ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

«ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ...»




Στον απόηχο της πνευματικής και ηθικής <<κακοσμίας>> του λεγόμενου <<Gay Pride>>, της αναφανδόν πολιτικοστρατιωτικής <<βουλιμίας>> της Τουρκίας, αλλά και της συρρίκνωσης κάθε ικμάδας κοινωνικής αντίστασης στις επιβουλές της Δύσης, δημοσιεύουμε ένα μικρό αφυπνιστικό κείμενο από το βιβλίο του μακαριστού Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Μεταλληνού <<Αντιμέτωποι με την Πλάνη...>>. Το δοκίμιο αυτό δεν παρουσιάζει κάτι καινούργιο, συχνά όμως το χάρισμα της γραφής -όπως στη περίπτωση του προαναφερόμενου- επιχειρεί μαξιμαλιστικά να εκθέσει και να γιγαντώσει ομοιόμορφα τα τρεχούμενα. Την παντελή -δηλαδή- έκπτωση των ηθών μας, την πολιτισμική αλλοτρίωση και τον εκφυλισμό του νεοέλληνα, που ζώντας σε μια χώρα - μαριονέτα της Δυτικής Ευρώπης αποδομεί την ρωμέϊκη ταυτότητά του και ενδύεται τη φράγκικη προβιά της Δύσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται' τον εξοστρακισμό όλων των αξιών και των παραδόσεων που γαλούχησαν αιώνες αυτό το γένος και την μεταποίηση του ανθρώπου σε ένα άφυλο, επαχθές και κατευθυνόμενο <<τετράποδο>>, που διεκδικεί δικαιώματα κοντά στην Αμαρτία!



Γιώργος Δ. Δημακόπουλος



Από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους οι εκδυτικισμένοι ευρωπαϊστές και σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, εκσυγχρονιστές (δηλαδή νεωτεριστές και μετανεωτεριστές), φαίνεται ότι έχουν στις αντορθόδοξες προοπτικές τους την <<αλλαγή>> του Έθνους, ως διαστροφή και καταστροφή της ταυτότητάς του.


Ήδη οι οπαδοί της Βαυαροκρατίας έβαλαν στο στόχαστρό τους τα Μοναστήρια και τον εκκλησιαστικό χώρο (1833 κ. εξ.). Διότι οι Ευρωπαίοι και ευρωπαϊστές γνωρίζουν καλά, ότι ο χώρος αυτός εξασφαλίζει την συνέχεια της ελληνορθόδοξης παράδοσης και της συνοχής του Έθνους μας.


Το πνεύμα του εξευρωπαϊσμού παραμένει έκτοτε συνδεδεμένο με τον επαρχιωτισμό και την ηττοπάθεια μπροστά στη Δύση, πολιτικά και θρησκευτικά, δημιουργώντας στο Έθνος συνείδηση προτεκτοράτου. Η αδυναμία βιώσεως της ελληνορθόδοξης παράδοσης από τους εκδυτικισμένους Ηγέτες μας όλων των ιδεολογικών αποχρώσεων εξασθενίζει τις αντιστάσεις τους και τις εκμηδενίζει, οδηγώντας και στην αδυναμία ορθής αποτίμησης του πολιτισμού μας και της ιστορίας μας, με αποτέλεσμα να αισχύνονται για την ταυτότητά τους.


Πώς, λοιπόν, ν' αγωνισθούν υπέρ του Έθνους και υπέρ της ελληνορθόδοξης παράδοσής του; Και στις ημέρες μας στα όρια του λεγόμενου <<χωρισμού>> Εκκλησίας - Πολιτείας, επιδιώκονται και πραγματοποιούνται, βαθμιαία, πολιτειακά μέτρα, που αποδομούν όχι μόνο τον εκκλησιαστικό, αλλά και τον εθνικό μας βίο.


Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν μεταξύ άλλων επιβληθεί: αποποινικοποίηση των αμβλώσεων και της μοιχείας, αυτόματο διαζύγιο' απάλειψη του θρησκεύματος από τις ταυτότητες, για την ικανοποίηση των Κέντρων εξαρτήσεών μας' απομάκρυνση των Κληρικών από τα σχολεία και παρακώλυση του κοινωνικού έργου της Εκκλησίας με την επαχθή φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας,  ως να ανήκε στους Κληρικούς και όχι στο Λαό του Θεού, αλλά και παρεμπόδιση του πνευματικού της έργου, με τον περιορισμό των χειροτονιών' 


θέσπιση της καύσεως των νεκρών, και των χριστιανών' επαχθείς φορολογήσεις και περικοπές της μισθοδοσίας των πολιτών και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψής τους' σκανδαλώδης εφαρμογή των νόμων και ατιμωρησία, με αποτέλεσμα την αύξηση της τρομοκρατίας και παρανομίας'


διαιώνιση της ανυπαρξίας αποφασιστικής και ορθολογικής μεταναστευτικής πολιτικής, που αποβαίνει εις βάρος των Πολιτών της χώρας μας, αλλά και αυτών των μεταναστών, με την διευκόλυνση της λαθρομετανάστευσης'


μειοδοσία στα εθνικά μας θέματα και απεμπόληση των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων μας' αλλοίωση και παραχάραξη της ιστορίας του Έθνους μας και προώθησή της στην εκπαίδευση με τα σχολικά βιβλία.


Όχι δηλαδή μόνο η πίστη και ο εκκλησιαστικός μας βίος, αλλά ολόκληρος ο ελληνορθόδοξος πολιτισμός μας πλήττεται θανάσιμα. Και όλα αυτά <<διά να γίνωμεν τέλειοι Ευρωπαίοι εξωτερικώς, με όλα τα γνωρίσματα, ενός καταρρέοντος κοινωνικού συστήματος, απίστου, αθρήσκου, ραθύμου...>>. (Ν. Τωμαδάκης).


Οι κινήσεις όμως αυτές των αναλγήτων εθνοκτόνων μας ενισχύονται από την πέμπτη φάλαγγα του εκκλησιαστικού χώρου, τους μεταπατερικούς Κληρικούς κατ' επάγγελμα Θεολόγους, τους <<συνευδοκούντας τοις πράσσουσι>> (Ρωμ. 1, 31) την ανομίαν.


Η διάσπαση δε της Ιεραρχίας ευνοεί αποφασιστικά την προώθηση και επιβολή των ανατρεπτικών καινοτομιών. Όπως τον 19ο αιώνα, έτσι και σήμερα, δυστυχώς, δεσπόζουν <<υδαρείς> -κατά τον αείμνηστο καθηγητή Χρήστο Ανδρούτσο- Κληρικοί, συσχηματιζόμενοι με τα μέτρα της Πολιτειακής Ηγεσίας, για λόγους προοδευτισμού ή διεκδίκησης προσωπικών ωφελημάτων.


Επειδή δε τα πνευματικά συμπορεύονται πάντοτε με τα πολιτειακά, πρέπει να υπενθυμίσουμε, ότι η πνευματική και πολιτιστική αποδόμηση του Έθνους έχει σημαντικό αντίκτυπο και στα εθνικά θέματα σε κάθε περίοδο της ιστορίας μας.


Και αυτό το ζούμε σήμερα με τη νέα κατοχή μας και πάλι από την Φραγκιά, όπως το 1204! Η διαφορά της προϊούσας σήμερα Τρίτης Αλώσεως από εκείνες του 1204 και του 1453 είναι, ότι τότε ηττηθήκαμε, ενώ σήμερα προχωρήσαμε στην άλωση με την συγκατάθεσή μας, θεωρώντας την μάλιστα ως σωτηρία!


Η Δύση πήρε επιτέλους την <<ρεβάνς>> (revanche)! Τώρα πραγματοποιεί τον μακραίωνα πόθο της, την ολοκληρωτική διάλυση του Έθνους των Ελλήνων. Εντασσόμενοι στην Ενωμένη Ευρώπη, εκάμαμε τόσους πανηγυρισμούς, διότι θεωρήσαμε το γεγονός ως σωτηρία μας.


Ο Θεός επέτρεψε, γι' αυτό, να μας απογοητεύσει η Ευρώπη εκεί που στηρίξαμε <<την πάσαν ελπίδα>> μας, στα οικονομικά, για να είναι ευκολότερη η αφύπνισή μας. Έτσι, η ιστορία παίρνει την εκδίκησή της!


Ξεχάσαμε τον Θεόν των Πατέρων ημών και πιστεύουμε στην <<απολυτοποιημένη <<αξία>> του οικονομισμού. Δεν ανοίξαμε καμμιά κερκόπορτα, αλλά τις πύλες της ψυχής και της καρδιάς μας, για να μας αλλοτριώσει και να μας συντρίψει η σημερινή Δύση. 


Ευτυχώς όμως υπάρχει -είναι βέβαιο- και η <<μαγιά>> του Μακρυγιάννη. Σ' αυτήν ανήκουν όσοι σημερινοί Έλληνες μένουμε πιστοί στην Ορθοδοξία των Αγίων μας και τον Σωτήρα μας Κύριον Ιησούν Χριστόν. Οι αληθινοί πατερικοί και Ορθόδοξοι.


Αυτοί με τη χάρη του Θεού μας, θα αναστήσουν το Έθνος, σε κάποιο νέο '21, όταν ο Θεός το επιτρέψει!




Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση κειμένου
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Απόσπασμα από το βιβλίο του μακαριστού Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Μεταλληνού 
<<Αντιμέτωποι με την Πλάνη...>>,
εκδόσεις <<Ορθόδοξος Κυψέλη>>, Θεσσαλονίκη 2013, σελ. 49-52.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF