μέσα στην σπηλιά που ασκήτευε, πολλοί είδαν ένα εκτυφλωτικό φως, παράξενο να βγαίνη που μοιάζει με φωτιά - με πυρκαγιά του δάσους. 


Πολλές φορές οι κάτοικοι των Καρυών φοβήθηκαν μήπως άναψε φωτιά στο ''αγιομαρκάκι''. Άλλοι ετοιμάζονταν για να πάνε να σβήσουν την φωτιά. Όταν έφθαναν, η φωτιά χανόταν.


Γιατι τίποτα άλλο δεν ήταν η φωτιά, εκτός από θείο φως που φωτίζει από τον ουρανό την Ιερή σπηλιά του Αγίου - που ο Άγιος ηγίασε με τους αγώνες Του τους ασκητικούς.


Εκεί βρίσκεται ένας σιδερένιος Σταυρός για να θυμίζη, ότι ο Ιερός Παρθένιος ''Εσταύρωται τω κόσμω''.



Σημ. ημετέρα: Η εικόνα της ανάρτησης του Αγίου Ευαγγελιστή Μάρκου από την Ι. Μ. Αγίου Μάρκου Χίου είναι εκ του ιστολογίου ''Βήμα Ορθοδοξίας''.


 (Σ υ ν ε χ ί ζ ε τ α ι)

       

Εισαγωγή στο διαδίκτυο, στο μονοτονικό σύστημα, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου 
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Εκ του βιβλίου 
του μακαριστού Αρχιμανδρίτη Ιωακείμ Ιεροσολυμίτου του Χίου 
''Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ Ο ΧΙΟΣ'' (1815-1883) 
ΒΙΟΣ-ΘΑΥΜΑΤΑ-ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ
Ιερουσαλήμ 1975, σελ. 64-69.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF