† Ἐπισκόπου Γαρδικίου Κλήμεντος: ''Μαρτυρία Πίστεως καί Ζωῆς''.
Ὁμιλίες σέ Ἐκδηλώσεις Εἰσηγήσεις - Διαλέξεις - Ἄρθρα.
Ἐκδόσεις: Γεώργιος Χοροζίδης, Φυλή Ἀττικής, 2017, σελίδες 222.
Ἡ ἰδέα γιά τήν κυκλοφόρησι τοῦ βιβλίου αὐτοῦ, ἀποτελουμένου ἀπό κείμενα πού ύγράφθηκαν κατά τά τελευταῖα ἔτη (2009-2016), εἶχε συλληφθῆ ἐδῶ καί καιρό, ἀλλά ἔλαβε ὤθησι καὶ πραγματώθηκε πρόσφατα ἀπό πρακτική περισσότερο ἀνάγκη. Κρίθηκε ἀπαραίτητο νά ὑπάρχουν σέ ἕνα βιβλίο μαζί κάποια χαρακτηριστικά κείμενα ἰδιαίτερης σημασίας, γιά τήν εὔκολη καί ἄμεση μελέτη καί χρῆσι τους, ὅπως καί τήν ἀναδρομή καί παραπομπή σέ αὐτά. Τά περισσότερα ἐκ τῶν κειμένων εἶχαν ἀναρτηθῆ στό διαδίκτυο καί κάποια εἶχαν δημοσιευθῆ σέ περιοδικά, ἀλλά ὁ ἐντοπισμός τους καί ἡ μελέτη τους δέν ἦταν εὐχερής.
Γράφθηκαν ἀπό διαφορετικές αἰτίες, ἀλλά σχεδόν πάντοτε ὄχι μέ πρωτοβουλία τοῦ γράφοντος, παρά μέ ἀνάθεσι ἄλλων, μέ σκοπό τήν πνευματική ὠφέλεια καί οἰκοδομή. Κάθε φορά πού γινόταν τέτοια ἀνάθεσι, καταβαλλόταν ἀπό τόν γράφοντα ὑπεύθυνη καί ἐργώδης προσπάθεια, μέ ἐνδελεχῆ μελέτη, ἐπιμέλεια καί ἐπίσης πνευματική ἐνόρασι, ὡς καί ἐκζήτησι πατρικῶν εὐχῶν, ὥστε τό ἀποτέλεσμα νά εἶναι ὅσο τό δυνατόν πιό πλῆρες καί ἱκανοποιητικό. Τά κείμενα, εἴτε σύντομα εἴτε ἐκτενῆ, εἴτε ἁπλούστερα εἴτε συστηματικά, πραγματεύονται ἐνδιαφέροντα θέματα, τά ὁποῖα ἀπασχολοῦν τήν Ἐκκλησία καί τό Ποίμνιο, ὅπως γιά τήν Ἀγάπη, τήν Ἀλήθεια, τήν Ἐλευθερία, τήν Ἑνότητα, τόν Ἔλεγχο στήν Ἐκκλησία, τό θεῖον Φῶς, τήν Ἱεραποστολή, τήν Μετάνοια, τό Ἐκκλησιαστικό Φρόνημα, τίς Ἱερές Εἰκόνες, τήν Πολιτική Ἐξουσία, τήν Οἰκονομική Κρίσι κ.ἄ., καί κομίζουν κατά τήν ταπεινή μας γνώμη ἐκκλησιαστική πρότασι ἐπ’ αὐτῶν.
Κάποια κείμενα ἀσχολοῦνται ἐξειδικευμένα μέ τήν ἱστορία, κριτική παρουσίασι, ἀλλά καί ἀναίρεσι τῆς συγχρόνου Οἰκουμενικῆς Κινήσεως, ἐνῶ ἔμμεσες ἀναφορές περί αὐτῆς γίνονται στά περισσότερα ἐξ αὐτῶν. Σέ μερικά ἀπό τά κείμενα εἶναι πιθανόν νά παρατηρηθοῦν ἐπαναλήψεις κάποιων θέσεων, ἀλλά τοῦτο εἶναι ἀναπόφευκτο σέ συλλογή διαφορετικῶν κειμένων πού παρουσιάζονται ἀπό κοινοῦ. Ὁ γενικός τίτλος τοῦ βιβλίου εἶναι Μαρτυρία Πίστεως καὶ Ζωῆς, διότι ἡ Μαρτυρία τῆς Ὀρθοδοξίας σήμερα καί πάντοτε εἶναι Μαρτυρία Ἀγάπης, ἐφ’ ὅσον «ὁ Θεός ἀγάπη ἐστίν» (Α ́ Ἰωάν. δ ́ 8 · 16).
Ἡ ὀρθή ἀντίληψις γιά τήν Ἀγάπη, ἀποτελεῖ τήν ὀρθή δόξα, δηλαδή γνώμη-ἀλήθεια, γιά τόν Τριαδικό Θεό, ὁ Ὁποῖος εἶναι Ἀγάπη σάν ἔκφρασι πληρότητος καί ἀνιδιοτελοῦς κοινωνίας τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ κίνησις παράλληλα τοῦ Θεοῦ πρός τά ἔξω, ὡς ἐλεύθερη ἐκδήλωσις τῆς κοινῆς Ἐνεργείας τῶν Προσώπων τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἔχει τόν χαρακτῆρα τῆς ἀνιδιοτελοῦς προσφορᾶς καί κενώσεως. Ὁ Υἱός καί Λόγος τοῦ Πατρός ἐσαρκώθη ἐκ Πνεύματος Ἁγίου και Μαρίας τῆς Παρθένου, ἐσταυρώθη, ἐτάφη καί ἀνέστη, καί μετά τήν ἁγία Πεντηκοστή καλεῖ τούς ἀνθρώπους σέ σωτηρία στό Σῶμα Αὐτοῦ, δηλαδή στήν Ἐκκλησία, πού ἀποτελεῖ τό Πλήρωμα τῆς θείας Ἀποκαλύψεως καί Ζωῆς, τήν Κοινωνία Θεώσεως καί τό Ἐργαστήριο Ἁγιότητος.
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία διεφύλαξε μέ θυσίες τόν Θησαυρό της καί μάλιστα ἔναντι τῆς παραφθορᾶς τῶν αἱρέσεων. Γι’ αὐτό καὶ ὁ ἀγώνας κατά τῆς ἐκκλησιολογικῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἐντάσσεται στό πλαίσιο αὐτῆς τῆς Μαρτυρίας, διότι ἡ νόθευσις πού ἐπιφέρει δέν ἀφορᾶ μόνον στήν θεωρητική διδασκαλία τῆς Πίστεως, ἀλλά στήν ἴδια τήν ζωή. Ὁ ἀγώνας Πίστεως εἶναι μαρτυρία ζωῆς, ἐφ’ ὅσον πλάνη στήν θεολογία, συνεπάγεται πλάνη στήν ζωή: «Μόνο μέ βάση τήν ὀρθόδοξη θεολογία μπορεῖ νά διαμορφωθεῖ σωστή ἀντίληψη γιά τόν ἄνθρωπο καί τή ζωή του μέσα στόν κόσμο».
Ἀκόμη, πρέπει νά σημειωθῆ ὅτι τά Ἀντιοικουμενιστικά κείμενα τοῦ βιβλίου, ὅπως καί ἄλλα, ἐκτός ἀπό τήν ἐκκλησιολογική τους σημασία, ἔχουν ἰδιαίτερη καί κάποτε λεπτομερῆ ἱστορική ἀναφορά καί ἀνάλυσι, διότι μόνον μέ καλή ἱστορική γνῶσι καί ὀρθό ἱστορικό ὑπόβαθρο, γίνεται κατανοητή ἡ ἐξέλιξις τῶν ἐκκλησιαστικῶν γεγονότων, τό νόημά τους καί οἱ ἐπιπτώσεις τους καί ἐξάγονται ὀρθά συμπεράσματα, ὥστε νά μή περιπίπτουμε σέ λανθασμένες ἐκτιμήσεις καί πράξεις. Ἐλπίζουμε ἡ ταπεινή μας αὐτή συνεισφορά, παρά τίς ἀτέλειές της, νά ἀποβῆ πρός ὄφελος τοῦ Πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, νά προβληματίση κάθε προσεκτικό μελετητή πού εἶναι εὐαισθητοποιημένος στά ἐκκλησιαστικά θέματα καί προβλήματα, ἀλλά καί ἀγωνιᾶ γιά τήν Ἐκκλησία, τήν Ἀλήθεια καί τήν Ζωή της, καί ἀγωνίζεται γιά τήν σωτηρία. Περιεχόμενα τοῦ βιβλίου Προλογικό. Εἰσαγωγή. Ἀγαπῶ, ἄρα ὑπάρχω.
Ὁ Ἔλεγχος τῆς Πλάνης καί ἡ Ὁμολογία τῆς Ὀρθοδόξου Ἀληθείας. Ἡ Σφαγή τῶν Ἁγίων Νηπίων ὑπό τοῦ Ἡρώδου. Μία πνευματική ἡσυχαστική προσέγγισις. Τό Φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας καί τό Σκότος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Εὐλογία Ἀγάπης ἀπό τόν Ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ. Εἰκόνες καί Θαύματα. Οἱ Θεσσαλονικεῖς Ἅγιοι Ἰσαπόστολοι Κύριλλος καί Μεθόδιος. Κύρια Σημεῖα τοῦ Βίου τους. Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Πέτρος καί Παῦλος ἔναντι τῆς εἰδωλολατρικῆς Ἐξουσίας. Περί Μετανοίας ὀλίγα τινά. Οἰκονομική Κρίση καί Πνευματική Ἐλευθερία. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς - Ὄψεις ἀπό τόν Βίο, τήν Ὁμολογία καί τήν Μαρτυρία του. Ὀρθόδοξο Ἐκκλησιαστικό Φρόνημα. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γιά τήν Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας.
Ὁ Ἐπίσκοπος Γαρδικίου Κλήμης, κατά κόσμον Κύριλλος Παπαδόπουλος, γεννήθηκε στήν Δράμα τό 1966. Εἶναι ἀριστοῦχος ἀπόφοιτος τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ἀποτελεῖ μέλος τῆς Ἀδελφότητος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίων Κυπριανοῦ καί Ἰουστίνης Φυλῆς Ἀττικῆς, ὅπου ἐκάρη Μοναχός καί χειροτονήθηκε Διάκονος καί Πρεσβύτερος ἀπό τόν Ἱδρυτή καί πρῶτο Καθηγούμενο Αὐτῆς μακαριστό Μητροπολίτη Ὠρωποῦ καί Φυλῆς Κυπριανό († 2013). Τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2007 προήχθη στόν βαθμό τοῦ Ἐπισκόπου. Ἀπό τόν Μάρτιο τοῦ 2014 εἶναι Γραμματεύς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλάδος. Συμμετέχει σέ Συνοδικές Ἐπιτροπές, εἶναι Τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Ἐπισκοπῆς Μοραβίας (Τσεχίας-Σλοβακίας) καί δραστηριοποιεῖται στό συγγραφικό, ἐπιμορφωτικό καί ποιμαντικό ἔργο, μέ ἔμφασι στό θεῖο κήρυγμα.
Ἔχει συγγράψει ἔργα καί μελέτες θεολογικοῦ, ἱστορικοῦ, ἁγιολογικοῦ καί πνευματικοῦ περιοχομένου. Συμμετεῖχε κατά καιρούς σέ τηλεοπτικές ἐκπομπές καί ἔχει δώσει συνεντεύξεις σέ διάφορα ἔντυπα. Εἶναι Διευθυντής Συντάξεως τῶν Περιοδικῶν «Ἀρχεῖον τοῦ Ἱεροῦ Ἀγῶνος» καί «Ἅγιος Κυπριανός», καί ἐπίσης Συντάκτης καί Ἐπιμελητής Ἐκδόσεως τοῦ Περιοδικοῦ «Ἡ Φωνή τῆς Ὀρθοδοξίας». Τό ἐνδιαφέρον του ἑστιάζεται κυρίως στήν σύγχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία, ἀπό τίς ἀρχές τοῦ Κ’ αἰ. καί ἑξῆς, εἰδικῶς σχετικά μέ τήν διαμόρφωσι καί πορεία τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου Ἑλλάδος, ὅπως καί τήν ἐμφάνισι, ἐξέλιξι καί κριτική ἀποτίμησι τῆς Οἰκουμενικῆς Κινήσεως. Ἐπίσης, ἀσχολεῖται μέ θέματα σχετικά μέ τήν νεότητα, καί γενικά μέ τά ὑπαρξιακά προβλήματα τοῦ συγχρόνου ἀνθρώπου, ὑπό τό φῶς τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς Πίστεως καί Παραδόσεως.
Εκ της επίσημης Ιστοσελίδας της Ιεράς Μητρόπολης Ωρωπού και Φυλής
της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών ΕΔΩ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου