ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

«ΠΑΤΡΙΔΟ-ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ»: ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ





 «ΠΑΤΡΙΔΟ-ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ»


Χρονικά του Ελληνοϊστορείν, μιας Ελλάδας που αποσυντίθεται φύρδιν - μίγδιν, συνήθειες, ιστορίες, ήθη, έθιμα, Πίστη και αξίες που στις μέρες μας εαλώθηκαν από τους  «νεοδιαφωτισμούς» του δαιμονόπληκτου Δυτικού «πολιτισμού» και τις αφιονισμένες διαδράσεις του Οικουμενισμού και της Παγκοσμιοποίησης. Μνήμες, αναμνήσεις και υπομνήσεις για το γένος των Ελλήνων, που από την ίδρυση του νέου Ελληνικού Κράτους και εντεύθεν αγωνίζεται να βρει την «ταυτότητά» του ανάμεσα στη «σκύλλα» του αποστατούντος δυτικοευρωπαϊσμού  και τη «χάρυβδη» του έκπτωτου και καταχθόνιου «αμερικανισμού». Γιατί η Ιστορία εκδικείται, όταν την αγνοείς, πολλώ δε μάλλω, όταν δεν την γνωρίζεις!


Έρευνα - επιμέλεια - δημοσίευση


Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος





ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΠΟΥ ΕΛΗΣΜΟΝΗΘΗΣΑΝ



ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 5 ΜΑΪΟΥ 1929



Η «Ελευθερία» της Λαρίσης εδημοσίευσε το εξής αρθρίδιον του προέδρου του παραρτήματος Τυρνάβου

της Εθνικής Οργανώσεως «ο Παύλος Μελάς» κ. Δ. Βαφείδου.


Διά να εξυμνηση κανείς τo έργον εκείνων, οι οποίοι σήμερον αποτελούν την Εθνικήν Οργάνωσιν «Παύλος Μελάς» κατά τας χαλεπάς ημέρας του Έθνους μας, κατά τας οποίας ολόκληρος η Μακεδονία εστέναζεν υπό το βαρύ και βάρβαρον εχθρικόν πέλμα, χρειάζεται όχι μόνον μία εξαιρετική δύναμις, αλλά και πλήρης γνώσις όλων των γεγονότων τα οποία έλαβον χώραν κατά την εποχήν του Μακεδονικού αγώνος. Λόγω της διαθέσεως όμως του Κράτους κατ' εκφρασθείσαν επιθυμίαν του κ. Πρωθυπουργού ως και των άλλων μελών της Κυβερνήσεως και της Βουλής ακόμη, να έλθη αρωγόν εις τους Μακεδονομάχους —και είναι τούτο μία υποχρέωσις του Κράτους— νομίζομεν ότι δεν είναι περιττόν ν' αναφέρωμεν μερικά γεγονότα. Κατά την περίοδον του Μακεδονικού αγώνος 1903-1913 οι σήμερον αποτελούντες την οργάνωσιν «Παύλος Μελάς» Μακεδονομάχοι διεξήγαγον πείσμονα και αιματηρόν αγώνα εναντίον του Βουλγαρικού Κομιτάτου, το οποίον από της Καστορίας μέχρι των συνόρων της Θράκης μετέβαλεν ολόκληρον αυτήν την χώραν εις θέατρον ληστειών, εκβάσεων, σφαγών, πυρπολήσεων και παντός είδους εκνόμων και απανθρώπων ενεργειών και πράξεων εναντίον του Ελληνισμού. Αλλ' οι ήρωες Μακεδονομάχοι καταρτίσαντες τότε, το 1903, διαφόρους Εθνικάς ομάδας, κατώρθωσαν με κίνδυνον της ζωής των να εξοντώσουν όλους σχεδόν τους ηγέτας του Βουλγαρικού Κομιτάτου. Η ιστορία της υποδούλου τότε Ελλάδος χρυσοίς γράμμασιν αναγράφει τα έργα των ηρώων Μακεδονομάχων οπλαρχηγών, διμοιριτών, οπλιτών και λοιπών. Και ήδη ολίγα τινά περί της λαμπράς και ενδόξου δράσεως των διαφόρων Εθνικών Οργανώσεων της εποχής εκείνης. Κατά την περίοδον του 1905 ο εν Καβάλλα πρόξενος Γ. Μαυρουδής και ο υποπρόξενος Γ. Μαυρομμάτης κατήρτισαν διαφόρους ομάδας, συγκειμένας από 7—8 Μακεδονομάχους, προς εξόντωσιν όλων των ηγετών του Βουλγαρικού Κομιτάτου. Και εφονεύθησαν εντός βραχέος χρονικού διαστήματος όλοι εκείνοι, οι οποίοι απετέλουν τον θεμέλιον λίθον, ούτως ειπείν, του Βουλγαρικοΰ Κομιτάτου. Ο Βούλγαρος αρχισυμμορίτης Μηνάς Μηνά φονεύεται πρώτος. Και υπό των σφαιρών των Μακεδονομάχων πίπτουν κατά σειράν ο Παναγιώτης Μηνάς η Κηπουρός, ο Ν. Αλατάς Επίτροπος του Βουλγαρικού Κομιτάτου, ο Αθανάσιος Βρατολίεφ, Σιδέρης οπλαρχηγός, Σιδέρης Βουλκώφ, Χαλήλ αφέντης κλπ. Αλλά το έργον των Μακεδονομάχων δεν περιωρίσθη έως εδώ. Δυναμιτισταί διάφοροι και δολοφόνοι Ελλήνων εύρον αμέσως από τους Μακεδονομάχους τον θάνατον. Ο αποκλεισμός της οδού της αγούσης από Νευροκοπίου μέχρι Καβάλλας, πράγμα το οποίον συνετέλεσεν εις την μακράν ακινησίαν των μελών του Βουλγαρικού Κομιτάτου, είναι και αυτό έργον των Μακεδονομάχων. Είναι αδύνατον νά λησμονηθή η συμπλοκή, ήτις |έλαβε χώραν μεταξύ Μακεδονομάχων και Βουλγάρων κομιτατζίδων εις την περιοχήν Λειβαδίον Πουρνάρ Πασά, καθ' ην 13 εφονεύθησαν και 5 ετραυματίσθησαν, μεταξύ δε αυτών εφονεύφθη και ο αρχηγός Τόντσεφ, ο τρομοκρατήσας την Μακεδονίαν. Και συνεχίζοντες το Εθνικόν και πατριωτικόν έργον των έφθασαν κατόπιν επιταγής της Πατρίδος εις το εσωτερικόν της Βάλτας του Παγγαίου, όπου και απεκλείσθησαν υπό ισχυρού τουρκικού στρατού. Αλλά και εκεί κατώρθωσαν να διαφύγουν τον θάνατον και τη βοηθεία άλλων πατριωτών Ελλήνων να φθάσουν εις το Παγγαίον όρος όπου και εγκατεστάθησαν. Ο 'Ελλην οπλαρχηγός Καπετάν Τσάρας, δραστήριος και στρατηγικός οπλαρχηγός και ο νυν πρεσβευτής κ. Γεώργ. Μαυρουδής διέταξαν την ταχυτέραν εξόντωσιν του μυστικού πράκτορος Βουλγάρου Δράμας Χατζή Γεώργεφ. Αμέσως λοιπόν επί το έργον. 'Ηλθον είς συνεννόησιν με τον αείμνηστον Μητροπολίτην Χρυσόστομον, έναν εκ των ηρώων του Μακεδονικού αγώνος και μίαν ωραίαν νύκτα ο Χατζή Γεώργιεφ έπιπτε νεκρός. Μετά δίμηνον το Βουργαρικό κομιτάτον εδωροδόκησε τον Διοικητήν της Δράμας διά να οδηγηθή ειε την αγχόνην ο αείμνηστος Μητροπολίτης Χρυσόστομος. Διετάχθη η σύλληψίς του, αλλ' αυτός κατώρθωσε να διαφύγη ταύτην. Αλλά και εις την Καβάλλαν όπου κατέφυγε διετάχθη η σύλληψίς του. Τί ωραία και πατριωτική στιγμή! Ο Μητροπολίτης δεν παραδίδεται εις τας χείρας των Τούρκων. Οι Μακεδονομάχοι σπάζουν τας αποθήκας των πυρομαχικών και οπλίζουν όλους τους 'Ελληνας. Και ο Μητροπολίτης παρεδόθη τότε μόνον όταν έφθασε τηλεγραφική διαταγή του Πατριαρχείου Κων/πόλεως κα μετεφέρθη εκεί χωρίς οι Τούρκοι να δυνηθούν να τον πειράξουν. Αυτά και τόσα άλλα ηρωϊκώτατα και πατριωτικώτατα έργα εξετέλεσαν οι ώρωες Μακεδονομάχοι. Υπέρ αυτών όμως, οι οποίοι εδόξασαν την Πατρίδα και ελάμπρυναν την Γαλανόλευκον εης ημέρας χαλεπάς διά το 'Έθνος ποιον μέχρι τούδε μέτρον ελήφθη; 'Ολοι οι ήρωες αύτοί πεινούν και όλοι μετέρχονται τα έσχατα των επαγγελμάτων. Διότι το Κράτος δεν αμείβει εκείνους που πρέπει. Από της απελευθερώσειως της Μακεδονίας και εντεύθεν ουδεμία Κυβέρνησις ενεθυμήθη τους ήρωας αυτούς, τους εναπομείναντας αναπήρους κλπ. Μακεδονομάχους. Αποφεύγω ακόμα ν' αναγράψω ότι οι κομμουνισταί βλέποντες ημάς τους Μακεδονομάχους ρενκενδύτους και νηστικούς φωνάζουν: «Να πώς η Ελλάς αμείβει τους πατριώιτς». 'Υβρις όχι εναντίον ημών, αλλ' εναντίον του Κράτους, το οποίον μας αφήκεν απροστατεύτους. Αλλ' ήδη ότε η Κυβέρνησις του κ. Βενιζέλου απεφάσισε να ανακούφιση τους πραγματικούς Μακεδονομάχους, οφείλει συν τοις άλλοις να προσέξη πολύ, ίνα μη εισχωρήσουν εις την γνησίαν οικογένειαν των Μακεδονομάχων διάφοροι επιτήδειοι, οι οποίοι χωρίς εντροπήν αυτοκαλούνται ήρωες του Μακεδονικού αγώνος. Και φαντάζομαι ότι και οι πρόεδροι των διαφόρων παραρτημάτων δεν θα επιτρέψουν το τοιούτον.


Δ. ΒΑΦΕΙΔΗΣ


Πρόεδρος Μακεδονομάχων Παραρτήματος Τυρνάβου




*Εκ του περιοδικού της Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝ»
της 5ης Νοεμβρίου 1929, έτος β', αρ. φ. 1, έτος α', σελ. 10.
Εκδότης: εθνική οργάνωση <<Παύλος Μελάς>> και Γ. Χατζηκυριάκου.
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, έρευνα, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF