ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

ΤΟ ΥΠΟΥΛΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ





Τό ὕπουλο παιγνίδι τῆς Ἀρχῆς Προσωπικῶν Δεδομένων γιά τήν κατάργηση τῶν Θρησκευτικῶν


Πῶς «κέντρο» τοῦ Μαξίμου μέ ὄχημα τήν Ἀνεξάρτητη Ἀρχή ἐπιχειρεῖ μέ μηχανορραφίες νά ἐκβιάσει τό Ὑπουργεῖο Παιδείας στήν ἔναρξη τῆς σχολικῆς χρονιᾶς – Ὑποχρεωτικό τό μάθημα κατά τό ΣτΕ


Κατά τί ἕνας Ὀρθόδοξος Χριστιανός μπορεῖ νά ἔχει συνειδησιακό πρόβλημα ὡς πρός τήν παρακολούθηση τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν; Καί ποῖος ἐκάλεσε τήν Ἀρχή Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων νά γνωματεύσει ἐπί τοῦ ζητήματος αὐτοῦ; Καί τί εἴδους ἁρμοδιότητα μπορεῖ νά ἔχει ἡ Ἀρχή αὐτή νά ἀσχοληθεῖ μέ ἕνα ζήτημα πού ἔχει νά κάνει μέ τό ἐκπαιδευτικό πρόγραμμα τῶν σχολείων;


Πόσῳ μᾶλλον πού μέ τό ζήτημα αὐτό ἔχει ἤδη ἀσχοληθεῖ τό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας! Καί ὅμως, εὑρισκόμεθα τώρα πρό μιᾶς ἀποφάσεως τῆς ἐν λόγῳ Ἀρχῆς, ἡ ὁποία διατυπώνει ἀκριβῶς τά ἀντίθετα ἀπό τήν ἀπόφαση τοῦ ΣτΕ. Τό ΣτΕ λέει ρητά ὅτι τό μάθημα εἶναι ὑποχρεωτικό γιά τούς Χριστιανούς Ὀρθοδόξους, γιά αὐτό καί θέτει ὡς προϋπόθεση ἐξαιρέσεως λόγους θρησκευτικῆς συνειδήσεως.


Ἀρχή ἔρχεται τώρα νά ὑποστηρίξει ὅτι τό μάθημα δέν εἶναι ὑποχρεωτικό γιά κανέναν, δηλαδή τό μετατρέπει σέ προαιρετικό, ἄρα εἶναι σέ προφανῆ ἀντίθεση μέ τό ἄρθρο 16 τοῦ Συντάγματος. Νά σημειωθεῖ, δέ, ὅτι αὐτό τό ἄρθρο δέν ὁμιλεῖ μόνον γιά τήν θρησκευτική ἀλλά καί γιά τήν ἐθνική συνείδηση.


Τό γεγονός, δέ, ὅτι ἡ Ἀρχή Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων προβαίνει στήν γνωμοδότησή της λίγες ἡμέρες πρίν τήν ἔναρξη τοῦ σχολικοῦ ἔτους, τά δέ σχετικά δημοσιεύματα ἀποσιωποῦν πλήρως τήν προϋπάρχουσα ἀπόφαση τοῦ ΣτΕ, προδίδει ὅτι κάποια «κέντρα» (ἄραγε, στό Μέγαρο Μαξίμου;) προσπαθοῦν νά δημιουργήσουν πολιτικό περιβάλλον ἀσφυκτικῆς πιέσεως γιά τήν ἐφαρμογή της.


Τό σχετικό δημοσίευμα τῆς ἐφημερίδος «Τά Νέα» ἀναφέρει σχετικῶς: «Ἑρμηνεύοντας τό Σύνταγμα καί τή θεμελιώδη διάταξη γιά τή θρησκευτική ἐλευθερία, ὑπό τό φῶς τῆς Εὐρωπαϊκῆς Σύμβασης Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου (ΕΣΔΑ), ἡ Ἀρχή, μέ πρόεδρό της τόν ἐπίτιμο πρόεδρο τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, Κωνσταντῖνο Μενουδάκο,


γνωμοδοτεῖ ὅτι λόγοι πού θά μποροῦσαν νά δικαιολογήσουν τήν ἐξαίρεση ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν δέν εἶναι μόνο ὅσοι ἀναφέρονται στή θρησκευτική συνείδηση τῶν παιδιῶν καί τῶν γονέων ἤ τῶν κηδεμόνων τους, ἀλλά ὁποιοσδήποτε λόγος, πού ἀνάγεται σέ γενικότερες κοσμοθεωρητικές ἀντιλήψεις.


πιπλέον, ἡ Ἀρχή ἔκρινε ὅτι ἡ ἐξαίρεση ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν δέν εἶναι συνταγματικά ἀνεκτό νά ἀφορᾶ μόνο τούς μή Χριστιανούς Ὀρθοδόξους, ἀλλά ἔκρινε ὅτι τό ἴδιο δικαίωμα πρέπει νά ἔχουν καί οἱ χριστιανοί ὀρθόδοξοι μαθητές, σέ περίπτωση πού δέν συμφωνοῦν μέ τό περιεχόμενο τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, καί δή μέ τόν ὁμολογιακό καί κατηχητικό του χαρακτῆρα».


Κάποιοι ἐσχολίαζαν, μάλιστα, ὅτι ὑπάρχει καί μία διάστασις ἀντιπαλότητος μεταξύ δύο πρώην προέδρων τοῦ ΣτΕ, τοῦ κ. Μενουδάκου ὁ ὁποῖος προΐσταται τῆς Ἀρχῆς, καί τοῦ κ. Ράντου, ἐπί τῶν ἡμερῶν τοῦ ὁποίου ἐξεδόθη ἡ ἀπόφασις τοῦ Ἀνωτάτου Διοικητικοῦ Δικαστηρίου, σημειώνοντας ὅτι οἱ δύο αὐτοί ἀνώτατοι δικαστικοί ἐκπροσωποῦν διαφορετικές φιλοσοφίες.


Δέν μπορεῖ, ὅμως, ἕνα τόσο σοβαρό θέμα νά ἀντιμετωπίζεται μέ ἐλαφρότητα. Ἐμπεριέχεται κίνδυνος ἀποξενώσεως τῶν μαθητῶν ἀπό τήν ἐπίσημη θρησκεία τοῦ κράτους καί μάλιστα δημιουργῶντας συνθῆκες πιέσεως, ἀφοῦ, κατά τίς ἑπόμενες ἡμέρες καί μέχρι τήν ἔναρξη τοῦ νέου σχολικοῦ ἔτους, τό Ὑπουργεῖο Παιδείας ὀφείλει νά ἐκδώσει νέα ἐγκύκλιο γιά τόν τρόπο πού ὅσοι μαθητές τό ἐπιθυμοῦν,


θά λαμβάνουν ἀπαλλαγή, διαφορετικά τεκμαίρεται ὅτι ὅσοι δέν ἐπιθυμοῦν νά παρακολουθοῦν τό μάθημα, θά πρέπει νά μποροῦν νά τό κάνουν μέ μία ἁπλῆ προφορική δήλωση τῶν μαθητῶν, ὅτι δέν ἐπιθυμοῦν γιά λόγους συνειδήσεως νά παρακολουθήσουν τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Αὐτό ἑρμηνεύεται ὡς προπαρασκευή πλήρους καταργήσεως τοῦ μαθήματος.


«Οὐδείς, σύμφωνα καί μέ τίς ἀκλόνητες ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ, δέν δικαιοῦται νά ἀλλάξει ἤ νά παρερμηνεύσει ὅ,τι ἔχει θεσπιστεῖ μέ τό Σύνταγμα τῆς χώρας» ἀναφέρει σέ σχετική ἀνακοίνωσή της ἡ Πανελλήνιος Ἕνωσις Θεολόγων, ἡ ὁποία μεταξύ ἄλλων τονίζει ὅτι ἡ ἀπόφασις τῆς Ἀρχῆς:


«α) Εἶναι ἀντισυνταγματική, καθώς, μέ τίς συστάσεις πού ἐμπεριέχονται σέ αὐτήν, καταλύονται ὁλοφάνερα οἱ πρόνοιες τῶν ἄρθρων 3 καί 16, παρ. 2 τοῦ Συντάγματος τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους.


β) Ἔρχεται σέ κατάφωρη ἀντίθεση μέ τίς πρόσφατες σχετικές μέ τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας (ΣτΕ), ὅπως τήν 1479/2019, ὅπου ξεκάθαρα τονίζεται ὅτι ἡ δήλωσις ἀπαλλαγῆς ἀπό τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν θά πρέπει νά ἔχει τό ἑξῆς περιεχόμενο:


«Λόγοι θρησκευτικῆς συνείδησης δέν ἐπιτρέπουν τή συμμετοχή (μου ἤ τοῦ παιδιοῦ μου) στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν», ἡ ὁποία καί «δέν παραβιάζει τή διάταξη τῆς παρ. 1 τοῦ ἄρθρου 13 τοῦ Συντάγματος, ἐφ’ ὅσον γίνεται χάριν ἀπαλλαγῆς τῶν μαθητῶν αὐτῶν ἀπό τήν, ἐπιβαλλόμενη κατ’ ἀρχήν ἀπό τό Σύνταγμα καί τόν νόμο, ὑποχρέωση παρακολουθήσεως τοῦ μαθήματος αὐτοῦ». *Εκ της εφημερίδας <<Εστία>>> της 31ης Αυγούστου 2022. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF