Το 1895, ο πάπας Λέων ιγ' (1810-1903) απέστειλε προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και προς την Ορθόδοξη, Ελληνική Εκκλησία μία Εγκύκλιο περί ''Ενώσεως των εν Ανατολή Εκκλησιών''. Ήδη, ακόμη και πριν το μερολογιακό σχίσμα του 1924 είναι πασίγνωστες οι σχετικές οικουμενικές κινήσεις, ως έχουμε καταδείξει ΕΔΩ, που αρχικά απεργάζονταν μια ''Ενωμένη Εκκλησία'', αρχής γενομένης από τον αμερικανικό πόθο Ένωσης της Επισκοπικής μετά της Ορθοδόξου Εκκλησίας και κατόπιν από το 1919 και εντεύθεν, μιας ''Εκκλησίας'' τύπου ''Κοινωνίας των Εθνών'', καθώς ο σύνδεσμος αυτός οργανώθηκε μετά τη λήξη του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου, ως αποτέλεσμα της Συνθήκης των Βερσαλλιών του ιδίου έτους. Η απάντηση της Εκκλησίας μας είναι ένας αποφατικός και πατερικά ερμηνευόμενος εκκλησιαστικός λόγος, καθώς μετά από μια -χρονικά- λεπτομερή και ενδελεχή ανάλυση του Παπισμού δια μέσου των αιώνων, η ίδια αρχικά διαγιγνώσκει:
Αρχιεπίσκοπος το έτος 1895 (τυπικά Μητροπολίτης Αθηνών, ο πρώτος τίτλος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος δόθηκε αργότερα στον ''αρχιερέα του ημερολογιακού σχίσματος'' Χρυσόστομο Παπαδόπουλο) ήταν ο εκ Κεφαλληνίας Μητροπολίτης Γερμανός 1844-1896. Ο Γερμανός Καλλιγάς έμεινε γνωστός ιστορικά -πλην των πολλών άλλων- και για την σθεναρή αντίταξή του κατά των Λατίνων και εν γένει κατά του έκπτωτου και θιασώτικου μορφώματος του Παπισμού. Υπήρξε και ο ιδρυτής των πρώτων, εκκλησιαστικών περιοδικών της Μητρόπολης Αθηνών, της ''Ανάπλασης'' και του ''Ιερού Συνδέσμου'', ως έχουμε κάνει μνεία σε παλαιότερες εργασίες μας.
Ιδού, ως γνήσιος Ορθόδοξος Ποιμένας, τι λαλεί! ''Η Παλαιά Ρώμη και οι επ΄αυτής επικαθήμενοι Επίσκοποι αγαπήσαντες την δόξαν μάλλον των ανθρώπων ήπερ την δόξαν του Θεού, από των αρχαιοτάτων χρόνων την υποδούλωσιν πασών των Εκκλησιών υπό το σκήπτρον αυτών επιδιώκοντες, καταλλήλους του της εφέσεως αυτών σκοπού λέξεις εφευρίσκουσι την υποδούλωσιν ένωσιν αποκαλούντες και δια ταύτης πειρώμενοι, ίνα επιτύχωσι τα μη δια της λεοντής και της βίας αποκτηθέντα''!
Και εν κατακλείδι, αντί της ψευδόμορφης και όντως εκ του βελίαρ προτασσόμενης ''Ένωσης των Εκκλησιών'' προτάσει ο αυτός πατήρ την ένωση της κοινής και στέρεης Πίστης δι' όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, αυτή που οι Πατέρες μας παρέδωσαν ''μη έχουσαν σπίλον ή ρυτίδα ή τι των τοιούτων, αλλ΄αγίαν και άμωμον''. Πίστη, που μέσω των Αποστολικών και Πατερικών Παραδόσεων πολύ δηλωτικά και δεικτικά σημειώνεται, πως έχει Πρόσωπο χωρίς Κυλίδες και Ο,τιδήποτε που το παραμορφώνει, αλλά τουναντίον το διαφυλάττει, το αναδεικνύει και το διατηρεί δια μέσου των αιώνων! Αυτό, που ο απόστολος Παύλος έγραφε προς τους Κορινθίους: ''Επαινώ δε υμάς, αδελφοί, ότι πάντα μου μέμνησθε και καθώς παρέδωκα υμίν τας παραδόσεις κατέχετε'' (Α Κορ. ια, 2).
Ή ''Παραγγέλλομεν δε υμίν, αδελφοί, εν ονόματι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στέλλεσθαι υμάς από παντός αδελφού ατάκτως περιπατούντος και μη κατά την παράδοσιν ην παρέλαβον παρ υμών» (Β' Θεσ. γ, 6). Δηλαδή: ''Παραγγέλλουμε σε σας, αδελφοί, στο όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, να κρατάτε τον εαυτό σας σε απόσταση από κάθε αδελφό, ο οποίος συμπεριφέρεται άτακτα και δεν πορεύεται σύμφωνα με την παράδοση, την οποία και αυτοί που ατακτούν, έχουν παραλάβει από μας''. Από κάθε αδελφό, ως ο ιερομόναχος π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και οι συν αυτώ καινοτόμοι και νεωτερίζοντες ''ιπποκόμοι'', που κατάφεραν να μεταλλάξουν και να μεταβάλλουν την έννοια της Αποτείχισης σε δεξί χέρι του χριστιανικού Συγκρητισμού. Θα γελούν και τα μουστάκια του Οικουμενικού Πατριάρχη, που βρήκε στο πρόσωπο του προαναφερθέντος ιερομονάχου, τέτοιον άξιο και συναρμόδιο σύμμαχο, στο ''Κατηγορητήριό του'' κατά του παλαιοημερολογίτικου κινήματος... Εύχεσθε!
Γιώργος Δ. Δημακόπουλος
Δημοσιογράφος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου