ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

ΟΙ ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΑΥΡΕΣ



''Και γιατί αντιδρά η πανεκπαίδευση; 

Διότι προβλέπει το νομοσχέδιο σύσταση 

Ομάδας Προστασίας των Πανεπιστημιακών

 Ιδρυμάτων. (ΟΠΠΙ). Και ωρύονται και 

ανεμίζουν (ζουρλο)παντιέρες πάλαι ποτέ 

«κοινωνικών αγώνων». «Η αστυνομία στο

 πανεπιστήμιο», λες είμαστε εν όψει μιας

 επερχόμενης χούντας. Και ελλείψει σοβαρών 

επιχειρημάτων καταφεύγουν στην …πατραγαθία''.




''...Η Παιδεία και τα σχολεία της, θεωρείται χώρος προνομιακός για την λεγόμενη Αριστερά. 

Είναι το φυτώριό της, το θερμοκήπιο παραγωγής αυριανών στελεχών της, αφισοκολλητών της, 
διαδηλωτών της, ψηφοφόρων της. 
Μέσω της Παιδείας ελέγχει και κρατά αιχμάλωτο ένα ολόκληρο λαό. 
Προωθεί - είναι το απαραίτητο διαπιστευτήριο, 
πολύ πιο ισχυρό από διδακτορικά και λοιπές περγαμηνές - στις πανεπιστημιακές θέσεις, μόνο ανθρώπους 
που ασπάζονται και υπηρετούν δουλοπρεπώς τα εντάλματa και τις εθνομηδενιστικές θέσεις της. 
Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ακαλλιέργητοι, τυχοδιώκτες, οι οποίοι διά βίου είναι αφοσιωμένοι 
στην κυρίαρχη ιδεολογία, φιλούν, «λείχουν» και προσκυνούν το χέρι που τους ανέβασε σε τέτοια θέση...''.


Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Μάλιστα. Το οποίο, ως συνήθως, μετατρέπεται σε… συλλ-αλιτήριο. Και τι σημαίνει πανεκπαιδευτικό; Ότι όλη (πάσα) η εκπαιδευτική κοινότητα, δηλαδή οι χαραμοφάηδες συνδικαλιστές, πλαισιωμένοι και από τα γνωστά πεζοπόρα τμήματα των ευφημιστικώς λεγομένων αναρχικών, που, ωσάν τα σαλιγκάρια κατόπιν όμβρου πολλού, ξετρυπώνουν από τα κρησφύγετά τους και επιδίδονται σε λιθοτριψίες πεζοδρομίων και πετροπόλεμο.


Και γιατί αντιδρά η πανεκπαίδευση; Διότι προβλέπει το νομοσχέδιο σύσταση Ομάδας Προστασίας των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. (ΟΠΠΙ). Και ωρύονται και ανεμίζουν (ζουρλο)παντιέρες πάλαι ποτέ «κοινωνικών αγώνων». «Η αστυνομία στο πανεπιστήμιο», λες είμαστε εν όψει μιας επερχόμενης χούντας. Και ελλείψει σοβαρών επιχειρημάτων καταφεύγουν στην …πατραγαθία.


Οι λαμπράκηδες, η γενιά του Πολυτεχνείου, ενίοτε και το ΕΑΜ. Ένας ολόκληρος πολιτικός και παραπολιτικός κόσμος που συντηρείται και επιβιώνει με ιδεοληψίες, μνήμες πικρές που οδήγησαν τελικά σε εθνικές ταπεινώσεις και σε αποστράγγιση των όποιων αξιών. Για «μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού – περιστατικά βίας και παρανομίας στα πανεπιστήμια», μίλησαν οι βουλευτές και οι… βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ. Ψεύδος ασύστολο.


Όποιος έτυχε να περπατήσει, όχι βράδυ, «όρθρου βαθέος», αλλά το σούρουπο, «περί λύχνων αφάς», που έλεγαν και οι αρχαίοι, στο Αριστοτέλειο, για παράδειγμα, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τι συνάντησε; Περιθωριακούς τύπους, διακίνηση ναρκωτικών-απανωτές οι καταγγελίες για το φαινόμενο-εγκληματικότητα.


Μήπως δεν διάβασαν για τον ομαδικό βιασμό που υπέστη φοιτήτρια στο εν λόγω πανεπιστήμιο, από τρεις κτηνώδεις αλλοδαπούς, μπροστά στον φίλο της, τον Οκτώβριο του 2016, γεγονός που φιλοξενήθηκε σε όλα τα ΜΜΕ; Μήπως δεν διάβασαν για την απόπειρα βιασμού που κατήγγειλε φοιτήτρια, του τμήματος Ιατρικής, στις τουαλέτες, από «άγνωστο πανεπιστημιακό άνδρα», όπως καταγράφει η εφ. «ΕΘΝΟΣ», στις 11-5-2019; (Όσοι έχουν παιδιά και κυρίως κορίτσια στο πανεπιστήμιο θα με καταλάβουν καλύτερα και θα διασταυρώσουν πληροφορίες).


Είναι ψέματα και μεμονωμένα επεισόδια ότι τα ίδια συνέβαιναν και σε τουαλέτες άλλων τμημάτων, όπως της Νομικής; Ας ρωτήσουν φοιτήτριες κάποιας σχολής, αν τολμούσαν να αποχωρήσουν το βράδυ, μετά το τέλος των μαθημάτων, από την σχολή μόνες τους ή να διασχίσουν τον πανεπιστημιακό χώρο;


Να βαδίζει μέρα μεσημέρι φοιτήτρια την πανεπιστημιούπολη και να ακούει προστυχιές και χυδαιότητες και να υφίσταται άσεμνες χειρονομίες, από ομάδες λαθρομεταναστών που «λιάζονταν», καταπώς έλεγε η χαριτόβρυτος κυρά Τασία, ξεφρόντιστοι και ξαπλωτοί στο χλωρό χορτάρι; Φόβος και τρόμος κυριαρχεί στις ψυχές των φοιτητών και πολύ περισσότερο ημών των γονέων τους.


Για το διαβόητο πια άσυλο, να μεταφέρω την άποψη του καθ. Ν. Αλιβιζάτου, που έγραφε στις 1-6-2008, στην εφ. Καθημερινή σε άρθρο του με τίτλο:


«Άσυλο, η ντροπή του ελληνικού πανεπιστημίου». «Η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου λειτούργησε τα τελευταία χρόνια ως άλλοθι για τα πιο ακραία περιστατικά ωμής βίας». Και τι θα πει άσυλο; Μια δημοκρατία είναι ένα άσυλο και δεν υπάρχουν … υποάσυλα. Δηλαδή στην πλατεία Αριστοτέλους δεν λειτουργεί το άσυλο και 500 μέτρα πιο μακριά, στην φιλοσοφική σχολή, λειτουργεί; αστεία πράγματα.


Αλλά το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο και συνθετότερο. Καμμιά κυβέρνηση δεν κατανοεί ή φοβάται να θέσει τον δάκτυλόν της επί των τύπων των ήλων. Η Παιδεία και τα σχολεία της, θεωρείται χώρος προνομιακός για την λεγόμενη Αριστερά. Είναι το φυτώριό της, το θερμοκήπιο παραγωγής αυριανών στελεχών της, αφισοκολλητών της, διαδηλωτών της, ψηφοφόρων της.


Μέσω της Παιδείας ελέγχει και κρατά αιχμάλωτο ένα ολόκληρο λαό. Προωθεί - είναι το απαραίτητο διαπιστευτήριο, πολύ πιο ισχυρό από διδακτορικά και λοιπές περγαμηνές - στις πανεπιστημιακές θέσεις, μόνο ανθρώπους που ασπάζονται και υπηρετούν δουλοπρεπώς τα εντάλματa και τις εθνομηδενιστικές θέσεις της. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ακαλλιέργητοι, τυχοδιώκτες, οι οποίοι διά βίου είναι αφοσιωμένοι στην κυρίαρχη ιδεολογία, φιλούν, «λείχουν» και προσκυνούν το χέρι που τους ανέβασε σε τέτοια θέση. (Όπως πάντα υπάρχουν και οι λαμπρές εξαιρέσεις και τα φωτεινά παραδείγματα).


Ουδείς μπορεί βεβαίως να παρεισφρήσει στο «κλειστό σύστημα», αν δεν προπαγανδίζει τις νεοταξικές μαγαρισιές, αφιλοπατρία, εκκλησιομαχία και λοιπά ηχηρά ιζήματα. Διαβάζω στο βιβλίο του Θ. Λαζαρίδη «Ο δρόμος για την αναγέννηση του ελληνικού πανεπιστημίου», στον πρόλογο του καθ. Χαρ. Τσούκα. «Η ενδογαμία αφθονεί στα ελληνικά πανεπιστήμια. Γι' αυτό οι μέτριοι διορίζουν μέτριους, οι κολλητοί τους κολλητούς τους και οι συγγενείς τους συγγενείς τους…


(Ο Αθ. Σμοκοβίτης στο βιβλίο του «οι φυλές των πανεπιστημιακών θα γράψει: «Αν στους πανεπιστημιακούς εκτός από τους δεσμούς αίματος συνυπολογιστούν και οι δεσμοί εξ αγχιστείας- σύζυγοι, παιδιά, εγγόνια, αδέλφια, ανίψια, ξαδέλφια, γαμπροί νύφες, κουμπάροι- το μισό πανεπιστήμιο συγγενεύει με το άλλο μισό.


Τα βολέματα είναι συνήθως αμοιβαία ή διασταυρωμένα, δηλαδή, ο ένας πανεπιστημιακός βολεύει –με τις διασυνδέσεις του- τον γιο, την κόρη, τον γαμπρό, την νύφη, τον “προστατευόμενο” του άλλου πανεπιστημιακού, με την υποχρέωση, βέβαια, του δευτέρου να προβεί σε ανάλογες εξυπηρετήσεις και βολέματα σε συγγενείς ή σε “προσφιλή” πρόσωπα του πρώτου… όμορφος κόσμος, αγγελικός…). «Καθηγητές για τους οποίους πολλές φορές το πανεπιστήμιο είναι πάρεργο, αφού το κύριο επάγγελμά τους βρίσκεται και ασκείται εκτός πανεπιστημίου.


Φοιτητές για τους οποίους το πανεπιστήμιο δεν είναι κοινότητα μάθησης, αλλά μηχανισμός έκδοσης πτυχίων, προθάλαμος για την εισαγωγή των φοιτητοπατέρων στην πολιτική, χώρος ιδεοληπτικής γυμναστικής κατά του νεοφιλελευθερισμού, του καπιταλισμού, του ιμπεριαλισμού και πάντων των σεσημασμένων εχθρών της ανθρωπότητας. Ένα πράγμα δεν είναι: χώρος μαθησιακής και ερευνητικής αριστείας.». (σελ. 22. εκδ «Κριτική»).


Ενώ ο ακαδημαϊκός Χ. Μουτσόπουλος θα γράψει στον επίλογο του ιδίου βιβλίου: « Οι συνδικαλιστές (των πανεπιστημίων), παλεύουν λυσσαλέα για να μη χάσουν τα κεκτημένα τους, ενώ ευαγγελίζονται την πρόοδο. Οι πράξεις τους που υπηρετούν μόνο την προώθηση των δικών μας παιδιών, την μετριότητα, την αναξιοκρατία και συγκαλύπτονται από μεγαλόστομες κραυγές της σωτηρίας του Δημόσιου πανεπιστημίου. Αυτό καθημερινά οδηγείται σε μαρασμό και απαξίωση.


Δρουν “επαναστατικά” καταλαμβάνοντας χώρους που δεν τους ανήκουν, σταματώντας την λειτουργία του πανεπιστημίου, διαδηλώνοντας κατά της αξιολόγησης. Και όλα αυτά γιατί; Για το κοντόφθαλμο συμφέρον τους, την διατήρηση των κεκτημένων». (σελ. 258).


Να κλείσω παραφράζοντας κάτι που διάβασα στο βιβλίο του Σμοκοβίτη και ισχύει για όλους τους επωνυματοφόρους της σήμερον, πολιτικούς, δημοσιογράφους, πανεπιστημιακούς, καλλιτέχνες, ηθοποιούς… Υπάρχουν, λοιπόν, επώνυμοι που μπήκαν στον χώρο τους αετοί και βγήκαν με τον χρόνο πάλι αετοί, έστω και κάποιοι με σπασμένα τα φτερά.


Υπάρχουν και επώνυμοι που μπήκαν αετοί και βγήκαν σαύρες. Άλλοι που μπήκαν σαύρες και βγήκαν σαύρες. Ό,τι και να κάνουν οι σαύρες δεν μπορούν βγάλουν φτερά και να γίνουν αετοί….





Δημήτρης Νατσιός


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF