ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΥΘΑΝΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΜΒΛΩΣΕΩΝ




C-Fam, Center for the Family and Human Rights


Stefano Gennarini, J.D. - 22 Ιουλίου 2022


Η «ανεκτική στη διαφορετικότητα» κοινωνία της Ολλανδίας, θανατώνει τους «διαφορετικούς» αν είναι ανάπηροι, ηλικιωμένοι και αγέννητα παιδιά. Δεν δεχόμαστε να μας δίνουν «πολύχρωμα» ψευτοχαρούμενα οικογενειακά πρότυπα, χώρες που αναγνωρίζουν δικαιώματα σε επιλεγμένες διαφορετικότητες και στερούν το δικαίωμα της ζωής από όσους βρίσκονται σε απόλυτη ανάγκη, τα αγέννητα παιδιά, τους ηλικιωμένους και τους αναπήρους.


ΓΕΝΕΥΗ, 22 Ιουλίου

Σε μια διαμαρτυρία του προς το Συμβούλιο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, η C-Fam, κατηγόρησε την Ολλανδία για παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών και των ηλικιωμένων μέσω των φιλελεύθερων νόμων τους περί αμβλώσεων και ευθανασίας.


Οι Κάτω Χώρες θα πρέπει «να λάβουν μέτρα για να εκπληρώσουν τις διεθνείς υποχρεώσεις τους για την προστασία του δικαιώματος στη ζωή, συμπεριλαμβανομένης της προγεννητικής περιόδου, ανεξαρτήτως αναπηρίας ή άλλης διάγνωσης, και να υποστηρίξουν την αξία της ζωής μέχρι τον φυσικό θάνατο, αποφεύγοντας τις παρεμβάσεις που προκαλούν τεχνητά θάνατο.


Η C-Fam προτρέπει την Ολλανδία να καταργήσει τον νόμο περί ευθανασίας και να περιορίσει τους προγεννητικούς ελέγχους όταν ως μόνο στόχο έχουν την ευγονική άμβλωση. Η σύσταση έγινε καθώς το ζήτημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ολλανδία θα ελεγχθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης τον Νοέμβριο. Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις επιτρέπεται να υποβάλλουν τα δικά τους σχόλια στα πλαίσια της προετοιμασίας αυτής της αναθεώρησης.


«Αντί να προωθεί το θάνατο των πιο ευάλωτων στην κοινωνία η Ολλανδία θα πρέπει να αυξήσει την πρόσβαση στην ποιοτική ιατρική περίθαλψη, συμπεριλαμβανομένης της ποιοτικής παρηγορητικής φροντίδας για τον έλεγχο του πόνου και των άλλων οδυνηρών συμπτωμάτων και στην παροχή ψυχολογικής, κοινωνικής και θρησκευτικής βοήθειας» προς τους αδύναμους, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση προς το Συμβούλιο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.


Ακόμη και φιλελεύθεροι φορείς και οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα έχουν εφιστήσει την προσοχή στον εξαιρετικά υψηλό αριθμό περιπτώσεων ευθανασίας στην Ολλανδία και τη συνεχή αύξηση τους κάθε χρόνο. Στην Ολλανδία, είναι εύκολο για ένα άτομο να υποβληθεί σε ευθανασία, τόσο εκούσια όσο και ακούσια.


Οι γιατροί μπορούν να τερματίσουν τη ζωή ενός ασθενούς χωρίς να ζητήσουν τη γνώμη κάποιου δικαστή, απλώς λαμβάνοντας την έγκριση από μια κυβερνητική τηλεφωνική γραμμή. Η ευθανασία πραγματοποιείται σε παιδιά, σε ασθενείς με άνοια και άλλες ψυχικές αναπηρίες, ακόμη και στις περιπτώσεις που υπάρχει μόνο κατάθλιψη. Οι ασθενείς μπορεί να υποβληθούν σε καταστολή πριν από τη χορήγηση των θανατηφόρων φαρμάκων.


Οι ασαφείς νόμοι, σε συνδυασμό με την απουσία αποτελεσματικών μηχανισμών λογοδοσίας και επανελέγχου από κυβερνητικές επιτροπές και δικαστήρια, έχουν δημιουργήσει ένα χαλαρό περιβάλλον που προσφέρεται για καταχρήσεις.


Εξαιτίας αυτού του υπερβολικά ανεκτικού περιβάλλοντος, οι γιατροί και οι επαγγελματίες υγείας μπορεί συχνά να λαμβάνουν αποφάσεις για την ευθανασία ενός ατόμου χωρίς να του προσφέρουν εναλλακτική θεραπεία και υποστήριξη, ενώ μερικές φορές λαμβάνουν οι ίδιοι την απόφαση για λογαριασμό των ασθενών τους.


Το υπόμνημα επικρίνει επίσης την ευρεία πρακτική της ευγονικής άμβλωσης στην Ολλανδία. Η χώρα έχει δεχθεί πυρά τα τελευταία χρόνια επειδή οι έγκυες γυναίκες αναφέρουν ότι αισθάνονται πιέσεις να υποβληθούν σε άμβλωση των παιδιών τους με αναπηρία.


Οι συνδυασμοί των «πολιτικών υγείας» και της κοινωνικής πίεσης για έκτρωση οδηγούν ώστε η κατάσταση να συγκρίνεται από κάποιους με την περίοδο που η μικρή αυτή χώρα βρισκόταν υπό ναζιστική κατοχή. *Εκ του ιστολογίου <<Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά>>. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF
Εικόνες θέματος από A330Pilot. Από το Blogger.