ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

«ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ»




Στην «πρωτεύουσα της Ευρώπης» αποκαλύφθηκε σκάνδαλο. «Αδιανόητο πολιτικά, θεσμικά και ηθικά», όπως ειπώθηκε. Ποιος έκανε τι, ποιος γνώριζε και ποιος βούτηξε τη χερούκλα του στο μέλι θα το αποφασίσει η Δικαιοσύνη. Η Βελγική ή η Ελληνική. Αυτό που ήδη, όμως, πρέπει να μας ξενίζει είναι πως αντιμετώπισαν ένα «σκάνδαλο» με παγκόσμιο αποτύπωμα οι «κουτούφραγκοι» Βέλγοι.


Αργύρης Αργυριάδης, Αρθρογράφος
Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής & Διαχειριστής Αφερεγγυότητας


Είδατε κάποιον συνήγορο υπεράσπισης στα κανάλια; Στο Βέλγιο εννοώ. Από αυτούς που γνωρίζουν τη δικογραφία. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, από αυτούς που ουδέν δύναται να γνωρίζουν -γιατί δεν έχουν καν πρόσβαση στη δικογραφία- πάλι πολλά ακούσαμε. Έπιασαν τηλεοπτικό στασίδι για να μας πουν τι… δεν ξέρουν. Δικηγορία… τηλεοπτικής αισθητικής.


Είδατε κάποιον Βέλγο (ή Ιταλό) παρουσιαστή στα τηλεοπτικά πρωινάδικα να δικάζει και να καταδικάζει; Να ξέρει το νόμο καλύτερα από τους νομικούς ή τους δικαστές; Πόσο άσχετοι αυτοί οι Ευρωπαίοι; Να έρθουν στο Ελλάντα να τους κάνουμε ταχύρρυθμα σεμινάρια. Είναι δυνατόν να είσαι πανελίστας και να μη νοσφίζεσαι τη δικαστική εξουσία;


Διαβάσατε κάπου τη δικογραφία; Γιατί δεν έγινε «φειγ βολάν» στον ημερήσιο Τύπο; Γιατί δεν τη διαβάσαμε εμείς πριν τη διαβάσουν οι συνήγοροι υπεράσπισης των συλληφθέντων; Τι σόι «δημοσιογραφικό λειτούργημα» τελούν στην Εσπερία; Τρώνε βελανίδια, ενώ εμείς χτίζουμε μιντιακούς Παρθενώνες!


Ακούσατε κάποιον να λέει «κάτι που κάπου άκουσε»; Έτσι, χωρίς βαρετές διασαφηνίσεις. Αόριστα και ανεπιτήδευτα; Αυτό που ονομάζουμε «αποκλειστική πληροφορία»; Γιατί τα κάνουν τα πράγματα τόσο σύνθετα; Τι δεν καταλαβαίνουν;


Η λύση είναι απλή: λες ό,τι μπαρούφα θες δίχως να την τεκμηριώνεις και όταν διαψευστείς απλά λες: «συγνώμη λάθος»! Έτσι, απλά… Με μία συγνώμη αποκαθίσταται η ζημία και ανασυγκροτείται η τρωθείσα προσωπικότητα του διαπομπευόμενου. Ούτε αυτό έμαθαν οι «Ευρωπαίοι»; Όλα εμείς θα τους τα μάθουμε;


Τους είδατε, όμως, να είναι βιαστικοί. Άκου «αυτόφωρο»! Γιατί βρε παλικάρια; Γιατί δεν κάνατε καμιά «βαμβακούλεια επιτροπή» (τη γνωστή «τριμελή» απαρτιζόμενη από 5-6 άτομα) να αποφανθεί εάν έχουμε αδίκημα ή όχι; Γιατί να μην το συζητάμε μήνες στη βουλή; Γιατί να μην καταγγέλλουμε σκευωρίες, συνωμοσίες, τη CIA, τον Πούτιν και όλα τα γνωστά; Γιατί δεν αφήσατε λίγο σασπένς; Είστε εντελώς αντι-τηλεοπτικοί!


Και αυτές οι αναλύσεις σας στον ημερήσιο Τύπο. Πόσο βαρετές. Γιατί δίνετε απαντήσεις βρε; Γιατί ψάχνετε τα γεγονότα, ερευνάτε τη διαδρομή του χρήματος, την προσπάθεια επιρροής; Δεν χρειάζονται όλα αυτά;


Τζάμπα ανθρωποώρες. Τα πράγματα είναι απλά. Λίγο τεφροθηρικά σχολιάκια και τέλος. Να ικανοποιείται η «κοινή γνώμη». Δώστε αίμα στο πόπολο, όχι απαντήσεις! Τι δεν έχετε καταλάβει;


Κάποια στιγμή, θα κάνουμε και σε τούτη τη χώρα, μία σοβαρή συζήτηση για το πως αναδεικνύουμε πρόσωπα και πολιτικές. Πώς αποφασίζουμε ποιοι θα μας διαφεντεύουν. Απλά αυτή η συζήτηση θα γίνει στο απώτερο μέλλον.


Για την ώρα ανήκει στη σφαίρα της μεταφυσικής. Μέχρι τότε ας διαβάσουμε το δικό μας, Θεσσαλονικιό, Ντίνο Χριστιανόπουλο. Τώρα που τον «ανακάλυψε» και η Μέγκαν Μαρκλ, ίσως πρέπει να ξαναδιαβάσουμε το «εναντίον».


«Είμαι εναντίον των κλικών. Προωθούν τους δικούς τους· τους άλλους, όλους τους θάβουν. Όποιοι δεν τους παραδέχονται, καρατομούνται. Κυριαρχούν οι γλύφτηδες και οι τζουτζέδες. Δεν έχω καμμιά αμφιβολία πως το μέλλον ανήκει στα σκουπίδια».


Και εμείς, πράγματι, γεμίσαμε από τούτα. Τους αναδείξαμε, φευ, σε υπέρλαμπρα πολιτικά αστέρια. Κάνουν απεργία και οι υπάλληλοι καθαριότητας, γαρ… *Ελ της ηλεκτρονικής <<Μακεδονίας>> της 19.12.2022. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF