ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΓΙΑΤΙ ΦΟΒΟΝΤΟΥΣΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΤΟΣΟ ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ

 




Ηγουμένη Αθανασία


«Την πρώτη ημέρα της Αγίας Τριάδας το 1931, προσήλθα στην ηγουμένη Αθανασία, γνωρίζοντας ότι γιόρταζε, ότι δεν ήταν απασχολημένη τις γιορτές και ότι θα χαιρόταν να με δει,- υπενθύμισε ο γιατρός Μιχαήλ Μελέντιεφ. - Την βρήκα δέκα βήματα από το σπίτι της σε ένα μικρό δασάκι. Είχε μόλις βιώσει μια ακόμα πνευμονία, ήταν αδύναμη και όλα γύρω την ευχαριστούσαν με την επιστροφή της στη ζωή. Ήταν μια υπέροχη μέρα, οι μέλισσες βούιζαν, το δάσος μύριζε. Ο κόσμος του Θεού στεκόταν σε όλη του την ομορφάδα. Και μια ώρα αργότερα, όταν έφυγα, ήρθε ένα φορτηγό, μεταφέροντας επιχειρησιακούς πράκτορες του NKVD1, γύρισαν το σπίτι, το έψαξαν, δεν βρήκαν τίποτα και φυσικά πήραν μαζί τους την ηγουμένη Αθανασία...»


H Οσία ομολογήτρια Αθανασία, γεννήθηκε το 1875 στην πόλη της Μόσχας στην οικογένεια εμπόρων του Βασίλι Νικολάεβιτς και της συζύγου του Αλεξάνδρας Γκριγκόριεβνα Λεπιόσκιν και βαφτίστηκε Αλεξάνδρα. Οι γονείς της είχαν δώδεκα παιδιά, αλλά απέμειναν μόνο τρεις κόρες, αφού τα υπόλοιπα πέθαναν σε νεαρή ηλικία. Οι γονείς προσπάθησαν να δώσουν στα παιδιά τους την καλύτερη εκπαίδευση εκείνης της εποχής. Η Αλεξάνδρα Βασίλιεβνα αποφοίτησε από τη σχολή Τσερνιάβσκυ της Μόσχας και γνώριζε τέλεια γαλλικά και γερμανικά.


Η οικογένεια εμπόρων και βιομηχάνων Λεπιόσκιν ήταν από παλιά γνωστή στη Μόσχα για την ευσέβεια και τη φιλανθρωπία της. Ο αδελφός του προπάππου της ηγουμένης Αθανασίας, Συμεών Λονγκίνοβιτς Λεπιόσκιν , ήταν ο οικοδόμος της Μονής Αγίας Τριάδας-Οδηγήτριας, ιδρυτής της οποίας ήταν ο μοναχός Ζωσιμάς (Βερχόβσκυ). Ο Συμεών Λονγκίνοβιτς συμμετείχε ενεργά στην κατασκευή της πέτρινης εκκλησίας της Αγίας Τριάδας στη μονή καθώς και των κτιρίων για την διαμονή των αδελφών. Ο πατέρας του, Λονγκίν Κουζμίτς, ήταν ο ανακαινιστής της εκκλησίας του Αγίου Μάρωνα του Ερημίτη2 στο Παλιό αρχοντικό Πάνσκυ της Μόσχας, που καταστράφηκε σχεδόν εκ βάθρων κατά τη διάρκεια της γαλλικής επιδρομής το 1812.


Έγινε, επίσης, ο πρώτος εκκλησιάρχης αυτού του ναού. Όταν πέθανε, ο γιος του Βασίλι, έγινε αρχηγός και ευεργέτης της εκκλησίας, και μετά το θάνατο του Βασίλι Λονγκινόβιτς το 1840, ο γιος του Νικολάι. Μετά το θάνατο του Νικολάι Βασίλιεβιτς, τη φροντίδα του ναού ανέλαβε ο μεγαλύτερος γιος του Βασίλι, ο οποίος ήταν εκκλησιάρχης μέχρι το 1895, ενώ μετά από αυτόν, εκκλησιάρχης ορίστηκε ο αδελφός του, Ιβάν.


Όπως διηγήθηκε αργότερα η ηγουμένη Αθανασία, κατά τη διάρκεια των σπουδών της, ζούσε καλά, ήταν ευχαριστημένη με τα πάντα, ήταν πολύ χαρούμενη, οι συμμαθητές της την αντιμετώπιζαν με μεγάλο σεβασμό, μεταξύ των οποίων υπήρχαν και πολλοί θαυμαστές της. Αλλά απροσδόκητα για όλους, αφού αποφοίτησε από τη σχολή, έφυγε το 1896 για το μοναστήρι της έρημου Αγίας Τριάδας-Οδηγήτριας του Ζωσιμά. Στην αρχή, της έδωσαν υπακοή να διαβάζει στην εκκλησία, ενώ στη συνέχεια η ηγουμένη της Μονής, Σοφία (Μπίκοβα), έστειλε την υποτακτική της, Αλεξάνδρα, να σπουδάσει αγιογραφία στη Μονή Πανεταέφσκι. Για μισό χρόνο σπούδασε αγιογραφία και, επιστρέφοντας στην έρημο του Ζωσιμά, άρχισε να εκτελεί εικονογραφική υπακοή, ενώ από το 1911 έως το 1919 ήταν επικεφαλής του εργαστηρίου αγιογραφίας εικόνων.


Στις 19 Δεκεμβρίου του 1919, η υποτακτική Αλεξάνδρα εκάρη μοναχή με το όνομα Αθανασία. Στα τολμηρά χρόνια για την Εκκλησία, στις 22 Φεβρουαρίου του 1920, διορίστηκε ηγουμένη της μονής και την επόμενη μέρα χειροτονήθηκε στο βαθμό της ηγουμένης. Στις 15 Μαΐου του ίδιου έτους, ο Πατριάρχης Τύχων της απένειμε ένα χρυσό σταυρό στο θώρακα.


Υπό τη σοβιετική εξουσία, το μοναστήρι μετατράπηκε σε γεωργικό συνεταιρισμό και η ηγουμένη Αθανασία έπρεπε συχνά να αντιμετωπίσει τους εκπροσώπους των αρχών, διαπραγματεύοντας μαζί τους σχετικά με τις οικονομικές δραστηριότητες.


Την ηγουμένη, ως επικεφαλής του συνεταιρισμού, άρχισαν να προσκαλούν στις συνεδριάσεις της εκτελεστικής επιτροπής της κομητείας, οι οποίες πραγματοποιούνταν εκείνη την εποχή σε τοπικό σύλλογο. Η εμφάνιση της ηγουμένης, συνοδευόμενη από μια υποτακτική, προκάλεσε αμηχανία στα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής και μια μέρα, ένας από αυτούς, αποφάσισε να κάνει ένα αστείο και, δείχνοντας ένα πορτρέτο του Μαρξ που κρεμόταν στον τοίχο, είπε:


Να, εδώ, μητερούλα ηγουμένη, είναι ο Μαρξ. Είναι, στην πραγματικότητα, μαθητής του πρώτου σοσιαλιστή, του Χριστού. – Εδώ είναι το πορτρέτο του «μαθητή» που έχετε τοποθετήσει, αλλά γιατί δεν υπάρχει το πορτρέτο του Δασκάλου; – λογικά αντιτάχθηκε, η ηγουμένη. Την εποχή που η ηγουμένη Αθανασία έπρεπε να διαχειριστεί το μοναστήρι, ανάμεσα στις δυσκολίες που προέκυψαν από τη δίωξη της αθεϊστικής εξουσίας, προστέθηκαν και βάσανα από ασθένειες, καθώς για πολλά χρόνια η ηγουμένη υπέφερε από ελονοσία, που δεν θεραπεύθηκε και η ασθένεια, έχοντας πάρει μια χρόνια μορφή, κατέστρεψε την υγεία της.


Την εβδομάδα του Πάσχα του 1925, οι αδελφές εστάλησαν για αναζήτηση γιατρού στο νοσοκομείο Αλαμπίνσκι. «Το νεκροταφείο στο προαύλιο της μονής ήταν μικρό, ήσυχο και έρημο. Στο κέντρο υπήρχε ένας μικρός λευκός ναός που περιβάλετο από επιτάφιους σταυρούς και σε ορισμένα σημεία από αναμμένες λαμπάδες, υπενθύμισε ο γιατρός Μιχαήλ Μιχάηλοβιτς Μελέντιεβ. – Περπατήσαμε κατά μήκος μιας γεφυρούλας στο κτίριο του ηγουμενείου, όπου με συνάντησε μια μικρόσωμη, καμπουριασμένη παλιά μοναχή, στοργική και φιλική. Στο χώρο του κτιρίου υπήρχε κάποια από καιρό μυρωδιά παλιών επίπλων, ψημένου ψωμιού και θυμιάματος. Το ρολόι χτύπησε και υπήρχε μια αδιάκοπη σιωπή. Η μοναχή με κάλεσε στο τραπέζι για φαγητό και πήγε να αναφέρει στην ηγουμένη για την άφιξή μου...



Γυναίκες φυλακισμένες σε στρατόπεδα εργασίας στο Καζακστάν τη δεκαετία του '30.Η υγεία της ηγουμένης αποδείχθηκε σε πολύ κακή κατάσταση. Της είπα, ανοιχτά, για την κατάστασή της και προσφέρθηκα να την πάω σε άλλο μέρος για το επόμενο καλοκαίρι και να προσπαθήσω να θεραπευτεί εκεί. Η κατάσταση με το μοναστήρι ήταν περίπλοκη τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.


Υπήρχαν μέχρι τριακόσιες αδελφές στο μοναστήρι, συμπεριλαμβανομένων εξήντα ανήμπορων ηλικιωμένων γυναικών. Όλοι τους έπρεπε να τρέφονται, να θερμαίνονται, να ντύνονται και να υποδένονται. Η Ηγουμένη έκλαψε, θρήνησε, και όλα αυτά με αυτοσυγκράτηση, με καθαρή συνείδηση της τεράστιας ευθύνης για τις τριακόσιες ψυχές, και με άφησε να φύγω χωρίς να μου δώσει απάντηση. Ωστόσο, η περαιτέρω επιδείνωση της υγείας της, την ανάγκασε να δεχτεί. Πήρα πάνω μου την ευθύνη για να σηκωθεί στα πόδια της. Ήταν ένα δύσκολο έργο, αλλά ο Θεός με βοήθησε και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού η ασθενής μου ήταν τόσο καλά και πιο δυνατή, ώστε μπορούσε να επιστρέψει στον εαυτό της και να ασχοληθεί με τις δουλειές της».


Το 1928, οι αρχές έκλεισαν τελικά το μοναστήρι και η ηγουμένη Αθανασία μετακόμισε στο χωριό Αλάμπινο, όπου εγκαταστάθηκε μαζί με την ηλικιωμένη μοναχή Αντωνία, η οποία ήταν μαζί της από τις πρώτες μέρες της μοναστικής της ζωής, και την υποτακτική Ευδοκία (Μπουτσινιόβα). «Η ηγούμενη Αθανασία λειτουργούσε όλη την ημέρα και αποτελούσε το πνευματικό κέντρο αυτής της μικρής κοινότητας. Αυτή, επίσης, μαζί με τη μητέρα Αντωνία, έραβαν κουβέρτες.


Κατά την πρώτη και τελευταία εβδομάδα της Μεγάλης Σαρακοστής, οι πόρτες της κατοικίας τους ήταν κλειστές για όλους. Αυτές ήταν ημέρες προσευχής και σιωπής. Αλλά και από την άλλη πλευρά, η γιορτή της Ανάστασης ήταν η γιορτή του αληθώς Αναστημένου Χριστού - θυμάται ο Μιχαήλ Μελέντιεφ. Προσέρχονταν σε αυτές για βοήθεια, για συμβουλές, για παρηγοριά, αλλά πήγαιναν το σούρουπο, το βράδυ, τη νύχτα, για να βλέπουν και να μιλάνε λιγότερο. Δεν πήγαιναν σε κανέναν, γιατί φοβόντουσαν, ότι θα φέρουν μαζί τους τόσο καχυποψία, όσο και τιμωρία στην οικογένεια, που θα επισκέπτονταν».


Την πρώτη ημέρα της Αγίας Τριάδας του έτους 1931, αξιωματικοί του NKVD έφτασαν στο Αλάμπινο, έψαξαν το σπίτι των μοναχών και στη συνέχεια πήραν την ηγούμενη Αθανασία μαζί τους στο περιφερειακό κέντρο του Ναρο-Φομίνσκ. Η ηγούμενη κατηγορήθηκε για αντισοβιετικές δραστηριότητες και διαστρεύλωση συνειδήσεων με στόχο να διαταράξει τις δραστηριότητες της σοβιετικής κυβέρνησης στο χωριό, και ιδιαίτερα την κολεκτιβοποίηση. Απαντώντας στις ερωτήσεις του Ανακριτή, η ηγουμένη Αθανασία είπε: «Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο μοναστήρι, ήμουν σταθερά αφοσιωμένη στον Θεό και είμαι επίσης αφοσιωμένη σε αυτόν κι αυτή τη στιγμή και είμαι έτοιμη να δώσω τη ζωή μου για τον Θεό και για τον Χριστό. Δεν μπορώ να αποδείξω τίποτα περισσότερο».


Λίγες μέρες μετά τη σύλληψη, η υγεία της ηγουμένης επιδεινώθηκε απότομα και στάλθηκε στο νοσοκομείο. Μαζί με την ηγουμένη Αθανασία, συνελήφθη και η υποτακτική Ευδοκία. Απαντώντας στις ερωτήσεις του ανακριτή, η υποτακτική Ευδοκία είπε: «Μετά το κλείσιμο της μονής, η ηγουμένη κι εγώ εγκατασταθήκαμε στο χωριό Αλάμπινο στην περιοχή Ναρο-Φομίνσκ και μέχρι σήμερα εξακολουθώ να είμαι μαζί της. Ζώντας στο χωριό Αλάμπινο, η ηγουμένη κι εγώ ασχοληθήκαμε με τα εργόχειρα, για το οποία είμασταν εκεί, ενώ άνθρωποι άγνωστοι σε μένα έρχονταν στην ηγουμένη και έφερναν φαγητό. Όσο για τις κατηγορίες εναντίον μου για αντισοβιετική αναταραχή, δεν έχω κάνει ποτέ κάτι τέτοιο και δεν παραδέχομαι τον εαυτό μου ένοχο γι 'αυτό».


Στις 10 Ιουνίου 1931, η τρόικα της ΕΚΠΔ3 καταδίκασε την ηγούμενη Αθανασία (Λεπιόσκινα) και την υποτακτική Ευδοκία (Μπουτσινιόβα) σε πέντε χρόνια εξορίας στο Καζακστάν. Εκεί, δεν τους επέτρεπαν να κινούνται ελεύθερα και τους έστειλαν στην απομόνωση υπό αυστηρή επιτήρηση. Τη δεύτερη μέρα μετά την άφιξή τους στον τόπο της εξορίας, η ηγουμένη Αθανασία πέθανε και την επόμενη μέρα, η υποτακτική της, Ευδοκία.Δεδομένου, ότι η ακριβής ημερομηνία του θανάτου τους είναι άγνωστη, η Εκκλησία τιμά τη μνήμη των Οσίων Μαρτύρων Αθανασίας (Λεπιόσκινα) και Ευδοκίας (Μπουτσινιόβα) την ημέρα της Συνόδου των Νέων Μαρτύρων και Ομολογητών της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Για το έτος 2023, εορτάζεται στις 5 Φεβρουαρίου.


Απόσπασμα από το πρωτόκολλο –10 Ιουνίου 1931. Η Λεπιόσκινα Αλεξάνδρα Βασίλιεβνα πρόκειται να φυλακιστεί σε στρατόπεδο για περίοδο πέντε ετών με αντικατάσταση και απέλαση μέσω του PP/OGPU στο Καζακστάν για το ίδια χρονική περίοδο, από τις 25 Ιουνίου 1931 και να σταλεί στην απομόνωση.



*Μετάφραση για την πύλη gr.pravoslavie.ru: Κωνσταντίνος Θώδης
foma.ru
3/30/2023


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF