ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

ΣΤΑ ΑΒΑΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥ «ΨΩΜΙ»



Κ
άθε φορά που μία αστυνομική καταδίωξη καταλήγει στο μοιραίο, αρχίζει η μονοτονία της «κρατικής βίας». Εάν το θύμα είναι Ρομά ή λαθρομετανάστης, προστίθεται και ο ρατσισμός. Υπάρχει εξήγηση και χωρίς μικροσκόπιο.


Ο χώρος έχει πολύ «ψωμί». Δημοσιογραφικές και πολιτικές καριέρες χτίζονται πάνω του. Για άλλους, είναι κάτι σαν σωτηρία της ψυχής. Αισθάνονται ανώτεροι άνθρωποι. Οι υπόλοιποι, αμήχανοι, φοβισμένοι από το bullying που οι οργισμένες μειοψηφίες επιβάλλουν στον δημόσιο λόγο, ψελλίζουν τα συνηθισμένα αλαμπουρνέζικα για την «ανάγκη πολιτικών ενσωμάτωσης».


Και όλοι μαζί προσφέρουν τις χείριστες υπηρεσίες στους ανθρώπους για τους οποίους «αγωνίζονται». Γιατί δεν είναι οι «πολιτικές ενσωμάτωσης» εκείνες που λείπουν. Η λογική λείπει. Και ακόμη περισσότερο, το θάρρος για αναμέτρηση με την πραγματικότητα.


Δεν μπορείς να ενσωματώσεις εκείνους που δεν θέλουν να ενσωματωθούν. Και κυρίως, δεν μπορείς να τους ενσωματώσεις κάνοντας τα στραβά μάτια. Δεν μπορείς να ενσωματώσεις τους φανατικούς Μουσουλμάνους γιατί το Κοράνι παρέχει μία μεταφυσική, ιερή και ηθικά νομιμοποιημένη βάση που καθορίζει τους κοινωνικούς κανόνες, υπερισχύοντας του θετικού δικαίου των κρατών όπου αυτοί κατοικούν.


Ο πιστός Μουσουλμάνος ούτε έχει εκπαιδευτεί να πιστεύει στο κοσμικό κράτος που αποτελεί θεμέλιο του δυτικού πολιτισμού, ούτε είναι διατεθειμένος να πιστέψει. Οργανώνεται σε κλειστές κοινωνίες που, στο όνομα του περιβόητου δικαιωματισμού, αξιώνουν «σεβασμό της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας» και προσδοκούν ότι σιγά - σιγά θα μεγαλώσουν ώστε να επιβάλουν τους δικούς τους κανόνες.


Τώρα, πώς η «πρόοδος», στην φιλελεύθερη και στην αριστερή εκδοχή της, κατάφερε να είναι και με την LGBT+ κοινότητα αλλά και με εκείνους που υπερασπίζονται ως δικαίωμα την εφαρμογή της Σαρίας, δηλαδή να πετούν τους ομοφυλόφιλους από τις ταράτσες, αυτό δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα. Από αλλού μας έρχεται το «φρούτο». Παντού, όμως, αποτελεί αρμοδιότητα ειδικών επιστημόνων.


Εξίσου δεν μπορείς να ενσωματώσεις τους Ρομά, παριστάνοντας τον κουφό και τον τυφλό. Δισεκατομμύρια από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχουν διατεθεί εδώ και σαράντα χρόνια, από ευφάνταστα προγράμματα που σχεδιάζουν γραφειοκράτες και υπογράφουν δειλοί πολιτικοί για να σπρώξουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί ή να εξαγοράσουν ψήφους.


Το αποτέλεσμα είναι λιγότερο από τρύπα στο νερό. Τα γκέτο έγιναν πιο κλειστά παρά ποτέ. Και μία φυλή που μέσα στους αιώνες είχε αναπτύξει παράδοση στο μικρεμπόριο, διεκδικώντας δι’ αυτής την επαφή με την ευρύτερη κοινωνία, κατάντησε να κυνηγά επιδόματα ή να ασκείται στην σκληρή παραβατκότητα.


Ακόμη χειρότερα, η προκατάληψη απέναντι στους Ρομά έχει κορυφωθεί. Αναπόφευκτα, και ας μας κρατάει μούτρα η πολιτική ορθότητα, δηλαδή άνθρωποι που αν τους πεις να πάνε στον οικισμό Αγία Σοφία δεν θα τον βρουν ούτε με GPS.


Ο κόσμος βλέπει αυτό που λένε οι δυσάρεστες στατιστικές. Το 50% της σκληρής εγκληματικότητας στην Αττική προέρχεται από τους οικισμούς Ρομά στον Ασπρόπυργο, στο Ζεφύρι και στα Λιόσια.


Στη Θήβα στήνουν οδοφράγματα στην εθνική οδό και ληστεύουν οδηγούς αυτοκινήτων. Καταστάσεις Φαρ Ουέστ! Και αν κάνετε ένα πέρασμα από τα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης, στον τρίτο όροφο όπου βρίσκονται τα «βαριά» ακροατήρια, θα πάρετε επίσης μία ιδέα.


Οι Αλβανοί που ήρθαν πάμφτωχοι και εξαθλιωμένοι στην δεκαετία του ’90, είναι σήμερα υποδειγματικά εντεταγμένοι στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Χαιρόμαστε για την πρόοδό τους. Εφαρμόσθηκαν «ειδικές πολιτικές» για τους Αλβανούς;


Όχι! Ήθελαν να ενσωματωθούν και ενσωματώθηκαν. Οι Ρομά θα βγουν αναγκαστικά από την αυτοαπομόνωσή τους, όταν το παραμύθι της «ιδιαιτερότητας» πάψει να αποτελεί δικαιολογία για να εξαιρούνται από τους νόμους που ισχύουν για τους υπόλοιπους πολίτες. 


Θα βοηθούσε εάν σταματήσουν και τα «καλλιστεία κοινωνικής ευαισθησίας» αλλά είπαμε: Στα άβατα υπάρχει πολύ ψωμί. Οπότε, εκείνοι το βιολί τους και η πολιτεία το καθήκον της. Εκ της <<Κυριακάτικης Μακεδονίας>> της 18.12.2022. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF