ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ: «ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ' ΛΟΥΚΑ» (2022)




Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,


«ντως φοβερώτατον τὸ τοῦ θανάτου μυστήριον», ὅπως ψάλλει ὁ ὑμνωδὸς στὴν ἀκολουθία τῆς κηδείας. Ἀκόμη φοβερώτερη, ὡστόσο, εἶναι ἡ δύναμη τῆς καρδιακῆς πίστης στὸν Ἀναστάντα Χριστό!


Στὸ σημερινὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα κάποιος ἀρχισυνάγωγος ὀνόματι Ἰάειρος πλησίασε τὸν Χριστὸ καὶ πέφτοντας στὰ πόδια Του, Τὸν παρακάλεσε νὰ ἔρθει στὸ σπίτι του γιὰ νὰ θεραπεύσει τὴν δωδεκαετή, ἐτοιμοθάνατη κόρη του.


Στὴν πορεία πρὸς τὸ σπίτι, πλῆθος κόσμου περιστοίχισαν τὸν Κύριό μας, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ εἶναι δύσκολη ἡ ὁδοιπορία ἀπὸ τὸν ἔντονο συνωστισμό.


Κάποια στιγμή, μία γυναίκα, ἡ ὁποία ἀπὸ τὰ δώδεκα ἔτη της ἔπασχε ἀπὸ αἱμορραγία καὶ γιὰ νὰ βρεῖ θεραπεία ξόδεψε, μάταια, ὅλη τὴν περιουσία της στοὺς γιατρούς, ἦλθε πίσω ἀπὸ τὸν Κύριο καὶ ἄγγιξε τὴν ἄκρη τοῦ ἐνδύματός Του.


Εἶχε πιστέψει καρδιακὰ ὅτι καὶ μόνο τὸ ἔνδυμά Του νὰ ἀκουμποῦσε, θὰ θεραπευόταν. Ἔτσι κὶ ἔγινε. Ἡ πληγὴ ποὺ γιὰ χρόνια τὴν ταλαιπωροῦσε καὶ γιὰ τὴν ὁποία οἱ γιατροὶ εἶχαν ἀποκλείσει κάθε ἐλπίδα θεραπείας, ἔκλεισε μέσα σὲ μία στιγμὴ μὲ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ. 


«μέσως, ὁ Ἰησοῦς στράφηκε στοὺς Μαθητές Του καὶ ρώτησε: «ποιός μὲ ἀκούμπησε;», γιὰ νὰ λάβει τὴν ἀπάντηση ἀπὸ τὸν Πρωτοκορυφαῖο: «Κύριε, βλέπεις τὸν ὄχλο νὰ σὲ συνθλίβει καὶ ἀναρωτιέσαι ποιὸς Σὲ ἀκούμπησε;». «Καὶ ὁ Κύριος εἶπε πάλι: «κάποιος μὲ ἀκούμπησε, διότι ἐγὼ αἰσθάνθηκα δύναμη νὰ βγαίνει ἀπὸ πάνω μου».


Τότε, τρομαγμένη ἐμφανίσθηκε ἡ γυναίκα καὶ διηγήθηκε τὰ περὶ τῆς θεραπείας της, γιὰ νὰ ἀκούσει, τελικά, τὸν Χριστὸ νὰ τῆς λέει ἐπιστηρικτικά: «Νὰ ἔχεις θάρρος, κόρη μου, ἡ πίστη σου σὲ ἔχει σώσει. Πήγαινε στὴν εἰρήνη».


κείνη τὴν ὥρα ἦρθε κάποιος ἀπὸ τὸ σπίτι τοῦ ἀρχισυναγώγου, λέγοντάς του νὰ μὴν ἐνοχλεῖ πλέον τὸν Διδάσκαλο, διότι ἡ κόρη του εἶχε πεθάνει. Μὲ τὸ ἄκουσμα τοῦ λόγου αὐτοῦ, ὁ Χριστὸς τόνισε στὸν ἄτεκνο, πλέον, πατέρα: «Μὴν φοβάσαι. Μονάχα πίστευε καὶ θὰ σωθεῖ».


Φτάνοντας στὸ σπίτι τοῦ ἀρχισυναγώγου, εἶδαν πολλοὺς νὰ κλαῖνε. Σὲ αὐτοὺς εἶπε ὁ Κύριος: «Μὴν κλαῖτε. Δὲν πέθανε τὸ κορίτσι, ἀλλὰ κοιμᾶται», καὶ οἱ ἄνθρωποι Τὸν εἰρωνεύονταν, καθὼς γνώριζαν ὅτι εἶχε πεθάνει.


φοῦ ἔβγαλε ὅλους ἔξω καὶ κράτησε μόνο τοὺς γονεῖς τοῦ παιδιοῦ καὶ τοὺς Μαθητές Του, κράτησε τὸ χέρι τῆς νεκρῆς καὶ φώναξε λέγοντας: «σήκω, παιδί μου» καὶ ἀμέσως τὸ πνεῦμα ἐπέστρεψε στὸ σῶμα καὶ τὸ κορίτσι ἀναστήθηκε.


Διέταξε τότε ὁ Ἄρχοντας τῆς Ζωῆς νὰ δώσουν στὸ κορίτσι νὰ φάει -γιὰ νὰ διαπιστώσουν ὅτι ἡ ἀνάστασή της ἦταν ὄχι αὐταπάτη, ἀλλὰ γεγονὸς- καὶ τοὺς εἶπε νὰ μὴν διαδώσουν τὸ θαῦμα.


Πολλὰ τὰ μηνύματα ποὺ λαμβάνουμε ἀπὸ τὴν σημερινὴ διήγηση, μηνύματα ποὺ μᾶς διδάσκουν πὼς νὰ στεκόμαστε ἀπέναντι στὸν πόνο καὶ σὲ κάθε δυσάρεστη περίσταση τῆς ζωῆς μας.


ρχικά, βλέπουμε τὴν ἀντίδραση τοῦ Ἰαείρου στὴν ἀσθένεια τῆς κόρης του. Ἄν καὶ ἦταν ἄρχοντας τῆς συναγωγῆς, πρόσωπο ποὺ ἔχαιρε τῆς ἐκτίμησης τῶν συνανθρώπων του, ἐρχόμενος ἀντιμέτωπος μὲ τὸν φόβο καὶ τὸν κίνδυνο τοῦ θανάτου τῆς κόρης του, ταπεινώθηκε.


τρεξε στὸν Κύριο καὶ ἔπεσε στὰ πόδια Του, δίχως νὰ νοιαστεῖ γιὰ τὸ τὶ θὰ σκεφτεῖ ὁ κόσμος. Ταπεινώθηκε χάρη στὴν ἐλπίδα ὅτι ὁ Κύριος μποροῦσε νὰ θεραπεύσει τὸ μικρὸ κορίτσι.


Αὐτὴ τὴν ἐλπίδα, λίγο ἀργότερα, κάποιοι προσπάθησαν νὰ τὴν ἀφαιρέσουν, λέγοντάς του ὅτι τὸ κορίτσι πέθανε καὶ δὲν ὑπάρχει πλέον λόγος νὰ ἐνοχλεῖ τὸν Δεσπότη Χριστό. Πολλὲς φορὲς ἔρχονται στὴ ζωή μας ἄνθρωποι ἤ καὶ ὁλόκληρες ὀργανώσεις, ὅπως παραδείγματος χάριν τὰ μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης, γιὰ νὰ μᾶς ἀφαιρέσουν τὴν ἐλπίδα σὲ ἕνα καλύτερο αὔριο.


λοι οἱ «ἀπελπιδοφόροι» ἐπιχειροῦν νὰ μᾶς ἀχρηστεύσουν, νὰ μᾶς δημιουργήσουν ἠττοπάθεια καὶ νὰ βυθίσουν τὴ ζωή μας στὴ μιζέρια μὲ τὴν ἀντίληψη ὅτι «ἀφοῦ ὅλα πάνε ἀπὸ τὸ κακὸ στὸ χειρότερο, δὲν ὑπάρχει λόγος νὰ ἐλπίζουμε, οὔτε νὰ ὀρθώσουμε τὸ ἀνάστημά μας.


ς κοιτάξουμε τουλάχιστον τὴν ἐπιβίωσή μας». Ποιά εἶναι ἡ στάση ἡμῶν τῶν Χριστιανῶν ἀπέναντι σὲ αὐτὲς τὶς σειρῆνες; Τί μᾶς διδάσκει ὁ διαχρονικὸς Λόγος τοῦ Θεοῦ; «Μὴν φοβάστε παιδιά μου, μόνο νὰ ἔχετε πίστη καὶ νὰ προχωρᾶτε μὲ θάρρος καὶ ὅλα θὰ πάνε καλά!».


Πείσθηκε σὲ αὐτὴ τὴν προτροπὴ ὁ Ἰάειρος. Πείσθηκε καὶ δὲν ἔχασε. Λίγο ἀργότερα, εἶδε τὴν νεκρὴ κόρη του νὰ ἀνασταίνεται μὲ τὴν διαταγὴ τοῦ Χριστοῦ. Ἄν ἡ ἐλπίδα ἔφερε τὴν ἀνάσταση μιᾶς νεκρῆς, φαντασθεῖτε, ἀγαπητοί, τί θετικὰ ἀποτελέσματα μπορεῖ νὰ φέρει στὴν κοινωνία ἡ ζωντανὴ καὶ δραστήρια ἐλπίδα.


Βέβαια, ὁ Ἰάειρος εἶδε τὸ θαῦμα. Τὸ εἶδαν καὶ ἡ σύζυγός του καὶ οἱ τρεῖς Μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ. Οἱ ἄνθρωποι, ὅμως, οἱ ὁποῖοι στὸ ἄκουσμα ὅτι «τὸ κορίτσι δὲν πέθανε, ἀλλὰ κοιμᾶται», εἰρωνεύθηκαν τὸν Χριστό, δὲν ἀξιώθηκαν νὰ τὸ δοῦν. Γιατί;


Διότι ὁ Χριστὸς ἤθελε κοντά Του ἀνθρώπους μὲ καλὴ προαίρεση, πίστη καὶ ἐλπίδα. Οἱ ἄνθρωποι ἐκεῖνοι δὲν ἔδειξαν κάτι τέτοιο. Ἡ συμπεριφορά τους ἦταν ἀνάρμοστη, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μὴν βιώσουν τὸ θαῦμα, διότι αὐτὸς ποὺ εἶναι κακοπροαίρετος, ἀκόμη καὶ νεκρανάσταση νὰ δεῖ, κάτι κακὸ θὰ προβάλει ὁ νοῦς του.


λήθεια, ἔχετε ἀναρωτηθεῖ γιατὶ ὁ Χριστὸς ξεχώρισε, ὅπως καὶ ἄλλες φορὲς ἄλλωστε, τοὺς τρεῖς Μαθητές; Γιατὶ δὲν τοὺς πῆρε ὅλους δίπλα Του; Ἔκανε διακρίσεις; Δὲν ἦταν δίκαιος; Μὴ γένοιτο!


Διέκρινε τοὺς Μαθητὲς καὶ ξεχώρισε τοὺς τρεῖς διότι εἶχαν ὑψηλότερο πνευματικὸ ἐπίπεδο, εἶχαν ἄψογη ἀγάπη καὶ τέλεια ἐμπιστοσύνη στὸν Χριστὸ καὶ ἦταν ἔτοιμοι νὰ δοῦν καὶ νὰ ἀκούσουν περισσότερα ἀπὸ τοὺς ὑπολοίπους. Δὲν ἦταν οἱ κόλακες. Ἦταν αὐτοὶ ποὺ Τὸν καταλάβαιναν περισσότερο, οἱ ἤδη ἀπόλυτα θυσιασμένοι στὸ ἀποστολικὸ ἔργο.


πως εἴδαμε, στὴ διήγηση τῆς ἀνάστασης τῆς κόρης τοῦ ἀρχισυναγώγου παρεμβάλλεται ἡ θεραπεία τῆς αἱμορρούσης, ἐν μέσω πλῆθους κόσμου. Πολλοὶ ἄνθρωποι στρίμωχναν τὸν Κύριο. Ὡστόσο, ρώτησε: «ποιός μὲ ἀκούμπησε;».


Δὲν ἤξερε ὁ Χριστός, ὁ Παντογνώστης, ποιὸς Τὸν εἶχε ἀκουμπήσει; Ἀσφαλῶς καὶ γνώριζε. Ἁπλῶς ἤθελε νὰ τόνίσει ὅτι παρὰ τὸν συνωστισμό, οἱ περισσότεροι δὲν Τὸν πλαισίωναν καρδιακὰ καὶ συνειδητὰ ὡς γνήσιοι μαθητές Του, ἀλλὰ ἀπὸ περιέργεια ἤ πρόσκαιρο ἐνθουσιασμό.


Μὲ τὴν ἐρώτηση ποὺ ἔκανε, τόνισε ὅτι ἡ αἱμορροῦσα γυναίκα ὑπερέβαινε σὲ πίστη ὅλο τὸν ὄχλο. Πολλοὶ ἐρχόμαστε στὴν Ἐκκλησία καὶ προσευχόμαστε. Πόσοι, ὅμως, ἀγγίζουν μὲ τὴν προσευχὴ καὶ τὴν πίστη τους τὸν Κύριο;


ρισμένοι πιστεύουν ὅτι πλησιάζουν τὸν Κύριο μὲ τὶς ὁμολογιακὲς διαδηλώσεις, ἤ μὲ τοὺς μεγάλους σταυρούς, ἤ μὲ τὶς ἀκραῖες νηστεῖες. Αὐτὰ εἶναι καλὰ ὅταν γίνονται μὲ διάκριση καὶ σὲ συνδυασμὸ μὲ τὴν ἀληθινὴ εὐσέβεια καὶ ἀγάπη.


αἱμορροῦσα δὲν ἔκανε πολλὰ. Μόνο ἐπεσε νὰ ἀκουμπήσει τὸ κράσπεδο τοῦ ἐνδύματος τοῦ Χριστοῦ. Μόνο ἀπὸ αὐτὴ τὴν πράξη της ὁ Κύριος αἰσθάνθηκε δύναμη νὰ βγαίνει ἀπὸ πάνω Του. Δηλαδή; Δηλαδή, ἡ καρδιακὴ εὐσέβεια, ἡ ἁπλότητα καὶ ἡ βαθιὰ πίστη ἔχουν τὴν δύναμη νὰ «πιέσουν τὸν Ἴδιο τὸν Θεὸ καὶ νὰ γίνει τὸ θαῦμα.


Μὲ αὐτή της τὴν πίστη θεραπεύθηκε ἡ γυναίκα, ἄν καὶ προηγουμένως εἶχε ξοδέψει ὅλη τὴν περιουσία στοὺς γιατρούς. Τὸ θαῦμα αὐτὸ ἀποτέλεσε ἴσως τὴν ἀφετηρία γιὰ τὶς ἀμέτρητες περιπτώσεις θεραπείας ἀσθενειῶν γιὰ τὶς ὁποῖες οἱ γιατροὶ ἀπέκλειαν κάθε ἐλπίδα. Ἡ πίστη μας, ὅμως, μᾶς διδάσκει ὅτι «ὅπου βούλεται Θεὸς νικᾶται φύσεως τάξις».


Πίστη, λοιπόν, θάρρος, ἐλπίδα καὶ καρδιακὴ εὐσέβεια νὰ ἔχουμε καὶ θὰ δοῦμε τὰ ἀδύνατα γιὰ τὸν κόσμο νὰ γίνονται δυνατὰ μὲ τὴν δύναμη τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Ὑιοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν!




Μετ’ εὐχῶν,



ὁ Ἐπίσκοπός σας,



† ὁ Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας Χρυσόστομος




Ιερά Μητρόπολη Αττικής και Βοιωτίας

της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF