ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

ΜΙΣΘΟΣ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ




Την ημέρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου με το παλαιό ημερολογίο,

αλλά και της κοιμήσεως του Γέροντα μου επισκόπου Αυγουστίνου

διάλεξε η Μητρόπολις να μου ανακοινώσει με το υπ’ αριθμ. 1045 έγγραφο της,

που μου προσκόμισε ο δικαστικός επιμελητής,

ότι παύει πλέον την μισθοδοσία μου.

Κατ’ αρχήν σαν μέτρο δείχνει το πνεύμα του εκβιασμού και του εκφοβισμού

από το οποίο εμφορείται το περιβάλλον της Μητροπόλεως.

Δεύτερον αποδεικνύει,

ότι μέσα στην Μητρόπολη δεν υπάρχουν σοβαροί άνθρωποι.

Τρίτον δεν συνειδητοποίησαν,

ότι έφ’ όσον για την Πίστη,

μου στερούν κάποιες αποδοχές με τις οποίες κινούμουν και πλήρωνα δύο δάνεια,

ένα της Μονής στο όνομά μου και ένα του αυτοκινήτου, 

το οποίο χρειάζεται να εξοφλήσω τουλάχιστον για άλλα πέντε έτη, 

με τιμούν με το με καθιστούν μέτοχο έστω και τέτοιων δυσκολιών για πρακτικά ζητήματα.

Κάθε φορά που ταπεινώνονται θεολογικά οι αρχιερατικοί επίτροποι

ή ο πρωτοσύγκελος λόγω άγνοιας

καταφθάνει και ένα φιρμάνι από την Μητρόπολη.


«Δεινόν γε ἡ ἄγνοια καί πολλῶν κακῶν ἀνθρώποις αἰτία, ὥσπερ ἀχλύν τινα καταχέουσα τῶν πραγμάτων καί τήν ἀλήθειαν ἀμαυροῦσα καί τόν ἑκάστου βίον». Το θέμα είναι ότι τους πονάει ότι δεν έχουν θεολογικά επιχειρήματα και επειδή εξευτελίζονται λέγοντας ανοησίες όταν τολμούμε και ελέγχουμε αγιοπατερικά τα λεγόμενά τους το πληρώνουμε παντιοτρόπως πλην όμως ο τρόπος που μας αντιμετωπίζουν δεν είναι χριστοκεντρικός αλλά στυγνή διακτατορία. Και λοιπόν τί θα μας φιμώσουν; Εν όσω αγωνιζόμαστε για την Αλήθεια δεν θα πετύχετε τίποτα! 


Τί λέγει ο λόγος του Θεού; «ἕως τοῦ θανάτου ἀγώνισαι περί τῆς ἀληθείας, καί Κύριος ὁ Θεός πολεμήσει ὑπέρ σοῦ» (Σοφ. Σιρ. 4,28). Οι μεγαλύτερές μου θλίψεις είναι άλλες! Είναι ότι τα παιδιά του π. Αυγουστίνου τόσα χρόνια κοντά του, που τα σπούδασε, τα άνδρωσε πνευματικά, κυριολεκτικά τα γαλούχησε με την διδασκαλία και το παράδειγμά του ήταν ανεπίδεκτα μαθήσεως και δεν έμοιασαν σε τίποτε τον Γέροντά τους, ούτε αυτά που στηρίζουν τους Οικουμενιστές ούτε οι τάχα αντιοικουμενιστές που ζάρωσαν μέσα στην αδράνεια. Σεβαστοί μου πατέρες με σκανδαλίζει το κακό σας παράδειγμα, διότι εσείς οι μεγαλύτεροι, οι σοφότεροι οι εγκρατέστεροι δεν έπρεπε να πέσετε τόσο χαμηλά, πού είναι αυτά που με νουθετούσατε και γίνατε προδότες; 


Είναι οι ιερείς του χωριού μου που δεν σέβονται ούτε τον εαυτό τους και στα κηρύγματα τους με χαρακτηρίζουν τσαρλατάνο σκανδαλίζοντας τους πιστούς. Διότι οι άνθρωποι μέσα στο χωριό γνωρίζουν τί ήταν ο καθένας πριν χειροτονηθεί και τί είδους αφιέρωση έκανε. Και το ποιό σημαντικό, τί σταυρό σήκωσε ο αδελφός τους πριν χειροτονηθεί και μετά. Αλλά, αν θέλετε, ερευνείστε πόσες φορές έφαγε ζεστό φαγητό ή πόσα χρόνια ξόδεψε στα έδρανα που ακόμη δεν σταμάτησε την προσπάθεια για να μην διαβάζει εξορκισμούς σε ορμονικά ή νευρολογικά ασθενείς μαθαίνοντας τα κατά δύναμιν και από την ιατρική επιστήμη και, βέβαια, διαβάζοντας και δαιμονόπληκτους τους οποίους κανείς δεν θέλει να διαβάσει, διότι φοβούνται τον πειρασμό που θα έχουν και μετά τους εξορκισμούς. 


Αναλογίζομαι, λοιπόν, μήπως ήταν “λάθος” η αφανής διακονία μου στις δυσκολότερες των περιπτώσεων. Οι ιερείς των άλλων ενοριών γνωρίζετε καλά ότι δεν υστερώ ούτε στην θεολογική γνώση, ούτε στον αγώνα να κρατηθώ με την Χάριν του Θεού στην Οδό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και στο παράδειγμα των αγίων. Τί σας σκανδαλίζει, ότι δεν θέλω να προδώσω την πίστιν μου; Ότι χάριν αυτής της Αγίας Παραδόσεως θυσιάζω τις οικονομικές μου αποδοχές και την ησυχίαν μου και ενώ όλοι περνάτε καλά, προσωπικά μπήκα σε μια περιπέτεια για την οποία δεν γνωρίζω τί έκβαση θα έχει; Μήπως σας σκανδαλίζει ότι όταν παίρνω άδεια την ξοδεύω είτε κοντά στον Γέροντα Εφραίμ στην Αριζόνα ή δίδοντας εξετάσεις για περαιτέρω σπουδές. 


«Παραφρονών λαλώ», συγχωρέστε με! Λησμόνησα μήπως σας σκανδαλίζει το μικρό μου εκκλησάκι που δεν έχει ούτε αγιογραφίες, διότι δεκαεπτά χρόνια τώρα πασχίζω να τα φέρω βόλτα με την μονή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά που μόνος, χωρίς την στοιχειώδη συνδρομή της Μητροπόλεως ανεγείρω; Μήπως σας σκανδαλίζει ότι δεν έμαθα να καμαρώνω στους μεγάλους πλούσιους και πολυτελείς ναούς; Όντως, δεν γνωρίζω μουσικά, δεν έχω υφαντές στολές, δεν με γνωρίζουν οι Μητροπολίτες και δεν συνηθίζω να προσφέρω δώρα, αλλά φορώ έναν μοναδικό σταυρό που μου πρόσφεραν παλαιοί ενορίτες επειδή τους διόρθωσα την παλαιά τους Εκκλησιά; 


Συγγνώμη ψάξτε τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις της ζωής μας και θα διαπιστώσετε ότι τα πράγματα δεν έχουν όπως τα παρουσιάζετε. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο Πατριάρχης και οι συν αυτώ είναι στην αίρεση. Προσωπικά, αν και στο παρελθόν με αφορμή το πρώην πρωτοσύγκελλο υπήρξαν σοβαρά ζητήματα, διότι ο άνθρωπος ήθελε να γίνει δεσπότης, ποτέ δεν τα έβαλα με τον Μητροπολίτη, μολονότι υπήρξαν προστριβές εξ αιτίας του. Είναι βλέπετε το περιβάλλον, η αυλή της Μητροπόλεως που και μόνο που μπαίνεις μέσα αισθάνεσαι έναν περίεργο αέρα, δεν υπάρχει πνεύμα Χριστού, όσοι γυροφέρνουν τον Δεσπότη αξιώνουν να είναι σατράπης. Να διεκδικήσουν το δίκαιο της εξουσίας, όχι όμως και το δίκαιο του αδελφού που δεν κάθονται ούτε καν να τον ακούσουν. Θέλουν μόνο να τον δικάσουν! 


Όμως σας το είπα τέτοια “τιμή” δεν θα σαν κάνω, ούτε νεκρός! Και σας ανακοινώνω ότι εν όσω κοινωνείτε με τους Οικουμενιστές ούτε στην κηδεία μου δεν έχετε ευλογία να ρθείτε και αυτό το γράφω επισήμως. Θα με δικάσει η μέλλουσα να συνέλθει όντως Οθόδοξη Σύνοδος που θα αποκαταστήσει την Παράδοση της Εκκλησίας και την Συνοδικότητα όποτε και να γίνει, ίσως να μην ζω τότε! Κλείνοντας την παρένθεση θέλω να πω ότι δεν αποστασιοποιήθηκα από τον Μητροπολίτη για μικροζητήματα και αδικίες ποτέ αλλά τώρα για θέματα πίστως. Γνωρίζετε πολύ καλά τις αδικίες που έγιναν εις βάρος μου όμως ποτέ δεν αντέδρασα. Όντως με αφήσατε από τότε που ξεκίνησα την μονή μόνο αλλά με εκπαιδεύσατε καλά να μην εξαρτώμαι από ανθρώπους αλλά από τον Θεό. 


«Κύριος μερίς τῆς κληρονομίας μου καί τοῦ ποτηρίου μου· σύ εἶ ὁ ἀποκαθιστῶν τήν κληρονομίαν μου ἐμοί» (ψλμ.15,5). Κυριολεκτικά κράτησα μια στάση που με κοσμικά κριτήρια έθαψα την όποια εξέλιξή μου ως αρχιμανδρίτης. Λοιπόν, γιατί επέλεξα την στενή και τεθλιμένη οδό; Γνωρίζετε πολύ καλά ότι το έκανα για λόγους πίστεως. Επίσης γνωρίζετε ότι «Ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έσται». Ποιος είναι ο κοινωνών; Εν προκειμένω ο επίσκοπος Θεόκλητος που μνημονεύει τον αιρετικό Πατριάρχη, ο οποίος εξώκειλε στην αίρεση φανερά, έστω και αν ακόμη δεν καταδικάσθηκε συνοδικά, διότι με τέτοιους δειλούς δεσποτάδες τι σύνοδος να συγκροτηθεί; Αφού αυτός μνημονεύει τον αιρετικό Πατριάρχη υπάρχει περίπτωση να επιτρέπεται να τον μνημονεύω; 


Και δεν υπαρχει κανόνας να προβλέπει την αναχαίτιση της αιρέσεως; Σε ποιά θεολογική Σχολή τα μάθατε αυτά; Δεν αναφερθώ εδώ σε κανόνες γιατί αυτό ήδη το έκανα και υπολείπονται ακόμη ενότητες που θα διαπραγματευθώ και θα τις εκθέσω στην συνέχεια μολονότι βιάστηκε ο Μητροπολίτης να με τιμωρήσει με διακοπή μισθοδοσίας και δεν θέλησε να τελειώσω την θεολογική τεκμιριώση όσων υποστηρίζω.



Πάντως όσοι ακόμη μνημονεύετε επισκόπους, 

που με την σειρά τους μνημονεύουν τον αιρετικό Κωνσταντινουπόλεως, 

όχι μόνο δεν εμποδίζετε να εδραιωθεί η αίρεση, 

αλλά συνευδοκείτε στην απρόσκοπτη δράση,

την εξάπλωση και τον υποτροπιασμό της.

Λοιπόν αν δεν αναλάβετε ο καθείς την ευθύνη του θα την χάσουμε την Ορθοδοξία.

Δεν θα έρθουν οι αλλοδαποί να κρατήσουν τον αγώνα αυτό!

Όσο για το θέμα αυτό καθ’ αυτό των θέσεων του εγγράφου που μου εστάλη,

θα απαντήσω προσεχώς διότι φαίνεται ότι ο Δεσπότης συγχέει το Κανονικό Δίκαιο

με τις υπαλληλικές διατάξεις περί ενορίων

και είναι σαν να ομιλείς για το Τριαδολογικό δόγμα αναφαιρόμενος σε ποδοσφαιρικό αγώνα,

που παρακολουθείς.

Έχει άραγε ένας προϊστάμενος σε μια «υπηρεσία» το δικαίωμα

να παύει τον μισθό του υπαλλήλου του,

επειδή δεν έστερξε ο «υπάλληλος» να κοιμηθεί η γυναίκα του στο κρεβάτι με τον Γενικό, 

επειδή του άρεσε;

Μην σκανδαλίζεσθε,

πνευματική μοιχεία είναι να κοιμηθεί η Ορθοδοξία στο κρεβάτι του Οικουμενισμού,

όπου ο μεγάλος μοιχός είναι ο παπισμός.

Λίγο ντροπή!


Εκ του Ιστολογίου ''Αυγουστίνος Καντιώτης''.
Τίτλος, επιμέλεια, παρουσίαση ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.

Αρχιμανδρίτης π. Παίσιος Παπαδόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF