ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024

ΓΑΜΟΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ! Η Ν.Δ. ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ ΤΟΥΣ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΕΝΑΝ ΑΙΩΝΑ ΠΙΣΩ!



Ο
ι συντάκτες του νομοσχεδίου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών υποστηρίζουν ότι με τη θέσπισή του ωθούν τη χώρα πολλά χρόνια μπροστά. Και όσοι υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη μας επιστρέφουν στον βαθύ Μεσαίωνα. Είναι, όμως, έτσι; Υπέπεσε προσφάτως στην αντίληψή μου το κείμενο ενός υψηλόβαθμου Ανατολικού αξιωματούχου, ο οποίος, αντί για τη θεωρία, μίλησε για την πράξη. Εξήγησε με επιχειρήματα γιατί όλο αυτό είναι λάθος. Και εξήγησε τι έκαναν οι μπολσεβίκοι το 1920 στην πρώην ΕΣΣΔ. Το θέτω στην κρίση σας και στο τέλος του κειμένου θα σας αποκαλύψω και το όνομα του αξιωματούχου!


του Μανώλη Κοττάκη


Εχει ως εξής: «Οι υποστηρικτές της λεγόμενης “κοινωνικής προόδου” πιστεύουν ότι οδηγούν την ανθρωπότητα σε ένα είδος νέας και καλύτερης συνείδησης. Καλή τύχη, σηκώστε τις σημαίες όπως λέμε, και προχωρήστε. Το μόνο πράγμα που θέλω να πω στο σημείο αυτό είναι ότι οι συνταγές τους δεν είναι καθόλου καινούργιες. Μπορεί να αποτελεί έκπληξη για κάποιους ανθρώπους, αλλά η Ρωσία έχει ήδη βρεθεί εκεί. Μετά την επανάσταση του 1917, οι μπολσεβίκοι, βασιζόμενοι στα δόγματα του Μαρξ και του Ενγκελς, είπαν κι εκείνοι ότι θα αλλάξουν τα υπάρχοντα ήθη και έθιμα, και όχι μόνο τους πολιτικούς και οικονομικούς κανόνες, αλλά την ίδια την έννοια της ανθρώπινης ηθικής, και ότι θα θέσουν τα θεμέλια μιας υγιούς κοινωνίας.


Η καταστροφή των πανάρχαιων αξιών, της θρησκείας και των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, μέχρι και την πλήρη απόρριψη της οικογένειας (την είχαμε κι αυτή), η ενθάρρυνση για καταγγελία αγαπημένων προσώπων, όλα αυτά χαρακτηρίζονταν ως πρόοδος και, παρεμπιπτόντως, υποστηρίχθηκαν ευρέως σε όλο τον κόσμο την εποχή εκείνη και ήταν αρκετά της μόδας, όπως και σήμερα. Παρεμπιπτόντως, οι μπολσεβίκοι ήταν απολύτως αδιάλλακτοι απέναντι σε απόψεις διαφορετικές από τις δικές τους.


Τα πρωτοπαλίκαρα του Λένιν κατήργησαν τα φύλα και θέσπισαν τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών το 1920! Ενα αποκαλυπτικό κείμενο Το βιβλίο «Πώς βλέπω τον σημερινό κόσμο», το οποίο παρουσιάζει την ομιλία του Ρώσου προέδρου Πούτιν στη Λέσχη Συζητήσεων Valdai.


Αυτό, πιστεύω, θα πρέπει να μας θυμίσει μερικά από αυτά τα ζητήματα που βλέπουμε σήμερα. Κοιτάζοντας τι συμβαίνει σε ορισμένες δυτικές χώρες, βλέπουμε έκπληκτοι τις εγχώριες πρακτικές, τις οποίες εμείς, ευτυχώς, έχουμε εγκαταλείψει, ελπίζω, στο μακρινό παρελθόν. Ο αγώνας για την ισότητα και κατά των διακρίσεων έχει μετατραπεί σε επιθετικό δογματισμό που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού, όταν τα έργα των μεγάλων συγγραφέων του παρελθόντος -όπως του Σαίξπηρ- δεν διδάσκονται πλέον στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, επειδή οι ιδέες τους θεωρούνται οπισθοδρομικές.


Οι κλασικοί θεωρούνται οπισθοδρομικοί και ότι δεν αναγνωρίζουν τη σημασία του φύλου ή της φυλής. Στο Χόλιγουντ διακινούνται υπομνήματα σχετικά με τη σωστή αφήγηση και το πόσοι χαρακτήρες ποιου χρώματος ή φύλου πρέπει να υπάρχουν σε μια ταινία. Αυτό είναι ακόμη χειρότερο από εκείνες τις πρακτικές του τμήματος Αγκιτάτσιας της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ενωσης.


Σε ορισμένες δυτικές χώρες, η συζήτηση για τα δικαιώματα των ανδρών και των γυναικών έχει μετατραπεί σε μια τέλεια φαντασμαγορία. Προσέξτε, φροντίστε να μην πάτε εκεί όπου κάποτε σκόπευαν να πάνε οι μπολσεβίκοι – όχι μόνο να κοινωνικοποιήσουν τις κότες, αλλά και τις γυναίκες. Ενα ακόμη βήμα και θα φτάσετε εκεί. Οι φανατικοί υποστηρικτές αυτών των νέων προσεγγίσεων φτάνουν στο σημείο να θέλουν να καταργήσουν εντελώς αυτές τις έννοιες. Οποιος τολμήσει να αναφέρει ότι οι άνδρες και οι γυναίκες υπάρχουν στην πραγματικότητα, κάτι που αποτελεί βιολογικό γεγονός, κινδυνεύει να εξοστρακιστεί. 


Γονέας νούμερο ένα” και “Γονέας νούμερο δύο”, “Γονέας που γεννάει” αντί για “μητέρα” και “ανθρώπινο γάλα” αντί για “μητρικό γάλα”, επειδή διαφορετικά μπορεί να ενοχληθούν οι άνθρωποι που δεν είναι σίγουροι για το δικό τους φύλο. Για να μην αναφέρουμε μερικά πραγματικά τερατώδη πράγματα, όταν τα παιδιά διδάσκονται από μικρή ηλικία ότι ένα αγόρι μπορεί εύκολα να γίνει κορίτσι και το αντίστροφο. Δηλαδή, οι δάσκαλοι στην πραγματικότητα τους επιβάλλουν μια επιλογή που όλοι υποτίθεται πως έχουμε.


Το κάνουν αυτό ενώ αποκλείουν τους γονείς από τη διαδικασία και αναγκάζουν το παιδί να πάρει αποφάσεις που μπορεί να ανατρέψουν ολόκληρη τη ζωή του. Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να συμβουλευτούν παιδοψυχολόγους – είναι ένα παιδί σε αυτή την ηλικία ικανό να πάρει μια τέτοια απόφαση; Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, αυτό αγγίζει τα όρια του εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας και γίνεται στο όνομα και κάτω από τη σημαία της προόδου. Λοιπόν, αν αυτό αρέσει σε κάποιον, ας το κάνει. Εχω ήδη αναφέρει ότι, κατά τη διαμόρφωση των συμπεριφορών μας, θα πρέπει να καθοδηγούμαστε από έναν υγιή συντηρητισμό.


Σήμερα, που ο κόσμος υφίσταται κραδασμούς σε επίπεδο δομών, η σημασία του λογικού συντηρητισμού ως θεμέλιου μιας πολιτικής πορείας έχει εκτιναχθεί στα ύψη, ακριβώς λόγω των πολλαπλασιαζόμενων ρίσκων και κινδύνων και της ευθραυστότητας της πραγματικότητας γύρω μας. Αυτή η συντηρητική προσέγγιση δεν έχει να κάνει με έναν αδαή παραδοσιοκρατισμό, με τον φόβο της αλλαγής, ή με έναν σχεδιασμό με αναστολές. 


Πολύ περισσότερο δεν έχει να κάνει με τάση απομόνωσης στο καβούκι μας. Πρόκειται πρωτίστως για την εξάρτηση από μια δοκιμασμένη στον χρόνο παράδοση, τη διατήρηση και την αύξηση του πληθυσμού, τη ρεαλιστική αξιολόγηση του εαυτού μας και των άλλων, την ακριβή αντιστοίχηση των προτεραιοτήτων, τη συσχέτιση της αναγκαιότητας και της δυνατότητας, τη συνετή διατύπωση των στόχων και τη θεμελιώδη απόρριψη του εξτρεμισμού ως μεθόδου.


Και πάλι, για εμάς στη Ρωσία, αυτά δεν συνιστούν κάποια υποθετικά αξιώματα, αλλά διδάγματα από τη δύσκολη και ενίοτε τραγική ιστορία μας. Το κόστος των κακοσχεδιασμένων κοινωνικών πειραμάτων ξεπερνά μερικές φορές κάθε πρόβλεψη. Τέτοιες ενέργειες μπορούν να καταστρέψουν όχι μόνο τα υλικά, αλλά και τα πνευματικά θεμέλια της ανθρώπινης ύπαρξης, αφήνοντας πίσω τους ηθικά συντρίμμια, όπου τίποτα δεν μπορεί να χτιστεί, ώστε να τα αντικαταστήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα».


Πρόκειται για ένα απόσπασμα ομιλίας του προέδρου Πούτιν στη Λέσχη Συζητήσεων Valdai το 2021. Ο τίτλος της ήταν «Πώς βλέπω τον σημερινό κόσμο» και στην Ελλάδα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κοροντζή, οι οποίες είχαν την καλοσύνη να μου το στείλουν προ καιρού. Ο Πούτιν προφανώς και δεν είναι άγγελος δημοκρατίας – με τους αποκλεισμούς συνυποψηφίων του από τις προεδρικές εκλογές της άνοιξης μας το δείχνει. 


Δεν είναι ούτε φανατικός οπαδός του Διεθνούς Δικαίου – η εισβολή του στην Ουκρανία το αποδεικνύει. Αυτά που αποκαλύπτει, όμως, για την εμπειρία της χώρας του από τις «προοδευτικές αλλαγές» των μπολσεβίκων αξίζει να τα έχουμε υπόψη μας. Δεν είναι ούτε λόγια ούτε θεωρία. Είναι εμπειρία. Εκ του ιστολογίου «newsbreak.gr» της 11.2.2024. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF