ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ


«Ο Παντοκράτορας κρατά στο Χέρι Του την βραδυνή Θυσία»

Η νύχτα αγκαλιάζει προσευχόμενες ψυχές σαν βρεφικό νανούρισμα. Στο μικρό καθολικό, οι γέροντες ξαπλωμένοι στο έδαφος, παραδομένοι στην εικόνα του Νυμφίου αποκαθηλώνουν ικετευτικά τους συγγνωστούς τους λογισμούς. Απόκοσμες εικόνες στο μικρό εκκλησάκι αναπνέουν μέσα από την θυμιασμένη ομίχλη των παρακλητικών τους λόγων. M' ένα τρακοσάρι κομποσκοίνι μετρούν ανάποδα τις μέρες, φτάνοντας ως την γέννησή τους. Ο παππά Διονύσης με αφημένο βλέμμα στην γη που περιμένει, σκύβει το κεφάλι στην ανατολή της μετανοίας του. Τί κόσμος τούτος Θεέ μου! Βαστάζουμε στις χούφτες μας τη Μάννα Ορθοδοξία και δεν θωρούμε το απροσμέτρητο κάλλος της και την ενδόμυχη υπόστασή της. Όταν τρίζουν τα θολά τζάμια από τα σιδερένια παραθύρια, νομίζεις, πως χοροί αγίων ήλθαν για να συνεκκλησιαστούν με τους χοικούς, ταμένους αδελφούς τους. Ο πολυέλαιος γυρνοφέρνει κυκλικά απ' τον καπνισμένο τρούλλο, ο Παντοκράτορας κρατάει στο χέρι του την βραδυνή θυσία, αίνοι και ύμνοι γίνονται δώρα ευχαριστιακά στα πόδια του Θεού μας. Κι όταν τελειώνει η ακολουθία, σκυμμένα πρόσωπα προσμετρούν μ' ένα Κύριε ελέησον, τα ανεβαίνοντα βήματά τους. Μακρύς ακόμα ο δρόμος της σταυρικής θυσίας. Ταιριάζει σε ορθοδόξους, να βλέπουν από μακριά τον σταυρό, που θα κρεμάσουν πάνω του τ' απόκοσμα όνειρά τους. Ποθούμε Χριστό, Αυτόν, Εσταυρωμένο, εξαντλούμε τους ονειρεμένους πόθους μας στο κοινό ποτήριο, ακροβατούμε την θωριά μας ανάμεσα στην πτώση και την έγερση. Τελούμε πνευματικά « ανάπηροι» στο μακαρισμό του εξαρτημένου Εγώ μας, αναζητούμε την χαμένη αρτιμέλεια της υποστελλόμενης ψυχής μας, ανυπακούουμε στην υποκριτική στάση ζωής. Ο Χριστός δεν είναι αφηρημένη έννοια, είναι η Οδός και η Αλήθεια, η Αγάπη κι η Ζωή, το προσδοκώμενο όνειρο της αναστάσιμης ελπίδας. Έχουμε Εκκλησία να κλάψουμε τους δρόμους που δεν διαβήκαμε, κατέχουμε αγίους να κρεμάσουμε την απόμακρη ματιά μας, μια Παναγιά να πνίξουμε στον κόρφο της την εαλωμένη αθωότητα της παιδικής αμεριμνησίας μας, κι αγγέλους τόσους, όσα είναι αυτά που χάσαμε, όσα είναι αυτά που ελπίζουμε, όσα είναι αυτά, που ίσως έρθουνε μια μέρα! Μπουσουλάμε γογγύζοντας στους εφάμαρτους δρόμους της υποκριτικής ζωής μας, έρπουμε γλοιωδώς στην λάσπη, που εωσφορικώς βαπτίσαμε πολιτισμένη κοινωνία! Επιτέλους να πάψουν αυτοί οι διαρκείς κύκλοι γύρω απ' τον ειδωλολάτρη εαυτό μας, το μεγαλείο του χριστιανού αναπαύεται στον προσευχητικό ξεσηκωμό και την ταπεινή μεγαλοσύνη. Η αγάπη μας είναι η σταυρική θυσία του εγώ μας στην εγωϊκότητα των άλλων. Ο σταυρός μας είναι τα ζυγιστικά του Πατρός που σβήνουν με γομολάστιχα τις μεγαλεπίβολες, θηριώδεις αμαρτίες μας κι η ελπίδα μας φοράει τα καλά της μπροστά στο αιματοβαμμένο δισκοπότηρο του αμνοικού Ιησού μας. Τα βράδια αιωρούνται χαροποιά στα γράμματα της αγιοπνευματικής Αλφαβήτας, ζωγραφίζουν την Πίστη ως έκθαμβο, αγιοπρεπές θήλυ, που ίσταται σε συννεφοσκεπούσα ομίχλη, πάνω από τα μικροκαμωμένα σπίτια των ανθρώπων. Πορφυροφορούσα κόρη, που χάσκει με χαμόγελο και κορομηλένια μάγουλα, που ροδοκοκκινίζουν στην παρακλητική αγάπη των πιστών. Η Πίστη είναι αναγεννητικό επίθεμα στις πληγές της αμαρτίας, δροσερή ανάσα στην πνευματική άπνοια των φιλόνικων ανθρώπων, σουλατσάρει σε χλοερούς, φρεσκοσκαμμένους κήπους και περιβόλια που μεθούν στην αρχοντιά των λουλουδιών. Βαστάει στα χέρια της τα εύοσμα βασιλικά των Χριστοφόρων λόγων, λούζεται μακάρια στην μετάνοια ενός αλλόφρονα, που ανακαλύπτει πάνω της τον μυρίπνοο Παράδεισο της συστελλόμενης ψυχής. Η Πίστη Θε μου είναι τα χρυσαφένια στάρια του χωριού, που μικρά, βάζαμε τρεχάλα ανάμεσα στα ξεραμένα στάχυα και τ' αγκάθια του αγρού, το ανταριασμένο βουϊτό από τους μεγαλοδύναμους ήχους των ελάτων, που στέκονταν πάντα όρθια. Νοικοκύρηδες, φρεσκοπλυμένοι χωρικοί, που τις Κυριακές έπαιρναν τα δύσβατα μονοπάτια για την εκκλησιά των Παμμεγίστων Ταξιαρχών! Βλέπαμε την Πίστη να σιγοντάρει στο αναλόγιο, εκείνον τον ταπεινό, ολιγογράμματο ιερέα, που έβγαινε στον άμβωνα για να μοιράσει τ' αντίδωρα κρίνα της ανυπέρβλητης αγάπης. Ύστερα βοηθούσε στα χωράφια την μαυροφορεμένη χήρα, που πριν να σπείρει τον καρπό στα σκαλισμένα αυλάκια, σταύρωνε με το χέρι της το αγιασμένο χώμα, ράντιζε με αγιασμό εκείνον τον πολύχρωμο, ταιριαστό μπαχτσέ με τις ντάλιες, τους κατιφέδες και τους κρίνους. Η Πίστη πάλι κατοικεί στα αδύναμα σπίτια των φτωχών, κάθεται στο τραπέζι με τα αλάδωτα ρεβίθια, τις ελιές και το αχνισμένο, ζυμωτό ψωμί, χορταίνει τα στόματα με μοσχοθυμιασμένες ευλογίες και απόκοσμες παραινέσεις της ερήμου. Σκάει χαμόγελο στην βρεφική αγνότητα Χριστούλιδων μικρών! Η Πίστη δεν λέει ψέμματα στα χείλη των παιδιών, παίζει κυνηγητό με την ταπείνωση και κρυφτό με την ντροπή. Στέκει προσευχητικά μετέωρη σε νηπιακούς ασπασμούς, σε ανυπόκριτες, παιδικές προσευχές. Είναι το θεϊκό αντίδοτο στο διάβα μιας φουσκοθαλασσιάς ζωής, το υπέρμαχο δοξάρι στην ηδύχοη πνοή του ουρανού, η υπογραφή του Θεού στην μετάνοια του πιστού. Μακάριοι αυτοί που την βρήκαν να τους περιμένει με το πρωϊνό ξύπνημα της αυγής και την εσπερινή δύση του ηλίου! (Φθινόπωρο 2013) Γιώργος Δ. Δημακόπουλος Δημοσιογράφος





Ιστολόγιο «ΑΓΙΟΚΥΠΡΙΑΝΙΤΗΣ»

Έτος: 11ο (2013 - 2024)

Δημοσιογραφικό Εργαστήρι Ορθόδοξης Μαρτυρίας και Ομολογιακής Κατάθεσης

Διαχειριστής:

Γιώργος Δ. Δημακόπουλος

Δημοσιογράφος

Icon by Serhei Vandalovskiy, icon - painter, Ukraine



«Απάνου απ' το κρεββάτι μου βαθειά παρηγοριά μου / Καρφώνω την εικόνα Σου, και τώρα η κάμαρά μου. / Είναι και μνήμα θλιβερό και χαρωπή εκκλησία / Σκοτάδι η θλίψι μου σκορπά και λάμψιν η θρησκεία».



Κωστής Παλαμάς


Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022

ΛΙΓΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ




Όπως είναι μείζον ζήτημα η αστυνομική αυθαιρεσία, αντίστοιχα είναι ζήτημα και η παραβατικότητα των Ρομά

ή του οποιουδήποτε άλλου.


του Χάρη Ιωάννου


Αναρωτιέμαι συχνά για τους (εκάστοτε) κυβερνώντες, αλλά και τους συμβούλους τους, πολλοί από τους οποίους είναι ή ήταν δημοσιογράφοι, αν υπάρχει κάποια κομβική στιγμή που χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα.


Την ημέρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε από την Τρίπολη ένα καθαρά προεκλογικό επίδομα 600 ευρώ σε αστυνομικούς και λιμενικούς, με στόχο συντηρητικά κοινά, φιλικά προς τη ΝΔ και επιρρεπή στο να ψηφίσουν (ακρο)δεξιότερα, συνέβησαν τα εξής:


Εν ενεργεία συνταγματάρχης του στρατού λήστεψε τράπεζα στην Αργυρούπολη και αποδείχτηκε ότι το είχε ξανακάνει, υποτίθεται λόγω χρεών. Αστυνομικός της ΔΙΑΣ σε καταδίωξη πυροβολεί στο κεφάλι έναν 16χρονο Ρομά στη Θεσσαλονίκη, επειδή έβαλε βενζίνη 20 ευρώ χωρίς να πληρώσει.


Και όλα αυτά μία ημέρα πριν την 14η επέτειο από την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, το πιο εμβληματικό παράδειγμα αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας των τελευταίων χρόνων.


Κανείς δεν εισηγήθηκε το αυτονόητο: "Μήπως βρε παιδιά δεν είναι σήμερα η κατάλληλη στιγμή;". Αλλά είπαμε, όλα για τις εκλογές, που "μυρίζουν", αλλά δεν μας λένε πότε θα γίνουν, λες και μια ολόκληρη κοινωνία και οικονομία είναι υποχρεωμένη να περιμένει μια σύσκεψη στο Μαξίμου για να κανονίσει τις δουλειές της.


Ακολούθησε σάλος, όπως είναι λογικό, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι το πρόβλημα με την Ελληνική Αστυνομία δεν είναι μόνο ότι έχει συλληφθεί επανειλημμένα ψευδόμενη (περιπτώσεις Ινδαρέ, Νέας Σμύρνης, κλπ), αλλά ότι είναι εμφανώς ανεκπαίδευτη.


Διότι πώς πρέπει να αισθάνεται ο κάθε διερχόμενος πολίτης όταν ένας αστυνομικός δηλώνει ότι στην καταδίωξη προσπαθούσε να πετύχει τα λάστιχα του αγροτικού και αντ' αυτού πέτυχε έναν ανήλικο στο κεφάλι;


Και αν πετύχαινε (και) κάποιον περαστικό; Είναι λογικό με μηχανές να προσπαθούν να σταματήσουν αυτοκίνητο; Χρειαζόταν καταδίωξη για 20 ευρώ; Τι δουλειά είχαν να πίνουν αραχτοί καφέδες στο βενζινάδικο, όπως φαίνεται σε βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας;


Αυτά βέβαια σύμφωνα με όσα ξέρουμε μέχρι στιγμής, καθώς πρέπει να ερευνηθούν όλα τα πραγματικά περιστατικά και τελικά η Δικαιοσύνη θα αποφανθεί. Από την άλλη πλευρά είχαμε πάλι τους αυτόκλητους υπερασπιστές του 16χρονου Ρομά, που μετά τον Κουφοντίνα, τον τοξοβόλο του Συντάγματος, κλπ, βρήκαν νέο ήρωα στον αγώνα "κατά του αστικού κράτους".


Όπως είναι μείζον ζήτημα η αστυνομική αυθαιρεσία, αντίστοιχα είναι ζήτημα και η παραβατικότητα των Ρομά ή του οποιουδήποτε άλλου. Εγκλήματα δεν κάνουν μόνο οι "μπάτσοι και οι φασίστες", όπως πιστεύει ένα ιδεοληπτικό και περιθωριακό κομμάτι της Αριστεράς.


Ο 16χρονος (πατέρας!) που οδηγούσε εκτός ελέγχου, παράνομα, χωρίς δίπλωμα μπορούσε να είχε προκαλέσει ατύχημα με θύματα διερχόμενους, για τους οποίους οι "αλληλέγγυοι" δεν θα έλεγαν το παραμικρό. Θύματα θα μπορούσαν να είναι και οι αστυνομικοί, τους οποίους φέρεται να προσπαθούσε να πετάξει κάτω, αντί να σταματήσει στην άκρη.


Όπως δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τους γνωστούς "ευαίσθητους" στην άλλη τραγωδία προ ημερών, όταν ένας ασυνείδητος οδηγός στη Θεσσαλονίκη παρέσυρε και σκότωσε την 21χρονη φοιτήτρια Έμμα.


Εκεί ήταν οδηγός και δράστης Αλβανός και μάλιστα χωρίς άδεια παραμονής, οπότε το "κίνημα" δεν μπορούσε να στραφεί εναντίον του. "Γιατί αυτός ενώ ήταν σεσημασμένος αλλοδαπός χωρίς άδεια παραμονής κυκλοφορούσε σε αυτή τη χώρα ελεύθερος;


Γιατί ενώ είχε συλληφθεί είχε αφεθεί να συνεχίζει τη δράση του και δεν είχε απελαθεί; Γιατί ενώ το μάξιμουμ της ποινής που προβλέπει ο νόμος είναι περί τα 15 χρόνια θα εκτίσει μόνο το 1/3".


Αυτά είναι τα ερωτήματα των γονιών της 21χρονης στην επιστολή που έστειλαν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και μάλλον οι "αλληλέγγυοι" θα δυσκολεύονταν να απαντήσουν.


Το ζήτημα όμως είναι να απαντήσει η κυβέρνηση. Και, αν γίνεται, χωρίς να μοιράζει ασυναίσθητα προεκλογικά χαρτζιλίκια σε υποψήφιους πελάτες στην κάλπη. *Εκ του ιστολογίου <<thetoc.gr>>. Επιμέλεια, παρουσίαση ημετέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Print Friendly and PDF