ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ

 




Αγαπητοί Πατέρες, 3 (ν.ημ.) / 11/ 2022


Με την παρούσα επιστολή μας, επιθυμούμε να σας εκφράσουμε τις διάπυρες ευχαριστίες μας, για όλα όσα επί σειρά ετών, πράττετε για μας. Είναι και ιστορικά πλέον καταγεγραμμένο, αγαπητά «αδέλφια» μας, ότι όποτε η 110μελής αδελφότητά μας καλείται να αντιμετωπίσει δυσκολίες και προβλήματα, από τους 3 ακοίμητους και αιμοδιψείς ψευδοεσφιγμενίτες διώκτες μας, εσείς ξαγρυπνάτε αγωνιωδώς δίπλα μας, με μία μικρή όμως διαφορά.


Δεν ξαγρυπνάτε όπως η φιλότεκνη μητέρα η οποία αγωνιά μη και τυχόν συμβεί κάτι λυπηρό στον τραυματισμένο υιό της, αλλά ξαγρυπνάτε όπως οι γύπες, μη και τυχόν δεν καταφέρουμε να επιζήσουμε, και μας κατασπαράξετε ευκολότερα.


Πόσο ευγνώμονες σας είμαστε, για το καλό το οποίο μας προξενείτε, να πλησιάσουμε γρηγορότερα τον Δεσπότη Χριστό!


Με τον ίδιο τρόπο αγαπητά τέκνα της αθωνικής πολιτείας, μας συμπεριφερθήκατε σε πρόσφατο ανοσιούργημα το οποίο τέλεσαν οι διώκτες μας, πάντα με τις ευλογίες σας! Κι επειδή λησμονείτε εύκολα, επιτρέψτε μας να σας θυμίσουμε τί έγινε.


Στις 25 Οκτωβρίου (ν.η) ημέρα Κυριακή, Ημέρα Κυρίου, υπό την προστασία ισχυρής αστυνομικής δυνάμεως και την συνδρομή δεκάδων ημεδαπών και αλλοδαπών λαϊκών εργατών, εισέβαλαν προκλητικά οι ψευδοεσφιγμενίτες, στον ελαιώνα της μονής μας, ο οποίος βρίσκεται στην περιοχή τους Ιερού Κελίου του Αγίου Μεθοδίου, λίγες εκατοντάδες μέτρα ανατολικά της μονής Εσφιγμένου και λεηλάτησαν δίχως ίχνος ντροπής όλη την φετινή σοδειά των ελαιόκαρπών μας!


Βέβαια Άγιοι Πατέρες, γνωρίζουμε την μεγάλη αγωνία που έχετε, μήπως και μείνει η αδελφότητά μας φέτος χωρίς λάδι. Δεν πειράζει, ευφρανθείτε εσείς με τα δικά σας αγαθά όπως ο πλούσιος, κι έχει και για μας ο Θεός. Κάτι θα στείλει και για τον πτωχό Λάζαρο να χορτάσει…


Γνωρίζουμε επιπλέον και την αξιοζήλευτη μέριμνα την οποία επιδεικνύετε για να τηρούνται τα άρθρα του Καταστατικού Χάρτη του Αγίου Όρους (Κ.Χ.Α.Ο.), με μία πάλι ελάχιστη διαφορά.


Όταν πρόκειται για εμάς τους γνησίους Εσφιγμενίτες, παθαίνετε τύφλωση και δεν βλέπετε τις εναντίον μας παρανομίες και αδικίες. Όταν πρόκειται για τους διώκτες μας, συντάσσεστε αναφανδόν μαζί τους σε ό, τι κι αν πράξουν, και τους δικαιώνετε.


Έτσι, όταν πρόκειται για τους μοναχούς της μονής μας, λέτε ότι είναι παράνομοι, διότι εσείς οι ίδιοι αρνείστε να τους εγγράψετε στα μοναχολόγια της Ιεράς Κοινότητος, όταν όμως σας ρωτήσουν, εάν η ομάδα των ψευδοεσφιγμενιτών, ιδρύθηκε και αναγνωρίστηκε μέσα από τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπει ο Κ.Χ.Α.Ο.,(π.χ ψηφίστηκε ή τοποθετήθηκε; οι κουρές των «ηγουμένων» είναι αγιορείτικες;) εκεί ειρωνικά μειδιάτε…!


Και για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, ήταν πράγματι συγκλονιστικό να βλέπουμε κατ΄εκείνη την ημέρα να γίνεται η λεηλασία των ελαιοκάρπων μας, από περίπου 40 έλληνες και αλβανούς εργάτες αγνώστου ταυτότητος, υπό την προστασία πάντα της ελληνικής αστυνομίας και την συγκατάθεση της Ιεράς Κοινότητος.


Μέχρι και την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ουδείς γνωρίζει εάν όλοι εκείνοι οι εργάτες είχαν νόμιμα εισέλθει στο Άγιον Όρος, εάν είχαν νόμιμη άδεια εξάσκησης εργασίας εντός της Αθωνικής Πολιτείας και επιπροσθέτως για τους αλβανούς, εάν είχαν νόμιμη άδεια παραμονής στην χώρα μας.


Όλα τα προηγούμενα τα είχε ελέγξει η ελληνική αστυνομία και η Ιερά Κοινότητα; Ή μήπως ο νόμος ισχύει μονομερώς για εμάς τους νόμιμους εσφιγμενίτες, για δε τους ψευδοεσφιγμενίτες ισχύουν έτεροι νόμοι; Μάλιστα υπέπεσε στην αντίληψή μας, ότι μετά την πρώτη επίσημη καταγγελία την οποία κάναμε προ ημερών, ω! του παραδόξου θαύματος!, την επομένη είχαν αντικατασταθεί όλοι οι Αλβανοί εργάτες από Έλληνες…! 


Τυχαίο; Ή μήπως μετά την επίσημη καταγγελία μας οι ψευδοεσφιγμενίτες έσπευσαν να μπαλώσουν τις παρανομίες τους; Γιατί η αστυνομία δεν προέβη στους απαραίτητους ελέγχους των λαϊκών εργατών; Έστω και τώρα απαιτούμε από την Ιερά Κοινότητα να ενημερωθούμε επισήμως για το ποιοι λαϊκοί ήταν αρχικά στην κλοπή των ελαιοκάρπων μας και στην συνέχεια ποιοι αντικατέστησαν ποιους. Όμως φωνή βοώντος εν τη ερήμω…


Παρόλα, τα ανωτέρω γεγονότα, οι πατέρες της μονής μας συνεπείς στις μοναχικές τους υποσχέσεις και τις νουθεσίες των αγίων μας, ούτε ανταπόδωσαν κακό αντί κακού, ούτε εξετράπησαν της μοναχικής τους ιδιότητος σε ανάρμοστες πράξεις και συμπεριφορές.


Την αδικία οφείλουμε ως χριστιανοί να την υπομένουμε για την αγάπη του Κυρίου και ήδη κατά το παρελθόν το έχουμε αποδείξει, κατά τις αναρίθμητες αρπαγές κινητής και ακίνητης περιουσίας της μονής μας από τους καπηλευτές του ονόματός μας. Όμως όλα έχουν και τα όριά τους.


Με την παρούσα επιστολή μας και την κοινοποίησή της σε όλα τα αρμόδια διοικητικά όργανα του Αγίου Όρους, δηλώνουμε σεβαστοί Πατέρες της Ιεράς Κοινότητος, ότι παρόμοιες πράξεις δεν είναι δυνατόν να ανεχτούμε στο μέλλον.


Επί τη πληροφορία ότι εντός συντόμου χρονικού διαστήματος μέλλει η ταλαίπωρος ψευδοαδελφότητα να φέρει εργάτες, προκειμένου να αρχίσει ευρείας κλίμακος υλοτόμηση στο έμπροσθεν της μονής μας μεγάλο δάσος και μάλιστα για καθαρά εμπορικούς σκοπούς, δηλώνουμε προς πάσαν κατεύθυνσιν, ότι αυτό δεν πρόκειται να το ανεχτούμε και θα αντιδράσουμε με τρόπο δυναμικό.


Όχι διότι νοιαζόμαστε για τα υλικά αγαθά. Δεν ήρθαμε στο Άγιον Όρος για να αποκτήσουμε μοναστήρια, ελαιώνες ή δάση, όχι! Αυτά δεν είναι ο αυτοσκοπός, αλλά τα μέσα. Τα μέσα αυτά έχουν αξία εφόσον ο σκοπός τους είναι η δόξα του Θεού.


Και από την στιγμή που αυτά αποτελούν τα απαραίτητα μέσα για την συντήρηση της ορθόδοξης αδελφότητός μας, και την συνέχιση του αντιοικουμενιστικού μας αγώνα, τα πράγματα αλλάζουν!


Από την ώρα λοιπόν κατά την οποία διαπιστώνουμε ότι η αρπαγή δεν έχει να κάνει απλά με την πλεονεξία, ή την απληστία του αντιδίκου μας, αλλά στοχεύει στην υποδαύλιση του ανθενωτικού αγώνα μας και την καταρράκωση του αντιοικουμενιστικού φρονήματος των πατέρων της μονής μας, αγώνα τον οποίο έχουμε χαράξει από το 1974,


δηλώνουμε στεντόρεια την φωνή, ότι θα υπερασπιστούμε έως θανάτου το δικαίωμά μας να ζούμε ορθόδοξα και ανθρώπινα, χωρίς να ανεχτούμε την παραμικρή παρέμβαση στις επιλογές μας, οι οποίες είναι να μην μνημονεύουμε παναιρετικούς οικουμενιστές, αλλά ούτε και να συγκαλύπτουμε προδοσίες πίστεως.


Με την παρούσα ανοικτή επιστολή μας, λοιπόν, θέτουμε προ των ευθυνών τους, τόσο την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, όσο και την Πολιτική Διοίκηση, διότι με την δική τους ανοχή και συγκατάθεση γίνονται τα όσα γίνονται, και απαιτούμε να επέμβουν άμεσα προκειμένου να εκτονωθεί η κατάσταση και αποσοβηθούν τα χειρότερα.


Σε περίπτωση αδιαφορίας και ολιγωρίας, αυτό θα ερμηνευτεί ότι μας δίδεται το δικαίωμα να ενεργήσουμε τα δέοντα προκειμένου να διασφαλίσουμε την απρόσκοπτη τροφοδοσία των πατέρων της αδελφότητός μας και την με κάθε τρόπο αντιοικουμενιστική και αντιαιρετική στάση μας, μη φειδόμενοι ακόμα και της ζωής μας.


Ευχόμαστε να μην χρειαστεί να αποδείξουμε, ότι για μας το «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ» δεν είναι ένα απλό σύνθημα, αλλά τρόπος ζωής. Ο νοών νοείτω.


Ευχέτης προς Κύριον



Ο    Κ Α Θ Η Γ Ο Υ Μ Ε Ν Ο Σ  ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ


₊ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΕΝ ΕΜΟΙ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΔΕΛΦΟΙ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF