ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

ΝΕΟΣ ΤΥΠΟΥ ΠΟΛΙΤΗΣ: ΔΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

 



Το κυβερνητικό μοντέλο λύσης, που προβλέπει εκπλειστηριασμό δυνητικής ιδιοκτησίας αλλά και δυνατότητα στον δανειολήπτη να παραμένει στο μέλλον ως... ενοικιαστής στο ίδιο το σπίτι του, είναι ακόμη περισσότερο ανήθικο, γιατί καθιερώνει έναν νέο τύπο πολίτη: αυτόν που θα είναι εσαεί δούλος του ελεήμονος κράτους


Σήμερα θα επικεντρωθώ στο μείζον ζήτημα των πλειστηριασμών από θέση ιδεολογική. Οχι νομική. Τα νομικά τα διαβάσατε αυτές τις ημέρες και το συμπέρασμα είναι σαφές. Η απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου άλλαξε τα θεμέλια της πολιτικής δικονομίας στην πατρίδα μας, καθώς επεξέτεινε τα όρια της εκπροσώπησης υποκειμένου έννομης σχέσης και ενέκρινε την υποκατάστασή του στην άσκηση ένδικων μέσων από τρίτο πρόσωπο.


του Μανώλη Κοττάκη


Με αγγλικούς όρους, το ανώτατο δικαστήριό μας ενέκρινε το delivery που θα κάνουν στο μέλλον οι λεγόμενοι servicers για λογαριασμό των funds. Οι servicers, ως υπεργολάβοι των πλειστηριασμών. Εκτός από τα νομικά υπάρχουν όμως τα ιδεολογικά και τα πολιτικά. Καμιά φορά, μάλιστα, όλα αυτά -θα εξηγήσω πώς- συμπλέκονται και διαπλέκονται. 700.000 πολίτες.


Σήμερα, 700.000 ιδιοκτήτες ακινήτων αντιμετωπίζουν τον δυνητικό κίνδυνο εκπλειστηρίασης της περιουσίας τους, σε περίπτωση που δεν ρυθμίσουν χρέη τα οποία οι τράπεζες «ξεφορτώθηκαν» και μεταβίβασαν σε funds με το πρόγραμμα του υφυπουργού, νυν προέδρου της Αναπτυξιακής Τράπεζας, κυρίου Ζαβού: το πρόγραμμα «Ηρακλής».


Ερώτηση: Ηταν αυτοί οι άνθρωποι πάντα στρατηγικοί κακοπληρωτές, όπως λέγεται ότι απεκλήθησαν στους διαδρόμους του Αρείου Πάγου; Η αλήθεια είναι «όχι», κατηγορηματικά «όχι», δεν ήταν. Μέχρι το 2010, όταν ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε το πρώτο Μνημόνιο, οι Ελληνες νοικοκυραίοι που δανείστηκαν από τις καταθέσεις των συμπολιτών τους κεφάλαια και αγόρασαν σπίτι ήταν εξαιρετικώς συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις τους στην τράπεζα. Δεν χρωστούσαν ευρώ.


Πότε άρχισαν τα προβλήματά τους; Πρώτον, όταν άρχισε το πρώτο πρόγραμμα του ΔΝΤ, του οποίου οι πολλαπλασιαστές της λιτότητας ήταν, όπως παραδέχθηκε επισήμως το Ταμείο, λάθος! Πολλαπλασιαστές που οδήγησαν την ελληνική οικονομία σε ύφεση πολύ βαθύτερη του αναμενομένου, με συνέπεια να κλείσουν ή να συρρικνωθούν επιχειρήσεις, να καταργηθούν κοινωνικά δικαιώματα δεκαετιών (δώρα κ.λπ.).


Πώς να πληρώνει κανείς το δάνειό του, όταν έχανε τη δουλειά του και εγγραφόταν στο ταμείο ανεργίας; Πώς να το εξυπηρετεί, όταν μειωνόταν ο μισθός του ή η σύνταξή του; Πώς να είναι συνεπής ο επιχειρηματίας της μεσαίας τάξης, όταν ο τζίρος του, ένεκα της μείωσης της κατανάλωσης, έπεφτε κατακόρυφα;


Η εμμονή Σόιμπλε και ΔΝΤ Και, πλέον αυτών, εκτός από το δάνειο, οι πολίτες έπρεπε να πληρώνουν και τον κομμουνιστικό φόρο του ΕΕΤΗΔΕ και μετά ΕΝΦΙΑ επί μιας ιδιοκτησίας, την κυριότητα της οποίας δεν κατείχαν! Να πώς άρχισε να αυξάνεται και να γιγαντώνεται το κύμα των «κόκκινων» δανείων. Εξαιτίας των ιδεολογικών εμμονών του ΔΝΤ αλλά και του Σόιμπλε, ο οποίος θεωρούσε αφύσικο να υπάρχει 80% ποσοστό ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα, την ώρα που στη Γερμανία το αντίστοιχο ποσοστό ήταν ελαχιστότατο.


Δέον δε να επισημανθεί ότι ούτε η Ε.Ε. ούτε το ΔΝΤ άλλαξαν θέση (άρα το έγκλημα ήταν εσκεμμένο) όταν ο Αντώνης Σαμαράς, ύστερα από εισήγηση του τότε συμβούλου του, Ιωάννη Μουρμούρα, προειδοποίησε τον Τόμσεν με την πρώτη συνέντευξη στο Ζάππειο το 2011 ότι οι πολλαπλασιαστές είναι λάθος.


Οι διαπιστώσεις αυτές δεν έχουν μόνο ιδεολογική και πολιτική σημασία. Εχουν και νομική. Μπορεί κανείς να θεμελιώσει την αδυναμία του στην αποπληρωμή δανείων σε πλήθος αυτοκριτικών δηλώσεων κορυφαίων ξένων αξιωματούχων, οι οποίοι «περίλυποι», κατόπιν εορτής, μοιράστηκαν τις ενοχές τους μαζί μας.


Η Μέρκελ, η Λαγκάρντ, ο Γιούνκερ, ο Τόμσεν έχουν παραδεχθεί επισήμως και δημοσίως ότι τα υπολόγισαν λάθος. Επίσημη έκθεση του ΔΝΤ του 2013 επισημαίνει ότι «τα λάθη προέκυψαν από τις υπεραισιόδοξες προβλέψεις για τον δυνητικό ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και από την υποεκτίμηση του δημοσιονομικού πολλαπλασιαστή». Ετσι ακριβώς αποκαλούν τεχνικά το γεγονός ότι, με την ασύλληπτη λιτότητα που επέβαλαν, έκλεισαν σπίτια στην Ελλάδα: υποεκτίμηση του δημοσιονομικού πολλαπλασιαστή.


Το 2017 ο Τόμσεν δήλωσε στην Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ ότι «το Ταμείο έκανε μονίμως λάθος στις εκτιμήσεις του στα επτά χρόνια των Μνημονίων». Νομική σημασία έχει, τέλος, και η εκκρεμοδικία που αντιμετωπίζει ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα ο πρώην διοικητής της ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ανδρέας Γεωργίου για παράβαση καθήκοντος σχετικώς με τον τρόπο που έλαβε την απόφαση για την αναθεώρηση του ελλείμματος του 2009. Η οποία έδωσε την ευκαιρία στο Ταμείο και στους πολλαπλασιαστές του να… πολλαπλασιάσουν τα μέτρα.


Είναι τέτοιος ο πανικός των δανειστών για τις ευρύτερες νομικές συνέπειες της δίωξης του Γεωργίου, ώστε με άρθρα των «Financial Times» θέτουν (όπως έκαναν και στις αξιολογήσεις της τρόικας) ως προαπαιτούμενο για την απόδοση της επενδυτικής βαθμίδας την παύση της δίωξης! (Προτεκτοράτο κανονικό είμαστε, για ποια έξοδο από την εποπτεία ομιλούμε;)


Συμπέρασμα: Αν ελέχθη πράγματι στους διαδρόμους του ανωτάτου δικαστηρίου, όπου συνωστίζονταν κάθε μέρα συνταγματολόγοι, δικηγόροι των τραπεζών, η φράση «σιγά μην επιβραβεύσουμε τους κακοπληρωτές», αυτό είναι ύβρις για εκατομμύρια προκομμένων Ελλήνων που ήρθαν σε κατάσταση αδυναμίας των υποχρεώσεών τους εξαιτίας των πολλαπλασιαστών και του κομμουνιστικού φόρου κατά της ιδιοκτησίας.


Το να προπαγανδίζει μάλιστα η Πολιτεία και διλήμματα κοινωνικού αυτοματισμού, ήτοι «αποδεχθείτε την πιθανότητα να χάσουν το σπίτι τους εκατομμύρια Ελληνες συμπολίτες σας, διαφορετικά θα πληρώσετε όλοι σας ως φορολογούμενοι νέους φόρους με νέο Μνημόνιο» (παλαιότερα, πριν από τη μεταβίβαση των δανείων στα funds, η απειλή περιείχε και το κούρεμα καταθέσεων), είναι τουλάχιστον ανήθικο επίσης. Διότι λύση υπήρχε και εφαρμόστηκε τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ιρλανδία:


Ο δανειολήπτης να διαπραγματεύεται το κούρεμα του δανείου του απευθείας με την τράπεζά του, παρά η τράπεζα να πουλά σε εξευτελιστική τιμή δάνεια που έδωσε (σηκώνοντας τις καταθέσεις όλων των φορολογουμένων) σε άγνωστα funds.


Το κυβερνητικό μοντέλο λύσης Το προωθούμενο κυβερνητικό μοντέλο λύσης, που προβλέπει εκπλειστηριασμό δυνητικής ιδιοκτησίας, αλλά δυνατότητα στον δανειολήπτη να παραμένει στο μέλλον ως… ενοικιαστής στο ίδιο το σπίτι του, είναι ακόμη περισσότερο ανήθικο, γιατί εισάγει και καθιερώνει έναν νέο τύπο πολίτη: αυτόν που θα είναι εσαεί δούλος του ελεήμονος κράτους.


Τον διακονιαραίο πολίτη που, με την παλάμη αναπεπταμένη, θα εξαρτάται διαρκώς από το κράτος και θα το παρακαλά να του δίνει χαρτζιλίκι για να πάει σούπερ μάρκετ, επίδομα για να πάει βενζινάδικο, συνταξούλα για να πληρώσει ρεύμα, τηλέφωνο, κοινόχρηστα και ενοίκιο για να μην το πετάξουν έξω από την ιδιοκτησία του.


Την οποία θα κληθεί να πληρώσει δεύτερη φορά. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά: Ο νέος τύπος πολίτη δούλου του ελεήμονος κράτους δεν ταιριάζει σε μια φιλελεύθερη δημοκρατία, και βεβαίως δεν ταιριάζει σε ένα φιλελεύθερο κόμμα που σταδιακά μετεξελίσσεται σε κόμμα του κρατικομονοπωλιακού παρεμβατισμού. *Εκ του ιστολογίου <<Newsbreak>> της 15.2.2023. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF