ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ Γ' ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ




Σταυρός, ὁ φύλαξ πάσης τῆς οἰκουμένης,
Σταυρός, ἡ ὡραιότης τῆς Ἐκκλησίας, 
Σταυρός, βασιλέων τὸ κραταίωμα, 
Σταυρός, πιστῶν τὸ στήριγμα,
Σταυρός, Ἀγγέλων ἡ δόξα καὶ τῶν δαιμόνων τὸ τραῦμα!
φύλακας, ἡ ὡραιότης, τὸ κραταίωμα, τὸ στήριγμα, ἡ δόξα, τὸ τραῦμα, ἡ δύναμις καὶ ἡ χάρις τοῦ Τιμίου Σταυροῦ.



Μακαριώτατε Πάτερ καὶ Δέσποτα Ἀρχιεπίσκοπε Ἀθηνῶν κ. Καλλίνικε,


Σεβασμιώτατε,


Σεβαστοὶ πατέρες, ἀδελφοὶ ἐν Χριστῷ, ἰδιαίτερη καὶ ξεχωριστὴ ἡ σημερινὴ ἡμέρα, Κυριακὴ μετὰ τὴν Ὕψωσιν. Ἀφενὸς τιμοῦμε μεθεορτίως τὴν Παγκόσμιο Ὕψωσιν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ποὺ μόλις πρὶν ἀπὸ δύο ἡμέρες ἑορτάσαμε, ἀφετέρου τιμοῦμε κατόπιν Συνοδικῆς ἀποφάσεως τῆς Ἐκκλησίας τῶν ΓΟΧ Ἑλλάδος, κατ' αὐτὴ τὴν Κυριακή, τὸ θαυμαστὸ γεγονὸς τῆς Γ' ἐμφάνισης τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Τὸ γεγονὸς αὐτό, θυμίζουμε στοὺς νεοτέρους, εἶναι ποὺ σφράγισε καὶ ἐπιβεβαίωσε ἐκεῖνο, ποὺ ἡ συνείδηση τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τοῦ Ἔθνους μας ἐπέβαλε, τὴ διατήρηση τοῦ πατρίου ἑορτολογίου. Παραμονὴ τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, τὴν 11ην νυκτερινὴ στὶς 13-9-1925 κατὰ τὸ πάτριο ἡμερολόγιο, στοὺς πρόποδες τοῦ Ὑμηττοῦ, στὴν ἀγρυπνία ποὺ ἐτελεῖτο στὴν Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου, ἐμφανίστηκε Φωτεινὸς ὁ Τίμιος Σταυρός. 


Τὸ γεγονὸς αὐτὸ βίωσαν οἱ δύο χιλιάδες τῶν Ὀρθοδόξων ποὺ εὐρίσκοντο στὸν προαύλιο χῶρο τοῦ Μοναστηριοῦ τὴν εὐλογημένη ἐκείνη στιγμή. Γνωστὸ εἶναι σὲ ὅλους ὅτι πρίν άπὸ ἕνα χρόνο καὶ πλέον εἶχε γίνει ἡ μεταρρύθμιση τοῦ ἡμερολογίου στὶς 10/23 Μαρτίου τοῦ 1924 ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος. Ἀλλαγὴ ἡ ὁποία ἔγινε μὲ Ἀριστίνδην Σύνοδο, δίχως δηλαδὴ τὴν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας. Τρεῖς μόνον Ἀρχιερεῖς, μὲ πρώτον τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν Χρυσόστομο Παπαδόπουλο, ἔλαβαν αὐτὴ τὴν διχαστικὴ γιὰ τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπόφαση.


πόμενο καὶ βέβαιο ἦταν οἱ ἐν συνειδήσει Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ νὰ ἀντιδράσουν καὶ νὰ μὴ δεχθοῦν τὴν ἀλλαγὴ τοῦ ἡμερολογίου. Ἀποτέλεσμα τῆς ἀντίστασης αὐτῆς ἦταν νὰ ἀρχίσουν οἱ κρατικὲς πιέσεις καὶ οἱ διωγμοὶ -καθ’ ὑπόδειξη τῆς Ἐκκλησίας- ἐναντίον ὅλων -κληρικῶν καὶ λαϊκῶν- ὅσοι δὲν ἀκολούθησαν τὴν καινοτομία. Διωγμοί, φυλακίσεις, βανδαλισμοὶ ἦταν κάποια ἀπ’ ὅσα ὑπέστησαν οἱ Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες ἀπὸ τοὺς καινοτόμους τῆς Ἐκκλησίας, ἁπλὰ καὶ μόνον, διότι παρέμειναν πιστοὶ στὴν παράδοση. Οἱ διωγμοὶ αὐτοὶ κατὰ τῶν Χριστιανῶν δὲν ἔγιναν ἀπὸ ἀθέους ἢ ἀπὸ ἀλλοθρήσκους, ἀλλὰ ἀπὸ τὰ ἀδέλφια μας, τοὺς Ἕλληνες Ὀρθόδοξους τῆς κρατούσης τότε Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας.


Νὰ σημειωθεῖ ὅτι τοὺς χρόνους ἐκείνους τῆς ἡμερολογιακῆς μεταρρύθμισης τὰ δεινὰ ἀπ’ τὰ ὁποῖα ὑπέφερε ὁ Ἑλληνισμός, ἐντὸς καὶ ἐκτός τῶν στενῶν ὁρίων τῆς χώρας, ὁ ἀφανισμὸς δηλαδὴ τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς Ἀνατολῆς, τῆς γηγενοῦς ρωμιοσύνης, ἀλλὰ καὶ ὁ Ἐθνικὸς διχασμὸς στὸ ἐσωτερικὸ τῆς μικρῆς μας Ἑλλάδας, εὐνόησαν -πρὸς ἐξυπηρέτηση κάποιων- τὴν «ἀλλαγή». Μὲ συντομία, ἀγαπητοί, ἀναφέρομαι στὶς δραματικὲς στιγμὲς ποὺ βίωσαν οἱ ἀοίδιμοι προκάτοχοι καὶ προπάτορές μας στὰ πρῶτα χρόνια τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἡμερολογίου, ἐπειδὴ ἀκριβῶς δὲν θέλησαν νὰ φραγκέψουν, ὅπως –στεντορείᾳ τῇ φωνῇ- διαλαλοῦσαν, ἀγωνιζόμενοι γιὰ τὴν Πίστη σὲ κάθε γωνιὰ τῆς πατρίδας μας.


τσι λοιπόν, ἐκεῖνο τὸ βράδυ τῆς 13ης πρὸς τὴν 14η Σεπτεμβρίου μὲ τὸ Ἰουλιανὸ ἡμερολόγιο, ἂν καὶ τὰ αὐστηρὰ μέτρα γιὰ τὴν ἀποτροπὴ τῶν ἑορτασμῶν τοῦ πατρίου ἑορτολογίου καὶ οἱ ἀπαγορεύσεις καὶ οἱ σχετικὲς ποινὲς ἐμπόδιζαν τὶς συνεστιάσεις τῶν πιστῶν, ἐν τούτοις οἱ ἁπλοὶ Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες κατάφεραν νὰ συγκεντρωθοῦν στὴν Ἱερὴ ἐκείνη ἀγρυπνία, γιὰ νὰ τιμήσουν τὴν Ἁγία ἡμέρα. Σιγὰ - σιγὰ κι ἀθόρυβα, ὅσο ἦταν δυνατόν, ὁ ἕνας μετὰ τὸν ἄλλον μαζεύτηκαν στὸ Μοναστήρι τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου. 


Λειτουργὸς Ἱερέας, ὁ Ἅγιος ἐκεῖνος καὶ ἄξιος λευΐτης τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ πατὴρ Ἰωάννης Φλῶρος, εἰσόδευσε ἐντὸς τῆς Μονῆς ντυμένος ὡς γραία, δίχως νὰ τὸ ἀντιληφθοῦν οἱ ἀστυνομικοὶ που φύλαγαν τὸν χῶρο, γιὰ νὰ μὴν πλησιάσει Λειτουργὸς παλαιοημερολογίτης. Ὁ γέρων Ἰωάννης κατάφερε μὲ εὐκολία νὰ προσκυνήσει τὸ Ἅγιο θυσιαστήριο καὶ νὰ ξεκινήσει τὴν Ἱερὰ ἀγρυπνία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Κατὰ τὶς 11 τὸ βράδυ οἱ ἀστυνομικοὶ εἶχαν πλέον ἀντιληφθεῖ ὅτι βρίσκεται Λειτουργὸς ἐντὸς τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καὶ ὅτι τελεῖται Ἀκολουθία. Ἡ ἐντολὴ ἀπὸ ἄνωθεν ἦταν νὰ συλλάβουν τὸν γέρο Λειτουργό, νὰ τὸν ἀποπέμψουν ἀπὸ τὴ Μονὴ καὶ νὰ τὸν ὁδηγήσουν στὸ αὐτόφωρο. Τὴ στιγμὴ ποὺ ἐπρόκειτο νὰ γίνει αὐτό, οἱ ἀστυνομικοὶ ἄκουσαν τὸ πλῆθος τῶν δύο χιλιάδων πιστῶν νὰ φωνάζει: «ὁ Σταυρός, ὁ Σταυρός, ὁ Σταυρός»!


Τί εἶχε συμβεῖ; Ἀκριβῶς ἐπάνω ἀπὸ τὸ Μοναστήρι στὸν οὐρανὸ ἐμφανίστηκε μεγάλος φωτεινὸς Σταυρός, μὲ εὖρος τέτοιο σὰν νὰ σκέπαζε σχεδὸν τὴ Μονή, ἡ φωτεινότης τοῦ ὁποίου εἶχε μετατρέψει σχεδὸν σὲ ἡμέρα τὸ σκοτάδι τῆς νύχτας. Οἱ συγκεντρωμένοι τότε πιστοὶ γονάτισαν μὲ ὑψωμένα τὰ χέρια πρὸς τὸ φωτεινὸ Τίμιο Σταυρὸ κι ἀναφωνοῦσαν τὸ «Κύριε ἐλέησον, Κύριε ἐλέησον, Κύριε ἐλέησον» συνεχῶς. Οἱ ἀστυνομικοὶ ἄφησαν κάτω τὰ ὅπλα τους καὶ ὡς ζωντανοὶ πλέον μάρτυρες τῆς θείας βεβαιώσεως ὅτι ἐκείνη τὴ νύχτα, σὲ ἐκείνη τὴν ἀγρυπνία, ἐτελεῖτο ὄντως ἡ ἑορτὴ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, γονάτισαν καὶ ἔψαλαν κι ἐκεῖνοι τὸ «Κύριε ἐλέησον».


ἐφημερίδα «Σκρίπ», ἕνα γνωστὸ ἔντυπό της ἐποχῆς, ἔγραψε: «μέγα θαῦμα στοὺς παλαιοημερολογίτες. Ἐφανερώθη ὁ Τίμιος Σταυρὸς τῆς Ὑψώσεως μὲ τὸ παλαιό. Οἱ ἀκτίνες τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἔφταναν ἀπὸ τὸν Ὑμηττὸ ἑὼς τὸ Φάληρο.» Ἦταν ὄντως Θεοσημεῖο ἐμφανὲς σὲ ὅλους! Ἀκόμη κι ἀπὸ ἁμαξοστοιχία τῶν Ἀθηνῶν -σύμφωνα μὲ μαρτυρίες- ἔγινε ὁρατὸ τὸ Θεοσημεῖο, μὲ ἀποτέλεσμα ὅσοι τὸ εἶδαν καὶ τὸ βίωσαν νὰ ἐπιστρέψουν στὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Κύριος πράγματι ἀπεκάλυψε ὅτι τὸ νὰ ἀκολουθεῖ κάποιος τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, δὲν εἶναι πεῖσμα, δὲν εἶναι δῆθεν ἀνυπακοὴ πρὸς τὴν ἐπίσημη Ἐκκλησία, ποὺ ἔκανε τὴν ἀλλαγὴ τοῦ ἡμερολογίου, δὲν εἶναι ἔκφραση ἰδιοτέλειας.


ντιθέτως, εἶναι ἱερὸ καθῆκον, πνευματικὴ εὐθύνη καὶ ἀπόλυτη χριστιανικὴ ἀγάπη πρὸς τὸν Ἅγιο Θεό· εἶναι ὑποχρέωση τοῦ κάθε Ὀρθοδόξου νὰ βιώνει καὶ νὰ ἀκολουθεῖ ὅλα ὅσα ἡ Μία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία καὶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἐθέσπισαν. Ὁ Τίμιος Σταυρὸς ἐμφανίστηκε στὴν ἑορτή, κατὰ τὴν ὁποία οἱ πιστοὶ τῶν Πατρώων παραδόσεων τὸν ἑόρταζαν. Ἂν δὲν εἶχε συμβεῖ αὐτὸ τὸ θαῦμα, ἴσως καὶ νὰ μὴν ὑπῆρχε σήμερα αὐτὴ ἡ εὐλογημένη ἀντίσταση ἔναντι τῆς καινοτομίας καὶ τῆς αἵρεσης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Ἡ Γ' Ἐμφάνισή του ἦταν θεϊκὴ ἔνδειξη ποὺ ἐμψύχωσε καὶ στήριξε τὸ Ὀρθόδοξο πλήρωμα νὰ παραμείνει ἁγνὸ καὶ ἀμετάκλητο στὴν Πίστη του.


Οἱ προπάτορές μας δὲν θέλησαν νὰ φραγκέψουν καὶ νὰ μᾶς ἀφήσουν στὴν ἀγκαλιὰ τῆς Βατικανικῆς καὶ ἐκτρωματικῆς παρασυναγωγῆς τῶν Λατίνων, οἱ ὁποῖοι ἐργάζονταν αἰῶνες πρὶν γιὰ τὴν «ἅλωση» τῆς Ὀρθοδοξίας. Οἱ προπάτορές μας εἶχαν προειδεῖ τὴ σημερινὴ ἀποστασία ποὺ ἐπικρατεῖ στὴν Ὀρθοδοξία ἀνὰ τὸν κόσμο ἀπὸ τὶς λεγόμενες «ἐπίσημες ἐκκλησίες». Ὁ Τίμιος καὶ Ζωοποιὸς Σταυρὸς ἐμφανίστηκε γιὰ πρώτη φορὰ στὸν Ἅγιο καὶ Μέγα Κωνσταντῖνο στηρίζοντάς τον νὰ προχωρήσει μὲ αὐτὸ τὸ ἱερό, νικηφόρο καὶ ἀήττητο σύμβολο, τὸ «ἐν τούτῳ νίκα».


τσι κι ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, αὐτὸ τὸ ἴδιο σύμβολο, τὸν Τίμιο Σταυρό, ἔχουμε ὡς ὁδοδείκτη στὴν πνευματική μας πορεία. Ἀπὸ αὐτὸ ἀντλοῦμε δύναμη, λαμβάνουμε παρηγοριά· αὐτὸ ἔχουμε σταθερὸ καὶ ἀσάλευτο τεῖχος προστασίας καὶ σκέπη. Ὁ δίκαιος ἀγώνας τῶν ἀκολουθησάντων τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, στηρίχθηκε ἀπὸ ἀμέτρητες θεοσημεῖες, ὅπως αὐτὴ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ τὴ νύχτα τῆς 13ης Σεπτεμβρίου στὸν Ὑμηττό. Καλὸ εἶναι νὰ γνωρίζουν ὅλοι ὅτι παρὰ τὶς ἀνθρώπινες ἀδυναμίες μας καὶ τὰ κενὰ ποὺ ἔχουμε, ὅσο χοϊκοὶ κι ἂν εἴμαστε, ἡ ἐμμονή μας στὰ πάτρια δὲν εἶναι πεῖσμα, δὲν εἶναι ἐγωπάθεια καὶ δῆθεν ἀνυπακοή· εἶναι ἡ αὐτονόητη, ἁγνή, ἄδολη, Ὀρθόδοξη ἔκφραση τῆς Πίστεώς μας.


Σίγουρα δὲν εἴμαστε ἐμεῖς οἱ σωτῆρες αὐτοῦ τοῦ κακοῦ ποὺ βιώνει ὅσο ποτὲ ἄλλοτε ἡ Ὀρθοδοξία, μὲ ὅλες τὶς ἀντικανονικὲς συμπροσευχὲς καὶ συλλειτουργίες μεταξὺ «ὀρθοδόξων» καὶ αἱρετικῶν. Εἴμαστε ὅμως οἱ ἁπλοί, συνειδητοὶ θεματοφύλακες -κατὰ τὸ μέτρο τοῦ δυνατοῦ- της Ὀρθόδοξης Πίστης μας. Αὐτὸ τὸ Φῶς, αὐτὴ ἡ Χάρις, αὐτὴ ἡ Δύναμη τοῦ Τιμίου Σταυροῦ νὰ φωτίζει ἅπαντες τοὺς τηρητὲς τῆς πατρώας εὐσέβειας· νὰ φωτίζει ὅλους μας νὰ παραμείνουμε σταθεροὶ καὶ ἀμετάκλητοι στὶς ἀρχὲς τοῦ Εὐαγγελίου, τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅπως ἐκεῖνοι οἱ δίκαιοι καὶ εὐλογημένοι ἀγωνιστὲς ποὺ ἀντιστάθηκαν μὲ σύνεση, δικαιοσύνη καὶ αὐταπάρνηση ἔναντι τῆς ἡμερολογιακῆς καινοτομίας. 


κεῖνοι οἱ θεατὲς τοῦ Φωτὸς τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀξιώθηκαν καὶ κατάφεραν νὰ κρατήσουν τὸ Ὀρθόδοξο φράγμα, δίχως νὰ ἐπιτρέψουν στὴ Φραγκιὰ νὰ μᾶς ἀλλοιώσει, νὰ μᾶς «ἁλώσει» κυριολεκτικά. Τὸ Φῶς τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἂς φωτίσει κι ἐκείνους ποὺ ἐπιτρέπουν στοὺς ἑαυτούς τους νὰ ἀκολουθοῦν ὄχι μόνον τὴν καινοτομία, ἀλλὰ καὶ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τοῦ σύγχρονου ὁδοστρωτήρα τοῦ γνησίου φρονήματος· νὰ τοὺς φωτίσει νὰ ἐπανέλθουν στὶς Εὐαγγελικές, Ἀποστολικὲς καὶ Πατερικὲς διδασκαλίες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἀμήν.




Ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Αττικῆς και Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών. 
Κυριακή μετά τήν Ύψωση 16-29/9/2019 . Γ' Εμφάνιση του Τιμίου Σταυρού. 
Ι.Ν. Αγίων Αποστόλων Δάφνης, Αττικής.


Μητροπολίτης Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσόστομος

της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF