ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΡΟΣΤΑΝΔΗΣ

 




Αποσπασματικές αναρτήσεις από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίριβιτς: «Μεθ' ημών ο Θεός», εκδόσεις «Ορθόδοξη Κυψέλη», Θεσσαλονίκη 2017, σελ. 66-70.
(132 αξιόπιστα θαυμαστά ιστορικά γεγονότα που επιμαρτυρούν πως ο Θεός ενεργεί, με άπειρους τρόπους, για να φέρει τους ανθρώπους κοντά Του, κοντά στην Αλήθεια, κοντά στην σωτηρία τους).
Η μετάφραση από τα σερβικά έγινε από το ζεύγος Νράγκαν και Ευαγγελία Σαραμάντιτς.
«Οι ιστορίες που δημοσιεύονται στο βιβλίο μας είναι μόνον ένα δεμάτι σταριών από το ανθρώπινο χωράφι της ζωής. Κάποιες από αυτές τις ακούσαμε εξ ιδίων και άλλες τις πληροφορηθήκαμε μέσω τρίτων ατόμων. Δημοσιεύουμε όμως μόνον εκείνες που είναι χαρακτηριστικές και αξιόπιστες.
Μερικές είναι σχεδόν ίδιες με τα θαύματα της Αγίας Γραφής, ενώ άλλες παρουσιάζουν ομοιότητα με θαύματα που έχουν καταγραφεί σε παλαιότερες εποχές στην εκκλησιαστική μας παράδοση. Η Αγία Γραφή και η εκκλησιαστική μας παράδοση αποτελούν τα πλέον καταλληλότερα μέσα για την ερμηνεία αυτών των θαυμάσιων γεγονότων, που συνέβησαν στον κόσμο και επηρέασαν τις ανθρώπινες ζωές. Αποτελούν οδηγό για όποιον προσπαθήσει να τα εκτιμήσει, οδηγό που μειώνει την πιθανότητα της πνευματικής πλάνης.
Συμβάλλουν στη διάκριση της αλήθειας από την πλάνη, του φωτός από το σκοτάδι και της πραγματικότητας από τα σύμβολα. Ποιό όμως είναι το συμπέρασμα το οποίο συνάγεται από τέτοιου είδους βιώματα; Πιθανόν είναι μόνον ένα και μοναδικό: Ο Θεός είναι Αυτός που οδηγεί τον κόσμο και κυβερνά την κάθε ανθρώπινη ζωή. Ο Θεός ενεργεί με άπειρους τρόπους για να φέρει τους ανθρώπους κοντά Του, κοντά στην Αλήθεια, κοντά στην σωτηρία τους.
Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς με το βιβλίο του «Εμμανουήλ» αποδεικνύει την αγάπη του για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Το κοινό στοιχείο όλων αυτών των ιστοριών είναι ένα: πως ο Θεός είναι δίπλα μας και αόρατα κινεί τα νήματα της ζωής όλων μας. Υπάρχει το πνευματικό βασίλειο, το βασίλειο του Θεού, το οποίο είναι γεμάτο από τις ψυχές των Δικαίων. Υπάρχει μόνον ένας νόμος, ο νόμος της Δικαιοσύνης του Θεού, ο νόμος της ηθικής. Οτιδήποτε άλλο ονομάζεται νόμος, είναι σκιά και σύμβολο αυτού του μεγάλου και αιώνιου νόμου του Θεού. Με λίγα λόγια, εμείς οι ταξιδιώτες αυτού του κόσμου δεν είμαστε μόνοι στον δρόμο μας. Μαζί μας είναι ο Θεός και όλος ο ουράνιος στρατός. Εμμανουήλ: «Μεθ' ημών ο Θεός»: Μαζί μας είναι ο Κύριος».
(Από τον πρόλογο του βιβλίου)
Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.









ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ: «ΜΕΘ' ΗΜΩΝ Ο ΘΕΟΣ» ΜΕΡΟΣ 7ον




17. Τα θαύματα του Ιωάννου της Κροστάνδης



Ο Ρώσος, ο κύριος Ηλιάσεβιτς, δημόσιος υπάλληλος λέει τα παρακάτω για τον πατέρα Ιωάννη της Κροστάνδης: -Μπροστά στα μάτια μου, ο πατήρ Ιωάννης, θαυματουργικά θεράπευσε μία παράφρονα γυναίκα.


Μία μέρα, την ώρα που ο πάτερ Ιωάννης έβαζε τα άμφιά του για την  λειτουργία, μία τρελή γυναίκα ξέφυγε από αυτούς, που την συνόδευαν στην εκκλησία, άρχισε να τρέχει ανάμεσα στο πιστό λαό και να φωνάζει.


Ο πάτερ Ιωάννης, βγήκε στον άμβωνα και φώναξε στην γυναίκα: <<Αμέσως, βγες έξω>>! Η γυναίκα όμως αντί να βγει πλησίασε τον πατέρα Ιωάννη και άρχισε να κραυγάζει όλο και περισσότερο, Ο δούλος όμως του Θεού, ο πάτερ Ιωάννης πάλι της φώναξε: <<Βγες έξω>>! 


Η γυναίκα τότε όρμησε προς το μέρος του, και τον κτύπησε στο κεφάλι! Σαν να μην συνέβη τίποτα ο πάτερ Ιωάννης, στάθηκε ήρεμα μπροστά της και είπε: <<Βγες έξω από αυτήν>>. Η γυναίκα κραύγασε και έπεσε κάτω.


Όταν σηκώθηκε, ο πάτερ Ιωάννης την διέταξε να κάνει τον σταυρό της: Εκείνη με τεράστια δυσκολία σήκωσε το δεξί χέρι της και έκανε το σταυρό της. Ο πάτερ Ιωάννης της έδωσε εντολή να κάνει τον σταυρό της μία δεύτερη φορά και μία τρίτη φορά, μέχρι που εκείνη γιατρεύτηκε και άρχισε ορθά και ξεκάθαρα να κάνει τον σταυρό της.


Ο σατανάς την άφησε και εκείνη παρέμεινε σε όλη την λειτουργία μέχρι το τέλος. Αυτό το είδα με τα ίδια τα μάτια μου και πραγματικά ανατρίχιασα. Ο πάτερ Ιωάννης ταξίδευε και πολύ μακριά όπως ο Άγιος Νικόλαος για να βοηθήσει τους ανθρώπους.


Γνώρισα έναν συνταγματάρχη στον Καύκασο, ο οποίος από μόνος του, μου είπε πως, όταν ήταν υπολοχαγός, είχε τρελαθεί και τον έδεσαν με αλυσίδες δίπλα σε ένα βαρέλι στο σπίτι. 


Δεν γνώριζε ποιος απευθύνθηκε στον πατέρα Ιωάννη για να προσευχηθεί γι' αυτόν, αλλά θυμόταν ξεκάθαρα ότι ένα πρωί, που όλοι κοιμόνταν, στάθηκε μπροστά του ο πάτερ Ιωάννης με το δισκοπότηρο και τον κοινώνησε. Μόλις, μετάλαβε την ιερή κοινωνία, επέστρεψε το μυαλό του και φώναζε να τον λύσουν.



18. Η μαρτυρία για θαυματουργική θεραπεία με το αγίασμα της Αγίας Παρασκευής, της Αχρίδας



Το σπίτι των Φορτομάνοβιτς είναι γνωστό σε όλους στην Αχρίδα. Η συγχωρεμένη η Ευφημία Φορτομάνοβιτς γέννησε πολλά παιδιά και αγόρια και κορίτσια. Πέθανε το 1927. 


Οι κόρες της μας διηγήθηκαν πως η μητέρα τους η Ευφημία κάποτε αρρώστησε βαριά ψυχικά. Όλη η οικογένειά της ήταν αποφασισμένη να την βοηθήσει και οι γιοί και οι κόρες και οι γαμπροί και οι νύφες. Ξόδεψαν πολλά χρήματα για θεραπείες, αλλά δεν κατάφεραν τίποτα.


Κάποια φορά, που ενώπιόν της έγινε συζήτηση για τους Αγίους της Αχρίδας, αυτή αποφάσισε να πάει στο μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής. Εκεί υπήρχε αγιασμένο νερό, το οποίο πίνοντας πολλοί δέχτηκαν θεϊκή βοήθεια.


Επειδή η Ευφημία δεν μπορούσε να πάει με τα πόδια, την έβαλαν επάνω σε άλογο και επειδή συχνά την έπιαναν ζαλάδες, της έδεσαν τα μάτια και την στήριξαν και από τις δύο πλευρές. Με αυτό τον τρόπο έφτασε κάτω από το μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής.


Εκεί νίφτηκε και έπινε νερό. Πριν νυχτώσει, ανέβηκε στο άλογο χωρίς να κλείσει τα μάτια της. Οι ζαλάδες χάθηκαν καθώς και η αίσθηση της νευρικότητας.


Αυτή την ιστορία μας την διηγήθηκε μπροστά σε άλλους η κυρία Χρυσή Τσίρκοβιτς, η κόρη της συγχωρεμένης Ευφημίας, η οποία προσωπικά συνόδευε την άρρωστη μητέρα της στο μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής.




19. Η αξιόπιστη μαρτυρία, για δύο θαυματουργικές ιάσεις, στην Ουγγαρία από την εικόνα της Παναγίας



Το περιοδικό <<Χριστιανοί>> που εκδίδεται στην Βουλγαρία (αρ. 7-8, Έτος 1936, σελ. 18, 19) δημοσιεύει τις παρακάτω δύο περιπτώσεις θαυματουργικής θεραπείας από την εικόνα της Παναγίας, της μητέρας του Θεού, στην πόλη Κουρς της Ρωσίας.


Η εικόνα μεταφέρθηκε στην Βουλγαρία από τον Επίσκοπο Θεοφάνη. Η πρώτη περίπτωση είναι η παρακάτω:


<<Μια γυναίκα, που ήταν χήρα συνταγματάρχη, η κυρία Κ. ζούσε σε ένα διαμέρισμα στο Κνιάζεβατς. Ήταν ασθενής είκοσι χρόνια, υπέφερε από μία βαριά μορφή ρευματοειδούς αρθρίτιδας, που δεν της επέτρεπε να κουνηθεί.


Όταν άκουσε για την ευλογημένη και θαυματουργική εικόνα, παρακάλεσε θερμά να της την φέρουνε στο διαμέρισμά της. Όταν η εικόνα έφτασε στο διαμέρισμά της ο Επίσκοπος Θεοφάνης διάβασε προσευχή και η ασθενής προς έκπληξη όλων άρχισε να κινείται και τώρα είναι απολύτως υγιής>>.


Η δεύτερη περίπτωση:


<<Δεύτερο, παρόμοιο θαύμα, έχει συμβεί τότε που η εικόνα, βρισκόταν στην πόλη Μπουρκάς της Βουλγαρίας. Κάποια κυρία Ηλίεβα, επίσης ταλαιπωριόταν δέκα ολόκληρα χρόνια από μία βαριά μορφή ρευματοειδούς αρθρίτιδας στο δεξί της χέρι.


Μια νύχτα, είδε στο όνειρό της μια γυναίκα της οποίας η μορφή έλαμπε. Ήταν ντυμένη με λευκό φόρεμα και της φώναζε:


<<Στον τόπο σου βρίσκεται η θαυματουργική εικόνα της Παναγίας. Αύριο, ας την μεταφέρουν στο σπίτι σου. Να σε επισκεφτεί ο ιερέας και να σου διαβάσει προσευχές για την υγεία. Με αυτό τον τρόπο θα γιατρευτείς>>.


Η γυναίκα υπάκουσε. Κάλεσε τον ιερέα να της φέρει την εικόνα. Ο ιερέας της διάβασε προσευχές, της έδωσε αγιασμό και με αυτόν έπλυνε το χέρι της. Τότε έγινε το θαύμα. Η γυναίκα μέχρι το βράδυ γιατρεύτηκε και από τότε με ευκολία κουνούσε το χέρι της.



Εισαγωγή στο διαδίκτυο, επιμέλεια, παρουσίαση
ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ.
Αποσπασματικές αναρτήσεις από το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίριβιτς:
<<Μεθ' ημών ο Θεός>>, εκδόσεις <<Ορθόδοξη Κυψέλη>>,
Θεσσαλονίκη 2017, σελ. 66-70.


2 σχόλια:

  1. Αν είναι δυνατόν .Ο πάτερ Ιωάννης!!! Κλητική...Σαν να λέμε ο κύριε Γεώργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. π. Γεώργιε έχετε δίκιο, βεβαίως. Απλώς στο κείμενο του βιβλίου έτσι γράφεται και δεν θελήσαμε να το αλλάξουμε, γιατί -ως ξέρετε- υπάρχουν και τα λεγόμενα πνευματικά δικαιώματα, που έχουν να κάνουν και... με αλλαγή στοιχειοθεσίας κειμένων...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Print Friendly and PDF