ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022

ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ




Δεν ξέρω αν προσέξατε τη φωτογραφία με το πρόσωπο της νεαρής δόκιμης αστυνομικού, η οποία συνελήφθη να δίνει πληροφορίες σε Αλβανούς κακοποιούς που δρούσαν στην Πολυτεχνειούπολη για τις εφόδους της Αστυνομίας.


του Μανώλη Κοττάκη


Αν την προσέξατε, πάντως, θα παρατηρήσατε -είμαι βέβαιος- ότι τα χείλη της ήταν τραβηγμένα, φουσκωμένα, αλλοιωμένα, προφανώς ύστερα από επίσκεψη σε πλαστικό χειρουργό. Προφανώς δεν είναι η μόνη που το κάνει στις μέρες μας, να επεμβαίνει σε τόσο νεαρή ηλικία τόσο βίαια στο πρόσωπό της.


Όπου γυρίσετε να κοιτάξετε στον δρόμο θα ανακαλύψετε χιλιάδες γυναικεία νεαρά αντίγραφα αυτής της κοπής, αντίγραφα μιας νεολαίας «φασόν». Η οποία, για να τραβά την προσοχή, επεμβαίνει στο σώμα της ακόμη και στα πλέον απίθανα σημεία του. Με μύχιο πόθο να αυξήσει την ελκυστικότητά της και την προκλητικότητά της.


Τα φουσκωμένα χείλη, τα τεράστια τατού που καλύπτουν κάθε σημείο του σώματος, τα αλλοιωμένα φρύδια, τα γυμνασμένα οπίσθια αποτελούν το νέο πρόσωπο ενός τμήματος της νεολαίας μας το οποίο επιθυμεί την κοινωνική αποκατάστασή του -όπως την εννοεί- σε χρόνο-ρεκόρ.


Διότι, όπως νομίζει, δεν έχει χρόνο για χάσιμο. Το πρότυπο αυτό διαφημίζεται, μάλιστα, αδιάντροπα μέσα από τηλεοπτικά σίριαλ. Δείτε τα «φρέσκα κουλούρια» της ιδιωτικής τηλεόρασής μας και θα διαπιστώσετε πόσο ωραία διαφημίζεται υποδορίως το λεγόμενο «pole dancing». Προχθές το βράδυ ένα κανάλι έδειχνε την οντισιόν που έκανε ο νταβατζής της νύχτας σε νέα κοπέλα. Και περνούσε πολύ ωραία το μήνυμα ότι «εδώ θα βγάλεις πολλά λεφτά».


Η φιλοσοφία αυτή -μη γελιέστε- δεν περιορίζεται στις νεαρές γυναίκες – δεν είναι το φύλο το πρόβλημα. Εκτείνεται και στα αγόρια, ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσανατολισμού. 


Άλλοι γίνονται τράπερ που βουτάνε στις ουσίες, στην παραβατικότητα και διακηρύσσουν τον μισογυνισμό μέσα από στίχους οι οποίοι κατηγορούν τις νεαρές συντρόφους τους για πορνεία, άλλοι μέσα από τις γνωστές θηλυπρεπείς κοινότητες διακηρύσσουν τον αντιαρρενισμό τους, το μίσος τους για το άρρεν φύλο. Το πρόβλημα επίσης δεν είναι ταξικό.


Αφορά παιδιά οι γονείς των οποίων ανήκουν στην εργατική τάξη, αφορά όμως και… πρίγκιπες. Μέρα με τη μέρα, λοιπόν, η κοινωνία μας βιώνει μια συγκλονιστική αλλαγή: το άτομο χάνει την ταυτότητά του. Την ιδιοπροσωπία του. Την ξεχωριστική προσωπικότητά του. Δημιουργεί μια νέα ταυτότητα, προσωρινή, για να μπαίνει και να βγαίνει από αυτήν χωρίς κόστος.


Μέρα με τη μέρα το άτομο μετατρέπεται σε κάτι άλλο από αυτό που γεννήθηκε για τις ανάγκες της «αγοράς» στην οποία απευθύνεται. Μέρα με τη μέρα το άτομο χάνει την επαφή του με το εθνικό «όλον» στο οποίο ανήκει.


Η πατρίδα μας τεμαχίζεται καθημερινά σε ζώνες επιρροής της μαφίας, μικρής και μεγάλης, ενώ τμήμα της νεολαίας αδιαφορεί για το εθνικό σύνολο και αναζητά την τύχη του μέσα σε κλειστές κοινότητες. Αλλες νόμιμες και άλλες παράνομες.


Τα «άσπρα» 700 ευρώ που θα εισέπραττε η δόκιμη αστυφύλακας όταν θα μονιμοποιείτο προφανώς και θα της φαίνονταν λίγα σε σύγκριση με τα 800 «μαύρα» που θα εισέπραττε σε μια βραδιά για να γίνει το «καρφί» των κακοποιών μέσα στην Αστυνομία.


Η απουσία εκπαίδευσης και παιδείας από την οικογένεια και το σχολείο, τα οποία ήταν κάποτε τα βασικά κύτταρα της υγιούς Ελλάδας (σήμερα είναι θεσμοί σε κρίση), εκτινάσσει τον κυνισμό. Νομίζουμε πολλοί πως το μέγα θέμα στην πατρίδα μας είναι ότι έχει ατονήσει ο νόμος. Οτι έχει υποχωρήσει και δεν εφαρμόζεται. Λάθος. Δεν είναι μόνο αυτό.


Το μέγα θέμα είναι ότι έχει ατονήσει ο ηθικός νόμος. Οτι κανείς δεν αισθάνεται την ανάγκη να δώσει λόγο πουθενά. Η πατρίδα κυλιέται στον βούρκο χωρίς ενοχές. Σαπίζουν οι κορυφές, αλλά σαπίζει και η κοινωνία στη βάση της.


Ο νόμος πλέον δεν απασχολεί, γιατί η κοινωνία αισθάνεται ότι οι μαφίες κάνουν τα κόλπα τους νόμο. Νομοθετούν τα εγκλήματά τους, άρα είναι νόμιμες! Η ηθική παραμόρφωση προηγείται της οπτικής παραμόρφωσης.


Πρώτα αλλάζει η σκέψη και μετά το πρόσωπο. Πρώτα μαθαίνεις να «πουλάς» και μετά βάφεσαι «πουλημένος».


Πρώτα μαθαίνεις ότι δεν χρειάζεται να κοπιάσεις και να εργαστείς πολύ για να αμειφθείς πλουσιοπάροχα και έπειτα μεταμορφώνεσαι.


Δεν κατηγορώ. Δεν κάνω κήρυγμα. Εξω από τον χορό πολλά τραγούδια λες. Απλώς καταγράφω όσο πιο απλά ό,τι βλέπω. Και ανησυχώ. Διότι ήδη η κοινωνία μας δεν έχει κορμό, ραχοκοκαλιά, πώς το λένε. Και ό,τι καλό έχει έφυγε, στην πλειονότητά του, έξω, μετανάστης. Αρα, σε τι να ελπίζουμε; *Εκ του ιστολογίου <<Νewsbreak>>. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF