ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 1 Απριλίου 2022

ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΠΗΓΕ ΠΕΡΙΠΑΤΟ: Ο ΟΧΛΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΙΜΑ





Πρέπει να μην ξεχνάμε πως μέχρι ο ένας και μοναδικός άνθρωπος που έχει η γνώμη του σημασία, να πει ότι η Ρούλα είναι ένοχη, δεν είναι.


του Περική Νασόπουλου 


Το τεκμήριο της αθωότητας, είναι η νομική αρχή σύμφωνα με την οποία κάθε άτομο που κατηγορείται για οποιοδήποτε έγκλημα θεωρείται αθώο έως ότου αποδειχθεί η ενοχή του. Πάμε πάλι; Κάθε άτομο που ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ για οποιοδήποτε έγκλημα θεωρείται ΑΘΩΟ έως ότου αποδειχθεί η ενοχή του.


Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως όταν υπάρξουν ενδείξεις, αποδείξεις και γενικότερα οποιαδήποτε στοιχεία συνδέουν έναν άνθρωπο με ένα έγκλημα, είναι καθήκον της πολιτείας, να συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία που μπορούν να συνθέσουν την λογική γραμμή μεταξύ του ατόμου και του εγκλήματος με απόλυτη ακρίβεια και σαφήνεια, να τα παρουσιάσει στο δικαστήριο και να αποδείξει την ενοχή του ατόμου. Αν αυτό δεν συμβεί, το άτομο είναι αθώο.


Το άτομο δε, θεωρείται αθώο και έως ότου να συμβεί αυτό. Αυτό, σημαίνει πρακτικά πως ακόμα και οι άνθρωποι που “ξέρουν όλοι” πως είναι ένοχοι, είναι αθώοι μέχρι ο τύπος με την τήβεννο και το σφυρί, να πει τις 3 συλλαβές: Ε-ΝΟ-ΧΟΣ.


Είναι ένα διεθνές ανθρώπινο δικαίωμα σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, άρθρο 11 και ως τέτοιο, ισχύει ακόμα και γι αυτούς που η ενοχή τους είναι τόσο -φαινομενικά- οφθαλμοφανής που δεν έχει αμφισβητίες. Ακόμα και για αυτούς που τα τηλεδικαστήρια, με δικαστές-τηλεπερσόνες και μάρτυρες κατηγορίας και υπεράσπισης τους γείτονες και τις χαρτορίχτρες έχουν προαποφασίσει την ενοχή τους και την έχουν σαφώς ή ασαφώς ανακοινώσει.


Απόψε, δεν μάθαμε ότι η Ρούλα Πισπιρίγκου σκότωσε τα παιδιά της. Μάθαμε ότι, κατηγορείται πως σκότωσε ένα από αυτά.


Ένας όχλος, φτιαγμένος από άτομα που “ήξεραν από πριν” και “ξέρουν κι άλλα, πολλά”, μαζεύτηκε έξω από το σπίτι και απαίτησε “δικαιοσύνη” ή τουλάχιστον αυτό που θεωρούσε πως είναι δικαιοσύνη, αλλά δεν έχει καμία σχέση με αυτήν. Αυτή η θλιβερή κατάσταση έξω από το σπίτι της χαροκαμένης οικογένειας, με κόσμο που θέλει τη Ρούλα “να τη δώσουν στο λαό”, που γράφει “ΘΑΝΑΤΟΣ” στον τοίχο του σπιτιού μιας οικογένειας που σαν κορωνίδα της τραγωδίας της βλέπει ένας μέλος της να συλλαμβάνεται για τον θάνατο ενός εκ των τριών άλλων μελών της, είναι εξίσου απεχθής με την πράξη για την οποία κατηγορείται η Ρούλα.



Είναι όμως το αποτέλεσμα, πολλών ετών έλλειψης δικαιοσύνης σε κάθε πτυχή της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής. Είναι η σχετικοποίηση της βίας, από τα μέλη μιας κοινωνίας που περιθωριοποιούνται και την υφίστανται σε κάθε μορφή της και έχουν χάσει κάθε εμπιστοσύνη στο κράτος-προστάτη, το οποίο δεν είναι φυσικά το αστυνομοκρατούμενο, αλλά αυτό που ακόμα και όταν αποτύχει στην προστασία εκ των προτέρων, τιμωρεί τον θύτη, εκ των υστέρων. Και για λόγους ηθικής τάξης, αλλά και για λόγους αποτροπής.


Οι πολίτες που βλέπουν την ασυδοσία παντού γύρω τους να μένει ατιμώρητη, πολλές φορές σε βάρος τους με τρόπο άμεσο ή έμμεσο. Δεν τα έχουν με τη Ρούλα. Στη Ρούλα ξεσπάνε, γιατί είναι όχλος και ως τέτοιος, δεν έχουν μυαλό, έχουν μόνο ένστικτο. Αλλά δεν τους φταίει η Ρούλα.


Απλά έμαθαν να δικάζουν. Από τα κανάλια που βλέπουν, από τους πολιτικούς που μόνιμα πέφτουν θύματα σκευωρίας και είναι πάντα αθώοι, από τους μαϊντανούς δικηγόρους που έχουν μόνιμο στασίδι σε κάποια πάνελ, από, από, από…


Πρέπει να μας χτυπάει καμπανάκι σε κάθε τέτοιο θέαμα, και να μην το κανονικοποιούμε. Και κυρίως, νηφάλια, να μην ξεχνάμε: μέχρι ο ένας και μοναδικός άνθρωπος που έχει η γνώμη του σημασία, να πει ότι η Ρούλα είναι ένοχη, δεν είναι. Τελεία και παύλα.



THE BEST


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF