Επιλογή άρθρων από τον ημερήσιο Τύπο -γραπτό και ηλεκτρονικό- με βάση το ενδιαφέρον, την αξιοπιστία και την αξιοπρέπεια των λόγων του, τη συνάφεια, τη συγγένεια και την σχετικοποίησή του με τα πνευματικά θέματα που προβάλλει το ιστολόγιό μας. Ευτυχώς, ακόμα και σήμερα, υπάρχουν άρθρα -γνωστών και αγνώστων- που προάγουν την αλήθεια, τις διαχρονικές αξίες και εκείνη την διακριτή λεπτότητα, που προσδίδει στο λόγο το «άλας» της ολοκλήρωσης, τη τελειότητα της λεκτικής αριστείας. Στην εποχή που ζούμε, ο ημερήσιος Τύπος πίπτει, όταν ο ελεύθερος ηλεκτρονικός ανανίπτει. Κάποτε στις εφημερίδες είχαμε τις λεγόμενες «σχολές», που δεν ήταν τίποτ' άλλο από την ίδια δημοσιογραφική γραμμή -γραμμή στο λόγο και την ανάδειξή του- που κατέδειξαν συντάκτες ονόματα, συντάκτες που το ήθος και η συνέπειά τους αναγνωρίστηκε από το αναγνωστικό κοινό. Εφημερίδες -ασχέτως πολιτικής κατεύθυνσης- όπως η «Αυγή», η «Απογευματινή», το «Βήμα», η «Καθημερινή», τα «Νέα», το «Έθνος» και η «Εστία». Σήμερα ο ημερήσιος Τύπος δυστυχώς εξέπεσε, τόσο από ανθρώπινο δυναμικό όσο κι από τις «αλήθειες» που κομίζει, κατάντησε περισσότερο δέσμιος και υποχείριο των ιδιοκτητών - «νεροκουβαλητών» του δημοσίου, παρά εκλεκτός και αξιοκρατικός αρωγός στην επιλογή και την ανάδειξη της είδησης. Γιατι συμβαίνει το εξαιρετικά αλλόκοτο, τραγελαφικό, ταυτόχρονα και τραγικό: δεν παρουσιάζεται η πραγματική είδηση, αλλά το κουτσομπολιό, το κους κους, το ηδονοβλεπτικό, το αιμοσταγές, η «δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας» και η λαγνεία του τρόμου! Απέναντι στα νοσηρά αυτά «δημοσιογραφικά σκευάσματα» και σηψαιμικά υποκατάστατα επιλέγουμε -όχι δίκην ρομαντισμού, αλλά χάριν της ανόθευτης φιλαληθείας- άρθρα, που πολλάκις μπορεί να μην συμβαδίζουν με τις ημέτερες απόψεις, αλλά που αναδεικνύουν όμως την συχνά έρπουσα «αγιότητα» του λόγου! Εύχεσθε!
Γιώργος Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος
Ἡ Ἑλληνική Δημοκρατία ἠρνήθη μέσῳ τοῦ Ἑλληνικοῦ Κέντρου Κινηματογράφου νά χρηματοδοτήσει ταινία τοῦ σκηνοθέτου Γιάννη Σμαραγδῆ.
Πολῖτες ζητοῦν νά μάθουν τόν λόγο, καί οἱ ὑπεύθυνοι ἀπαντοῦν ὅτι εἶναι «προσωπικό δεδομένο»!
Ὅλη ἡ ἀλληλογραφία
«ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ εἶναι ἐπικίνδυνο νά εἶσαι πατριώτης» δηλώνει ὁ σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδῆς, ἀπαριθμῶν τά προβλήματα πού ἀντιμετωπίζει ἀφ’ ὅτου ἀπεφάσισε νά γυρίσει ταινία γιά τόν πρῶτο Κυβερνήτη τῆς Ἑλλάδος Ἰωάννη Καποδίστρια. Κάποιοι κάνουν τά ἀδύνατα δυνατά γιά νά ματαιωθεῖ ἡ ταινία. Ἀπό ἐξαγορές συνεργατῶν τοῦ σκηνοθέτου μέχρι τηλεφωνικές ὑποκλοπές καί μεθόδους τοῦ ὑποκόσμου. Μετά μᾶς κάνει ἐντύπωση πού ὁ χῶρος τῆς «τέχνης» ἔχει καταληφθεῖ ἀπό ἀριστερούς πού προβάλλουν παρακμιακά πρότυπα. Αὐτούς ὅμως χρηματοδοτεῖ ἡ Ἑλληνική Δημοκρατία. Σκηνοθέτες σάν τόν Σμαραγδῆ βλέπουν τίς αἰτήσεις τους γιά χρηματοδότηση ἀπό τό Ἑλληνικό Κέντρο Κινηματογράφου νά ἀπορρίπτονται. Ἁπλά, ξερά καί ἀναιτιολόγητα. Ἴσως ὁ Ἰωάννης Καποδίστριας, ὁ πρῶτος μάρτυς τοῦ νεοελληνικοῦ Κράτους, νά μήν ἀνταποκρίνεται στά πρότυπα πού θέλουν νά προβάλλουν. Τούς ἐνοχλεῖ ἄραγε τό γεγονός ὅτι εἶναι μία διεθνοῦς κύρους προσωπικότης; Ὑπουργός Ἐξωτερικῶν τῆς Ρωσσίας, μιᾶς μεγάλης δυνάμεως τῆς ἐποχῆς; Τούς ἐνοχλεῖ ὅτι ἐγκατέλειψε τά ἀξιώματά του καί ἦλθε στήν Ἑλλάδα χωρίς νά καταδεχθεῖ νά μισθοδοτηθεῖ ἀπό ἕνα κράτος σέ χρεωκοπία; Τούς ἐνοχλεῖ τό ὅτι ἔμεινε ὄρθιος στίς ἐπάλξεις ὑπερασπιζόμενος τίς ἀρχές του, μέχρις ὅτου τά βόλια τῶν δολοφόνων τόν ἔπληξαν ἔξω ἀπό τόν ναό ὅπου ἐκκλησιάζετο, ὡς ἁπλός πολίτης, ἀνάμεσα στούς Ἕλληνες; Ἀπάντησις δέν ὑπάρχει, διότι τό Ἑλληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ἐπικαλεῖται τήν νομοθεσία περί προστασίας προσωπικῶν δεδομένων γιά νά ἀποφύγει νά δώσει ἐξηγήσεις. Τώρα τί εἴδους «προσωπικά δεδομένα» μπορεῖ νά ὑπάρχουν σέ ἕνα σκεπτικό ἀπορρίψεως αἰτήσεως χρηματοδοτήσεως μιᾶς ταινίας, εἶναι γιά ἐμᾶς μυστήριο πού ἐκφεύγει τῶν ὁρίων τῆς κατανοήσεως διά τοῦ ὀρθοῦ λόγου. Ἔχει νά κάνει μέ «προσωπικά δεδομένα» αὐτῶν πού ἔλαβαν τήν ἀπόφαση; Μέ «προσωπικά δεδομένα» τοῦ σκηνοθέτου; Μέ «προσωπικά δεδομένα» τοῦ Ἰωάννου Καποδίστρια; Καί ὅμως. Ἰδού ἡ ἀπάντησις τήν ὁποία ἔδωσε τό Ἑλληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σέ πολῖτες πού ἔθεσαν ἐρώτηση σχετικῶς μέ τούς λόγους γιά τούς ὁποίους ἡ αἴτησις γιά χρηματοδότηση τῆς ταινίας ἀπερρίφθη: «Ἀγαπητέ κύριε Δοῦκα, »Ἀγαπητέ κύριε Ρέντζο, »Τό Ἑλληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) σᾶς εὐχαριστεῖ γιά τήν ἐπικοινωνία καί γιά τό εἰλικρινές ἐνδιαφέρον πού ἐπιδεικνύετε ἐσεῖς καί οἱ φορεῖς τούς ὁποίους ἐκπροσωπεῖτε γιά τόν ἑλληνικό κινηματογράφο καί τούς δημιουργούς του. »Ἀναφορικά μέ τό κινηματογραφικό σχέδιο “Καποδίστριας” τοῦ κυρίου Ἰωάννη Σμαραγδῆ καί τή μή ἔνταξή του σέ χρηματοδοτικό πρόγραμμα τοῦ ΕΚΚ δέν νομιμοποιούμαστε, λόγῳ τήρησης τῆς σχετικῆς μέ τά προσωπικά δεδομένα νομοθεσίας, νά ἀνακοινώσουμε δημοσίως ἤ νά κοινοποιήσουμε σέ τρίτους στοιχεῖα τῆς ἀξιολόγησης τοῦ σχεδίου αὐτοῦ. »Περισσότερες λεπτομέρειες γιά τό πλαίσιο τῆς διαδικασίας ἀξιολόγησης προτάσεων πού κατατίθενται στό ΕΚΚ μπορεῖτε νά βρεῖτε στήν ἱστοσελίδα του, στήν ἑνότητα Χρηματοδότηση- Προγράμματα Ἀνάπτυξης καί Παραγωγῆς. Θά χαροῦμε ἄν μᾶς ὑποδείξετε σέ ποιά ἠλεκτρονική διεύθυνση ἐπιθυμεῖτε νά σᾶς ἀποστέλλουμε ἐνημερώσεις πού ἀφοροῦν τόν ἑλληνικό κινηματογράφο ὥστε μέ τή σειρά σας νά τίς κοινοποιεῖτε στά μέλη σας.
Μέ ἐκτίμηση
Δημήτρης Μπούρας
Δημοσιογράφος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου