ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 13 Αυγούστου 2021

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΗΝ ΜΥΚΟΝΟ

 



<<...Ηξεύρω ότι ουδείς τολμά ποτέ ν' ατενίσει εντός εαυτού,
ως εις βαθύ και απύθμενον φρέαρ, προς ο ιλλιγιά η όρασις.
Κατοπτρίζεσθε μάλλον εν τοις σφάλμασι του πλησίον και ευλόγως πράττετε...>>.

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
από τους <<Εμπόρους των Εθνών>>.


Με απλά λόγια: Η σχεδόν 24ωρη και καθημερινή (live) μετάδοση των τηλεοπτικών σταθμών για τα πύρινα μέτωπα των πυρκαγιών δεν αποτελούσε ενημέρωση των <<Μαζικών>> Ελλήνων, αλλά μια άφατη και υστερική <<Νερωλαγνεία>>, δοσμένη με άκομψη και χονδροειδή μεγαλοπρέπεια, προς άρρητη τέρψη του <<φιλοθεάμονος, τηλεοπτικού κοινού>>!


Τουναντίον, ενημέρωση θα ήταν, η σταδιακή, λακωνική πληροφόρηση, χωρίς πολλές φανφάρες και συσσωρευμένα, τρομολαγνικά τηλεσκουπίδια. Για πολλοστή φορά -βέβαια- είδαμε νεόκοπους


και εν πολλοίς μαξιμαλιστικά <<αφιονισμένους>> συναδέλφους να υπερβάλουν εαυτούς, να μεταβάλλονται σε δημοσιο-γραφικούς <<δασοπυροσβέστες>> και την ώρα της φωτιάς να ρωτούν τους καιομένους για τα συναισθήματά τους...! Δεν είναι πρωτότυπο!


Το ρεπορτάζ που στηρίζεται στην πρόχειρη αλλά και αλαζονική εξαγωγή <<αίματος>> από το σώμα του στοχοποιημένου, καταπονημένου και ημιθανούς θύματος χρειάζεται την πλήρη και ολοκληρωτική αφαίμαξή του, που θα του ανταποδώσουν αργότερα τα <<Ζήτω>> και τα <<Μπράβο>> μιας πρόσκαιρης κοινωνικής αναγνώρισης.


Γιατί η πυρκαγιά, όπως και ο τρόμος, η ληστεία, ο βιασμός κι η κακοποίηση αποτελούν για πολλούς -δυστυχώς- λάγνες, οφθαλμικές καταφυγές, ιδεατές στιγμές ολισθητικής απόδρασης, βολικής, ενδεδειγμένης και ληστρικής εξόδου από τα τετριμμένα.


Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε την <<υποδειγματική>> αδράνεια και την χρόνια, νοσούσα παθογένεια της δημόσιας διοίκησης, έχουμε ένα εκρηκτικό κράμα ενός πρωτόγονου, εμβρυώδους και ανεξέλικτου κράτους που υποτίθεται πως αγωνίζεται για το αυτονόητο: να προστατεύει τους υπηκόους της!


Όταν ολόκληρα χωριά βοούν, πως δεν έχουν πυροσβεστικά αεροπλάνα ή οχήματα, υδροφόρες και παντελές ίχνος νερού και τελικά καίγονται, τότε με τίποτα δεν γίνεσαι Τσίπρας στη θέση του Τσίπρα για την φωτιά στο Μάτι, όταν ξεστόμισε εκείνο το ανομολόγητο: <<Γιατί να ζητήσω συγνώμη, αφού όλη η δημόσια διοίκηση δούλεψε άριστα>>!


Η ευθιξία από το ευ + θίγομαι είναι άγνωστη λέξη βέβαια για τους κυβερνητικούς επάρχους αυτής του τμήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού η Παιδεία κατάντησε ομογάλακτη κόρη της Έπαρσης και απότοκου παιδιού του Θράσους.


Όταν καίγονται χωριά και απουσιάζει παντελώς η κρατική αρωγή και ιδίως η κυβερνητική Ενσυναίσθηση, τότε δεν βάζεις στο συρτάρι του Πρωθυπουργού την παραίτησή σου, αλλά εμφανίζεσαι δημοσίως και παραιτείσαι για λόγους ευθιξίας και ψυχικής μεγαλοσύνης!


Οι χειραγωγημένες και ευτελείς υποκρίσεις αντιθέτως καταδεικνύουν τους διαχρονικούς ιδιοκτήτες κυβερνητικής καρέκλας, αυτούς, για τους οποίους έγραψε ο Παπαδιαμάντης στους <<Εμπόρους των Εθνών>>:


<<...Ηξεύρω ότι ουδείς τολμά ποτέ ν' ατενίσει εντός εαυτού, ως εις βαθύ και απύθμενον φρέαρ, προς ο ιλλιγιά η όρασις. Κατοπτρίζεσθε μάλλον εν τοις σφάλμασι του πλησίον και ευλόγως πράττετε...>>.


Ο Νίκος Χαρδαλιάς και η Κυβέρνηση Μητσοτάκη εμφανίστηκαν και διαχειρίστηκαν το θέμα των πυρκαγιών, ως το alter ego της Κυβέρνησης Τσίπρα! Και οι δύο απέτυχαν στις φωτιές και οι δύο


εκστασιάσθηκαν στην διθυραμβική έπαρση και την επική αλαζονεία μινιμαλιστικών <<αυτοκρατόρων>>! Η κλιματική εκτροπή είναι μια πραγματικότητα, ουδόλως όμως αποτελεί το αιτιολογικό της αποτυχίας.


Δύο όμως επισημάνσεις που πέρασαν παντελώς απαρατήρητες: Ουδείς μίλησε για πολλές και μεγάλες βίλες στην Ιπποκράτειο Πολιτεία, την Ροδόπολη και γενικώς σπιτιών που φαίνονταν επί χρόνια από το μήκος της Εθνική οδού Αθηνών Λαμίας.


Σπίτια νεόκτιστα, αλλά και παλαιότερα, που ήταν χτισμένα μέσα στα πεύκα και τα οποία κρέμονταν από πάνω τους σαν  σκιερές, καταπράσινες ομπρέλες. Πεύκα πενήντα - εξήντα ετών και σπίτια που είχαν - δεν είχαν δέκα χρόνια κτίσης. Βάσει ποιανού (ανύπαρκτου) νόμου κτίσθηκαν βίλες μέσα σε πυκνά, παρθένα δάση, όταν ο ο νομοθέτης το απαγορεύει ρητώς;


Και δεύτερον: Ακούσθηκε πολλές φορές -με αρνητικό όμως τρόπο- και από πολλά αγανακτισμένα και σαφώς στενάχωρα στόματα ανθρώπων, που κινδύνεψαν ή δεν κινδύνεψαν να καούν οι ίδιοι και να χάσουν τα υπάρχοντά τους: <<Είμασταν στο έλεος του Θεού>>!


Μα αυτό ακριβώς σημαίνει ότι βρισκόμαστε στο έλεος του Θεού: στις χαρές και τις λύπες, στις επιτυχίες και τις αποτυχίες, στις αρρώστιες, ακόμη και στους θανάτους έχουμε δίπλα μας τον Θεό, όχι όμως ως Τιμωρό, αλλά ως Παιδαγωγό!


Και όλα αυτά που συμβαίνουν στην Αττική, στην Β. Εύβοια, την Πελοπόννησο κι αλλού ανά την Επικράτεια είναι αποτελέσματα της πλήρους Αποστασίας μας από τον Θεό. Κοινώς δηλαδή:


<<μας έχει πάρει ο διάολος>> και μέσα σ' αυτό το καθεστώς την <<συνύπαρξής μας>> με τις εωσφορικές διαβολές, διαστροφές και καταστροφές του αντιδίκου αναζητούμε διέξοδο στην ποταπότητα της ύλης!...


Η ολοκληρωτική εξάρτηση από τα κτίσματα θεοποιεί τα ίδια τα κτίσματα και στα μάτια των ανθρώπων ο Θεός μεταποιείται σε μια εθιμοτυπική φιγούρα, στην οποία καταφεύγουμε όποτε έχουμε χρείαν, ενίοτε και ποτέ...


Αλλά αυτό δεν είναι το σημερινό κατατεθέν του νεοέλληνα, που αποστασιοποιημένος από το Θεό και την Εκκλησία Του χάθηκε στην ελώδη δίνη ξενόφερτων ιδεολογικών ενδοσκοπήσεων και στο απύθμενο φρέαρ μιας καθόλα υλιστικής και ζωώδους, αυτόχειρης ζωής;


Από την πτωχοποίηση της χώρας και εντεύθεν, αυτή η χώρα δεν έχει πάρει -κοινώς- ανάσα! Και έπονται και τα χειρότερα με την οικονομική δυστοκία, την μετεξέλιξη του κορωνοϊού, τις πολεμοχαρείς δοξασίες των Νεοθωμανών, το υπότροπο περιβάλλον που αφανίζεται, ακόμη και τους σεισμούς και την επερχόμενη παγκόσμια κυβέρνηση...


Ο Έλληνας -διαχρονικά- μέσα από την Πίστη του και την Μετάνοιά του ξεπερνούσε οτιδήποτε. Τώρα απλώς εφευρίσκει τρόπους να καλύψει την ανία του και την εν πολλοίς κατάθλιψή του μέσα από τα ζώα, τους ψυχιάτρους, τα νησιά και το τακτικό αλισβερίσι με την σάρκα. Κοινώς ο Έλληνας εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Μύκονο! Εύχεσθε!




Γιώργος  Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF