ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ

ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ
Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακρυά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα ονειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά ''ανάπηροι'' στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδωκόμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην δηθενικότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουιτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρνουν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές κι είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής. Το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωινό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! Φθινόπωρο 2013. Γιώργος Δ. Δημακόπουλος. Δημοσιογράφος. Icon by Serhei Vandalovskiy.
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2020

ΤΑ ''ΗΞΕΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ'' ΤΗΣ Κας BILDERBERG!






Η Κεραμέως «φίμωσε» 30 βουλευτές της ΝΔ για ερώτηση σχετικά με τα θρησκευτικά βιβλία Γαβρόγλου


Έντονη δυσαρέσκεια και εκνευρισμό προκαλεί στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας η συμπεριφορά της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, η οποία την εβδομάδα που πέρασε κίνησε γη και ουρανό για να μην κατατεθεί ερώτηση με υπογραφές δεκάδων βουλευτών για τα βιβλία των Θρησκευτικών από συμπολιτευόμενους βουλευτές.


Ούτε ένας ούτε δύο, αλλά 30 (!) βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας -ενώ υπήρχαν και άλλοι που ζητούσαν να συμμετάσχουν, αλλά δεν πρόλαβαν- υπέγραψαν μια ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με την απόσυρση των βιβλίων Γαβρόγλου, που στην πράξη αποχριστιανοποιούσαν το μάθημα των Θρησκευτικών και το μετέτρεπαν σε… γενική Θρησκειολογία.


Ονόματα τα οποία μάλιστα θεωρούνται ότι ανήκουν σε διαφορετικές «εσωτερικές πτέρυγες» της Νέας Δημοκρατίας, με τους «προεδρικούς» μάλιστα να αποτελούν την πλειοψηφία, λόγω και του ότι σε αυτή την κατηγορία θεωρείται ότι ανήκει ο πρώτος που συνέταξε την ερώτηση Νεοκλής Κρητικός, βουλευτής Λακωνίας. Μαρκόπουλος, Κυρανάκης, Μπογδάνος, Σπανάκης, Ράπτη είναι μόλις μερικά από αυτά τα ονόματα.


Η ερώτηση είχε ως βάση τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που ακύρωσε ως αντισυνταγματικές τις υπουργικές αποφάσεις του πρώην υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, αλλά και του Ν. Φίλη, ως αντίθετες προς το Σύνταγμα της χώρας, με τις οποίες ζητείτο να αποκτήσει το μάθημα των Θρησκευτικών ορθόδοξο χριστιανικό προσανατολισμό.


Οι βουλευτές θα ρωτούσαν την κυρία Κεραμέως πότε θα αποσυρθούν από τα σχολεία τα διδακτικά εγχειρίδια («φάκελοι», όπως ονομάζονται) του ακυρωθέντος Νέου Προγράμματος Σπουδών και πρότειναν την αντικατάστασή τους με τα βιβλία των Θρησκευτικών που διδάσκονταν μέχρι το 2016 -δηλαδή, πριν από την εφαρμογή του συριζαϊκού Νέου Προγράμματος Σπουδών-, τα οποία είναι συμβατά με τις αποφάσεις και υποδείξεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. «Να κάνουν τις ερωτήσεις ένας ένας»


Όπως είναι φυσικό, η ερώτηση κυκλοφόρησε στα emails των βουλευτών, προκειμένου να την υπογράψουν όσοι άλλοι θα το επιθυμούσαν. Κάπου εκεί, η συγκεκριμένη ερώτηση, μαζί με τις υπογραφές, θα έφτασε και στο email της κυρίας Κεραμέως, η οποία εξεμάνη και κατέφυγε στον γ.γ. της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ. Σταύρο Καλαφάτη, κάνοντας λόγο για «αντιπολιτευτικές τακτικές», και του ζήτησε να παρέμβει ώστε να μην κατατεθεί η συγκεκριμένη ερώτηση με τις υπογραφές και των 30 βουλευτών.


«Αν θέλουν, ας την υποβάλουν ένας ένας» φέρεται ότι είπε εξοργισμένη η υπουργός Παιδείας. Κάτι που, από ό,τι φαίνεται, τελικά θα συμβεί, μετά την πυροσβεστική παρέμβαση του Σ. Καλαφάτη – αφού αρκετοί είναι οι βουλευτές που δηλώνουν αποφασισμένοι από εβδομάδα να προβούν σε τέτοιου είδους κινήσεις. Θα περίμενε κανείς ότι η Νίκη Κεραμέως θα ήταν πρόθυμη να απαντά σε τέτοιου είδους ερωτήσεις των βουλευτών του κόμματος που στηρίζει την κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει, αφού, ειδικά με 30 υπογραφές, θα ήταν φανερό ότι επρόκειτο περί ενός αιτήματος με ισχυρή υποστήριξη από τη βάση της Ν.Δ.


Άλλωστε, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε φέρει αυτές τις αλλαγές, η Νέα Δημοκρατία σε ανακοίνωσή της τόνιζε: «Η αιφνίδια αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών, χωρίς καμία συνεννόηση με την Εκκλησία, όταν δεν υπάρχουν καν νέα βιβλία για να το υποστηρίξουν, αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση επιχειρεί συνειδητά να διχάσει και να πολώσει… Δεν μπορεί να υποβαθμίζεται η διδασκαλία για την ορθόδοξη πίστη, την οποία ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων». Έχει αλλάξει μήπως η στάση της Ν.Δ. στο συγκεκριμένο ζήτημα; Δύο εξηγήσεις υπάρχουν για τη στάση της υπουργού Παιδείας:


Είτε δεν θέλει -για κάποιον λόγο- να αλλάξει τα βιβλία, κάτι το οποίο θα έπρεπε να προκαλεί προβληματισμό στο κόμμα, είτε ανακαλύπτει «εσωτερική αντιπολίτευση», διότι δεν αισθάνεται ασφαλής στην υπουργική της θέση. Δεν θα μπορούσε να λείπει και ένα σχόλιο για τη σχετική αφωνία της Εκκλησίας. Ειδικά όταν, σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνθρωπος ο οποίος είναι σε θέση «κλειδί» για το ζήτημα των συγκεκριμένων βιβλίων θεωρείται του περιβάλλοντος κορυφαίου ιεράρχη.




Newsbreak


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου