ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

ΟΙ ΝΕΟΝΑΖΙ ΤΟΥ ΑΖΟΦ, ΟΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ «ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ» ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ




<<Όταν λοιπόν μιλάμε για φασίστες μην κάνουμε διαχωρισμούς. Ο φασίστας δεν ξεχωρίζει, δεν «ενσωματώνεται», δεν καλυτερεύει.

Είτε είναι Αζόφ, είτε είναι Ρώσος, είτε είναι Ελληνας, είτε είναι δυτικός και από τη… σωστή πλευρά της Ιστορίας>>.



Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο φασισμός είναι ο εχθρός. Κι εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.


Δυστυχώς, όλη αυτή η συζήτηση που άνοιξε με την απίστευτη γκάφα της εμφάνισης των ακροδεξιών του Αζόφ στην ελληνική Βουλή, προκάλεσε ένα τεράστιο κακό: Ο… Μιχαήλ του Τάγματος μετατράπηκε σε λίγα λεπτά σε «πλυντήριο» για τα φρικιαστικά εγκλήματα πολέμου που συντελούνται στην Ουκρανία με αποκλειστική ευθύνη της Ρωσίας.


του Βασίλη Σ. Κανέλλη


Ομοίως, τα «παιχνίδια» ενός θεατρίνου ηγέτη όπως ο Ζελένσκι, έγιναν το «όπλο» όλων εκείνων που θέλουν από την αρχή του πολέμου να δικαιολογήσουν την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία. Ναι, ήταν μέγιστο ατόπημα η παρουσία νεοναζί του Αζόφ στην ελληνική Βουλή. Ναι ήταν αθλιότητα ότι ο πρόεδρος Ζελένσκι «έστησε» ένα κακοστημένο σόου στο οποίο επί της ουσίας «συνδέθηκαν» οι ακροδεξιοί του Αζόφ με τους χιλιάδες Ελληνες ομογενείς που έχουν ρίζες αιώνων στην περιοχή της Ουκρανίας.


Ναι, ήταν τεράστιο λάθος του προέδρου της Βουλής ή όποιου άλλου γνώριζε για το βίντεο, να επιτρέψει αυτό το σόου. Αλλά πρέπει να δηλώσουμε όλοι ξεκάθαρα, σε όλους τους τόνους και χωρίς αστερίσκους ότι όσοι αγαπούν την ειρήνη είναι με το λαό της Ουκρανίας. Οσοι θέλουν να σταματήσουν οι σφαγές είναι με τους Ουκρανούς και όχι με τον Ζελένσκι ή το Αζόφ.


Οσοι θέλουν να καταδικάσουν τα εγκλήματα που κάνει ο ρωσικός στρατός είναι κατά του Πούτιν, κι όχι κατά του ρωσικού λαού. Δυστυχώς οι ακροδεξιοί του Αζόφ εργαλειοποιούνται από μια μεγάλη μερίδα του πολιτικού συστήματος της χώρας και από αρκετά μεγάλο αριθμό «φιλορώσων» πολιτών, προκειμένου να στηριχθεί ένα έγκλημα που δεν μπορεί να ανέχεται ο σύγχρονος πολιτισμός μας.


Στην Ουκρανία έχουμε σφαγές αμάχων. Εχουμε εκατομμύρια διωγμένους από τα σπίτια τους. Κι έχουμε, μην το ξεχνάμε, και χιλιάδες αμούστακα παιδιά ρωσίδων μανάδων που έχασαν τη ζωή τους στο πεδίο της μάχης. Αυτό πρέπει να μας απασχολεί πρωτίστως. Πώς θα σταματήσουμε τη θηριωδία, πώς θα πάψουν να βομβαρδίζονται νοσοκομεία, σχολεία, σιδηροδρομικοί σταθμοί. Πώς θα σταματήσουν να κομματιάζονται νέοι, γυναίκες, ηλικιωμένοι.


Το Τάγμα του Αζόφ βολεύει τους πάντες. Και κυρίως τον Πούτιν για να δικαιολογεί το έγκλημά του, μιλώντας για «αποναζιστικοποίηση» της Ουκρανίας, λες και όλος ο ουκρανικός λαός είναι ναζί. Όμως εμείς εδώ στην Ελλάδα οφείλουμε να πούμε ορισμένες αλήθειες.


Φασίστες υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Και δεν έχουν ούτε χρώμα, ούτε εθνικότητα, ούτε ιδεολογική ταυτότητα. Φασίστες είναι και στο Τάγμα του Αζόφ και δολοφονούν. Γι’ αυτό δημιουργήθηκαν το 2014 από κάποιους Ουκρανούς πολιτικούς οι οποίοι μάλιστα είχαν… αγαστές σχέσεις με πολλούς ευρωπαίους ηγέτες κι έλληνες πολιτικούς.


Φασίστες Ρώσοι σκοτώνουν σήμερα το λαό της Ουκρανίας. Φασίστες νατοϊκοί δολοφόνησαν χιλιάδες στη Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν, στη Συρία. Και μην ξεχνάμε ότι χιλιάδες… Ελληνες χριστιανοί «αποθέωναν» τους Αμερικανούς και τον Μιλόσεβιτς όταν έσφαζε μουσουλμάνους στη Βοσνία. Για να μη μιλήσουμε για τους μισθοφόρους από τη χώρα μας που πολέμησαν στο όνομα του Χριστού και υπό τις διαταγές των «σφαγέων των Βαλκανίων».


Μην ξεχάσουμε ότι ο Πούτιν ενίσχυε και είχε άριστες σχέσεις με φιλοναζιστικά κόμματα, όπως π.χ. με αυτό της Μαρίν Λεπέν. Να ξεχάσουμε άραγε τις σχέσεις του κρυφοσυμβούλου του Κρεμλίνου, Αλεξάντρ Ντούγκιν με τους νεοναζί της Χρυσής Αυγής;


Κι εν πάση περιπτώσει, κατάπιαμε επί μια δεκαετία την κάμηλο της ακροδεξιάς στην Ελλάδα όταν 500 χιλιάδες Ελληνες ψήφισαν τους δολοφόνους της Χρυσής Αυγής και τώρα πέσαμε από τα σύννεφα με τους άλλους νεοναζί του Αζόφ;


Ξεχάσαμε τις φωτογραφίες στο Καστελόριζο με χρυσαυγίτικα «μπουμπούκια» παρέα με βουλευτές του λεγόμενου συνταγματικού τόξου; Ξεχάσαμε τους τσαμπουκάδες στη Βουλή και την αδυναμία των υπευθύνων να τους πετάξουν έξω, ψελλίζοντας μόνο «φρουρά, φρουρά;»


Όταν λοιπόν μιλάμε για φασίστες μην κάνουμε διαχωρισμούς. Ο φασίστας δεν ξεχωρίζει, δεν «ενσωματώνεται», δεν καλυτερεύει. Είτε είναι Αζόφ, είτε είναι Ρώσος, είτε είναι Ελληνας, είτε είναι δυτικός και από τη… σωστή πλευρά της Ιστορίας.


Το φασισμό, λοιπόν, κατάλαβέ τον, δεν θα πεθάνει μόνος, τσάκισέ τον. Και κυρίως, μην τον χρησιμοποιείς για να κρύψεις έναν άλλο φασισμό που κατά βάθος θαυμάζεις αλλά δεν τολμάς να το παραδεχθείς.



in


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF