ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

ΤΑ «ΤΕΡΑΤΑ» ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ





Τέρατα γύρω μας υπάρχουν πολλά. Και -το χειρότερο- ασύδοτα και ασύλληπτα.



Μαργαρίτα Ικαρίου, Αρθρογράφος
Δημοσιογράφος - Σύμβουλος Marketing-Επικοινωνίας.


Όταν ήμουν παιδί, δε φοβόμουν τον «κακό το λύκο» του γνωστού εικονογραφημένου παραμυθιού. Τον φοβήθηκα για τα καλά όμως, όταν τον συνάντησα στα πρώιμα εφηβικά μου χρόνια.


Ήταν ενδεδυμένος με προβιά ώριμου προβάτου και απολάμβανε της εμπιστοσύνης των γονιών μου. Κάθε φορά που με κοίταζε, ένιωθα πως ένα φίδι αναρριχιόταν στη ράχη μου... Δεν ξέρω πια αν υπάρχει ένας έστω ενήλικας στη σημερινή εποχή που να μην έχει βιώσει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του κάποια σεξουαλικής φύσεως παρενόχληση.


Απ ότι φαίνεται, στο επίπεδο φρίκης και βαρβαρότητας που οπισθοδρόμησε η κοινωνία μας, ολοένα και περισσότεροι, ολοένα και στις πιο πρώιμες ηλικίες, βιώνουν στα κορμιά μα κυρίως στην ψυχή τους το ασυγχώρητο έγκλημα του βιασμού, της ασέλγειας, της κακοποίησής τους από διεστραμμένους ενήλικες.


Στην διελκυστίνδα βιασμών της δωδεκάχρονης, προστίθενται καθημερινά οι διπλανοπορτάκηδες υπεράνω πάσης υποψίας που προσέγγιζαν ερωτικά και επ’ αμοιβή ένα πλασματάκι άγουρο. Εκπορνεύοντας και διαφθείροντας τόσο την ψυχή της, που το κορμί της ήταν απλά το όχημα της ολισθηρής καθόδου στον Άδη της μετέπειτα ζωής της.


Όσοι παιδοψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί κι αν πέσουν πάνω της με στοργή, με αληθινό νοιάξιμο και ουσιαστική ψυχοθεραπευτική γνώση, πώς και ως πόσο θα μπορέσουν ποτέ να γιατρέψουν την επαναλαμβανόμενη κακοποίηση της παιδικότητάς της;


Πως θα μπορέσει ποτέ να ερωτευτεί, να μοιραστεί τη ζωή και το κορμί της συνεναιτικά κι όχι έναντι οποιουδήποτε ανταλλάγματος; Πως θα ξεφύγει από μια «μοίρα» που δεν την όρισε η ίδια;


Την εκπαίδευσαν έντεχνα, υπό την απειλή των όπλων και του τρόμου, να εκπορνεύεται βιασμένη, σκιαγμένη, κατακρεουργημένη ψυχικά. Ποιός θα λογοδοτήσει ποτέ γι αυτό το μικρό κορίτσι που μόλις μπουμπούκιασε, έκοψαν το μικρό του άνθος και το πέταξαν στο βόρβορο;


Εκείνο το 17χρονο σήμερα αγόρι, που το βίαζε ο ίδιος του ο πατέρας διοργανώνοντας ομαδικά πάρτι οργίων με θύματα τα ανήλικα τέκνα του, θα βρει ποτέ μέσα από όλη αυτή τη φρικαλεότητα όσων έχει ζήσει, μιαν ατραπό γαλήνης;


Αφού ο ίδιος του ο γονιός αμαύρωσε την ευαίσθητη ψυχή του και κακοποίησε σεξουαλικά με απίστευτη βαναυσότητα το επτάχρονο τότε κορμάκι,κάνοντάς το πάσα σε κάθε διεστραμμένο παιδόφιλο, σε κάθε ανθρώπινο τέρας αυτής της πλάσης, ποιόν-όποιον θα μπορέσει ποτέ ξανά να εμπιστευτεί;


Σε ποιόν να μιλήσει και ποιό χέρι να ζητήσει να κρατήσει το δικό του; Ποιό θα είναι το... «πατρικό» του πρότυπο και ποιά (άθλια, συνένοχη και συμμέτοχη) μάνα θα τον κρατήσει στην αγκαλιά της για να τον προστατεύσει από τον πατέρα-βιαστή και να του πάρει τον πόνο που έχει απλωθεί μέσα του σα μπλαβιά μελανιά από χτύπημα;


Ο πολυγραφότατος εκείνος συγγραφέας «παιδικών» βιβλίων που μάζευε σκληρό παιδοπορνογραφικό υλικό ως τάχα μου, «υλικό έμπνευσης», πως άντεχε να βλέπει όλον αυτό το σαδισμό, όλην αυτή την αθλιότητα, τις απείρως ολέθριες εγκληματικές πράξεις κατά ανηλίκων;


Ποιός άνθρωπος του πνεύματος αντλεί έμπνευση από σκηνές που αηδιάζουν ως και τον πλέον σκληραγωγημένο λειτουργό του νόμου και της δικαιοσύνης; Εκείνα τα τέρατα των παραμυθιών του, μήπως ήταν τελικά ο ίδιος και οι ανομολόγητες, φρικώδεις, σεξουαλικές πεθυμιές του;


Τοξική, άθλια, νοσηρή και ασύδοτη έχει γίνει η κοινωνία μας, με τους βιασμούς και την παιδοφιλία να γίνονται πρώτο θέμα προς σκύλευση από δημοσιογραφόσκυλα, θέαμα στα τσοντοτηλεκάναλα κι επιχείρημα για πολιτικούς λαϊκισμούς και κομματικούς εξυπνακισμούς.


Η αλήθεια, η αξιοπρέπεια και η κοινή λογική είναι κι αυτές θύματα των εκάστοτε βιαστών…


Ο βουλευτής που συγκαλυπτόταν από κομματοκομισάριους για τις παιδοφιλικές του τάσεις επ’ αμοιβή στη Μολδαβία, ο εκάστοτε Λιγνάδης με τα παροδηγημένα εφηβάκια που ορέγονταν δόξα και σανίδι,


ο κάθε λογής «φιλανθρωποΜίχος» αίσχιστος βιαστής, ο πατέρας-τέρας, ο συγγραφέας που συγκέντρωνε σκληρά παιδοφιλικά βίντεο τάχα μου για «έρευνα» και «έμπνευση», απέχουν μακράν των κακών λύκων των παιδικών μας παραμυθιών.


Μα, δυστυχώς, παραμύθια λέγονται και γράφονται άπειρα...


Και τέρατα γύρω μας υπάρχουν πολλά. Και -το χειρότερο- ασύδοτα και ασύλληπτα. *Εκ του ιστολογίου <<Huffpost>>. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF