Το βιογραφικό βιβλίο του θεοφιλεστάτου Επισκόπου Γαρδικίου κ. Κλήμεντος της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών, υπό τον τίτλο ''ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΝΑΣΛΙΜΗΣ (1910-1973) ΑΚΑΤΑΒΛΗΤΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ'' Τόμος Α', αναφέρεται σε μία μεγάλη, πνευματική προσωπικότητα των καιρών μας, που κόσμισε θεάρεστα το Κίνημα των Γνησίων Ορθοδόξων από το 1924, έως σήμερα.
Επιλέξαμε -αποσπασματικά και μόνο- να μεταφέρουμε κάποιες παραθέσεις του βιβλίου, προς πνευματική ωφέλεια ημών και των αναγνωστών μας, χωρίς να αλλοιώνεται ή και να παρερμηνεύεται ο σκοπός και το πνεύμα του συγγράμματος. Αντί ημετέρων σχολίων, καταγράφουμε από τον πρόλογο της έκδοσης, τα λόγια του κ. Ιωάννη Πολέμη, καθηγητή Βυζαντινής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που μας εισάγει στην ορθόδοξη πνευματικότητα του σύγχρονου αυτού ομολογητή της Εκκλησίας μας.
''Στην εκατόχρονη μαρτυρική πορεία του το Κίνημα των Γνησίων Ορθοδόξων δεν αναζωογόνησε μόνο το τοπίο της καθόλου ορθοδοξίας, τόσο στην χώρα μας όσο και στην αλλοδαπή, αλλά ανέδειξε και μαρτυρικές και ομολογιακές μορφές, εφάμιλλες των παλαιών πατέρων, που αγωνίσθηκαν τον αγώνα τον καλό υπέρ της πατρώας πίστεως.
Ανάμεσά τους αναμφίβολα ξεχωρίζει ο Μαγνησίας Χρυσόστομος, του οποίου την βιογράφηση ανέλαβε με ζήλο και ευσυνειδησία ο θεοφιλέστατος επίσκοπος ΓΟΧ Γαρδικίου κ. Κλήμης. Πρόκειται για μία απόλυτα τεκμηριωμένη και αξιόπιστη εργασία, η οποία με γλαφυρότητα αποτυπώνει τον βίο ενός ομολογητού των ημερών μας. Σε κάθε σελίδα του βιβλίου ο αναγνώστης μπορεί να οσφρανθεί το πολύτιμο μύρο της αγίας πίστεώς μας, το οποίο τόσο γενναιόδωρα σκόρπισε στο πέρασμά του από την εφήμερη τούτη ζωή ο Χρυσόστομος Νασλίμης.
Ο θεοφιλέστατος Γαρδικίου προβάλλει τον ταπεινό ομολογητή επίσκοπο Μαγνησίας ως πρότυπο αγωνιστού και για τις ημέρες μας και για τους σκοτεινούς καιρούς που έρχονται. Είθε ο Κύριος να τον αξιώσει να μας δώσει σύντομα και τον δεύτερο τόμο της βιογραφίας αυτής, η οποία ίσως λειτουργήσει και ως παρότρυνση σε άλλους ερευνητές να καταγράψουν την αγία βιοτή και άλλων μορφών της αγωνιζομένης ορθοδοξίας.
Κάποιοι πρέπει να διασώσουν όποια στοιχεία υπάρχουν ακόμη για τον παπα-Γιάννη Φλώρο, τον παπα-Ευγένιο Λεμονή, τον Κυκλάδων Παρθένιο, τον Φυλής Κυπριανό και τόσους άλλους. Έτσι θα δημιουργηθεί σταδιακά ο νέος Συναξαριστής της πραγματικής ορθοδοξίας και της γνήσιας αγιότητος στον ταραγμένο εικοστό αιώνα''.
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
...Δύο άλλα κείμενα αναφέρονται σε λυπηρό και απογοητευτικό φαινόμενο, το οποίο υφίστατο δυστυχώς ανέκαθεν στον χώρο του Πατρίου Ημερολογίου. Η συμβολή των λαϊκών αγωνιστών στην διακράτηση των σεπτών Πραδόσεων της Ορθοδοξίας είναι αναμφισβήτητη.
Όμως, κάποιοι από τους λαϊκούς αδελφούς μας παρανόησαν τον ρόλο τους στο Ιεραρχικό Σώμα της Εκκλησίας και νόμισαν ότι ίστανται υπεράνω και αυτών των κληρικών, τους οποίους αντιμετώπισαν και ενίοτε αντιμετωπίζουν με τρόπο ασεβή και υβριστικό.
Το κείμενο ''Η Εκκλησία συρομένη υπό των τέκνων της εις Δικαστήρια αλλοτρίων'' διεκτραγωδεί το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο, του οποίου άλλωστε θύμα είχε πέσει ο ίδιος ο αρθρογράφος μας (π. Χρ. Ν.), όπως έχουμε αναφέρει εν τοις έμπροσθεν.
Γίνεται υπενθύμιση, ότι ο Απόστολος Παύλος προέβη σε έλεγχο των Χριστιανών της Κορίνθου, διότι τις μεταξύ τους διαφορές ανέθεταν στην κρίση των δικαστηρίων των ειδωλολατρών (Α' Κορ. στ' 1-8).
Είναι εντελώς άτοπο μία διαφορά επί εκκλησιαστικών ζητημάτων να ανατίθεται σε κοσμικά δικαστήρια, όταν μάλιστα οι δικαστές δεν είναι καν μέλη της Εκκλησίας.
Ατυχώς, τονίζει ο αρθρογράφος μας, βρίσκονται άνθρωποι, δήθεν Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με καυτηριασμένη συνείδηση, εμφανιζόμενοι μάλιστα κάποτε και ως δήθεν προεξάρχοντες του ιερού Αγώνος μας, οι οποίοι υβρίζουν αναίσχυντα ακόμη και ιερωμένα πρόσωπα, και για να κορέσουν την εσωτερική μοχθηρία τους και τους αμαρτωλούς και ιδιοτελείς σκοπούς τους, πλάθουν ψευδείς και άδικες κατηγορίες και σύρουν σε κριτήρια ξένα προς την Εκκλησία μας Αρχιερείς και Ιερείς, οι οποίοι θυσιάσθηκαν στον Αγώνα Πίστεως.
Πώς μπορούν, ερωτά ο αρθρογράφος μας εκπληττόμενος, τέτοιοι άνθρωποι να ονομάζονται Χριστιανοί, αφού προκειμένου να επιτύχουν τους κακόβουλους σκοπούς τους φέρονται όχι μόνον καταφρονητικά, αλλά και υβριστικά προς την Ιερωσύνη;
Βαριά αμαρτάνουν όσοι συκοφαντούν Ιερείς και Αρχιερείς, διότι αυτοί κατά τον ιερό Χρυσόστομο δεν πρέπει να ονομάζονται ούτε καν Χριστιανοί.
Σε συνέχεια αυτού, εγράφη το σύντομο άρθρο ''Να σεβώμεθα την Ιερωσύνην''10γ, το οποίο στρέφεται εναντίον όσων λαϊκών πιστών, επιτρόπων, μελών, συμβουλίων κλπ. εκτρέπονται δημοσίως με τρόπο υβριστικό για δήθεν σφάλματα των Κληρικών, και μάλιστα με επίκληση προσχηματικά του δικαίου και του συμφέροντος της Εκκλησίας, ενώ κατά βάθος υπάρχει εγωπάθεια, ψευδής ζήλος, κατωτερότητα, απαιδευσία κλπ..
Το ότι ο βιογραφούμενός μας (π. Χρ. Ν.) φωτογραφίζει ακόμη και σύγχρονες θλιβερές καταστάσεις, δεν είναι ανάγκη να το θυμίσουμε.
Τέτοιες όμως εκτροπές, είναι απαραίτητο να ψέγονται και να πατάσσονται, πριν να δημιουργήσουν μεγαλύτερη πνευματική ζημία.
Το άρθρο ''Αναμένομεν την γαλήνην της Εκκλησίας εθνικέ ημών Κυβερνήτα''10δ, απευθύνεται στον Ιωάννη Μεταξά, ο οποίος εκείνο το διάστημα είχε αναλάβει και το Υπουργείο Παιδείας και Εκκλησιαστικών με την δήλωση, ότι θα φέρει σύντομα στην Εκκλησία ένωση και ειρήνη, αφού προηγουμένως διευκρινισθεί ότι η Εκκλησία ταλανίζεται συν τοις άλλοις και από τον ''εορταστικόν διχασμόν''.
Είναι σαφές, ότι εκφράζοντο ευσεβείς πόθοι, σε εποχή που οι πιθανότητες εκπληρώσεώς τους ήταν αρκετά ισχυρές, παρά την μη εκπλήρωσή τους τελικά.
Το δε ποιμαντικού ενδιαφέροντος ωραιότατο κείμενο ''Ύψιστα και Ποιμαντικά καθήκοντα''11, σκιαγραφεί με συντομία το κύριο έργο των Ποιμένων της Εκκλησίας υπέρ του Ποιμνίου αυτών, κατά το παράδειγμα των μεγάλων Πατέρων και Ποιμένων της Εκκλησίας.
10γ. Βλ. Εφημ. ''Η Φωνή της Ορθοδοξίας'', αρ. φ. 127/21.11.1938.
10δ. Βλ. Εφημ. ''Η Φωνή της Ορθοδοξίας'', αρ. φ. 128/28.11.1938.
11. Βλ. Εφημ. ''Η Φωνή της Ορθοδοξίας'', αρ. φ. 131/12.12.1938.
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια και παρουσίαση κειμένου
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Σειρά αποσπασμάτων από το βιβλίο του
Επισκόπου Γαρδικίου κ. Κλήμεντος
της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών
''ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΝΑΣΛΙΜΗΣ (1910-1973)
ΑΚΑΤΑΒΛΗΤΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ'',
τόμος Α', σελ. 229-231, Αθήνα 2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου